Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mají autosalony ještě smysl? Všechny tyhle značky budou letos chybět ve Frankfurtu. Proč?

David Bureš
Diskuze (16)
Frankfurtský autosalon patří mezi největší přehlídky aut na světě. Jeho letošního ročníku se ale nezúčastní ani mnoho velkých výrobců.

Sláva autosalonů v posledních letech notně uvadá. Výstavy, které kdysi patřily mezi nejdůležitější místa pro odhalení nových aut, ztrácejí mezi výrobci na popularitě, jelikož jednotlivé automobilky hledají jiné možnosti, jak prezentovat své novinky. Dobře to bude patrné i na letošním ročníku frankfurtského autosalonu.

Frankfurtská autoshow je přitom největší automobilová výstava v Německu a zároveň jedna z nejdůležitějších automobilových výstav na světě. Přesto na letošním ročníku budou chybět i takové značky jako Nissan (včetně luxusního Infiniti) nebo Fiat, Alfa Romeo a Jeep z italsko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Na výstavišti údajně nebudou ani Mitsubishi a Volvo, stejně jako Peugeot a DS, které už svoji neúčast ve Frankfurtu oznámily dříve.

Video se připravuje ...

„Do budoucna se zaměříme na flexibilní strategii využívající speciální akce pořádané přímo Nissanem, které rozšíří náš dosah na spotřebitele,“ zní z japonské automobilky Nissan. Podobně mluví i PSA, které ve Frankfurtu bude zastoupeno jen Citroënem a domácím Opelem. „Každá značka neustále porovnává účinnost svých marketingových investic, podle nichž se rozhodne na své účasti na výstavách,“ vysvětlují zástupci PSA.

Na zářijovém frankfurtském autosalonu tudíž bude pokračovat aktuální trend, kdy i na velké výstavě neuvidíme velké hráče. Výrobci raději prezentují svá auta online, případně na vlastních akcích, což je pro ně levnější. Navíc tím lépe zacílí na svoji klientelu a nehrozí, že jejich novinku veřejnost na nabité výstavě přehlédne. Podobně to vypadalo už loni na pařížské autoshow, která se termínově s tou frankfurtskou ob rok střídá, kde vedle britských luxusních výrobců jako Aston Martin, Bentley a Rolls-Royce chyběly i větší automobilky jako Ford, Mazda nebo Volvo.

„Samozřejmě nás mrzí, že některé automobilky budou tentokrát ve Frankfurtu chybět. Důvody se různí, obecně ale vyplývají z finanční a korporátní politiky. I tito výrobci nicméně tvrdí, že jsou otevřeni návratu na autosalon někdy v budoucnu,“ říká Klaus Bräunig, výkonný ředitel Německé asociace automobilového průmyslu (VDA), která frankfurtský autosalon pořádá.

Navzdory mnoha chybějícím automobilkám organizátoři IAA ve Frankfurtu slibují, že na letošním ročníku výstavy bude zastoupeno přes 50 automobilových značek z Evropy, Asie a Ameriky. Mezi nimi mají být třeba „mladé asijské značky,“ které se show zúčastní vůbec poprvé. Zastoupeni budou též technologičtí giganti jako Qualcomm, Sony a IBM, které se o automobilový průmysl stále více zajímají.

Přesto si nemůžeme pomoci a sami sebe se ptáme, zda ještě má cenu na autosalony jezdit. A jaký je váš názor?

David Bureš
Diskuze (16)
Avatar - pallas
8. 4. 2017 19:14
Re: Vôbec sa nedivím
dôležité je, že mnohí novinári, zvyknutí na staré dobré časy (teda, keď sa im automobilky pchali do priazne), si nejak ešte neuvedomili, že už je dnes iná doba. Prišli noví "novinári", ktorí síce o autách nemajú niekedy ani potuchy, ale prišli do biznisu a kazia ceny, vzťahy, pomery.
Avatar - Ja Prvni 123
8. 4. 2017 17:27
A oni se divi?
Autosalony ztraceji kouzlo dlouhodobe... ale krome toho: nekdo se divi italskym a do znacne miry i francouzskym vyrobcum, ze nechteji na autosalon do Nemecka?
To si jako fakt Nemci predstavuji, ze oni budou chtit zakazovat temto vyrobcum prodej v "risi", a oni budou presto platit obri sumy za pronajmy mista?
8. 4. 2017 10:05
Jak ja se vzdycky tesil!
Jako pubertak nejdriv na autosalony v Praze (muj prvni byla Autoshow v roce 1991) a pak do Brna, pozdeji jsme jezdili na autosalony do Nemecka, Rakouska, Italie .. Neni nad to si presedat z auta do auta, udelat si vlastni nazor, jak to ktere auto pusobi. Ten pocit nedokaze nahradit zadny clanek nebo prezentace na internetu. Je to skoda, snad jednou vyrobci dojdou k nazoru, ze prezentace modelu na autosalonu jen tak necim nahradit nejde!
Avatar - wakantanka
8. 4. 2017 09:51
Re: Důvod
No aj to len zčasti. Zvlášť v našich končinách keď ťa do vystaveného auta častokrát ani nepustia. A bežný fanda do áut má často viac informácií o ňom ako prítomní zástupcovia. V Ženeve, Frankfurte či Paríži to je o niekoľko levelov lepšie, ale aj tam mám častokrát pocit, že je to hlavne pre novinárov, fleet managerov a svojim spôsobom možnosť sa predviesť pred konkurenciou. >:D Možno som len ja nadobudol taký pocit, že pokiaľ človek nepríde v drahom obleku s drahými hodinkami na ruke, berú ho často ako len otravný hmyz. Každý máme ale iné skúsenosti, takže ak si zažil niečo diametrálne odlišné nebudem tvrdiť že to nie je možné. >:D
Avatar - 3_diamanty
8. 4. 2017 07:33
Re: Vôbec sa nedivím
je to tak ako vravis... uz to caro takychto vystav kde tuzil byt kazdy vyrobca je davno fuc.. je to uz tapovediac akoby z povinnosti dnes ... k tomu kdejake uniky fotiek davno pred premierou .... kde auto si neraz doma aj z postele pozries na nete uz polroka dopredu... co spravis... ani do kina dnes uz tolko ludi nechodi ako kedysi... v dobe internetu a virtualnej reality uz ozaj tieto vystavy nedavaju automobilkam velky dovod na radost... este par rokov a autosalony budu uz zrejme prezitkom ... lebo auto si pekne pozries z domu virtualne alebo pojdes priamo do showroomu s pozvankou ... doba sa meni no co uz .... divadla kina autosalony .. taketo veci dnes uz nefrcia