Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Luxusní automobilky chtějí výrazně rozšířit nabídku plug-in hybridů

David Bureš
Diskuze (43)
V následujících letech můžeme čekat plug-in hybridní verze modelů BMW X5 nebo Audi Q7. Dočkat by se jí mohly i vozy Rolls-Royce.

Automobilky musí reagovat na stále se zpřísňující emisní normy. Jako optimální řešení pro snížení flotilových emisí se zdají být plug-in hybridy. Nabídku takových aut chtějí rozšířit i německé luxusní značky – Audi, BMW, Mercedes-Benz i Porsche.

Plug-in hybridy podle názoru těchto značek spojují výhody aut se spalovacím motorem s výhodami elektroaut. Tyto vozy dokážou jezdit na čistou elektřinu ve městech, mimo města je však neomezuje krátký dojezd. Přidejme k tomu vysoký točivý moment při jízdě na elektřinu a nízké normované emise oxidu uhličitého a plug-in hybridy jsou rázem zajímavou volbou i pro zákazníky.

V těchto dnech je v souvislosti s rozšířením nabídky plug-in hybridů nejvíce slyšet o BMW a Mercedesu. Mnichovští představili nový hybridní systém Power eDrive a prototyp řady 3 s hybridním pohonem. Power eDrive dokáže nabídnout z dvojice elektromotorů a přeplňovaného benzinového čtyřválce kombinovaný výkon přes 500 kW a točivý moment 1.016 N.m.

BMW aktuálně nabízí čtyři modely s hybridním pohonem: mild-hybridy ActiveHybrid 3, ActiveHybrid 5 a ActiveHybrid 7 a plug-in hybridní sporťák i8. Také i3 umí mít spalovací motor a elektromotor, v jeho případě ale spalovací agregát nepohání kola, ale pracuje jako generátor k dobíjení baterií. V budoucnu má být plug-in hybridní varianta odvozena od všech hlavních modelů mnichovské značky. Hybridní pohon určitě nabídne X5, v rámci další expanze by toto řešení mohlo být k dispozici i pro vozy značek Mini a Rolls-Royce.

Stuttgartští pak tento týden oznámili investice do výrobce lithium-iontových baterií Deutsche ACCUmotive ve výši 100 milionů eur, které budou použity na rozšíření výroby akumulátorů pro auta. Mercedes totiž očekává nárůst produkce lithium-iontových baterií, svoji nabídku hybridů totiž chce v následujících letech rozšířit.

Audi nyní nabízí jediný plug-in hybrid – model A3 e-tron, v následujících letech ale přestane být jedináčkem. Šéf automobilky Rupert Stadler v rozhovoru pro Automotive News Europe uvedl, že Audi v následujících letech představí jeden plug-in hybrid ročně. Prvním takovým vozem bude v roce 2015 Q7 e-tron, následovat budou hybridní verze A8 a A6L.

Porsche už je v rozvoji plug-in hybridů poměrně daleko. Aktuálně nabízí tři vozy s takovým pohonem – Panameru S E-Hybrid, Cayenne S E-Hybrid a 918 Spyder. Podle generálního ředitele automobilky Matthiase Müllera jsou takové vozy nejlepší syntézou udržitelnosti a sportovnosti. I proto se hybridního pohonu v následující generaci dočká i legendární 911 nebo modely Boxster a Cayman.

Spolu s rozšířením nabídky plug-in hybridů budou logicky růst prodeje těchto aut. Podle analytiků už v následujících dvou letech svojí výrobou plug-in hybridy překonají elektromobily. Do roku 2020 by se mohlo vyrábět 1,3 milionu plug-in hybridů ročně. Podle Stadlera by prodané plug-in hybridy mohly v roce 2020 tvořit 10 až 20 % prodejů Audi, podle optimistického scénáře dokonce 40 %.

David Bureš
Diskuze (43)
Avatar - N6600
8. 12. 2014 11:01
Re: Ironia
Ja som to bral nielen kvoli hybridu, ale aj kvoli tomu, ze je to AWD. Kym s mojim IS250 si v zime rad zadriftujem, tak u LS to nechcem. Navyse pri tom vykone je to s AWD pohodlnejsie.
5. 12. 2014 14:06
Re: Ironia
A potom se dostáváme úplně na začátek naší diskuse. Když srovnáš rozdíl mezi LS 460 a LS 600 v pořizovací ceně, zjistíš, že hybrid je ojeb, který se ti nikdy nevrátí. Ne jako prvnímu majiteli. Něco jako tepelné čerpadlo do baráku. Na začátku zaplatíš hodně, abys potom platil míň. Návratnost = dvacet let.
Avatar - N6600
5. 12. 2014 08:10
Re: Ironia
S tym suhlasim. Spotreba rozhodne patrila medzi informacie, ktore som sa dozvedel, ale nemali pri vybere nijaky doraz. Blekotat budu len ti, ktori o hybride nic nevedia. 180-200t km tym baterkam absolutne neublizi.
Ano kupoval. A nie neriesim ju. Dovod, preco ju spominam je len z dovodu, ze uz to auto poznam velmi dobre a viem s nim jazdit. Zaroven, ked sa za volantom trochu nudim, skusam hranice. Nemam samozrejme na mysli drift, alebo maximalku a podobne. Nic viac, nic menej.
A nemusis sa bat, nepatrim medzi teenagerov so siltovkou dozadu, co si kupia olietane auto za par supov, aby frajerili, ako malo im to zerie. To fakt nie :-)
4. 12. 2014 19:12
Re: Ironia
Při pořizovačce auta typu LS 600 je spotřeba naprosto, ale naprosto irelevantní. Daleko důležitější je ztráta při prodeji a ta bude vždycky naprosto katastrofální... A pokud budeš prodávat hybrid s najetýma 180-200 tkm, nikdo ho nebude chtít a všichni budou blekotat něco o baterkách na odpis...
Kupoval jsi nový? Při cena okolo 3M za LS 600H je řešit spotřebu opravdu směšné:)
Avatar - N6600
4. 12. 2014 12:06
Re: Ironia
Velmi sa neuplatnia, ale obcas sa ozvu. Takze vypomahaju, ak je moznost. Prip. das nohu z plynu a motor sa vypina. Moznosti, ako setrit palivo, existuju.
Ja som si ho kupil preto, lebo som si chcel urobit radost a za rovnake peniaze ponukal viac, nez nemecki konkurenti. Ano, dalo sa ist do LS460 s RWD, ale nakoniec som sa rozhodol pre 600h. Vsade okolo pocuvam, preco som nesiel do nemca v diesely. Ale ja diesel nechcem. A ak by som chcel hybrid, tak MB je len zadokolka (pri tej vahe to je o hubu) a mild hybrid od BMW je take polovicate riesenie.

Nejazdim za 8L, pohybujem sa na hranici 9-9.5L. To je realna spotreba u obidvoch mojich aut. Pricom na ISku jazdim zivsie. Podla slov pana z Lexusu CR, pozna cloveka, co jazdil na IS250 za 7.7L, on sam jazdi za 8.8L.
To, ze by Ta to nebavilo, celkom chapem, ale nie je to tak obmedzujuce a strasne, ako si myslis. Staci na to nesliapat, plachtit a spotreba ide v klude dole. LS600h ma dost vykonu, aby som kazdemu ukazal zadne svetla, ale na to nemam naturu a ani chut. O tom hybrid nie je. Samozrejme, v opacnom pripade mozes ist az na dren a skusat eco rallye, ale nie som z tych, co si kvoli spotrebe necha koleno vrtat. Ten liter ma nezabije.

Dovolim si este jednu poznamku ohladom testov a spotreby - tvrdim uz nejaku dobu, ze recenzenti nevedia jazdit s hybridmi. Lepsi sa to, ale stale to nie je ono. Vsetko zalezi od toho, ako s autom jazdis.