Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Luxusní automobilky chtějí výrazně rozšířit nabídku plug-in hybridů

V následujících letech můžeme čekat plug-in hybridní verze modelů BMW X5 nebo Audi Q7. Dočkat by se jí mohly i vozy Rolls-Royce.
Zpět na článek
2. 12. 2014 16:51
2. 12. 2014 17:48
2. 12. 2014 22:29
2. 12. 2014 23:06
3. 12. 2014 09:22
3. 12. 2014 09:39
3. 12. 2014 09:58
3. 12. 2014 11:26
3. 12. 2014 13:32
3. 12. 2014 18:50
4. 12. 2014 12:06
4. 12. 2014 19:12
5. 12. 2014 08:10
5. 12. 2014 14:06
8. 12. 2014 11:01
3. 12. 2014 13:05
3. 12. 2014 13:36
3. 12. 2014 20:01
3. 12. 2014 12:56
3. 12. 2014 13:51
3. 12. 2014 20:29
3. 12. 2014 11:44
2. 12. 2014 19:55
3. 12. 2014 13:24
3. 12. 2014 19:14
2. 12. 2014 21:56
3. 12. 2014 13:28
3. 12. 2014 21:27
Avatar - KANKUNEN
2. 12. 2014 16:49
Vidím to tak, že Toyota která tam cpe
1,8 s parametry 1,4ky, 2,5 s parametry dvoulitru, které jsou navíc domordovány CVT brzy bude odklizena Evropou. Líbi se mi možnost to dát kolem komína na elektriku ze zásuvky a dálkovou jet s motorem, který ty bebechy uveze. Další krok je ale zdanění elektriky pro auta jako u benzínu a nemusí se ty žďorba složité vyrábět.
Rozbalit vlákno
8
2. 12. 2014 16:56
Re: Vidím to tak, že Toyota která tam cpe
Toyota ako nepremiovy vyrobca ide na jednotku:
1. v kazdej triede chce ponuknut aspon jeden hybrid lacnejsi a spolahlivejsi ako diesel
2. na dalsi rok tu bude dalsia generacia mild hybridneho pohonu s opat nizsou spotrebou

Pomaly kazdy druhy predany Yaris je v DE mild hybrid, u tak lacnych aut je plug-in hybrid nepredajny, ale u premie nad povedzme 800000 Kč sa ten priplatok za plug-in strati...
2. 12. 2014 17:26
Re: Vidím to tak, že Toyota která tam cpe
Počkej, Yaris je přeci full hybrid.
2. 12. 2014 21:54
Re: Vidím to tak, že Toyota která tam cpe
Snad všechny toyoťácké hybridy jsou full. Vlastně jediný mild, o kterém vím, že se tady prodával, byl Honda Insight.
2. 12. 2014 23:05
Re: Vidím to tak, že Toyota která tam cpe
Mercedes a myslím BMW dělaly (ještě dělají? moc to nesleduji) mild.
3. 12. 2014 07:54
Re: Vidím to tak, že Toyota která tam cpe
Jo, pravda, na ten Mercedes si vzpomínám.
3. 12. 2014 13:40
Re: Vidím to tak, že Toyota která tam cpe
Ospravedlnujem sa, zle som pouzil mild namiesto full. Takze full a plug-in.
Avatar - N6600
3. 12. 2014 08:54
Re: Vidím to tak, že Toyota která tam cpe
Hybridy od Toyoty/Lexusu su full hybridy ;)
Avatar - N6600
3. 12. 2014 08:53
Re: Vidím to tak, že Toyota která tam cpe
No, motory i HSD system su poddimenzovane a preto maju taku spolahlivost. Co sa tyka toho CVT - na jej vyvoj sa chcu zamerat takmer vsetky JP automobilky (Toyo, Honda uz tak cinia), takze sa to urcite posunie.
2. 12. 2014 16:51
Ironia
Najprv sa nemecka premia hybridom smiala, ze ma lepsie riesenia, teraz ich hrdo zavazda:D

Eko(teror)normy su stale prisnejsie a premiovi Nemci ich uz nestihaju splnat. Turbobenziny to vo velkych autach nespravia a celosvetove predaje dieslu tvori z 2/3 EU a napriek vsetkej propagande nema diesel do buducna na ruziach ustlane, takze to chce rychlo nejake riesenie.

Pre bezne auta je plug-in hybrid pridrahy, ale u premiovych sa to strati v celkovej cene...
Je to ale len a len dobre, pretoze co si budeme hovorit, vela tych X5 a A6 beha primarne po meste a blizkom okoli kratke trasy, takze plug-in hybrid sa idealne hodi.

A na elektromobily nie je dostatok ani baterii, ani elektriny...
Rozbalit vlákno
27
2. 12. 2014 17:48
Re: Ironia
Máš nějaký odkaz? Protože plug-in hybridy jsou jasným řešením pro plnění budoucích cílů EU. To díky tomu, jak se počítá kombinovaná spotřeba těhle aut. Neříkám, že jsou z toho nadšení, ale že by se tomu někdo smál? S tím jsem se nesetkal.
2. 12. 2014 22:29
Re: Ironia
Nepochopili sme sa, nemci sa smiali japoncom, ked prisli s hybridmi. A este aj dlho potom. A teraz vyse 15 rokov neskor ponukaju hybridy nemci... A smeju sa japonci, ktori uz maju naklady davno zaplatene a kym nemci zacnu zarabat na hybridoch, japonci budu mat cenovo dostupny vodik...
Plug-in hybrid je riesenie jedine pre premiovky, pretoze je jednoducho pridrahy, v aute do povedzme 500000 Kč by si na nom prerobil.
2. 12. 2014 23:06
Re: Ironia
Kteří Němci? Nějaký odkaz? Několik let je nabízí, vím, že o tom uvažovali i předtím, takže by mě zajímalo, kdy a kdo se tomu smál. Dostáváme se totiž do dob, kdy jsem se o automobilový průmysl nezajímal, tak se něčemu rád přiučím. Hybridní auta jsou mimochodem mnohem starší. Například systém, který používá Toyota, byl patentovaný zhruba třicet let před příchodem Priusu.

Také prodávají velká a výkonná auta. Je to pro ně vhodné řešení. Stejně tak to bude řešením pro výrobce sportovních aut.
Avatar - N6600
3. 12. 2014 09:22
Re: Ironia
Problemom nemeckych automobiliek bolo hrube podcenenie potencialu hybridu. Povodne totiz emisie neboli taky strasiak, akym su dnes. A kedze diesely v EU generovali zisky, nikomu sa nechcelo investovat tazke prachy do vyvoja a masoveho predaja hybridov - nevideli v tom prinos a aj vyjadrenia sa niesli v zmysle "preco vyhadzovat prachy oknom, ved i tak to nikto nechce".
Zistili vsak, ze nemaju inu moznost - Porsche dokonca zaslo za Toyotou, nech im dodava komponenty do ich hybridu. To vsak Toyota odmietla, so slovami, ze im preda len celu sustavu. To Porsche odmietlo. Toyota im vsak pripomenula, ze vyvoj je komplikovanejsi, nez si myslia. Porsche (v spolupraci s VW) trvalo, nez to pochopili, co tym Toyota myslela :-)
Dnes, ked uz nemas moznost hybrid ignorovat, Nemci musia (potupne) priznat, ze na hybride nieco je a ze zaspali dobu. Ale nemozem sa zbavit pocitu, ze Nemci nepochopili myslienku hybridu a aj do plug-in verzie idu len kvoli emisiam.
Sama Toyota ponuka plug-in hybrid a podla toho, co som cital, to povazuju skor za prezentaciu technologickych moznosti, nez realny prinos. Predajne cisla to len potvrdzuju.

Z vlastnej skusenosti - jazdim na LS600h a mozem povedat tolko, ze v pripade, ze vies jazdit hybridne (tj. rekuperovat), tak nemas potrebu vlacit vacsie baterky s vacsou kapacitou. Navyse, v zimnom obdobi Ti motor naskakuje tak, ci tak (aby sa ohrial). Takze si mysliet, ze budes jazdit ciste na baterky je utopia.
3. 12. 2014 09:39
Re: Ironia
Hybrid není nic než ojeb, který nemá nic společného s ekologií. Je to ojeb na emise. Ve skutečnosti nic neušetří, to co ušetříš, zaplatíš na začátku navíc.
Avatar - N6600
3. 12. 2014 09:58
Re: Ironia
Ked si vezmem Auris hybrid a rovnako vybaveny Golf, som na tom cenovo rovnako. Takze neviem, kde na zaciatku zaplatim viac. A co som cital porovnania aj tu na auto.cz, tak hybrid bol minimalne porovnatelny, ak nie lepsi.

A na svojom LS600h (pripominam motorizaciu - 5.0L V8) mam rovnaku spotrebu ako na IS250 (2.5L V6).
3. 12. 2014 11:26
Re: Ironia
Na spritmonitoru majitelů LS600 moc není, ale ti dva co tam jsou, jsou na hony vzdálení tomu co píšeš
[odkaz]
Avatar - N6600
3. 12. 2014 13:32
Re: Ironia
V prispevku vyssie som pisal:
... ze v pripade, ze vies jazdit hybridne (tj. rekuperovat)...

A poznam cloveka, co ma na LS600h priemerku 16L/100.
Nemam potrebu sa hadat a ani Ta za kazdu cenu presvedcit o svojej pravde. Rovnako tak nemam potrebu si vymyslat.
3. 12. 2014 18:50
Re: Ironia
Hybrid bude mít tím nižší spotřebu, čím více bude jezdit ve městě. Určitě se shodneme na tom, že na dálnici se baterie moc neuplatní.
Nedává mi moc velký smysl koupit si auto za 3/4/5 miliónů do města. S pohonem 4x4 a osmiválcem. Podle mně takové auto má z principu hodně jezdit na dálnici. A potom s ním prostě nemůžeš jezdit za těch osm litrů.
Nevím, jestli ty umíš rekuperovat >:-[] ale myslím, že jestli tomu správně rozumím, tak by mně to co si tím slovem představuješ, nebavilo. I BMW má economical mód, kdy auto na sešlápnutí plynového pedálu reaguje jako by bylo totálně zhulené.

Edit: teď jsem si projel pár testů toho auta a všude píšou 11-12 litrů, bez rozdílu. Jestli jezdíš za osm litrů, tak je to prostě eco rallye.
Avatar - N6600
4. 12. 2014 12:06
Re: Ironia
Velmi sa neuplatnia, ale obcas sa ozvu. Takze vypomahaju, ak je moznost. Prip. das nohu z plynu a motor sa vypina. Moznosti, ako setrit palivo, existuju.
Ja som si ho kupil preto, lebo som si chcel urobit radost a za rovnake peniaze ponukal viac, nez nemecki konkurenti. Ano, dalo sa ist do LS460 s RWD, ale nakoniec som sa rozhodol pre 600h. Vsade okolo pocuvam, preco som nesiel do nemca v diesely. Ale ja diesel nechcem. A ak by som chcel hybrid, tak MB je len zadokolka (pri tej vahe to je o hubu) a mild hybrid od BMW je take polovicate riesenie.

Nejazdim za 8L, pohybujem sa na hranici 9-9.5L. To je realna spotreba u obidvoch mojich aut. Pricom na ISku jazdim zivsie. Podla slov pana z Lexusu CR, pozna cloveka, co jazdil na IS250 za 7.7L, on sam jazdi za 8.8L.
To, ze by Ta to nebavilo, celkom chapem, ale nie je to tak obmedzujuce a strasne, ako si myslis. Staci na to nesliapat, plachtit a spotreba ide v klude dole. LS600h ma dost vykonu, aby som kazdemu ukazal zadne svetla, ale na to nemam naturu a ani chut. O tom hybrid nie je. Samozrejme, v opacnom pripade mozes ist az na dren a skusat eco rallye, ale nie som z tych, co si kvoli spotrebe necha koleno vrtat. Ten liter ma nezabije.

Dovolim si este jednu poznamku ohladom testov a spotreby - tvrdim uz nejaku dobu, ze recenzenti nevedia jazdit s hybridmi. Lepsi sa to, ale stale to nie je ono. Vsetko zalezi od toho, ako s autom jazdis.
4. 12. 2014 19:12
Re: Ironia
Při pořizovačce auta typu LS 600 je spotřeba naprosto, ale naprosto irelevantní. Daleko důležitější je ztráta při prodeji a ta bude vždycky naprosto katastrofální... A pokud budeš prodávat hybrid s najetýma 180-200 tkm, nikdo ho nebude chtít a všichni budou blekotat něco o baterkách na odpis...
Kupoval jsi nový? Při cena okolo 3M za LS 600H je řešit spotřebu opravdu směšné:)
Avatar - N6600
5. 12. 2014 08:10
Re: Ironia
S tym suhlasim. Spotreba rozhodne patrila medzi informacie, ktore som sa dozvedel, ale nemali pri vybere nijaky doraz. Blekotat budu len ti, ktori o hybride nic nevedia. 180-200t km tym baterkam absolutne neublizi.
Ano kupoval. A nie neriesim ju. Dovod, preco ju spominam je len z dovodu, ze uz to auto poznam velmi dobre a viem s nim jazdit. Zaroven, ked sa za volantom trochu nudim, skusam hranice. Nemam samozrejme na mysli drift, alebo maximalku a podobne. Nic viac, nic menej.
A nemusis sa bat, nepatrim medzi teenagerov so siltovkou dozadu, co si kupia olietane auto za par supov, aby frajerili, ako malo im to zerie. To fakt nie :-)
5. 12. 2014 14:06
Re: Ironia
A potom se dostáváme úplně na začátek naší diskuse. Když srovnáš rozdíl mezi LS 460 a LS 600 v pořizovací ceně, zjistíš, že hybrid je ojeb, který se ti nikdy nevrátí. Ne jako prvnímu majiteli. Něco jako tepelné čerpadlo do baráku. Na začátku zaplatíš hodně, abys potom platil míň. Návratnost = dvacet let.
Avatar - N6600
8. 12. 2014 11:01
Re: Ironia
Ja som to bral nielen kvoli hybridu, ale aj kvoli tomu, ze je to AWD. Kym s mojim IS250 si v zime rad zadriftujem, tak u LS to nechcem. Navyse pri tom vykone je to s AWD pohodlnejsie.
3. 12. 2014 13:05
Re: Ironia
Pokud plánuješ s autem jezdit hlavně ve městě a vezmeme hybridní Toyoty, tak dává smysl, větší než sebelepší diesel. Musíš na to mít samozřejmě nájezd, pokud jde o ekonomickou stránku. A záleží, na jaké provedení koukáš. Pokud se do města spokojíš se základním motorem a manuální převodovkou, návratnost bude asi v nedohlednu.
Avatar - N6600
3. 12. 2014 13:36
Re: Ironia
"Vo tom zadna" :-)

Samozrejme, ze zalezi na tom, co s cim porovnavas. Lenze porovnavat "holobyt" voci slusnej vybave s automatom je podla mna, povedzme, nefer. Ak by sme sa na to pozerali takto, tak by si nikto vyssiu vybavu nikdy nekupil, lebo su to vyhodene peniaze.
3. 12. 2014 20:01
Re: Ironia
Nefér to být může, ale to je realita. I kdyby nabídka výbav byla naprosto shodná, tak slabší motor a manuální převodovka udělají velký rozdíl. A umím si představit, že si s tím někdo ve městě vystačí. Že mu výkon navíc a automatická převodovka nebudou stát za příplatek. Nemá smysl pak hybrid porovnávat s verzí, kterou by si dotyčný nekoupil.

Proč by ji nikdo nekoupil? To jsi mě asi nepochopil. Jde přeci o to, že vnímaná hodnota je subjektivní. Každý máme jiné požadavky a priority.
3. 12. 2014 12:56
Re: Ironia
Tak v 90. letech to takový strašák nebyl, protože to nebylo nalajnované. Samozřejmě, že do vývoje investují peníze. Stejně tak investují dlouhodobě do vývoje palivových článků a elektromobilů. Jen to netlačí na trh. A co vím, o hybridech uvažovali v době, kdy se Prius teprve začal prodávat mimo Japonsko (pro severoamerický trh, samozřejmě). Takže mi není úplně jasné, kdy se tomu smáli.

Tak Porsche s Toyotou spolupracovalo i v minulosti. A jsem rád, že do Porsche nestrčili HSD. Z technického hlediska je to zajímavý systém, ale většinu provedení bych doma mít nechtěl. Proto zřejmě nechtěli celý systém. Nakonec šli za Audi a Audi, stejně jako BMW, nakoupilo hotové produkční řešení od ZF. Na druhou stranu, i tak jsou podle mne hybridní Porsche ty nejhorší v nabídce, takže by se asi nic nestalo, kdyby použili HSD.

To vnímáš podle mne správně, že je plug-in hybridy zajímají v první řadě kvůli normované spotřebě - jinak budoucí limity EU nesplní. Na dalším místě je samozřejmě poptávka, ale na tu podle mne stačí full, nebo i mild.

Také jsem toho názoru, že za to plug-in hybridy nestojí. Prakticky celý přínos stojí na tom, že auto budeš nabíjet. Mohou být o něco účinnější, protože zvládnou rekuperovat více energie, ale nestojí to za to.
Avatar - N6600
3. 12. 2014 13:51
Re: Ironia
Mnoho automobiliek sa vyjadrovalo s despektom o hybride a spochybnovalo prinos hybridnej technologie. Ostatne, rozne myty a legendy o hybride koluju medzi ludmi dodnes. Lenze Prius dokazal, ze sa to da a ma to zmysel. Akurat v EU ten trend prisiel nakoniec, z dovodu dieselu a regulaciam. Uprimne - pochybujem, ze by europske automobilky boli ochotne dostat na trh hybridy len preto, ze Toyota ich ponuka.

Je zname, ze Toyota v podstate zachranila Porsche. Ironiou je, ze know how, ktory sa Porsche naucilo, zacina poskytovat najvacsiemu konkurentovi Toyoty - Volkswagenu. Ak Ta tato tema zaujima viac, precitaj si toto - [odkaz]

Dik :-) Uprimne - ak by som si mal (opat) vyberat medzi full/mild/plug-in hybridom, bral by som full. Mild hybrid (aspon ten, co ma BMW) by som po skusenostiach s full povazoval za krok spat. Plug-in by mi neprinasal nic, co by som potreboval.

Suhlasim.
3. 12. 2014 20:29
Re: Ironia
Nejde o to, jestli to někdo nabídl, ale jestli se to prodává. První generaci Priusu prodávali v Japonsku, druhá šla na trh kdy, v roce 2003? A už někdy v 2004/ 2005 se o tom mluvilo, co vím. V té době byly hybridy na trhu pořád celkem krátce a plány na 2020+ myslím ještě nebyly.

Začíná? Porsche nabízí konzultantské služby už dlouho (mají svou verzi TPS) a VW patřil mezi jejich zákazníky. Poté, co Porsche převzali, si některé lidi přetáhli.
3. 12. 2014 11:44
Re: Ironia
vodik je cenove dostupnej davno, problem je, ze cenove neni a hned tak nebude dostupna vodikova infrastruktura, navic jeste ani vlastne nejsou stanovene standardy treba tlaku ktere se porad zvysujou, takze cerpacka ktera se postavi dnes, tak zitra jiz je vlastne spatna a nejnovejsi vodikove auto naplni sotva z poloviny (takze ujedes jen pulku toho co mas naslibovano v letacku) ;-)

pokud cekas ze do par let tu budou zastupy vydikovich aut, tak ses naivni, vybudovani alespon takove infrastruktury, aby s vodikovim autem mohli jezdit i jine nez jen autobusaci bude trvat minimalne 20-30 let, a naklady na sit schopnou pokryt bezne uzivatele budou presahovat nekolik rocnich rozpoctu te dane zeme ;-)
2. 12. 2014 19:55
Re: Ironia
a proc by nemelo bejt dostatek elektriny nebo baterek?
3. 12. 2014 13:24
Re: Ironia
Elektrina:
A odkial chces nabrat tu elektrinu na zasobovanie celosvetovej automobilovej dopravy? Z uhlia? To by bol teda gol do vlastnej branky. Z vetra? To je skor vtipne ako realne. A snad si nemyslis, ze sucasna infrastruktura to dokaze pokryt? Ved uz teraz je to s elektrinou vselijake, a ked nemci do 2018 vyradia jadrove elektrarne, bude to este horsie.

Baterie:
Je rozdiel bateria na par km elektrickeho pohonu a baterie pre elektromobil. Na baterie je treba vzacne kovy, odkial ich chce nabrat? A za kolko?

Ono vizie su pekne, ale realita je jednoducha:
10 rokov dozadu bolo vyse 90 percent aut so spalovacim motorom
Teraz je vyse 90 percent aut so spalovacim motorom
A o 10 rokov bude tiez vacsina aut so spalovacim motorom.

Vsetko ostatne su iluzie. Hlavne ked je rast v Cine, Indii a celkovo ludnatych krajinach, kde si vacsina ludi nemoze dovolit ani kompaktne auto, nie to este elektromobil...
3. 12. 2014 19:14
Re: Ironia
oni se snad behem jedne noci vsechny auta sveta pretransformuji na elektromobily? ne nepretransformuji a tak jak bude pribejvat elektromobilu, tak se bude zaroven rozvijet verejna elektricka sit a budou se modernizovat a stavet nove elektrarny ;-)

udaje o vyuzivani a instalovanem vykonu v CR si muzes procist zde [odkaz] a pocitam ze kdys us otom pises do diskuze, tak tem pojmum budes rozumet, a bude ti tedy jasne ze ikdyby ted hned v CR pribilo 10000 kusu Tesel S, ktere by kazdy den potrebovali nabit naplno, tak to pro CR nebude vubec, ale vubec zadnej problem ;-) a jen doplnim, ze behem pristich 10 let ma CEZ naplanovane investice ve vysi 28 miliard na rozsirovani kapacit prenosove soustavy, tak aby zvladala dvojnasobek (zatim vsechny black-outy co CR hrozili, byli z prebitku energie, nikoli z jejiho nedostatku)

baterie, ano ti co planuji stavby novich tovaren na baterie co maji chrlit baterky az pro pul milionu kusu elektromobilu rocne, tak jiste jsou tak spatne informovani, ze nepocitaji kde brat pro ty baterie suroviny, mel bys tem lidem napsat, ze si to asi spatne spocitali >:D

a ty procenta ti dost tezce hapruji, na tech 90% jsi prisel kde? ja koukam a nachazim spise cisla jako 99.9%, ze ty si jen cucas cisla z prstu a doufas trolis tim diskuze ;-)
2. 12. 2014 21:56
Re: Ironia
A z čeho soudíš, že těch vela X5 a A6, které potkáš ve městě, neujedou denně dalších 100 kiláků mimo něj?
3. 12. 2014 13:28
Re: Ironia
Je taky pekny pojem - primestka doprava, t.j. mozes denne prejst aj 100 km ale stale sa motas v meste a okoli, pridavas, brzdis, stojis, odbocujes...

Ak niekto chodi denne Praha-Brno po dialnici, tak je to uplne iny pripad, ale vacsinou to podla mna byva tak ako s jednym znamym - cely tyzden sa mota po kosiciach a okoli a raz za tyzden spravi 100 km domov na vikend a 100 spat, cize v konecnom dosledku aj tak travi vacsinu casu a vacsiu cast kilometrov v meste a okoli, na co nepotrebuje velke SUV:D...
3. 12. 2014 21:27
Re: Ironia
Že to tak má tvůj známý, neznamená, že to tak mají všichni uživatelé naftových SUV, které ve městě potkáš. A i když ho nepotřebuje (podle tebe), úplně stačí, že ho prostě chce.
2. 12. 2014 21:01
jasná volba - konečně i z Reichu
Kdo má zkušenosti z obou světů (diesel vs. elektromotor), tak má jednoznačnou odpověď na to, co je pro luxus resp. sport vhodnější. Snad na to němci nepřišli až příliš pozdě. Kdo se svezl v hybridním Lexusu GS, tak i ten nejkultivovanější diesel na světě právem označí za „traktor".

Ještě by konečně německá prémie mohla více protlačit používání CNG. Když se podíváte kolik úsilí věnovali dieselům a kolik CNG......no pochopíte proč je v EU městech tolik dusivého smradu.
Rozbalit vlákno
5
2. 12. 2014 21:59
Re: jasná volba - konečně i z Reichu
A jak si vysvětlíš stav ovzduší v čínských a japonských velkoměstech, kde nejezdí žádný diesel?
2. 12. 2014 22:09
Re: jasná volba - konečně i z Reichu
Žádný? To snad ne. V Číně platí méně přísné emisní předpisy než na západě a v Japonsku mají vzduch čistší než my - po přepočtu na jedno auto a někdy i absolutně. Jinak abych nekritizoval jen diesely. Dnes prodávané dvoutakty např. v motokoloběžkách jsou naprostý výsměch všem. Sakra je rok 2014.
3. 12. 2014 11:48
Re: jasná volba - konečně i z Reichu
aha takze nakladaky a autobusi v Cine jezdi na co? zebi na naftu? a jezdi tam nani i osobaky, jen to neni takovej podil jak v EU ;-)

stav ovzdusi v Cinskych mestech je jasnej, extremni mnozstvi aut, ktera by navic casto sotva splnila emisni limity euro1 ;-) sak se nekdy po nejakem Ciskem meste projed, zahy zjistis ze zacpy v mestech v EU jsou vlastne spise takove projizdky pro radost >:D
3. 12. 2014 13:35
Re: jasná volba - konečně i z Reichu
99 percent cinskych aut jazdi na benzin
90+ percent americkych
65+ indickych
vacsina japonskych
atd.

2/3 celosvetovej produkcie dieslov jazdia v Europe a do 30 percent aut v Indii je tiez diesel, ale tam to konci, zvysok sveta jazdi na benzin.

V EU uz diesel nema velmi kam rast, skor bude mierne klesat, vid politicke snahy vo Francuzsku, V.B. a pod.

A navyse Cina ako spiaci obor - uz teraz maju ovzdusie znecistene, diesle najskor podporovat nebudu, len aby stihli nemci prijst s nejakymi pouzitelnymi hybridmi, lebo ked si cinania zo dna na den zmyslia, ze chcu byt ekologicki...
V Indii to vyzera este horsie - neohrozeny trhovy lider Maruti-Suzuki prave meni indicky trh - ich lacna poloautomaticka prevodovka meni cely trh v prospech automatov. Ako dalsie maju nasledovat lacne hybridy Suzuki v triedach A a B, t.j. spojenie technologii S-enecharge, DualJet a pod. Co to bude znamenat pre dieslove auta v Indii, si vie kazdy domysliet. Samozrejme, ze indicka vlada podporuje Suzuki a hybridizaciu...
3. 12. 2014 16:47
Re: jasná volba - konečně i z Reichu
ja taky nic o podpore dieselu nepsal, dieselum bych ja osobne naopak normi jeste mnohem zprisnil