Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Maďarský trh v roce 2012: Stará Astra je nejprodávanějším autem

Prodeje nových aut se v Maďarsku loni zvýšily o 18 %. Raketově vzrostl Opel Astra, který v provedení Classic dobyl první pozici.
Zpět na článek
4. 1. 2013 17:34
4. 1. 2013 17:41
4. 1. 2013 17:46
4. 1. 2013 18:11
4. 1. 2013 18:53
4. 1. 2013 18:04
4. 1. 2013 18:38
neregistrovaný "SR20"
4. 1. 2013 19:28
4. 1. 2013 18:44
4. 1. 2013 19:36
4. 1. 2013 19:38
4. 1. 2013 22:06
4. 1. 2013 22:48
4. 1. 2013 18:47
4. 1. 2013 19:41
4. 1. 2013 19:50
4. 1. 2013 19:53
4. 1. 2013 20:50
4. 1. 2013 22:14
4. 1. 2013 22:28
6. 1. 2013 13:19
19. 2. 2013 06:45
4. 1. 2013 22:34
4. 1. 2013 22:36
4. 1. 2013 19:41
4. 1. 2013 19:50
4. 1. 2013 20:05
4. 1. 2013 20:33
4. 1. 2013 20:38
4. 1. 2013 21:46
4. 1. 2013 20:44
4. 1. 2013 20:52
4. 1. 2013 21:45
4. 1. 2013 21:57
19. 2. 2013 06:56
4. 1. 2013 22:45
5. 1. 2013 12:41
4. 1. 2013 17:09
Maďarský trh
Bravo Škoda!!!
Rozbalit vlákno
0
4. 1. 2013 17:34
Maďarský trh
Bravo Opel !!! :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
4. 1. 2013 17:41
Astra
Tak předchozí Astra je pořád pěkné, kvalitní a nyní i hodně levné auto, tak nevidím důvod, proč si si nekoupit.

:yes:
Rozbalit vlákno
11
4. 1. 2013 17:46
Re: Astra
stará astra je pořád lepší volba než nějaká korea.
4. 1. 2013 18:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 1. 2013 18:04
Re: Astra
Astra H je podle mých zkušeností dost hrozné auto, možná tak na úrovni Octavie I (kromě místa vzadu). Je možné, že už mezitím Maďaři vychytali potíže, se kterými jsme u nás ve firmě bojovali (měli jsme jich asi 5). Nicméně podivný interiér, sedadla, ergonomie, odcházející motory...
Možná mají naši exsousedé nějaké super slevy, nejspíš Astra Czabajka Edition s cenou na úrovni Thalie, pak by bylo možné o "H" uvažovat.
Srovnání s novými korejskými auty je mimo mísu, ani se mi to nechce komentovat.
neregistrovaný "SR20"
4. 1. 2013 18:38
Re: Astra
Hmm, ine skusenosti.
Sluzobne 3ks Astra Caravan1,6i 77kw, kazdy cca 160-180t km.
Spotreba 7,6 l/100 km, olej 5w-30 necely 1 liter medzi vymenami.
Poruchy:
1x Xenon, 2x predne loziska, 2x zadne loziska, 1x prasknute vyfukove zvody, 2x termostat, 1x vodna pumpa, 1x senzor abs, 1x hrdza (rez) na 5 dverach.
Avatar - Nerez
4. 1. 2013 19:28
Re: Astra
Mám stejné zkušenosti. Astru Classic mám již téměř dva a půl roku a žádné problémy, spotřeba lehce na 6 litrů a jen málo věcí lze tomu autu vytknout. Za ty peníze super nabídka :yes:
Dal jsem jí přednost před Koreou a nelituji...
Avatar - dr.biker
4. 1. 2013 18:44
Re: Astra
Neřekl bych, že je to tak hrozné auto. Kamarád vlastní Astru hatchbacka 4 roky a žádné problémy nemá. Auto je stále jako nové.
Ve verzi kombi se mi Astra i docela líbí, v Brně vídávám jednu naleštěnou bílou s decentně rozšířenými prahy, pěknými litými koly a moc ji to sluší. Vypadá asi nějak takto [odkaz] To se ti nelíbí? Mě se líbí více než ta nová „barokní“ generace.
Avatar - Nerez
4. 1. 2013 19:36
Re: Astra
Astra H club má v Brně dost silné zastoupení. Jezdí tam hodně pěkně udělaných "Háček" ;-)
4. 1. 2013 19:38
Re: Astra
Neřekl bych. Astra je ve srovnání cena/výkon velice povedené auto. Za to chrochtávky od škodovky cena/kvalita jsou hrozné šunty (tím ted nemyslím 1.9TDI 66a81Kw), ale zbytek.
4. 1. 2013 22:06
Re: Astra
zrovnavat tuto astru s octaviou prvej generacie je velky ulet , mimochodom ja mam skusenosti opacne ;-)
4. 1. 2013 22:48
Re: Astra
Je videt, ze jsi v astre H v zivote nesedel, jinak by jsi tu nevypisoval takove blbosti. Astra H je po vsech strankach mnohem lepsi a modernejsi auto nez octavia 1, Astra H se muze srovnavat tak s O2.
Avatar - Bristol
4. 1. 2013 18:47
Hungary
tak tento trh jde proti všem EU konvencím...aneb neznám trh kde by si fiat meziročně polepšil o 100 a více % a kde by bylo pořadí značek Opel, Škoda, Ford...to se skutečně nevidí všude...tipuju že to jediná země na světě kde opel triumfoval
Rozbalit vlákno
10
Avatar - das_autos
4. 1. 2013 19:41
Re: Hungary
Právě že je to naprosto normální,když se u nich astra vyrábí.
4. 1. 2013 19:50
Re: Hungary
V madarsku sa Astra nevyrába uz niekolko rokov. Vyrábala se iba prvá Astra (Astra F).
Avatar - Bristol
4. 1. 2013 19:53
Re: Hungary
spíš to bude asi tou údajnou zakázkou pro policii...a s tím že se tam vyrábí...no to suzuki přece taky ne? ;-)
4. 1. 2013 20:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 1. 2013 22:14
Re: Hungary
+ Mercedes má nový výrobný závod v Kecskemét. Opel hodne investoval do výrobu motorov v madarsku. Všeobecne sa dá povedať, že čo je v ČR Škoda (auto pre strednú a nižšiu triedu), tak to je v madarsku Opel. Tak trošku aj Suzuki, ale hlavne Opel.
4. 1. 2013 22:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 1. 2013 13:19
Re: Hungary
No vidíš Gilgite, není tohle podstatně lepší, než furt peskovat redakci?

Jinak Suzuki mně začíná docela děsit - odchod z USA, propady v Evropě, pozice silná snad jenom v Indii v kooperaci s Maruti, V Číně nevím v Rusku a SNS taky nic moc. Docela by mně zajímal tvůj názor.....
19. 2. 2013 06:45
Re: Hungary
To Suzuki bych viděl fakt spíš pro chudší. Protože ten segment našich "oktávkářů" prostě moc nepokrývají. Mají menší káry (Swift a SX4), a pak zase až ty dražší - Grand Vitara a Kizashi, které si normální ne zrovna bohatý člověk spíš rozmyslí.
4. 1. 2013 22:34
Re: Hungary
Astra classic se vyrábí v nemecké Bochumi.
4. 1. 2013 22:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - das_autos
4. 1. 2013 18:49
To jsou čísla
Jsem nejdřív myslel,že koukám na prodeje za prosinec a ono je to za celej rok .Jedním slovem bída :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Bristol
4. 1. 2013 19:04
Re: To jsou čísla
nemůžeš se divit...maďarsko na tom momentálně není kdovíjak
Avatar - Aladeen
4. 1. 2013 18:58
Stará , ale dobrá
Astra je stále elegantné , komfortné a kvalitné auto a teraz za rozumné peniaze , osobne si myslím že je lepšia ako nový model ktorí ma vôbec neoslovil ! :yes: Škoda že sa Astra Classic toho roku prestala vyrábať
Rozbalit vlákno
1
4. 1. 2013 22:18
Re: Stará , ale dobrá
u každom aute je problém, že prvé 2 roky ešte nie sú ani komponenty ani montáž odladená. čím dlhšie sa model vyrábá, tým je to vymakanejšie. aj preto je lepšie kupovať model ktorý sa už pomali prestává vyrábať, tak je už všetko doladené :-)
Avatar - 3_diamanty
4. 1. 2013 19:29
madarsky trh
je mensi ako slovensky a pritom maju madari dvakrat tolko obyvatelov ako slovaci.... tu ani vela pisat netreba.... proste slabota.... a prva stara astra? no krasa..... nic proti starej astre paci sa mi ale aj tu vidiet ze madari su zvlastny trh... ked je stara astra uspesnejsia ako nova astra a vlastne vsetci ostatni novsi konkurenti..... tusim aj slovinci s 1,5 milionmi obyvatelmi boli donedavna vacsim trhom ako madari..... takze z madarskeho trhu si vacsina vyrobcov nemusi robit tazku hlavu.... tento trh je specificky rovnako ako island alebo norsko..... ;-)

za zmienku stoji ja prepad vitaznych pozicii octavie na viacerych trhoch napr v madarsku na islande aj vo finsku klesla octavia z prvych pozicii za rok 2011 na druhe miesto za rok 2012 ... co je sice stale super vysledok ale octavia uz predsalen stratila tu dominanciu aku mala ked v roku 2011 bola prva na 7 trhoch europy... za rok 2012 bude prva uz len maximalne na styroch alebo troch trhoch ( cesko, slovensko, polsko ) .... uvidime tento rok s prichodom novej octavia ci sa vrati na veduce pozicie v krajinach kde klesla.... octavia na to ma :yes:
Rozbalit vlákno
3
4. 1. 2013 20:03
Re: madarsky trh
Za prvé Toppere, maďarský trh má dvakrát tolik obyvalet, proto je dvakrát větší. Jeho bagatelizování tebou má jen jeden důvod, Kia tam dopadla jak hubkaři. Co se týká Oktávky, asi se nedá čekat, že bude stále první v tolika státech, navíc když se čeká nástupce. A už jsem ti psal aspoň 10x, byla loni první v osmi státech, ne sedmi. [odkaz]
4. 1. 2013 20:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 1. 2013 22:41
Re: madarsky trh
:-) jen diky tomu, ze korejci jsou v madarsku propadakem, tak uz je to pro tebe bezvyznamny trh. Myslim, ze kdyby byla korea v top 10, tak uz tu vypisujes oslavne ody a doma v pozoru salutujes u korejske hymny a z okna vyvesis korejskou vlajku. :-)
4. 1. 2013 19:41
Klam !
Odpocítajte 1 500 ks aut Opel Astra Classic zakúpenych koncom roku pre políciu a dostanete reálne údaje.
Bravo OCTAVIA!!!
Stále 1. priecka :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Nerez
4. 1. 2013 19:50
Re: Klam !
Můžu to říct i o našem trhu. Odečti si tak půlku prodaných Octavií prodaných u nás, protože i ty jdou do firem. Takže to taky není žádná hitparáda co?
4. 1. 2013 20:05
Re: Klam !
Určitý počet aut prodaných do flletu je snad normální u všech modelů, ale 1500 aut prodaných státu už pohne statistikama...
4. 1. 2013 20:33
Re: Klam !
To jistě pohne, ale stejně buďme rádi, že v evropském státě uspěl vůz vyrobený v Evropě.
Čili BRAVO OPEL, ŠKODA, FORD...
4. 1. 2013 20:38
Re: Klam !
Jistě, pořád lepší, než kdyby si koupili třeba Ceed...
4. 1. 2013 20:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 1. 2013 20:52
Re: Klam !
Ano to je pravda. Ale osobně je nemusím a vždy dám přednost evropským značkám.
19. 2. 2013 06:56
Re: Klam !
Jen tak na okraj - v Evropě se vyrábějí třeba i Hyundai/KIA. A pokud by snad šlo o sídlo ústředí firem, pak Ford a Opel (součást GM) ho mají na trochu jiném kontinentu, na který (na rozdíl třeba od Koreje) nedojdete z Evropy suchou nohou.
4. 1. 2013 22:45
Re: Klam !
Policie je fleet zakaznik jako kazdy jiny, to by jsi musel pak odecist vsechny firemni zakazniky a to by ty zebricky vypadali uplne jinak, protoze je jasne, ze u nas octavku kupuji hlavne firmy.
Avatar - Dave 11
5. 1. 2013 11:23
To je aspoň trh...
...žádná Korea v top 10 ! Tak by to mělo vypadat. :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
5. 1. 2013 11:38
Madarska situace
Je rozhodne zajimava ta informace o madarskem trhu, i poradi znacek je dost velike prekvapeni pri pohledu na jine evropske trhy. Ne vsak kdyz clovek aspon trosku zna situaci v Madarsku, co se uz pristupu k jednotlivym znackam, nebo aktualnich financnich moznosti populace tyce.

V madarsku se vzdy nejvice prodavalo auto, respektive znacka, ktera tam sva auta vyrabela, je to celkem logicke v dusledku absence vlastni automobilky. Byla to proto Astra, ktera v madarsku vetsinou triumfovala v golf-kategorii, pak zase Swift diky nizke cene a take predevsim diky, v 90tych letech v postkomunistickych zemich, nevidane 'japonske' kvalite. ( Samozrejme k dosazeni takovych prodeju pomohl i dlouholety reklamni slogan "Suzuki, nase auto", jak vidime, v pripade Cee'd-u a i30ky to take funguje v SR, resp. v CR (pochopitelne bez odpovidajici kvality tech modelu by to nestacilo na takove uspechy).

Kazdopadne, co se madarskeho automobiloveho trhu tyce, pred krizi byl cca na urovni toho ceskeho, jenze v dusledku krize, ktera diky urokove vyhodnejsim uverum poskytovanym ve CHF zasahla madarsko asi nejvic v EU, se madarsky trh dostal na dno. Dusledky se projevily pochopitelne i na automobilovem trhu.
Jezte pred krizi sice lide kupovali auta, ale takovyho swifta (alei thalii, clia, punta, cokoli v tech mensich resp levnejsich modelu) klidne byli ochotni splacet 10 let! (Tahle debilita se projevila v Madarsku i na trhu nemovitosti, snad nikde v EU neni tak vysoky podil bytu v soukromem vlastnictvi jako v Madarsku, jenze jak ted uz vidime, vsichni na ty byty asi nemeli dostatek financi)

Tolik asi o Madarsku, ktere to ma dost tezky, kdyz si ve volbach muzou vybrat bud mezi levici, ktera zemi jiz uspesne rozkradla a vytunelovala, nebo 'Napoleonem', kterej byl pravicovym liberalnim politikem jeste v 90-tych letech, a ted se z nej stal antiliberalni populista a to jeste nejsem si uplne jistej jestli vybec pravicovej. A jelikoz kazda z techto stran je lepsi volbou nez 'skoronaonaciste', ktere tam maj snad nejvetsi politickou silu, kdyz nepocitam Vychodni Nemecko, tak se z tech sracek ani jen tak nedostanou.

A ted jeste k autum, uprimne si myslite, ze Astra classic je lepsim autem nez novy Ceed nebo i30?
Je to konstrukcne minimalne o deset let starsi auto, a cenove je take nekde jinde, neni to ani konkurent pro korejce. Je to jak porovnavat Golf V, s Golfem VII...

Muzete se ale ptat, proc teda v prvni 10ce nenajdeme korejce? Jednoduse na to nemaj, jelikoz to je presne kategorie, ktera uz nabizi relativne pohodlna a prostorna auta, ale uz ani v pripade korejcu rozhodne ne za malo penez, navic osobne si myslim, ze pro lidi byla vzdy zajimavejsi koupe ojeteho vetsiho auta, nebo obecne jakehokoli ojeteho auta.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Nerez
5. 1. 2013 19:01
Re: Madarska situace
Zaprvé Astra Classic není konstrukčně starší minimálně o 10 let než noví Korejci. Classic byl vyvíjen v roce 2003, do výroby a prodeje šel 2004. Takže je tak o tři roky starší než první Ceed a i30, které dle mého názoru hravě strčí do kapsy, ne cenou, ale jízdně a kvalitativně určitě. A na nové Korejce ztrácí vývojově tak maximálně 8 let, ne deset. A s těma Classica nikdo nesrovnává...
6. 1. 2013 13:17
Re: Madarska situace
Tata mel korejce a to nebyl zadnej novej stroj, jeste v roce 96 Accenta, tak Opel Corsu, tu aktualni, teda corsu mela mama. Uz pred 15 lety dokazal Hyundai vyrobit auto, ktere sice co se jmena a tradice tyce nevyrovnalo se konkurenci, ale po 5 letech a 300t najetych kilometrech bylo skoro jako nove, samozrejme diky motoru od mitsubishi atd, ale to auto melo sve kvality. Kdezto opel je co se nemecke produkce tyce odpad.
Corsa je designove povedene auto, co se interieru tyce v predni casti pocitove prostornejsi i pohodlnejsi nez predchozi generace Astry, ale porad je to ne moc kvalitni auto, co se zpracovani interieru a celkove celeho auta tyce.
Kazdopadne povedene tvary Insignie jsou presvedcive, tak po uvedeni na trh se tata pri rozhodovani pribral i opla do uzsiho vyberu, ale materialy na palubce a zkusenosti s Corsou, respektive zkusenosti lidi s Insignii, byly dost dobrim argumentem pro vyrazeni Insignie kandidatu na nove auto.

To je videt i na prodejich jinak, skoro kazde auto v posledni dobe od nich ma neco do sebe, co se designu tyce, nemusi se vsem libit, ale neda se jim nic moc vytknout, ale tvrdit, ze je treba dnesni astra jednoznacne lepsim autem nez Ceed je pitomost.

A kdyz uz jsme u toho porovnavani, tady se pise o verzi Classic, kterou porovnavaji diskuteri s korejcama, jelikoz se jiny korejec nez nova i30ka a novej Ceed uz mesice neda v teto kategorii koupit, tak teda neni ten rozdil 10 let, ale jen 8, ale porad je to dost...
Avatar - Nerez
6. 1. 2013 22:01
Re: Madarska situace
Znova opakuji, že nové generace i30/Ceed nejsou konkurencí pro Classica.
Pár měsíců zpět byl Classic konkurencí pro první generace těchto aut. A ty si troufám kvalit Astry nedosahovaly, alespoň po krátkém svezení v i30.
Porovnávat 15 let staré auto s novým je pak stejná blbost. Dřív auta více vydržely než dnešní. To je jakobys postavil třeba posledního Cadetta proti nové i30, co do výdrže si nový Hyundai taky neškrtne.
6. 1. 2013 23:51
Re: Madarska situace
Jak jsem jiz vyse zminoval, reagoval jsem na zdejsi nazory a reakce, ve kterych se porovnaval aktualni vysledek prodeju astry a korejcu, a kvality tech aut. Jeste jednou to slovo AKTUALNI hraje celkem dulezitou roli.

Mytus o vydrzi aut ze 70tych-80tych let je celkem usmevny, jelikoz vetsina aut nenajelo za cely 15-20lety zivot ani 100 tisic kilaku, a to, ze se da auto podomacku opravit a vybouchat nic nevypovida o kvalite konstrukce. Ale kdyz je rec o bakelitovych a umelych autech 90tych let, tak uz je tvrzeni o kvalite uplne mimo. Obecne, kdyz se podivas na Felicie, ktere se vyrabely v tech letech, tak mnohdy uz po 5-6 letech vypadaly dost desive, a ja tvrdim, ze oproti Felicii i octavce prvni generace byl ten Hyundai pohodlnejsi mel mnohem lepsi vybavu a rozhodne lepsi motor. Kdyz se podivam na konkurencni Astru, tak ta zrovna taky nebyla na tom nejak bravurne, az na to, ze se jednalo o evropske auto, pochopitelne clovek pak k nemu mel na vychode jiny pristup.

Co se Kadettu tyce, radeji se ani nevyjadrim, tos ani nemohl myslet vazne.

Vidim, zes zarytej fanda, mas rad svoji astru, na tom prece neni nic spatnyho, vzhledove je to celkem povedene auto, interier na tu dobu taky ujde, az na fadnost palubky, nepohodlnost sedadel, za tu cenu rozhodne neni spatna koupe, ale netvrdil bych, ze by v necem byl lepsi nez prvni generace ceedu nebo i30ky, to dokazuje i hodne porovnavacich testu, i z nemeckych medii.
Avatar - Nerez
9. 1. 2013 18:27
Re: Madarska situace
Astra na tom byla hodně dobře, abych tě opravil. Dle testu Autobildu na 100 tis km dopadla tak dobře, že ji poslali znova na stejnou štreku. Dále byla nejprodávanějším autem Evropy v letech 2005 a 2006.
Věř mi, žádnou popelnici bych si nekoupil ;-)
Zarytej fanda bych ani neřekl, spíš vím, co mám a vím, jak na tom auto je.
O výdrži starých aut jsem to myslel vážně. Neberu to, že stará auta rezavěla a nová nerezaví, ale motor a komponenty toho daleko víc vydržely. Když už jsme u Felicie, myslíš, že třena taková malá turba vydrží víc, než 1.3 z Felicie?
6. 1. 2013 13:26
Re: Madarska situace
Tohle je dobrý čtení, tak to podle všeho je. Smutné jenom je, jak jsme tady poslouchali před deseti lety jak Maďarsko vzkvétá, roste a jak jsou chytří a šikovní. 95% novinářů by nebylo schopno něco podobnýho napsat, protože ty souvislosti, co jsi dal dohromady by na ně byly moc složitý... :yes:

Jinak Orbána dával za vzor našim politikům svého času Havel a tvrdil, že je to mladá, na západě vyštudovaná generace, která je prosta všech "reziduí" socializmu. A že to dotáhne daleko, že jim můžeme jenom závidět......
6. 1. 2013 14:51
Re: Madarska situace
Ono je to tak, ze na zacatku 90tych let Madarsko docela vzkvetalo, a rostlo, cca do roku 2002-2004 bylo s CR na stejne urovni, kazdopadne ten rust podle me nebyl o nic vetsi nez v jinych zemich visegradske ctyrky, ono se to stejne kazdych par let strida, nekdy je CR v lepsi pozici, pak take diky investicim SR ma vyssi rust, v posledni dobe zase Polaci, pochopitelne to ale maj lehci, pri porovnani poctu obyvatel tech statu, precejenom je to diametralne odlisny a mnohem vetsi trh, nez ten cesky, i kdyz to ne nutne musi znamenat automaticky lepsi rust, ale ty predpoklady tam jsou.
Dalsim problemem je, ktery vidim v Madarsku, ze ta spolecnost je vic konzumni nez ta ceska. Tedy, abych se presneji vyjadril, hlavne co se luxusniho, nebo luxusnejsiho zbozi tyce. Jako priklad uvedu obycejne porovnani chovani spotrebitelu v CR a v Madarsku, v pripade nakupu slunecnich bryli prumerny cech jen chodi kolem horke kase, kouka na ne, pak kdyz jim prodavac nabidne moznost vyskouseni (pochopitelne bez toho se ani neda nic koupit aniz by si je clovek vyzkousel), tak bud utece, nebo se kdyztak zepta kolik stoji treba obyc polaroidy, a pak nechapave krouti hlavou kdo si koupi bryle za 13-14 stovek, pri tom si myslim, ze to je jeste celkem ferova cena za relativne kvalitni bryle. V Madarsku si zas 16-17-18 letej student stanovy strop v prepoctu v ceskych 2 litry aby pak nakonec odkracel s brylema v hodnote 3000 korun, pac si je veme na studentsky uver. A tohle je celkem bezna vec, ktera se promitla jak na automobilovem trhu, tak take na trhu nemovitosti.
Musim ale dodat, ze tam je i pristup prodavacek v obchodech neporovnatelny s ceskymi pomery. Tady ty mrtvoly jsou hodnekrat jeste nastvane, ze se opovazis vstoupid do kramu, a tim jim delas praci. Je to na delsi analyzu, ale je za tim hlavne zpusob odmenovani prodavacek/prodavacu, tady vetsinou dostanou 15 litru hrubyho, a pak jim je to uplne sumak, jestli k tomu vydelaji jeste par stovek na procentech za prodane veci, jelikoz to nedela zadnou viditelnou zmenu na vyplatni pasce. V Madarsku dostavaji zasadne castku kolem minimalni mzdy, cca 8000 Kc, a zbytek maji z procent z prodeje. Tam se nemuze stat, ze by se na cloveka po vstupu do kramu prodavacka ( ale i prodavac, jelikoz se da vazne celkem slusne vydelavat, tak tam pracuje vic muzu v obchodech a nemusi skoro kazdy prodavac byt na kluky :D) neusmivala, slusne nepozdravila a nesnazila se hned pomoci, muze to byt i trosku otravne, ale rozhodne se jim snaha neda uprit, a neni nerelny, ze prodavaci v prepoctu vydelavaji klidne 25, v sezone i 30 litru za mesic, coz je za praci, kterou muzes delat bez jakekoli kvalifikace celkem slusny. Ale rikam, k tomu potrebujes i konzumnejsi spolecnost, a to vsechno se v kombinaci bankami nabizenych uveru poskytovanich ve CHF, byla pro madarsko skoro smrtelnou kombinaci.

Proto se take Orban stal spis populistou, videl potencial v obvinovani bankovniho systemu, zlych kapitalistu, Eu, blabla bla... a lidem to bylo jasny, ze za vsechno museji Banky ( coz netvrdim,ze by v tom z casti nebyly, ale porad to bylo diky spatne pravni uprave), no a tak se lehce mohl dostat k moci. kazdopadne co se dnes objevuje v mediich o Madarsku, je take dost zkresleny pohled na situaci a s tim fasizmem a potlacovanim demokracie v madarsku, jsou EU media celkem mimo, jelikoz pravda je vzdy nekde uprostred.
7. 1. 2013 09:57
Re: Madarska situace
S tím obchodováním máš naprostou pravdu, situaci v Maďarsku znám pouze z médií (obvzlášť výživné jsou články a reportáže na slovenských televizích...). dlouho jsem tam nebyl. Nicméně s tím nakupováním u nás máš naprostou pravdu a problém je podle mně na obou stranách. Kolik lidí (myslím zákazníků) se zatváří otráveně, pohoršeně nebo dokonce zle, když se na ně prodavač/ka obrátí, jestli něco nepotřebují? Kolik lidí poděkuje, pokud o asistenci nestojí? Nedávno jsme zažil v jednom obchodě v nákupním centru (Marks a Spencer - zde se snaží....), jak postarší párek prodavačku doslova odehnal a chlap (celej rudej) ještě po deseti minutách hejkal na celej krám co je ta kráva otravuje.....nicméně primárně to s tou obsluhou v obchodech v Česku je tak, jak píšeš. Možná, že v Maďarsku hraje svoji roli i to, že hluboko v osmdesátých letech tam komunisti na rozdíl od nás povolili drobné podnikání a soukromý maloobchod, takže lidé se to naučili dřív a měli k tomu lepší vztah. Tehdy se tam jezdilo nakupovat v tehdejším Československu nedostatkové zboží, které bylo za forinty (volně směnitelné) a nebylo dražší než v Tuzexu, dokonce možná naopak. Nechával jsme si tam kupovat kazety do magneťáku, byly to BASFky a stály v přepočtu míň jak tady, kdy v normálním kšeftu byly jednou za uherský (:-)) rok.

Co se týká značkového a obecně kvalitního zboží v Česku, je to tragedie. Pčřitom ta masová většina lidí si neuvědomuje, jak hluboce je pravdivé rčení - nejsem dost bohatej na to, abych kupoval laciné věci....Lidi jednoznačně preferují množství ve vazbě na co nejmenší cenu a většinou si ani neuvědomí, že utratí víc, než by dali po zralé úvaze a schopnosti si promyslet na co, jak dlouho a jak budu danou věc používat.

A ono je to takhle i u těch aut.....každýho zajímá jenom to nejlevnější provedení toho nejlacinějšího auta, ale věci jako pojistka, servis a třeba i spotřeba už jdou zcela stranou. Podle mně je lepší si koupit menší, ale líp vybavený auto, než co největší a nejlacinější s minimem výbavy. Ale většina Čechů (o Slovácích ani nemluvě), uvažuje jinak.....

Jinak další katastrofou pro Maďarsko bylo, jak tam proběhla privatizace. Podniyk si mohl (a taky to udělal) koupit tehdejší management a za úver ručil tím, co zprivatizoval. restituce tam zdaleka nebyly tak široký jako u nás a dokonce zase - i restituent musel svůj majetek vyplatit. To byl další hřebík do rakve společně s předchozím enormním zadlužením ještě komunistického Maďarska. Tady lidi nadávají dodnes na kupónovku, ale i průměrně myslící lidé na ní neprodělali a kdo trochu uvažoval a nenechal se zblbnout propagací a reklamou (jistota desetinásobku), tak vydělal mnohem a mnohem víc. Nicméně většině tech stěžovatelů vadí, že si k majetku pomohl někdo jiný a ne oni, když za desítku prodali knížku nebo se nechali zblbnout do nejrůznějších obskurních fondů........
7. 1. 2013 12:32
Re: Madarska situace
Presne tak, jsem se jeste chtel take zminit o komunismu, respektive konce komunismu v madarsku, mozna je to tim, ze opravdova revoluce tam probehla 12 let pred Prazskym jarem, krvavejsi reseni asi vyvolalo vetsi odpor v lidech a take se pochopitelne driv uvolnil ten rezim, jak pises v 80tych letech tam jezdili vsichni nakupovat, aspon teda ze slovenska urcite, predevsim jeany, ale i jine hadry. Rodice nasedli rano do vlaku v tech nejhnusnejsich nejstarsich hadrech, v Busapesti nakoupili toho nejvic, vsechno si oblikli na sebe a jeli zase domu. >:D
Uvolnenejsi rezim jasne dokladal moznost drobneho podnikani, ale take se staci podivat na koncerty v 80tych letech, Queen ( do dnes mi to vycitava, samozrejme vtipnejsim tonem, ze nemohl na koncert, jelikoz jsem se narodil par mesicu pred koncertem, a na vesnici se to prece nenosilo, ze se v lete, kdy je mrte prace chodi na koncerty, kdyz ma clovek doma mimco!!! >:D , Genesis, Bruce Springsteen, Sting a dalsi v 88 s Human rights koncertem, takze zmena po roce 89 byla jeste mnohem mirnejsi nez v Ceskoslovensku, v CR preference KSCM rostou jen v poslednich nekolika letech, sice muzeme tvrdit ze CSSD je plna komancu, ale aspon se jedna o stranu, ktera v historickem kontextu nebyla vylozene komunisticka. To, ze ted se socialni demokracii nemaj nic spolecnyho, je jina vec, ale v Madarsku uz v roce 94 vladl primy nastupce Madarske socialisticke delnicke strany a z dvaceti porevolucnich let vladli 12! ( Nutno dodat, ze v mnoha ohledech je jejich politika stredo-pravicovejsi nebo liberalnejsi nez dnesniho Fideszu, ale uz jen z principu je to spatne ).

A co se privatizace tyce, uplne do madarskych pomeru nevidim, mozna provedeni bylo horsi nez v CSFR, ale tady to zdaleka nebylo koser. Hlavne 20 let po tom je kazdej general, ale zkus si predstavit predstavy 20-25 letych lidi o akciovkach, jake maj vedomosti o fungovani hospodarstvi, atd. Je jasne, ze to pro ne byla spanelska vesnice, ale ruzne fondy bych tak ani nevinil, samotna cinnost v mezich zakona by byla v poradku, i kdyz zrejme by se dalo polemizovat i o kvaitach zakonu, ale neochota (nebo chci verit, ze to bylo spis dano laxnejsim pristupem a take v dusledku znacne nezkusenosti) statnich organu zabranit tunelum, ktere dnes jsou jasne dohledatelne, hodnekrat i tem chytrejsim lidem mohla prekazit "kuponove" plany. Takze, management kupujisi spolecnost za uver byl bezny i v Ceskoslovensku, akorat o tom bud nikdo nevedel, nebo nechtel vedet... 8-s
Mno nic, konec flame-u o Madarsku, nekdy jindy, jinde pod dalsim clankem, nejlip o korejske produkci si zase dame par virtualnich verbalnich facek... ;-)
19. 2. 2013 07:09
Re: Madarska situace
MaĎaři vždycky byli fanfaróni, kteří utráceli víc, než na co měli. Takoví zadlužení grófové.
Takže si svého času žili celkem slušně, ale bohužel pro ně to s sebou neslo větší nebezpečí dluhových pastí, než třeba u skeptických Čechů (píšu o většinovém chování, samozřejmě existují výjimky na obou stranách).
Takže měli i lepší zboží, ale při nízké kupní síle je tohle vyústění logické. Jenom se bojím, že přijde někdo, kdo jim vysvětlí, že za jejich bídné hospodářství může třeba spiknutí cizinců, které je třeba vyvlastnit... A jestli najde odezvu (tj. pokud budou Maďaři dost chudí a naštvaní) - kdo ví...
5. 1. 2013 12:41
kvalita
Ať si říká kdo chce co chce,tak kvalita aut se v dnešní době hodně srovnala.Němci šli dolů a korejci nahoru.Já sem vyučenej mechoš a na praxi sem byl v roce 2004 v Autonově Brno(Škoda-auto) a můžu říct,že problemů z O1 bylo hafo.....ne že je to bezporuchové.......
Rozbalit vlákno
0