Autosalon Frankfurt 2017
„Future now“ je heslem pro 67. ročník mezinárodní motor show ve Frankfurtu na Mohanem. Rok 2017 bude na výstavě patřit novým technologiím, digitalizaci a inteligenci automobilů. Možnost komunikace, většího komfortu a také bezpečnosti mají být zásadním a největším digitálním tématem v historii autosalonu.
Kdy: 14. – 24. 9. 2017
Kde: Frankfurt nad Mohanem, Německo, z Prahy 510 km
Je pravda, že novinky jsou prezentovány takřka jak na běžícím pásu (a že jich během roku je!). Ale stejně, pro mnoho nadšenců jsou autosalóny místem, kde se mohou poprvé osobně potkat s facelifty i novými generacemi. Pokud to ale berou automobilky tak, že jejich "pouhý" facelift je na autosalónu snadno přebit prezentací nové generace přímého konkurenta, pak chápu, že na takový autosalón žehrají.
Nicméně se nemohu zbavit dojmu, že prezentací novinek vybrané skupině novinářů a zástupců importérů, a zvaním "věrných" kupců na připravené PR akce něco ztrácejí. A tím něco je autenticita přímých zážitků. Kupující nepochybují, že PR prezentace jsou dělány za účelem budování (nekriticky) pozitivního obrazu novinky a "vědí", že informace vzešlé z takovýchto akcí nejsou nijak věrohodné. Kupce totiž zajímá obojí: jak PR přednosti nového modelu, tak i méně povedená jeho řešení. A zatímco autosalón umožňuje soukromým osobám i pánům/dámám zodpovědným za podnikové flotily na místě přímo porovnat prezentované modely různých značek (včetně možné zpětné vazby, pokud by na ní zástupcům automobilek opravdu záleželo), PR prezentace takovou možnost nedávají. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že jiná než pozitivní zpětná vazba není na těchto akcích vítána ;-\ .
Inu marketing nové, internetové doby.