Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mají autosalony ještě smysl? Všechny tyhle značky budou letos chybět ve Frankfurtu. Proč?

Frankfurtský autosalon patří mezi největší přehlídky aut na světě. Jeho letošního ročníku se ale nezúčastní ani mnoho velkých výrobců.
Zpět na článek
7. 4. 2017 14:48
7. 4. 2017 16:00
7. 4. 2017 16:07
7. 4. 2017 16:14
7. 4. 2017 16:36
8. 4. 2017 09:51
7. 4. 2017 16:50
7. 4. 2017 17:04
Avatar - Bubáq
7. 4. 2017 14:16
No to jsou pořádně nepříjemné zprávy
Ne, že by to bylo poprvé. Ale seznam absentérů se rozšiřuje každý rok. V případě PSA to možná souvsí s tím, že v souvislosti s převzetím Opelu mu nechají k plné dispozici domácí půdu a podobně budou postupovat v případě Pařížského autosalónu příští rok (PSA ano, Opel ne).
Je pravda, že novinky jsou prezentovány takřka jak na běžícím pásu (a že jich během roku je!). Ale stejně, pro mnoho nadšenců jsou autosalóny místem, kde se mohou poprvé osobně potkat s facelifty i novými generacemi. Pokud to ale berou automobilky tak, že jejich "pouhý" facelift je na autosalónu snadno přebit prezentací nové generace přímého konkurenta, pak chápu, že na takový autosalón žehrají.
Nicméně se nemohu zbavit dojmu, že prezentací novinek vybrané skupině novinářů a zástupců importérů, a zvaním "věrných" kupců na připravené PR akce něco ztrácejí. A tím něco je autenticita přímých zážitků. Kupující nepochybují, že PR prezentace jsou dělány za účelem budování (nekriticky) pozitivního obrazu novinky a "vědí", že informace vzešlé z takovýchto akcí nejsou nijak věrohodné. Kupce totiž zajímá obojí: jak PR přednosti nového modelu, tak i méně povedená jeho řešení. A zatímco autosalón umožňuje soukromým osobám i pánům/dámám zodpovědným za podnikové flotily na místě přímo porovnat prezentované modely různých značek (včetně možné zpětné vazby, pokud by na ní zástupcům automobilek opravdu záleželo), PR prezentace takovou možnost nedávají. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že jiná než pozitivní zpětná vazba není na těchto akcích vítána ;-\ .
Inu marketing nové, internetové doby.
Rozbalit vlákno
2
Re: No to jsou pořádně nepříjemné zprávy
Podívejte se, to není žádná katastrofa, není to, ze by si značky nechtěly zvednout prestiž, ale zkrátka protože nemají žádné nové modely, to je všechno...
Avatar - wakantanka
7. 4. 2017 14:43
Re: No to jsou pořádně nepříjemné zprávy
Má to hlavu aj pätu čo píšete, ale zrejme práve o to automobilkám ide. Urobiť nejakú nóbl PR je z ich pohľadu cielenejšie ako takáto výstava. To že si zástupcovia fleetov nemôžu priamo porovnať viacero konkurentov je z pohľadu automobilky skôr ich výhoda. Pri dobrom jedle, pití a programe skôr toho zodpovedného "uvaria" >:D Mne ako fanúšikovi automobilizmu sa tento cielený marketing nepozdáva, ale mám dosť zážitkov z na SK organizovaných autosalónov. Prezentovať sa tak ako to robili značky často (vždy) v Nitre či Bratislave, kde sa bežný smrteľník k mnohým modelom (bežných značiek) ani nedostal, resp. len očumoval zvonku, bez ďalších informácií, to radšej žiadne výstavy.
Avatar - Jáchym
7. 4. 2017 14:48
Důvod
Důvod je naprosto jasný a z hlediska automobilek zcela logický.

Původní koncept:
během týdne se představí desítky novinek, o kterých novináři napíšou pár článků během několika dní

Současný koncept:
novinky se představují nezávisle, každá automobilka jindy, v danou chvíli se novináři zaměří na tuto novinku, o ničem jiném není co psát.

Dříve to takto fungovat nemohlo, čistě proto, že nebyl internet, lidi neměli takovou dostupnost informací. Dneska by to bylo z marketingového hlediska blbost dělat to dál tak jak se to dělalo.

Taky z toho nejsem nadšený, ale smysl to dává, prostě je to vývoj daný novými možnostmi. Navíc to má i jiné důvody, vzhledem k současným technologiím si např. můžeme auto prohlídnout ve 360 stupních pomocí webu atd. - to taky dřív nešlo, tak se všechno muselo fyzicky ukazovat
Rozbalit vlákno
7
Avatar - praděda7
7. 4. 2017 16:00
Re: Důvod
Přesně! Díky internetu všechny novinky v době otevření autosalonu už dávno nejsou novinkami. Zbývá se tedy ptát k čemu tedy je takový autosalon dnes dobrý? Asi dobrý už jen pro novináře... :-!
7. 4. 2017 16:07
Re: Důvod
Blbost. Na internetu si do auta nesedneś. Zatímco na na As ano.Zde je možnost si bezprostředně po sobě osahat a prohlédnout auta co tě zajímají.
Na druhou stranu si tyto výstavy automobilky prodražují sami svými pompeznimi stánky. Kdo potřebuje, aby mu na stánku u BMW jezdili nad hlavou jejich elektromobily? Mě osobně stačí vedle sebe poskládané auta. Žádné hovadiny, které se po ukončení As vyhodí.
Avatar - wakantanka
7. 4. 2017 16:14
Re: Důvod
Ani pre novinárov už to nie je. Pretože síce obídu všetko, ale mnohí napíšu len o tých stánkoch kde im dali dobre najesť či napiť. >:D A aj tak všetky testy vyhrá Škoda. >:D minimálne v CZ a SK. >:D
7. 4. 2017 16:36
Re: Důvod
Právě na tom salónu si můžeš udělat obrázek sám a ne jak ti ho naserviruji novináři. :-)
Avatar - wakantanka
8. 4. 2017 09:51
Re: Důvod
No aj to len zčasti. Zvlášť v našich končinách keď ťa do vystaveného auta častokrát ani nepustia. A bežný fanda do áut má často viac informácií o ňom ako prítomní zástupcovia. V Ženeve, Frankfurte či Paríži to je o niekoľko levelov lepšie, ale aj tam mám častokrát pocit, že je to hlavne pre novinárov, fleet managerov a svojim spôsobom možnosť sa predviesť pred konkurenciou. >:D Možno som len ja nadobudol taký pocit, že pokiaľ človek nepríde v drahom obleku s drahými hodinkami na ruke, berú ho často ako len otravný hmyz. Každý máme ale iné skúsenosti, takže ak si zažil niečo diametrálne odlišné nebudem tvrdiť že to nie je možné. >:D
7. 4. 2017 16:50
Re: Důvod
Ale internet tu je široce dostupný přes 10 let, i ty 360 tehdy byly.
Avatar - Jáchym
7. 4. 2017 17:04
Re: Důvod
Však ten úpadek nezačal včera. Je to postupné.
Avatar - pallas
8. 4. 2017 02:09
Vôbec sa nedivím
príklad? auto.cz prinieslo zo Ženevy spravodajstvo ešte pred novinárskym dňom. [odkaz]
Nafotili robotníkov, ako lepia koberce, hostesky v civile, iní zase nadvihovali plachty výstavných premiér. Načo je to dobré?
Predtým boli autosalóny v režime: prvý deň pre novinárov a "odbornú verejnosť", t.j. napríklad zástupcov veľkých lízingoviek alebo autopožičovní, nasledujúci deň už pre verejnosť.
Lenže - na "novinársky preukaz" sa dostane na autosalón dnes už každý jouda, kedysi chceli pri akreditácii ukázať aj výtlačky časopisu s menom redaktora, dnes v dobe internetu je to už neskontrolovateľné. Stačí si založiť nejaký autoblog, k tomu vytlačiť "preukaz" a už je z bežného návštevníka akože novinár. A tak už nestačil jediný novinársky deň, ani by sa všetci nepomestili.
Pripočítajte si k tomu množstvo "novinárov" hlavne z Ázie a Indie, ktorých najviac zaujímali hotové technologické riešenia, presné rozmery, a keby si trúfli, tak by niektoré z noviniek snáď aj rozobrali, len aby sa dostali k fotkám detailov.
Dnes už novinári fotia nehotové expozície, ešte počas inštalácie pavilónov. Už som videl aj situácie, keď namiesto nasvietených, vyleštených áut na koberci alebo točni, obklopených hosteskami, fotili novinári už autá na voľnej ploche za pavilónom.. Ešte nenaleštené a s ochrannými prvkami pre prepravu. A zamestnanci značky sa snažili ich odháňať, a autá prikrývať. Ako sa tú novinári dostali do areálu pred jeho otvorením? Na montážnické preukazy?
Posledných niekoľko rokov to bolo vidieť - výstavisko plné ľudí, priam preplnené, ale na tlačovku konkrétnej značky z nich prišlo koľko %? Akurát tak na tie, kde sa dalo najesť sa a napiť, tam bývalo nabité. A hlavne - kde sa rozdávali nejaké suveníry - samozrejme nemyslím nejaké zapaľovače alebo perá.
A bežný návštevník, kým sa konečne mohol dostať na autosalón (zakúpením vstupenky), tak to už bežal piaty deň autosalónu. Vôbec sa nečudujem, že automobilkám dochádza trpezlivosť, autosalón nie je záležitosť za pár drobákov.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
8. 4. 2017 07:33
Re: Vôbec sa nedivím
je to tak ako vravis... uz to caro takychto vystav kde tuzil byt kazdy vyrobca je davno fuc.. je to uz tapovediac akoby z povinnosti dnes ... k tomu kdejake uniky fotiek davno pred premierou .... kde auto si neraz doma aj z postele pozries na nete uz polroka dopredu... co spravis... ani do kina dnes uz tolko ludi nechodi ako kedysi... v dobe internetu a virtualnej reality uz ozaj tieto vystavy nedavaju automobilkam velky dovod na radost... este par rokov a autosalony budu uz zrejme prezitkom ... lebo auto si pekne pozries z domu virtualne alebo pojdes priamo do showroomu s pozvankou ... doba sa meni no co uz .... divadla kina autosalony .. taketo veci dnes uz nefrcia
Avatar - pallas
8. 4. 2017 19:14
Re: Vôbec sa nedivím
dôležité je, že mnohí novinári, zvyknutí na staré dobré časy (teda, keď sa im automobilky pchali do priazne), si nejak ešte neuvedomili, že už je dnes iná doba. Prišli noví "novinári", ktorí síce o autách nemajú niekedy ani potuchy, ale prišli do biznisu a kazia ceny, vzťahy, pomery.
8. 4. 2017 10:05
Jak ja se vzdycky tesil!
Jako pubertak nejdriv na autosalony v Praze (muj prvni byla Autoshow v roce 1991) a pak do Brna, pozdeji jsme jezdili na autosalony do Nemecka, Rakouska, Italie .. Neni nad to si presedat z auta do auta, udelat si vlastni nazor, jak to ktere auto pusobi. Ten pocit nedokaze nahradit zadny clanek nebo prezentace na internetu. Je to skoda, snad jednou vyrobci dojdou k nazoru, ze prezentace modelu na autosalonu jen tak necim nahradit nejde!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
8. 4. 2017 17:27
A oni se divi?
Autosalony ztraceji kouzlo dlouhodobe... ale krome toho: nekdo se divi italskym a do znacne miry i francouzskym vyrobcum, ze nechteji na autosalon do Nemecka?
To si jako fakt Nemci predstavuji, ze oni budou chtit zakazovat temto vyrobcum prodej v "risi", a oni budou presto platit obri sumy za pronajmy mista?
Rozbalit vlákno
0