Diskuse

Manuální vs. automatická převodovka: V čem jsou hlavní rozdíly? A která je lepší?

6.1.2017

Čím se liší samočinná a manuální převodovka? Na první pohled pouze jiným tvarem páky. Ve skutečnosti jde principiálně o odlišné zařízení, jak ostatně ukazuje přiložené video.

 

  • 31 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 06.01.  20:44

    Podélná zástavba

    Pane Dusil, a jste si opravdu jistý že u manuální přeovodovky na videu se jedná o podélnou zástavbu ??

    V každém případě ale je nějaký problém se zobrazením, mi se ukazuje jen první stránka článku a dál už nic.
    • 21 Reagovat !

      foto T-E-S-L-A-uz-na-ACZ-serie

      T.E.S.L.A už na ACZ serie 06.01.  21:26

      « Re: Podélná zástavba

      Pán Dusil možno to video nevidel, obrázky a videá k článkom pridáva niekto iný... ;-)
      • 31 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 06.01.  21:43

        « Re: Re: Podélná zástavba

        Já myslím, že přesně naopak- že p.Dusil našel video na YT a napsal k němu pár řádek.
        • 31 Reagovat !

          foto Floyd

          Floyd 06.01.  21:59

          « Re: Re: Re: Podélná zástavba

          Souhlasím s Karlem. Pane Dusile, tentokrát :no: :no: :no:
    • 21 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 06.01.  22:06

      « Podélná zástavba

      Problém se zobrazením není, ten článek totiž zřejmě žádné pokračování nemá. Je to neskutečně odfláknutá práce. Běžte se fakt živit něčím jiným! Za mě :no: :no: :no:
    • 00 Reagovat !

      foto sulcik

      sulcik 08.01.  20:09

      « Re: Podélná zástavba

      Má pravdu, souosá převodovka se používá pro podélnou zástavbu, to video je nesmysl, takhle napříč by se to do toho auta prostě nevešlo >:D
  • 10 Reagovat !

    foto Papezja

    Papezja 06.01.  20:47

    Menic

    Možná by stálo za to blíže rozebrat ten hydrodynamický měnič, protože ten je hlavní zdroj ztrát a zároveň právě on může za komfortní přepínání převodu... Bez něj by ta převodovka Fukala taky...
    • 10 Reagovat !

      foto Hadraplan

      Hadraplan 06.01.  21:55

      « Re: Menic

      Jen měnič za hladkou jízdu nemůže. Mám v automatu jeté lamely u jednotlivých přev. stupňů a při přeřazování to kope. Někdy v měniči (třeba v mém) je tzv. zámek měniče, kdy se měnič zamkne, není pružný, je spojen na tvrdo jako u klasické spojky, Tudíž nedochází ke ztrátám.

      [odkaz]
    • 50 Reagovat !

      foto T-E-S-L-A-uz-na-ACZ-serie

      T.E.S.L.A už na ACZ serie 07.01.  01:17

      « Re: Menic

      Neblázni, ak ho na ACZ rozoberú, už ho nikto nikdy nezloží... >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto mikinko

      mikinko 07.01.  14:01

      « Re: Menic

      No najprv si to trošku naštuduj... menič slúži len na rozbeh - ako spojka - potom sa uzamkne čiže obíde a straty tam žiadne nevznikajú, lebo nemôžu....
  • 31 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 06.01.  20:47

    Automat

    Nečekal bych tu článek "jaký je rozdíl mezi automatem a manuálem"
    • 40 Reagovat !

      foto King-of-rain

      King of rain 06.01.  21:09

      « Re: Automat

      No brzy vyjde hustočlanek rozdíl mezi naftou a benzinem.
      Ať píšou co chtěj. ...proste je to web ne pro nadšence ale pro všechny.
      • 51 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 06.01.  21:25

        « Re: Re: Automat

        >:-[] :yes: Nafta a benzín- co má menší spotřebu a jak se pozná u stojanu.
        • 20 Reagovat !

          foto T-E-S-L-A-uz-na-ACZ-serie

          T.E.S.L.A už na ACZ serie 06.01.  21:28

          « Re: Re: Re: Automat

          No tak ja to rozoznávam podľa ceny a ak dorovnajú cenu nafty k benzínu, budem v riťkálovciach... 8-s (P.S. Odkedy je p r d e l neslušné slovo?)
          • 00 Reagovat !

            foto Petrko

            Petrko 07.01.  16:31

            « Re: Re: Re: Re: Automat

            Od té doby co spisovné je ř.i.ť které tenhle stupidní server vymaže taky. Jednoduchá pomůcka : letadlo se zřítilo nikoliv zprdelilo. ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 07.01.  18:14

              « Re: Re: Re: Re: Re: Automat

              Jo,jo. Pr.del se tu psát nemůže, ale přání vybombardovat český město redakci nevadí.
              Divně to vede Machala.
        • 22 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 06.01.  21:37

          « Re: Re: Re: Automat

          je to jednoduché : čierna = smrť = dizel = olej napendovy (po poľsky) = toptenove obľúbené palivo >:D
          • 12 Reagovat !

            foto kyklop

            kyklop 06.01.  23:34

            « Re: Re: Re: Re: Automat

            Spomínaj čerta, už si brúsi klávesnicu >:-[] >:-[]
    • 41 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 06.01.  22:01

      « Re: Automat

      Každý týden tento web předvádí, že ještě nedosáhl svého dna. Tfuj :no: :no: :no:
      • 21 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 06.01.  23:43

        « Re: Re: Automat

        Musim souhlasit = je to už fakt nepochopitelná nekvalita :no: 8-s
  • 21 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 06.01.  22:42

    synchronizace

    Dle rekcí na ten článek/video to vypadá, že není nic primitivnějšího, než konstrukce převodovky – tu už zřejmě všichni zdejší diskutéři zvládli někdy v mateřské školce. :-O

    Za mě palec nahoru :yes: – stručný článek nasměrovaný na hezky názorné video. Měl jsem sice zhruba představu, co se v převodovkách děje, ale tady je to hezky ukázané a zasazené v celém kontextu.

    Jediné, co mi z videa není zřejmé, je nasunutí té šedé spojovací objímky (u manuálu) na ten zlatý synchronizační kroužek. Ten má sice špičaté zoubky, ale jak je zajištěno, že se ty špičky zrovna zastaví naproti těm drážkám v šedé spojovací objímce? Kdyby se ty zoubky zlatého kroužku "zarazily" o vnitřní drážky šedé objímky, tak už by se pak šedá objímka rovnou nasunula na zlatý synchronizační kroužek nemohla by ho axiálně přitlačovat k červenému ozubenému kolu, ne?
  • 13 Reagovat !

    foto pellanti

    pellanti 07.01.  07:39

    převodovka

    :yes: Já jedině manual- zvyk je železná košile
    • 41 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 07.01.  07:59

      « převodovka

      Já byl dva roky zvyklej čůrat do plýnek, naštestí jsem měl železnou vůli a zvyku jsem se zbavil. ;-)
      • 14 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 07.01.  09:28

        « Re: převodovka

        Akorat ses pouzitim automatu o spoustu veci ochudil ;-)
        • 21 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 07.01.  10:27

          « Re: Re: převodovka

          Napíš o čo použitím automatu prichádzam a dobre pouvažuj, keďže stále mením firemné s manuálom a svoje s automatom ;-)
          • 22 Reagovat !

            foto Bazalt

            Bazalt 07.01.  11:48

            « Re: Re: Re: převodovka

            S automatem přicházíš o požitek z toho nemít obě ruce na volantu když to potřebuješ, při zpomalování už nemůžeš šlapat na spojku, podřazovat, hrát si z plynem, opět podřadit... při zastavení už s automatem nemůžeš vyřadit, při rozjezdu jsi se ochudil o zážitek z opětovného šlapání spojky, řízení jednou rukou zatímco druhou řadíš rychlosti a ještě stíháš dávat blinkr, který třeba na kulaťáku nebo větším odbočování sám vypadává. Když kroutíš šílené serpentýny někde na horách tak si už krásně nazařadíš a nepouštíš každou chvíli volant, který ti servo vrací do středu. taky je to nuda, protože se můžeš soustředit jen na zatáčky a neužiješ si neustálé střídání nohou a práci se spojkou, případně podřazování při vracečkách. Při rozjezdu do kopce se s automatem připravíš o drcení spojky, možnost že ti to chcípne a budeš muset startovat ve stresu znova. S automatem také už nejsi takový borec, co zvládá třeba napít se nebo si něco zakousnout a zárověň být ve střehu pro případné podřazování když potřebuješ jen trochu zpomalit a pak zase přidat... jo jízda s automatem je fakt nudná :-)
            • 10 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 07.01.  12:59

              « Re: Re: Re: Re: převodovka

              >:D :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto Flajzi

              Flajzi 08.01.  20:34

              « Re: Re: Re: Re: převodovka

              Tomu se jinak říká pokrok... ;-)
              Jinak bys mohl automobilkám vyčíst, že když si nemůžeš nastartovat motor klikou, nemůžeš ručně přidat sytič, nemusíš dávat meziplyn, okýnka se stahují tlačítkem a ne švihadlem, volantem točíš malíčkem, nemůžeš ručně točit stěrači, tak je ta jízda fakt nuda a nejsi pro ostatní žádný borec...
              • 00 Reagovat !

                foto ryccardo

                ryccardo 09.01.  10:36

                « Re: Re: Re: Re: Re: převodovka

                Tyhle nesmysly co jsi vyjmenoval ovšem nemají žádný vliv na jízdu a ovládání auta. ;-) Automat celkem zásadní. Když pojedeš zatáčku smykem a převodovka se rozhodne že přeřadí, tak zjistíš jaká je výhoda mít klacek.
                • 00 Reagovat !

                  foto Mr-Zizu

                  Mr.Zizu 11.01.  08:20

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: převodovka

                  Dnešní automatické převodovky nejsou tak blbý, aby přeřazovaly když jedeš zatáčku smykem. Vyhodnocujou spoustu informací z mnoha čidel z celého auta. To dřív ti zareaguje ESP, který dnes skoro nejde upně vypnout (maximálně omezit).
                  • 00 Reagovat !

                    foto ryccardo

                    ryccardo 11.01.  11:43

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: převodovka

                    No nevím jak který auto, ale měl jsem půjčený BMW M6 a to mi přesně tohle několikrát udělalo. A to jsem ho měl prosím přepnutý do módu "sport", kdy to omezí i zásahy ESP. Zrovna u sporťáku bych takový chování nečekal. Tak jak se bude asi chovat normální civilní auto. Dobře DSG přepnutý na manuál si možná nebude dělat co chce. To jsem popravdě takhle ostře ještě nezkoušel.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Mr-Zizu

                      Mr.Zizu 12.01.  19:52

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: převodovka

                      No, tak zrovna BMW M6 nemá klasickej automat (torqconverter a planetový soukolí), ale dvouspojku. Jinak u M-kovýho BMW bych to taky nečekal.
                      Jinak co se týče DSG (dvouspojka od VW), tak i manuálním módu nad tebou elektronika drží ochranou ruku a nenechá tě motor přetočit. Pokud jedeš třeba na 3 a šlápneš na to, tak se motor vytočí skoro k omezovači a i když nedáváš povel k přeřazení, tak sama přeřadí. To samý kdyby si chtěl podřadit při hodně vytočenym motoru - taky tě nenechá. Myslim si, že to DSG by ti to udělalo taky.
                • 00 Reagovat !

                  foto Flajzi

                  Flajzi 12.01.  18:52

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: převodovka

                  Pokud jedu jízdu, kde potřebuji mít řazení pod kontrolou, tak si to přepnu do manuálu. To je snad logický, ne? Je to prostě automat, který má za řidiče řadit, proto tam je. Nicméně žádný automat (čehokoliv) nemůže obsáhnout všechny proměnné, takže proto tam bývá manuální režim. To je asi jako si stěžovat, že automatické pračky jsou na*ovno, protože sis koupil jeden kousek prádla, který nelze prát v pračce, ale ručně.
                  P.S. Jinak by ses divil, jak chybějící synchrony mají vliv na jízdu a ovládání auta. Je vidět, že jsi příliš mladej, protože bys jinak po řízení vejtřasky na vojně mluvil naprosto jinak. :-)
          • 30 Reagovat !

            foto Bazalt

            Bazalt 07.01.  11:57

            « Re: Re: Re: převodovka

            Já to bohužel tak často nestřídám. A tak když po automatu sednu do manuálu to většinou dopadne stejně: Při prvním zastavování mi to chcípne :-)
          • 10 Reagovat !

            foto beibej

            beibej 07.01.  23:19

            « Re: Re: Re: převodovka


            kyklop :
            Napíš o čo použitím automatu prichádzam a dobre pouvažuj, keďže stále mením firemné s manuálom a svoje s automatom

            No přicházíš o možnost před zatáčkou krásně podřadit s meziplynem. O ten dobrý pocit když to hladce zvládneš. Taky nemůžeš v krizový situaci vyšlápnut spojku.
          • 00 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 09.01.  10:33

            « Re: Re: Re: převodovka

            Když potřebuješ srovnat ve smyku auto tak se někdy spojka hodí. Nehledě na to, že v zimě se s automatem dá dost blbě zvolna rozjet o možnosti rozhoupat si auto, když zapadneš ani nemluvě. No a když se ten složitej vynález vysype, tak si panečku peněženka užije. Chápu, že na suchý silnici a hlavně ve městě je to pohoda, když nemusíš furt kvedlovat klackem, ale já bych to nechtěl, ani kdyby to bylo levnější.
            • 00 Reagovat !

              foto Mr-Zizu

              Mr.Zizu 10.01.  19:42

              « Re: Re: Re: Re: převodovka

              Proč by se s automatem šlo blbě v zimě rozjet? Rozhoupat auto s automatem jde-sice asi u každýho ne, ale jinak to jde. Automat nezavrhuju, ale pokud chce člověk auto taky občas prohnat (oblíbenou silničku, okruh), tak manuál. Hold do přemisťovadla z bodu A do bodu B automat a na víkendy manuál.
              • 00 Reagovat !

                foto ryccardo

                ryccardo 11.01.  08:42

                « Re: Re: Re: Re: převodovka

                jj souhlas. Na přemisťování z A do B automat stačí. Ba co víc je ideální. Jakmile ale chceš něco víc než jen přemisťování, tak je na prd.
                • 00 Reagovat !

                  foto Mr-Zizu

                  Mr.Zizu 12.01.  19:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: převodovka

                  Proto jako rodinej dostavník bych bral automat (klasiku) a pro zábavu třeba M3 v manuálku. Nebo nějaké podobné auto. :-)
      • 10 Reagovat !

        foto Floyd

        Floyd 07.01.  10:33

        « Re: převodovka

        >:D >:D >:D :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto skyactive-for-everybody

        skyactive for everybody 07.01.  14:55

        « Re: převodovka

        :yes:
  • 40 Reagovat !

    foto jam2015

    jam2015 07.01.  07:55

    A toto je výsledok ...

    keď šéfredaktor rozhodne, alebo podľahne vedeniu vydavateľstva, že ACZ povýši a bude sa na svojich stránkach výrazne venovať technike.
    P.S. Len dúfam, že redaktori sa nezačnú programovo angažovať aj písaním poézie, pesničiek a ód na koncern! ;-\ ;-\ ;-\
  • 10 Reagovat !

    foto Bazalt

    Bazalt 07.01.  12:01

    Řazení vs neřazení

    Tak jsem čekal nějaký super článek rozebírající výhody a nebýhody obou systémů. Dočkal jsem se velmi dobrého videa, které si na YT můžu najít sám. Pod tím pár vět pro čtenáře co neumí anglicky.
    Je tedy na diskutérech, aby si navzájem sdíleli své zkušenosti pro a proti, což vzhledem k procentuálnímu rozšíření manuálu je velice neobjektivní. Podobná diskuze by třeba v USA vypadala jinak.
    • 10 Reagovat !

      foto kuny

      kuny 07.01.  13:50

      « Re: Řazení vs neřazení

      no, nevim, jak by vypadala podobna diskuze v usa, ale ubezpecuju te, ze 95% tamni populace nevi, co je to manual, a tudiz pokud by tam nekdo u podobneho clanku diskutoval, tak bys tam mel predevsim fajnsmekry, co jezdi s manualem ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 07.01.  13:50

      « Re: Řazení vs neřazení

      My ale nejsme v USA, kde je to samý lempl a spojku sešlápnout ve vhodný okamžik a přeřadit umí jen pár jedinců... ;-) Ale pozor! Na ježdění po městě je automat určitě lepší alternativa. :-!
      • 10 Reagovat !

        foto kuny

        kuny 07.01.  13:59

        « Re: Re: Řazení vs neřazení

        ale tak je jasne, ze kazda prevodovka ma sve. mne manual pro me jezdeni na silnici vyhovuje, uz jen priplatek za automat mi prijde docela velky a zbytecny. bojim se, ze mi manula brzo automobilky seberou uplne, spousta lepsich motorizaci uz ho ani nenabizi, navic posledni dobou ho nahrazujou ruznymi nahrazkami automatu ala dsg u koncernu...
  • 00 Reagovat !

    foto VlaSi-28

    VlaSi_28 30.03.  15:08

    Manuál má své výhody ...

    Mám v autě devítistupňový automat, ale občas sedám do 6ti manuálu a stále mám pocit že v manuálu dokážu řadit citlivěji a operativněji než ten automat.... no a nikdo mě nepřesvědčí, že je s klasickým manuálem vyšší spotřeba, automat má daleko větší ztráty.. :-(
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Berenika Kohoutová si z Tváře odskočila k moři. Hned se zranila!

Berenika Kohoutová si z Tváře odskočila k moři. Hned…

Berenika Kohoutová (26) překvapuje televizní diváky svými výkony v Tvoje tvář má známý hlas, přesto si našla…

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf mobilního Samsungu, DJ Koh, na tiskové konferenci v u příležitosti vstupu Galaxy Note 8 na jihokorejský trh…

 

iSport.cz

Krosček do zad a rychlý pád na zem? Extraliga má jasno: Simulant!

Krosček do zad a rychlý pád na zem? Extraliga má…

A už to extraligou zase sviští. Tenhle souboj byl přihraný, tady máš pokutu, hezky 10 % z platu dolů. Tenhle…

Žebříček brankářů v extralize: vládne Laco, Fin ze Sparty musí zapracovat

Žebříček brankářů v extralize: vládne Laco, Fin ze…

Hokejová extraliga má za sebou už pět kol. Jak si po rozjezdu sezony zatím vedou brankáři? Kdo se může na…

 

Reflex.cz

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal příjezd Federera, Nadala a spol.

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal…

Zaplněné Staroměstské náměstí dnes přivítalo všechny aktéry nadcházejícího Laver Cupu. Oficiálně byla…

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný, říká europoslanec za ANO Telička

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný,…

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička patří k nejhlasitějším vnitrostranickým kritikům hnutí ANO a…