Alfa by neměla žít jen ze zašlé slávy, ale také na dávný odkaz navázat. Šéf FCA tedy usiluje o to, aby se značka vrátila na závodní tratě. Ale jakým způsobem?
Objevují se ale spekulace, že půjde AR do F1 místo Ferrari. Přechod Ferrari do WEC a LMP1 by bylo to nejlepší, co by značka mohla udělat. Marchionne zrovna nedavno naznačil, že se Alfa Romeo téměř jistě vrátí do F1 do r. 2020, takže se nám ta detektivní zápletka krásně uzavírá. AR převezme otěže Ferrari v F1 s částečnou podporou továrny, inženýrů, aero tunelu, apod. a Ferrari samotné půjde na plné pecky do WEC. Hezky dvě až tři tovární auta v LMP1, v jednom autě posádka Bruni/Fisichella/Vilander, v druhém Vettel/Raikkonen/Gutierrez, ve třetím Marciello/Calado/Rigon = ti všichni do souboje proti továrním Porsche a Audi a okruhy kalendáře budou praskat ve švech ještě víc.
Pokud nebude Ferrari dominovat a bojovat o vítězství v F1 v příštích 5 letech a pokud FIA neustoupí od neustálých nesmyslných omezení a nařízení a nepřestane znehodnocovat F1 svým ekoterorem a pseudoinovacemi, jeví se tenhle krok jako dost pravděpodobný.
To by bylo pěkné, myslím nakopnout Le Mans a WEC příchodem Ferrari a současně nakopnout FIA. :yes: Ale popravdě si myslím, že Ferrari nemá koule se postavit rozjetému Porsche, nehledě na to, že ani Japonci se nebudou chtít dívat na Weissachské zezadu.
Tak koule a odhodlání postavit se jakékoliv výzvě Ferrari vážně nikdy nechyběly, ať už z historického i aktuálního hlediska ;-)
Porsche může být příští rok klidně zdemolováno Audinou, klidně může pozlobit i Toyota (čemuž ale nevěřím), ale může se stát cokoliv. Pravidla a restriktory se mění každou sezonu a balance of performance každý závod, síly se přelévají neustále, Porsche mělo letos ojedinělý náskok díky alternativnímu použití baterií, další sezony už mohou být o něčem jiném. Spekuluje se o příchodu Peugeotu a BMW do LMP1, V LMP2 bude jeden výrobce motorů a 2 výrobci karosérií (takže žádná šance pro Alfu v tomto ohledu), v GTE Pro jsou nová pravidla, auta jsou rychlejší o téměř 2 celé vteřiny,...
LMP1 je jasná šance pro Ferrari, jak navázat na úspěchy z 60. let a všechny ty tituly z GT1, GT2 a hlavně GTE kategorií z let 2010-2014, kdy vyhráli každý rok titul jezdců, týmů a značek. A současně ukázat prostředníček zkostnatělé F1 a letargickým páprdům ve vedení. LMP1čkový prototyp v podání Ferrari by byla neskutečná bestie :-) Všechny ty zkušenosti s motory, karbonem, aerodynamikou, hybridní technologií, podvozky,...není nic, co bych viděl raději než Ferrari v top třídě WEC, s Alfou v roli koncernového náhradníka v F1 a možností sdílet know how, zaměstnance, komponenty a další zdroje s Ferrari se ten přechod jeví pravděpodobnější než kdy jindy.
No tak snaha po asi 100 letech konstantní účasti v F1 najednou zdrhnout do LMP1 poté, co několik let nebylo schopné vyhrát šampionát je rozhodně známkou odhodlání postavit se jakékoli výzvě, to zase ne že ne. >:D
Audi je dieselem tam, kde má diesel v motorsportu být, tedy v poli poražených a pokud si nevykňučí nějakou další výhodu, tak tam snad i zůstane. Ale jisté je, že v Le Mans teď bude hodně těsno.
Jeden výrobce motorů v LMP2? :-O Odkud máš tuhle informaci? Tak snad bude nějaká konkurence aspoň v motorech, když už jsou předepsaná šasi, ne?
"zkušenosti s motory, karbonem, aerodynamikou, hybridní technologií, podvozky," má Ferrari jako kdokoli jiný :-)
Bolo by to nádherné, ak by Ferrari z F1 odšili a išli do LeMans s LMP1. Ja F1 nepozerám, je to už len nechutný biznis plný špinavej politiky, kde nielen, že všetky formule vyzerajú rovnako, ale ešte aj majú zvuk ako skútre.
Lenže podľa mňa sú to len smiešne špekulácie. Neviem si predstaviť, že by Ferrari odišli z F1. Kedysi sa tým už vyhrážali, keď založili NewFormula a donútili špinavého Mosleyho vzdať sa funckie prezidenta FIA. Ale ak by k tomu malo zasa prísť, povedal by som, že FIA ustúpi. Naviac, ak by išli do WEC, to je zasa pod hlavičkou FIA. Takže s FIA by sa tak či tak nerozlúčili. A to, čo povedal Marchionne, to nemusí platiť vôbec, on je len kecal, ktorý to, čo povedal pred piatimi rokmi sa už stokrát zmenilo. A nakoniec, ak by sa Ferrari v F1 nedarilo, aký zmysel by malo, ak by ho v rámci koncernu Fiat nahradila Alfa Romeo? Veď by sa zasa nedarilo Alfe, to by im image rozhodne nevylepšilo. Takže mne to, čo si napísal nedáva zmysel vůbec, ale možno sa mýlim, neviem.
Jde o to, že by AR mohla převzít vývojovou platformu monopostu Ferrari a pokračovat ve vývoji a snahách, jen pod jiným jménem a částečným přesunem do Milána.
Ferrari by se mohlo plně soustředit na WEC a LMP1, nový projekt vyžadující nový, odlišný přístup v šampionátu, kde pravidla poskytují dostatek volnosti k tomu, aby výrobce mohl předvést všechno co umí a chytrou konstruktérskou a inženýrskou prací získat výhodu, která se projevuje naprosto odlišně než v prostředí a zákonech F1.
Co ty žvanile, očividně o tématu nevíš ani ťuk, nikde žádné argumenty, nikde nic. Ani netušíš, že tvoje auto z ikonky je pěkný propadák, přesně jak jsem předpovídal. A ne jen to, když se průmyslu a automobilismu věnuješ, tak do sebe jisté nuance a události zapadají a pokud znáš systém a přístup jednotlivých automobilek a hlavounů, tušíš kudy se věci budou ubírat. Takže je velká pravděpodobnost, že mi vyjde i moje verze ohledně kroků Ferrari a Alfy v motorsportu.
A teď jdi, šup zpátky do kouta, vzdělávat se >:D Acura NSX ''slowest supercar in the world''. Aneb jak NSX ztratila všechno, díky čemu byla původní tak dobrá. Teď si můžeš změnit ikonu třeba na bramboru, protože je podobně atraktivní a schopná >:D
Ten tvůj link neexistuje. Ale soudě podle toho, co píšeš, ti stačilo vidět nadpis ve videu Road & Track. Jenže kdybys to video také shlédnul, slyšel bys, že je to vztaženo k době mezi dvěma generacemi, nikoli ke schopnostem auta.
Současně by ses doslechl o s ničím nesrovnatelé odezvě motoru na plyn a neuvěřitelném gripu v zatáčkách. Takhle vypadá demonstrace zkušenosti s hybridem, ne ta legrácka u LaFerrari ve stylu Priusu. >:-[]
A ja som myslel ze prioritou Alfy je dost konecne Giuliu na cestu. Myslim si, ze fanusikovia Alfy by ju radsej videli tam, i ked Alfa zavodne ambicie mala vzdy, ale dnes je jej jedina ambicia prezit.
Bolo by zaujimave vidiet opat suboje Porsche vs. Ferrari v prototypoch. Boli to nadherne 60te a 70te roky, plus keby zabojoval este Ford...
Je zaujimave, ze ferrari dlhe roky zvladala aj F1 aj prototypy. Dokonca mala aj rallye special 308GTB
Trochu tě zastavím ve výskání. Celá situace bude zcela jiná. Ferrari se z F1 nestáhne, pokud by Formule1 jako taková nezanikla. To, že svý motory označí v zákaznických autech za AR je nasnadě. Nic víc nic míň.
...ale někteří kupci by zase rádi viděli reálnou Giulii ve své garáži.
Otázka zní co je pravděpodobnější:
Jestli AR v F1 do r.2020, nebo Giullia v garáži do r.2020
Osobně ty šance vidím poměrně vyrovnaně, s tím rozdílem, že Ferrari v F1 zůstane, dokud to bdue jen trochu možné a třeba ze Sauberus e stane AR, což by sice byl po určitou dobu béčkový team, ale časem by se to mohlo dorovnat.
Le Mans je aktegorie sama o sobě, Ferrari má choutky tam nastoupit (to se ví), rozhodně se Němců nebojí (nemají důvod, reálný německý i historický soupeř je pro Ferrari max. Mercedes), ale myslím, že tam nepůjdou asi ještě dlouhou dobu jako tovární team, ale spíše dají technickou podporu někomu movitému a schopnému, kdo bude mít na to porazit koncern.
Vše je nakonec vždy o penězích a těch má FCA poskrovnu. Možná pan Marchionne ví, co já nevím, ale pravděpodobnost, že AR se objeví v dohledné době někde na závodní trati = 0... :-!
Kdysi úspěšnou Lancii zlikvidovali tím, že jí zakázali motorsport a přeorientovali jí na výrobce pojízdných kabelek a jako třešničku na dortu přišlo spojení s Chryslerem... Ale pro zatracenou Alfu se najdou prachy vždycky. Co na tom, že ta značka už roky nijak nevydělává. Co na tom, že ještě před dvěma lety prodala Lancia i s těmi americkými pseudomodely a zastoupením na méně trzích více aut, než Alfa Romeo. V koncernu je toho ještě dost, co se dá při nejhorším pro budoucnost černé díry na peníze z Milána obětovat. Alfa Romeo je pro Fiat jak díra v obří lodi, kterou Marchionne neustále zvětšuje. Inu Sergio... v mém srdci je Lancia a proto tobě i celému Fiatu přeji z CELÉHO srdce brzký bankrot a zánik. :-!
Clovek s nickem euro89 známý svými extremistickými názory přeje urcitému výrobci automobilu "z CELÉHO srdce brzký bankrot a zánik". Není nad diskutéra na úrovni. >:D >:D >:D
keby aspon tie svoje plany nedavali oficialne do tlacoviek....keby sa to vsetko naozaj splnilo, dnes maju pomaly v kazdej triede dva modely >:D 4C je fajn ale z biedy nevytrhne, MiTo zastarale, Giulia - bod G petrolheda, chcem ju, mozem ju mat? Hm, asi o rok snad aj produkcny kus, uvidime.... Giulietta - model v top triede eurotrhu schovany v kute. SUV? Ano, kecame o nom od r. 2010 ale... atd., atd.
Ako reálnemu, nie len „plagátovému“ fanúšikovi AR mi podobné články zdvíhajú tlak. Nejaký zakomplexovaný administratívny pracovník v PR oddelení AR vydá vyhlásenie, ktoré je v absolútnom rozpore so všetkými aktuálnymi aktivitami AR, ak teda vôbec nejaké sú. Začiatkom týždňa vydal Marchionne oficiálne vyhlásenie, podľa ktorého sa príchod sériovej Giulie odkladá na rok 2018, opakujem oznam...2018!!!, o ďalších sci-fi modeloch ani nehovorím. Detaily si nájdite na stránke www.carscoops.com. Z tohto pohľadu nad Alfou definitívne lámem palicu, aktuálne ide len o marketingovú značku, ktorá skôr, alebo neskôr buď skončí úplne, alebo v iných rukách. O tom, ktorá možnosť je lepšia nechám na posúdenie každého z nás. V každom prípade je model Giulia absolútne stratený. Bum okolo novinky spojený s veľkým nákupným záujmom je totálne premrhaný, v čase reálneho príchodu na trh o to auto už neštekne ani pes, nech by bolo najkrajšie na svete a jeho tech. parametre na vrchole.
Je to napsané dost dvojznačně, já to chápu tak, že nové modely, které měly následovat po modelu Giulia, jsou odložené někam na 2020, ale Giulia jako taková snad zatím platí 2016.
Je to napsané celkem jasně. Alfa měla v plánu uvést na trh všech 8 nových modelů DO roku 2018. Nyní je to posunuto na polovinu roku 2020. Tedy Giulia to začne koncem roku 2016 (možná) a do čtyř let dalších 7 modelů (možná >:D ).
Ak by Alfa tlačila na segment napr. malých áut, veľa vecí je odpustiteľných. Alfa chce ale preraziť v segmente strednej a vyššej strednej triedy, vrátane SUV, s cenami cca 40 - 80 000 € a tu už nie je priestor na podobné prešľapy. Klientela je v tejto triede rozmaznávaná neustálim „faceliftovaním“, novými modelmi, vyšperkovaným spracovaním, technickými inováciami, aj keď dostupnými výsostne cez brutálne príplatky. Bohužiaľ hovorím hlavne o Nemeckej trojke, Volve a Jaguari. Nemám dôvod neveriť, že Alfa dokáže postaviť výborné auto so všetkými uvedenými parametrami, osobne ale neverím, že ho dokáže predať, navyše ak potencionálnych kupcov vopred doslova vyháňa s prázdnych showroomov.