Luxusní automobilky chtějí výrazně rozšířit nabídku plug-in hybridů
Automobilky musí reagovat na stále se zpřísňující emisní normy. Jako optimální řešení pro snížení flotilových emisí se zdají být plug-in hybridy. Nabídku takových aut chtějí rozšířit i německé luxusní značky – Audi, BMW, Mercedes-Benz i Porsche.
Plug-in hybridy podle názoru těchto značek spojují výhody aut se spalovacím motorem s výhodami elektroaut. Tyto vozy dokážou jezdit na čistou elektřinu ve městech, mimo města je však neomezuje krátký dojezd. Přidejme k tomu vysoký točivý moment při jízdě na elektřinu a nízké normované emise oxidu uhličitého a plug-in hybridy jsou rázem zajímavou volbou i pro zákazníky.
V těchto dnech je v souvislosti s rozšířením nabídky plug-in hybridů nejvíce slyšet o BMW a Mercedesu. Mnichovští představili nový hybridní systém Power eDrive a prototyp řady 3 s hybridním pohonem. Power eDrive dokáže nabídnout z dvojice elektromotorů a přeplňovaného benzinového čtyřválce kombinovaný výkon přes 500 kW a točivý moment 1.016 N.m.
BMW aktuálně nabízí čtyři modely s hybridním pohonem: mild-hybridy ActiveHybrid 3, ActiveHybrid 5 a ActiveHybrid 7 a plug-in hybridní sporťák i8. Také i3 umí mít spalovací motor a elektromotor, v jeho případě ale spalovací agregát nepohání kola, ale pracuje jako generátor k dobíjení baterií. V budoucnu má být plug-in hybridní varianta odvozena od všech hlavních modelů mnichovské značky. Hybridní pohon určitě nabídne X5, v rámci další expanze by toto řešení mohlo být k dispozici i pro vozy značek Mini a Rolls-Royce.
Stuttgartští pak tento týden oznámili investice do výrobce lithium-iontových baterií Deutsche ACCUmotive ve výši 100 milionů eur, které budou použity na rozšíření výroby akumulátorů pro auta. Mercedes totiž očekává nárůst produkce lithium-iontových baterií, svoji nabídku hybridů totiž chce v následujících letech rozšířit.
Audi nyní nabízí jediný plug-in hybrid – model A3 e-tron, v následujících letech ale přestane být jedináčkem. Šéf automobilky Rupert Stadler v rozhovoru pro Automotive News Europe uvedl, že Audi v následujících letech představí jeden plug-in hybrid ročně. Prvním takovým vozem bude v roce 2015 Q7 e-tron, následovat budou hybridní verze A8 a A6L.
Porsche už je v rozvoji plug-in hybridů poměrně daleko. Aktuálně nabízí tři vozy s takovým pohonem – Panameru S E-Hybrid, Cayenne S E-Hybrid a 918 Spyder. Podle generálního ředitele automobilky Matthiase Müllera jsou takové vozy nejlepší syntézou udržitelnosti a sportovnosti. I proto se hybridního pohonu v následující generaci dočká i legendární 911 nebo modely Boxster a Cayman.
Spolu s rozšířením nabídky plug-in hybridů budou logicky růst prodeje těchto aut. Podle analytiků už v následujících dvou letech svojí výrobou plug-in hybridy překonají elektromobily. Do roku 2020 by se mohlo vyrábět 1,3 milionu plug-in hybridů ročně. Podle Stadlera by prodané plug-in hybridy mohly v roce 2020 tvořit 10 až 20 % prodejů Audi, podle optimistického scénáře dokonce 40 %.