Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Malý roadster BMW Z2 bude tříválec a předokolka!

BMW má s novou platformou UKL velké plány. Bude na ní postaven i chystaný roadster s označením Z2.
Zpět na článek
15. 8. 2013 17:11
15. 8. 2013 20:16
15. 8. 2013 21:08
15. 8. 2013 21:24
15. 8. 2013 22:46
15. 8. 2013 23:25
15. 8. 2013 23:37
15. 8. 2013 23:57
16. 8. 2013 01:31
16. 8. 2013 07:43
16. 8. 2013 09:38
16. 8. 2013 10:49
16. 8. 2013 11:21
16. 8. 2013 12:47
16. 8. 2013 16:40
16. 8. 2013 10:58
16. 8. 2013 11:14
16. 8. 2013 12:56
16. 8. 2013 12:54
16. 8. 2013 14:00
16. 8. 2013 15:18
16. 8. 2013 11:18
16. 8. 2013 12:57
15. 8. 2013 17:12
15. 8. 2013 21:08
16. 8. 2013 07:49
16. 8. 2013 14:30
15. 8. 2013 17:39
15. 8. 2013 19:33
16. 8. 2013 07:48
16. 8. 2013 10:57
16. 8. 2013 13:01
16. 8. 2013 01:53
16. 8. 2013 12:42
16. 8. 2013 15:11
16. 8. 2013 15:19
16. 8. 2013 16:39
15. 8. 2013 17:11
Co dodat?
Co dodat - proč by si měl člověk kupovat BMW, když už to vlastně nebude BMW? 8-s :no: :no: Naštěstí v té době už bude k mání nová Alfa Spider, nyní již zadokolka :-) :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
22
15. 8. 2013 20:16
Re: Co dodat?
Nedávno se tu probíralo, zda se Hyundai může vůbec někdy přiblížit svou image BMW. Asi se ani nebude muset tak moc snažit :-) Každopádně, na to auto jsem zvědavý.
Avatar - gld
15. 8. 2013 21:08
Re: Co dodat?
Čo s tým má hyundai? Na malý roadster od bmw sme tu zvedaví snáď všetci..škoda predného náhonu ale aj tak.
15. 8. 2013 21:24
Re: Co dodat?
Je to pár dní, co Hyundai oznámil (resp. vyšel článek), že chce ve střední třídě postavit konkurenta BMW3 a diskutovalo se na téma image těchto dvou značek, že image značky BMW nemůže Hyundai nikdy dosáhnout. Nicméně pokud BMW půjde s výrobním programem stále do nižších kategorií a bude se vzdávat svých tradic (a právě na tradicích je image z velké části postavena), tak to v dlouhodobém horizontu (tj. třeba 20-30 let) nemusí být tak nereálná věc.
Avatar - bigsoul
15. 8. 2013 22:46
Re: Co dodat?
Čo to tu placaš za hovadiny? To že BMW prichádza z novými vecami a nespi na vavrínoch, bola otázka času keď príde predný nahon aj do BMW, pre rozšírenie trhu a to či sa nám to páči či nie. BMW rada 3 neprechádza na predný nahon a ani žiadny zo stávajúcich modelov to nerobí, len prichdzajú nové modely, ktore oslovia aj ine sfery trhu.
Či su to i8 či i3. Je to škoda, že prídu o svoju výnimočnost, ale bohužial konkurencia nespí a aj BMW musí bojovať o každého zákazníka.

A bože Hňupdaj ma plnú hubu kecov a skutek utek.
15. 8. 2013 23:25
Re: Co dodat?
Prodeje značky jsou jedna věc, tam rozšiřování výrobního programu rozhodně není nic špatného a prodeje BMW to ukazují. Otázkou ale je, co to postupně udělá s image značky, což je věc druhá. Zda nakonec BMW nebude jen prodejně sice velmi úspěšnou, ale už poněkud tuctovou značkou (což patrně v dnešní době bude muset).
Avatar - bigsoul
15. 8. 2013 23:37
Re: Co dodat?
Tuctovou určite nebude. Zdá sa ti Mercedes ako tuctová značka? Tiež sa vzdal zadného nahonu a tuctoví určite nieje :-)
15. 8. 2013 23:57
Re: Co dodat?
Nezdá, ale image má strašně dlouhou setrvačnost. To, co někdo pokazí dnes (tím neříkám, že to, co BMW dělá, je nutně špatně), se na image podepíše až za mnoho let. Přechod k přednímu náhonu a tříválcům, pokud to bude opravdu špatný tah z hlediska image, se v obecném povědomí projeví tak možná až za 15, 20 let.
Avatar - Ham.
16. 8. 2013 01:31
Re: Co dodat?
Image se buduje shora a ne zdola. Jinak řečeno ten kdo vyrábí SLS AMG si může klidně dovolit vyrábět i popelářské vozy nebo auta nižší střední třídy a image MB to nijak neuškodí. Protože imagemaker není ten popelářský vůz ale to SLS. Takže Mercedes může klidně vyrábět šlapací autíčka pro děti a jeho image to neubere ani centimetr. No a s BMW je to úplně stejné, na dolním konci nabídky může vyrábět co uzná za vhodné (a bude to prodávat proti běžné konkurenci s mastnou marží, protože má image). Jediné co nesmí je zkazit si image na horním konci, musí stále dopředu s M3/M4 (viz vedlejší článek o nové M4), M5, 7er, ev. nasadit nějaký sporťák. Tam se láme chleba. Jestli bude BMW vyrábět horská kola a lepit na ně modrobílou vrtuli Who cares?
Avatar - Dinar
16. 8. 2013 07:43
Re: Co dodat?
Přesně tak, někdy je to tu fakt jak v mateřince. ;-)
16. 8. 2013 09:38
Re: Co dodat?
Neříkám, že z větší části nesouhlasím. Image je dána těmi "imagemakery", ale na druhou stranu BMW jako výrobce sportovně laděných vozů bude mít tuto image trochu lepší, když bude vyrábět jen tyto sportovně laděné vozy, než když to bude výrobce těchto sportovně laděných aut i třeba nějakého low-cost řešení bojující třeba s Loganem a Thalií (tím ale nepřirovnávám nový roadster k těmto low-cost řešením). Když už jsi hovořil o tom, že může jít dolů a prodávat s mastnou marží kvůli image, jak by to bylo s tou image, kdyby prodávala auta opravdu levně, tj. opravdu auto velikosti Logana za cenu Logana? Rozuměj tedy, bylo by i levně konstruované, aby ta cena mohla být tak nízká.

BTW. BMW horská kola vyrábí (nebo teda vyráběla se kola s modrobílou vrtulí) ;-)
Avatar - Ham.
16. 8. 2013 10:49
Re: Co dodat?
Je potřeba rozlišovat image pro koho
A) v očích movitých zájemců je podstatná ta 7er nebo M5 nebo SLS nebo One-77. Cygnety, popelářské vozy, Z2, horská kola, čepice a trička s nápisem Aston Martin mají tito zákazníci na háku a vůbec je neruší (bohatý člověk bývá většinou i dost inteligentní a chápe, že i on potřebuje k životu popelářské auto, tak proč z toho dělat nějakou vědu). Pokud někdo vyrábí něco špičkového a neobchoduje přitom s bílým masem nebo s drogami tak může klidně vyrábět třeba ty popelářské vozy a v očích této skupiny si nijak nepohorší. Je to vyzkoušené tisíckrát v historii a funguje to pořád stejně. Nefunguje to opačně, ten kdo padesát let vyrábí popelářské vozy a nic jiného a najednou přijde s nápadem vyrábět luxusní limuzínu tak má před sebou velký „vořech“ jak toho dosáhnout, jednak technicky (což je řešitelný „vořech“), ale hlavně má téměř nadlidský úkol jak dramatický posunout vnímání své značky v očích této skupiny A) a to se opět historicky ukázalo jako často prakticky neřešitelný úkol. Jediná cesta pro takového výrobce je dlouhodobě a postupnými kroky se posouvat výš a výš, patro po patru, a když je výrobce dostatečně vytrvalý, tak toho může nakonec dosáhnout. Uvidíme, jak třeba Hyundai dokáže naplnit své velkohubé prohlášení o stavbě konkurence 3er. Netvrdím, že se jim to nemůže podařit, ale je to o desítkách let hodně tvrdé dřiny, nikoliv o jednom PR prohlášení.
B) zájemci, kteří mají malé finance a díky skupině A) šilhají po dané značce s image, těm se prostě předhodí ty Bčka, Z2, nebo třeba jen to horské kolo a ti po nich skočí jak slípka po flusu, protože mají hřejivý pocit prémie a je spokojený jak výrobce, tak i zákazník.
C) zájemci, kteří šilhají po prémii, ale mají díry v kapse a nemají ani na ten nejlevnější nový model. Ti udělají co? No někde v bazaru si koupí 5 nebo 10 let starou prémiovou plečku a získají také prémiový pocit. To jsou ovšem také nejčastější pisálci na internetových diskuzích, kteří se vyznačují typickou vlastností, která je zvláště v Čechách velmi rozšířená. Situaci lze popsat na příkladu BMW, ale stejné to bylo/je u Saabu, Audi, BMW, Alfy a dalších:
- když BMW přejde k přeplňování tak jsou rázem plné diskuze majitelů obstarožních 3.0 R6 atmo jak BMW ztratilo tvář, jak nové motory stojí za prd a milion dalších výkřiků do tmy. Přitom je to jen závistivý plivanec, protože holt někdo si zajde pro novou M4 a to tito lidé prostě neunesou a skupině A) jen (s)prostě lidsky závidí.
- když BMW nasadí do produkce Z2, tak začnou mluvit o pokažení image nebo rovnou o pošlapání tradic BMW, protože tříhrnek, protože předohrab etc. To, že jsou s těmito názory jen a pouze směšní, protože sedlají 10 let starou trosku, která té Z2 nesahá ani po ventilky, jim jaksi nedochází. Přitom je jasné, že tato skupina nemá na novou M4 a dokonce ani na novou Z2, takže jsme zase jen u té závisti, tentokrát závisti vůči skupině B).
Inteligentnímu výrobci jde vždy primárně o skupinu A) a v druhém sledu o skupinu B). Skupinu C) má a musí mít logicky na háku. Pokud by se někdo dopustil pošetilosti a poslouchal názory skupiny C) tak rychle skončí krachem a veškerá diskuze o image bude zbytečná.
16. 8. 2013 11:21
Re: Co dodat?
V podstatě se v názoru moc nelišíme. Je jasné, že jedno super auto výrobce bez image ho do nebeských výšin neposune. Ostatně to tvrdím i o tom Hyundai, který by se musel vzdát boje o nízké ceny svých aut a i tak by image BMW nedosáhl dříve než tak za 20, možná 30 let (zde ale také záleží na tom, jak moc mu to BMW usnadní). Když bude značka s dobrou image vyrábět třeba ta horská kola, která ale opět budou mířena do vyššího segmentu, image značky to nijak neublíží. Ostatně i ten Cygnet od Astonu rozhodně není mířen jako alternativa nejmenším autům za dvě kila. Zůstává tu ale otázka, co by se stalo, kdyby se značka s dobrou image opravdu pustila do low-costových řešení "bez přidané hodnoty". Jde mi jen o to, že BMW byla vždy sportovní značka, jejíž image byla také postavena na zadním náhonu v každé třídě. Teď má rovněž vynikající image, to nepopírám, ale už je jinou (resp. lehce odlišnou). To, zda ta nová dobrá či špatná, je další otázka - každopádně prodejům to prospívá, takže potud vše v pořádku. Tudíž s A a B souhlasím.
C, no tady více nesouhlasím, nemyslím si, že to musí být vždy nutně závist. To, že si někdo zajde pro novou M4, je např. mně jedno a pokud na to má, tak ať si udělá radost. Vůbec nic proti tomu nemám, závidět mu to nebudu (ostatně já bych M4 nechtěl, tak nevím, proč bych mu to měl závidět), ale to, že úplně zmizely šestiválcové atmosféry, je mi prostě líto. Chápu, že v dnešní době je nutné hodně optimalizovat, zaplňovat díry na trhu, nelze se držet jen a výhradně tradic (to by opravdu skončilo tím krachem, to máš pravdu), nicméně některé kroky mi přijdou až přepísknuté.

Z2 image BMW nezničí, v určitém smyslu ji ale změní (viz to, že BMW prostě už není výrobce sportovních zadokolek, ale výrobce sportovně laděných aut, nikde neříkám, co je lepší, co je horší, ale už je to jiné).

Přestože majitel Z2 bude vědět, že má lepší auto než kterýkoli Hyundai, a to i se třemi válci, stejně se mu skoro každý majitel auta Hyundai může vysmívat, že má v autě o válec více. I ten majitel Hyundaie bude vědět, že to BMW je lepší auto... ale už ten majitel BMW bude terčem nepříjemných vtipů, byť mu to auto i tak budou závidět (v tomto případě s tou závistí souhlasím). A nebude mu to příjemné, image značky to asi moc nepomůže. Samozřejmě jo, tohle je o lidech a toto nebude platit všude. Obvyklý jev to ale bude zejména pro ČR, kde je závist národním sportem a stačí si vybrat jediný parametr a na tom postavit "moje auto je lepší, protože toto".
16. 8. 2013 12:47
Re: Co dodat?
Az na to, ze ten majitel hyundai podobne auto mit stejne nebude, jelikoz nemyslim si, ze do 5-10 let zacne hyundai vyrabet malej roadster, co vic, jeste na takove urovni, jak to nepochybne udela BMW.

Ty tvoje monology jsou sice zajimave, ale uprimne * platne, jelikoz pridana hodnota bude uz jen kvalita auta, a to, ze podobny parametry a projev nebude mit ani jeden trivalec, co vic, bude to porad jen ten nejnizsi spodek nabidky.
16. 8. 2013 16:40
Re: Co dodat?
Ale o tom to není. Moc jsi nepochopil, že se tu vede i debata v teoretické rovině úplně mimo tento roadster s tříválcem. Co kdyby, čistě teoreticky, BMW začalo vyrábět cenového konkurenta Logana? Aby to auto bylo tak levné, mohlo by si zachovat typickou kvalitu a úroveň BMW? Nemyslím si. Dacia také nešetří jen tak z legrace. A další otázka je, co by takové levné auto udělalo s image BMW. Malé, stylové auto sportovního charakteru image neublíží, pokud to bude stále do jisté míry exkluzivní výrobcek v rámci své dané třídy (byť by to byly minivozy). Ale co takové opravdu levné auto, co to by udělalo s image BMW?

S tím Hyundaiem jsi to také nepochopil. Hovořil jsem o tom, že i majitel obyčejného auta, např. základní i30 bude mít v autě více válců než majitel Z2. Což teda alespoň mně osobně by nebylo nejpříjemnější z hlediska image, přestože bych věděl a zažil si to, že ten tříválec překoná ten čtyřválec Hyundai naprosto ve všem.

Jinak, snižování počtu válců bude očividně stále pokračovat, teď jsem třeba zjistil, že Volvo pokryje kompletní motorovou nabídku celého výrobního programu pouhými dvěma čtyřválcovými motory (pěti a šestiválce končí). Jedním benzinem a jedním dieselem.
16. 8. 2013 10:58
Re: Co dodat?
Mercedes může klidně vyrábět šlapací autíčka a neubere mu to na image, pokud tyhle budou stát 5x tolik, co ty normální. Podobně třeba Porsche prodávalo kola.

Ale pokud na dolním konci nabídky bude vcelku široce dostupný model, který si koupí pomalu každý jouda, tak prostě exkluzivita značky a image jde postupně do kopru. Což se konkrétně u BMW už posledních pár let děje, protože určitě někoho odradí např. fakt, že jeho 1M na cestě 95% populace nepozná od totálně "sociální" 114i, čímž se mj. BMW v očích této populace stává běžně dostupným vozem, který ztrácí svůj dřívější status.

Obdobně třeba Škoda v mých očích naprosto zabila FII RS, když na cestě prakticky nelze rozeźnat od edice Monte Carlo, kde může být vevnitř tříhrnek.
Avatar - Ham.
16. 8. 2013 11:14
Re: Co dodat?
Neděje a pozná se to jednoduše, BMW bylo v nejluxusnějším segmentu, tedy v rajónu 7er vs Skláda kdysi totální popelka. Dnes na řadě trhů prodává víc než MB, na řadě trhů je těsně za ním. Opakuji v nejvyšší třídě. Počet prodaných 116d nebo 114i na to má nulový vliv. Takže o ztrátě image nemůže být vůbec řeč, naopak, z roku na rok roste. Pokud bys to chtěl měřit sofistikovaně, tak je to viditelné i na různých finančních oceněních goodwillu značek, goodwill BMW jednoznačně stoupá.
16. 8. 2013 12:56
Re: Co dodat?
:yes:

anebo treba dle prumernyho vydelku na jednom prodanem aute.
16. 8. 2013 12:54
Re: Co dodat?
totalne socialni 114i je na stovce za neco vic nez 11vterin a maximalku ma kolem 190km/h, to je tak akorat pro obycejneho smrtelnika, kterej na to BMW ma, a neni zanej zavodnik. Nepremiova konkurence tohle v zakladu neumi, a i v konfiguraci ve ktere tohle vsechno umi, ztraci v jinych vecech, jako treba kvalita zpracovani, a v neposledni rade porad bude cenove minimalne o 20-25% niz nez hosi z ligy premiovych kompaktu. Clovek si koupi par veci k zakladu a je hned na 600 litrech, to si nemyslim, ze je ochotnej a schopnej jen tak kazdej jouda vysolit za jinak relativne maly auto.
Avatar - Emel
16. 8. 2013 14:00
Re: Co dodat?
Image stojí na tom, co jezdí po silnicích, do jisté míry se to průměruje. Mercedes už si parkrát zariskoval... s prvním A-klasse, s nepříliš podařenými dodávkami Vito nebo s přeznačkovaným Citanem. Image má dost velkou setrvačnost a jeden nepovedený model s ní zásadně nezahýbe, ale dlouhodobě je potřeba dobrou pověst značky pokud možno moc neředit.

Dnes můžeš s trochou dobré vůle říct, že každé BMW je jízdně na špičce své třídy... a tohle by si BMW mělo pohlídat (a já věřím, že pohlídá).
Avatar - Skipper
16. 8. 2013 11:18
Re: Co dodat?
Nové věci? Ano. Ale je to pro mně jako zákazníka dobré? Ne. Jaký je benefit předního náhonu pro malý roadster a jaký je vůbec moźný benefit tříválce???
16. 8. 2013 12:57
Re: Co dodat?
asi takovej, ze porad si budes moci koupit i nejakej 6-8valec aniz by BMW musela platit tezky euromiliony na pokutach, so simple...
Avatar - Skipper
15. 8. 2013 17:12
To je doba..
Ach jo. Auto to asi nebude špatný, ale co z toho? Veškeré tradice a hodnoty jdou do...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - bigsoul
15. 8. 2013 18:44
Re: To je doba..
Dlho sa držalo tradície, ale teraz EU nútí opušťať tradície a to je velká škoda :-(
Avatar - petrumr
15. 8. 2013 19:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - gld
15. 8. 2013 21:08
Re: To je doba..
Zadný náhon, dôstojný počet valcov..
Avatar - Dinar
16. 8. 2013 07:49
Re: To je doba..
Třeba jako aston martin cygnet, myslíš? Nebo nedej bože o třídu větší CLA?
Avatar - gld
16. 8. 2013 14:30
Re: To je doba..
Pýtal sa aké sú tradície bmw, tak mu odpovedám. Toyota IQ ani mercedes sandero mi tu nepleť.
15. 8. 2013 17:39
chjo
škoda, nechápu tah BMW. Pro holky, lidi co chtěj vypadat cool a bojej se zadního náhonu mají MINI... těšil jsem se na malý lehky spartánský roadster se zadkem, ale bohužel...cena na úrovni mx5, jenže ta je věrná tradici...
Rozbalit vlákno
4
15. 8. 2013 19:33
Re: chjo
Tak nastesti tu bude ta Alfa a trochu levnejsi ale stejne dobra nova MX-5ka. A v ni budeme COOL a jeste to pojede SUPER a sportovně :-).
Samo souhlas ze to BMW bude fajn auto, ale v tomhle sektoru by to melo byt opravdu dle meho klasicka koncepce a trivalec je taky drsne. Hlavne ze je stale volba a konkurence nabidne co chci ja nebo i ostatni casto jak to tu ctu :-)!
Avatar - Dinar
16. 8. 2013 07:48
Re: chjo
Cenu na úrovni mx5 u srovnatelného auta od bmw čekat nemůžeš, jinými slovy 2er coupé/cabrio, které se z bmw portfolia ke srovnání s mx5 nabízí nejvíce, bude stát min. o třetinu více, značka je značka. Nemá smysl brečet nad tím, že bmw nestrčí zadní náhon do čtyřmetrového auta (kdo by to zaplatil?), raději více vydělej, přitlač a můžeš si koupit to pravé bmw se zadním náhonem.
Avatar - DawQa
16. 8. 2013 10:57
Re: chjo
Ne.
To je jako mít trola ve vlastním portfoliu, když chci cool funy car roadster, tak si nebudu kupovat značkovou náhražku(3hrnky, předohrab) ani připlácet za "pravé" bmw cabrio ale sáhnu po pravém roadstru, třeba po ikonické Mx5.
Avatar - Dinar
16. 8. 2013 13:01
Re: chjo
Přitlač neznamená připlať, přitlač u sebe, za auto se zásadně nepřiplácí, auto se kupuje. Cheš-li mazdu, zaplať cenu mazdy, chceš-li bmw, zaplať cenu bmw. Všechno má svou cenu, zbytek těch řečí jsou jen sebezáchovné pláče, pravý roadstre.
Avatar - Dominik.
16. 8. 2013 01:53
hmm
Nějak mi to připomíná něco jako Suzuki Cappuccino, takový auto se k image BMW moc nehodí, a ten náhon...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - sargis
16. 8. 2013 11:35
ziadne stresy...
da sa ocakavat, ze aj Merc pride s niecim na baze A (ALK???), toto bude konkurencia novej generacii TT a iste pride aj Xdrive...Z4 si ponecha RWD a bude na vyber pre kazdeho...
Rozbalit vlákno
0
16. 8. 2013 12:42
Imaginarni plac
Bude predokolka, trivalec, predpokladam asi tak s vykonem kolem 140 koni... a zrejme bude vazit neco nat 1000kg... no, to by byla ostuda vidte? Podotykam, to se jedna o zakladni motorizaci, v silnejsi verzi to uz bude radne zihadlo, predokolka, nebo s xDrivem, no svatokradez, jako kdyby hned konkurence nenabizelo uz 10 let predokolku ve forme TT...

Ale, dobre, musime se vsichni vyjadrit: "ani do ted jsem si to BMW nekoupil (to vse samozrejme z vlastniho rozhodnuti, aniz bych byl jakkoli financne limitovan), ale ted jeste tohle, dyt to uz ani nebude BMW, takova ostuda, jako tohle, to si uz vubec nekoupim..."
Ted si v BMW vsichni hromadne zacnou trhat vlasy, pac urcite se nenajde dalsich nekolik desitek tisic kupcu... >:D
Rozbalit vlákno
0
16. 8. 2013 15:11
Bože můj,
jak hluboko ještě BMW klesne?!? Kdybych, sám nevím proč, zatoužil po malé předokolce bez střechy a výkonu, tak třeba Pažout nabízí sqělou 207cc. ;-)
Rozbalit vlákno
2
16. 8. 2013 15:19
Re: Bože můj,
no jestli nevidis ten rozdil mezi cc odvozeneho od hatchbacku a roasterem, tak zrejme taky nebudescilovym zakaznikem BMW...
Avatar - Emel
16. 8. 2013 16:39
Re: Bože můj,
Myslíš... roadsterem odvozeným od hatchbacku :-) ? Teoreticky by v tom velký rozdíl být nemusel, spíš... BMW je BMW a Peugeot je Peugeot.

Cílový zákazník BMW je každý kdo má dost peněz, IQ testy se zatím nevyžadují ;-)