Mají autosalony ještě smysl? Všechny tyhle značky budou letos chybět ve Frankfurtu. Proč?
Sláva autosalonů v posledních letech notně uvadá. Výstavy, které kdysi patřily mezi nejdůležitější místa pro odhalení nových aut, ztrácejí mezi výrobci na popularitě, jelikož jednotlivé automobilky hledají jiné možnosti, jak prezentovat své novinky. Dobře to bude patrné i na letošním ročníku frankfurtského autosalonu.
Frankfurtská autoshow je přitom největší automobilová výstava v Německu a zároveň jedna z nejdůležitějších automobilových výstav na světě. Přesto na letošním ročníku budou chybět i takové značky jako Nissan (včetně luxusního Infiniti) nebo Fiat, Alfa Romeo a Jeep z italsko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Na výstavišti údajně nebudou ani Mitsubishi a Volvo, stejně jako Peugeot a DS, které už svoji neúčast ve Frankfurtu oznámily dříve.
„Do budoucna se zaměříme na flexibilní strategii využívající speciální akce pořádané přímo Nissanem, které rozšíří náš dosah na spotřebitele,“ zní z japonské automobilky Nissan. Podobně mluví i PSA, které ve Frankfurtu bude zastoupeno jen Citroënem a domácím Opelem. „Každá značka neustále porovnává účinnost svých marketingových investic, podle nichž se rozhodne na své účasti na výstavách,“ vysvětlují zástupci PSA.
Na zářijovém frankfurtském autosalonu tudíž bude pokračovat aktuální trend, kdy i na velké výstavě neuvidíme velké hráče. Výrobci raději prezentují svá auta online, případně na vlastních akcích, což je pro ně levnější. Navíc tím lépe zacílí na svoji klientelu a nehrozí, že jejich novinku veřejnost na nabité výstavě přehlédne. Podobně to vypadalo už loni na pařížské autoshow, která se termínově s tou frankfurtskou ob rok střídá, kde vedle britských luxusních výrobců jako Aston Martin, Bentley a Rolls-Royce chyběly i větší automobilky jako Ford, Mazda nebo Volvo.
„Samozřejmě nás mrzí, že některé automobilky budou tentokrát ve Frankfurtu chybět. Důvody se různí, obecně ale vyplývají z finanční a korporátní politiky. I tito výrobci nicméně tvrdí, že jsou otevřeni návratu na autosalon někdy v budoucnu,“ říká Klaus Bräunig, výkonný ředitel Německé asociace automobilového průmyslu (VDA), která frankfurtský autosalon pořádá.
Navzdory mnoha chybějícím automobilkám organizátoři IAA ve Frankfurtu slibují, že na letošním ročníku výstavy bude zastoupeno přes 50 automobilových značek z Evropy, Asie a Ameriky. Mezi nimi mají být třeba „mladé asijské značky,“ které se show zúčastní vůbec poprvé. Zastoupeni budou též technologičtí giganti jako Qualcomm, Sony a IBM, které se o automobilový průmysl stále více zajímají.
Přesto si nemůžeme pomoci a sami sebe se ptáme, zda ještě má cenu na autosalony jezdit. A jaký je váš názor?