Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Malý roadster BMW Z2 bude tříválec a předokolka!

Aleš Dragoun
Diskuze (40)
BMW má s novou platformou UKL velké plány. Bude na ní postaven i chystaný roadster s označením Z2.

Roadstery dosud měly až na několik výjimek klasickou koncepci s motorem vpředu a pohonem zadních kol. V Mnichově se to snaží změnit. Plánovaný roadster s prozatímním označením Z2 totiž dostane novou platformu UKL. A ta disponuje pro tuto kategorii atypickým předním pohonem... Novinka představuje ideového nástupce Z3 z let 1995-2002. Proporce i rozměry by jí každopádně měly odpovídat, očekávejme tedy dvoumístný sporťák s délkou jen něco málo přes čtyři metry zařazený pod současnou Z4 E89.

Platformu tak sdílí s novým Mini i plánovanou sérií 1 GT v pěti- i sedmimístné verzi vzešlou z konceptu Active Tourer, Dočkají se jí také další generace řad 1 i X1 a sportovnější SUV X2. Základní pohonnou jednotkou roadsteru se stane turbodmychadlem přeplňovaný tříválec objemu 1,5 l, špičkou pak stejně dopovaný dvoulitrový čtyřválec s odhadovanými 224 kW (304 k). Pro ty, kteří už nyní kroutí hlavou, máme ještě jednu zprávu: do nabídky má být zařazen i turbodiesel. Také tříválec s emisemi menšími než 100 g/km. Diktát z Bruselu je zkrátka neúprosný.

Projekt dle britského AutoExpressu dostal zelenou včetně nezbytného finančního krytí. Příchod Z2 očekávejme za tři roky, tedy v sezóně 2016, za základní verzi zaplatíme dle odhadů asi 23.300 eur (v současnosti 594 tisíc korun). Bude to opravdu ještě sportovní auto? Minimálně se v Mnichově vrátí alespoň k plátěné střeše.

Aleš Dragoun
Diskuze (40)
16. 8. 2013 16:40
Re: Co dodat?
Ale o tom to není. Moc jsi nepochopil, že se tu vede i debata v teoretické rovině úplně mimo tento roadster s tříválcem. Co kdyby, čistě teoreticky, BMW začalo vyrábět cenového konkurenta Logana? Aby to auto bylo tak levné, mohlo by si zachovat typickou kvalitu a úroveň BMW? Nemyslím si. Dacia také nešetří jen tak z legrace. A další otázka je, co by takové levné auto udělalo s image BMW. Malé, stylové auto sportovního charakteru image neublíží, pokud to bude stále do jisté míry exkluzivní výrobcek v rámci své dané třídy (byť by to byly minivozy). Ale co takové opravdu levné auto, co to by udělalo s image BMW?

S tím Hyundaiem jsi to také nepochopil. Hovořil jsem o tom, že i majitel obyčejného auta, např. základní i30 bude mít v autě více válců než majitel Z2. Což teda alespoň mně osobně by nebylo nejpříjemnější z hlediska image, přestože bych věděl a zažil si to, že ten tříválec překoná ten čtyřválec Hyundai naprosto ve všem.

Jinak, snižování počtu válců bude očividně stále pokračovat, teď jsem třeba zjistil, že Volvo pokryje kompletní motorovou nabídku celého výrobního programu pouhými dvěma čtyřválcovými motory (pěti a šestiválce končí). Jedním benzinem a jedním dieselem.
Avatar - Emel
16. 8. 2013 16:39
Re: Bože můj,
Myslíš... roadsterem odvozeným od hatchbacku :-) ? Teoreticky by v tom velký rozdíl být nemusel, spíš... BMW je BMW a Peugeot je Peugeot.

Cílový zákazník BMW je každý kdo má dost peněz, IQ testy se zatím nevyžadují ;-)
16. 8. 2013 15:19
Re: Bože můj,
no jestli nevidis ten rozdil mezi cc odvozeneho od hatchbacku a roasterem, tak zrejme taky nebudescilovym zakaznikem BMW...
16. 8. 2013 15:18
Re: Co dodat?
:yes:
16. 8. 2013 15:11
Bože můj,
jak hluboko ještě BMW klesne?!? Kdybych, sám nevím proč, zatoužil po malé předokolce bez střechy a výkonu, tak třeba Pažout nabízí sqělou 207cc. ;-)