Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maďarský trh v roce 2012: Stará Astra je nejprodávanějším autem

4. 1. 2013 • 17:39
59
Prodeje nových aut se v Maďarsku loni zvýšily o 18 %. Raketově vzrostl Opel Astra, který v provedení Classic dobyl první pozici.

V Maďarsku bylo za loňský rok nově registrováno 53 tisíc aut. V krátkodobém horizontu se tamní prodejci mohou těšit z 18procentního růstu (v roce 2011 jen 45 tisíc ks), proti českému trhu to znamená ale sotva třetinový objem. To současně představuje nejlepší výsledek od roku 2009, v rekordním ročníku 2004 se ale v Maďarsku prodalo plných 234 tisíc aut!

První pozici obsadil Opel Astra Classic, tedy fakticky minulá generace, která se ovšem vyrábí i nadále. Předstihla tak loni první Octavii. Celkově si modelová řada Astra polepšila o 63 %, nové generaci totiž náleží sedmé místo.

Domácí Suzuki Swift je za rok 2012 až čtvrtý, ještě v roce 2006 byl jedničkou – s výsledkem, který odpovídá součtu celé loňské top 10!

Maďarský trh v roce 2012 - registrace nových aut podle modelů
Poř.model20122011změna
1Opel Astra Classic31022759*-
2Škoda Octavia28653079-7,0%
3Ford Focus20852541-17,9%
4Suzuki Swift1743665162,1%
5Dacia Duster145289462,4%
6Škoda Fabia1413620127,9%
7Opel Astra13952759*-
8Ford Fiesta112382136,8%
9Nissan Qashqai112259289,5%
10Suzuki SX41108486128,0%
* v roce 2011 se Opel Astra a Astra Classic započítávaly jako jediný model

Vedení v žebříčku značek udržel Opel, kterému výrazně pomohl právě raketový růst Astry. Druhá je Škoda a třetí Ford, u obou je úspěch založený na modelech nižší střední třídy. Čtvrtý Volkswagen ani pátý Renault nemají zastoupení v modelové top 10, spoléhají tedy hlavně na široké portfolio. Radost určitě panuje u značek Suzuki, Fiat a Nissan, které proti roku 2012 zdvojnásobily počet registrovaných aut.

Maďarský trh v roce 2012 - registrace nových aut podle značek
Poř.značka20122011změna
1Opel7160532734,4%
2Škoda5340458616,4%
3Ford519649534,9%
4Volkswagen45464865-6,6%
5Renault34313704-7,4%
6Suzuki33001598106,5%
7Fiat2512128395,8%
8Nissan2311143561,0%
9Toyota22132422-8,6%
10Dacia2159113390,6%

Související články

Témata
19. 2. 2013 07:09
Re: Madarska situace
MaĎaři vždycky byli fanfaróni, kteří utráceli víc, než na co měli. Takoví zadlužení grófové.
Takže si svého času žili celkem slušně, ale bohužel pro ně to s sebou neslo větší nebezpečí dluhových pastí, než třeba u skeptických Čechů (píšu o většinovém chování, samozřejmě existují výjimky na obou stranách).
Takže měli i lepší zboží, ale při nízké kupní síle je tohle vyústění logické. Jenom se bojím, že přijde někdo, kdo jim vysvětlí, že za jejich bídné hospodářství může třeba spiknutí cizinců, které je třeba vyvlastnit... A jestli najde odezvu (tj. pokud budou Maďaři dost chudí a naštvaní) - kdo ví...
19. 2. 2013 06:56
Re: Klam !
Jen tak na okraj - v Evropě se vyrábějí třeba i Hyundai/KIA. A pokud by snad šlo o sídlo ústředí firem, pak Ford a Opel (součást GM) ho mají na trochu jiném kontinentu, na který (na rozdíl třeba od Koreje) nedojdete z Evropy suchou nohou.
19. 2. 2013 06:45
Re: Hungary
To Suzuki bych viděl fakt spíš pro chudší. Protože ten segment našich "oktávkářů" prostě moc nepokrývají. Mají menší káry (Swift a SX4), a pak zase až ty dražší - Grand Vitara a Kizashi, které si normální ne zrovna bohatý člověk spíš rozmyslí.
Avatar - Nerez
9. 1. 2013 18:27
Re: Madarska situace
Astra na tom byla hodně dobře, abych tě opravil. Dle testu Autobildu na 100 tis km dopadla tak dobře, že ji poslali znova na stejnou štreku. Dále byla nejprodávanějším autem Evropy v letech 2005 a 2006.
Věř mi, žádnou popelnici bych si nekoupil ;-)
Zarytej fanda bych ani neřekl, spíš vím, co mám a vím, jak na tom auto je.
O výdrži starých aut jsem to myslel vážně. Neberu to, že stará auta rezavěla a nová nerezaví, ale motor a komponenty toho daleko víc vydržely. Když už jsme u Felicie, myslíš, že třena taková malá turba vydrží víc, než 1.3 z Felicie?
7. 1. 2013 12:32
Re: Madarska situace
Presne tak, jsem se jeste chtel take zminit o komunismu, respektive konce komunismu v madarsku, mozna je to tim, ze opravdova revoluce tam probehla 12 let pred Prazskym jarem, krvavejsi reseni asi vyvolalo vetsi odpor v lidech a take se pochopitelne driv uvolnil ten rezim, jak pises v 80tych letech tam jezdili vsichni nakupovat, aspon teda ze slovenska urcite, predevsim jeany, ale i jine hadry. Rodice nasedli rano do vlaku v tech nejhnusnejsich nejstarsich hadrech, v Busapesti nakoupili toho nejvic, vsechno si oblikli na sebe a jeli zase domu. >:D
Uvolnenejsi rezim jasne dokladal moznost drobneho podnikani, ale take se staci podivat na koncerty v 80tych letech, Queen ( do dnes mi to vycitava, samozrejme vtipnejsim tonem, ze nemohl na koncert, jelikoz jsem se narodil par mesicu pred koncertem, a na vesnici se to prece nenosilo, ze se v lete, kdy je mrte prace chodi na koncerty, kdyz ma clovek doma mimco!!! >:D , Genesis, Bruce Springsteen, Sting a dalsi v 88 s Human rights koncertem, takze zmena po roce 89 byla jeste mnohem mirnejsi nez v Ceskoslovensku, v CR preference KSCM rostou jen v poslednich nekolika letech, sice muzeme tvrdit ze CSSD je plna komancu, ale aspon se jedna o stranu, ktera v historickem kontextu nebyla vylozene komunisticka. To, ze ted se socialni demokracii nemaj nic spolecnyho, je jina vec, ale v Madarsku uz v roce 94 vladl primy nastupce Madarske socialisticke delnicke strany a z dvaceti porevolucnich let vladli 12! ( Nutno dodat, ze v mnoha ohledech je jejich politika stredo-pravicovejsi nebo liberalnejsi nez dnesniho Fideszu, ale uz jen z principu je to spatne ).

A co se privatizace tyce, uplne do madarskych pomeru nevidim, mozna provedeni bylo horsi nez v CSFR, ale tady to zdaleka nebylo koser. Hlavne 20 let po tom je kazdej general, ale zkus si predstavit predstavy 20-25 letych lidi o akciovkach, jake maj vedomosti o fungovani hospodarstvi, atd. Je jasne, ze to pro ne byla spanelska vesnice, ale ruzne fondy bych tak ani nevinil, samotna cinnost v mezich zakona by byla v poradku, i kdyz zrejme by se dalo polemizovat i o kvaitach zakonu, ale neochota (nebo chci verit, ze to bylo spis dano laxnejsim pristupem a take v dusledku znacne nezkusenosti) statnich organu zabranit tunelum, ktere dnes jsou jasne dohledatelne, hodnekrat i tem chytrejsim lidem mohla prekazit "kuponove" plany. Takze, management kupujisi spolecnost za uver byl bezny i v Ceskoslovensku, akorat o tom bud nikdo nevedel, nebo nechtel vedet... 8-s
Mno nic, konec flame-u o Madarsku, nekdy jindy, jinde pod dalsim clankem, nejlip o korejske produkci si zase dame par virtualnich verbalnich facek... ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku