Plány vedenia Renaultu z pred dvoch rokov zobral čas. Alebo, presnejšie povedané, kríza. Nová situácia na trhu tak donútila francúzsku automobilku zmeniť priority.
Ale, tady Áda(Dieselholik) říká že cokoliv co nejede na naftu nemá budoucnost a zejména né renault, který každou chvílí prý vyhlásí bankrot >:D .
P.s.:I když zrušili ten projekt nástupce alpine, tak pevně doufám že se někdy dočkáme něčeho na vzhledové bázi a110 :-) (A nejlépe aby to poráželo všechny v rally :yes: jako předchůdce ).
"A nejlépe aby to poráželo všechny v rally :yes: jako předchůdce"... jestli tak hodnotis jeden uspesny rok Alpine A110 ve svetove rally pred vice jak 30 lety...
...pekne sny, proto mam pochopeni.
V kazdem pripade myslim Renault k tomu ukolu potrebuje alespon nejaky vuz S2000... a maji ho nebo ho budou mit? To ho dle me drive bude mit Subaru. Myslim, ze oni maji vice starosti pochytat a hlavne rozdychat jejich team v F1...
Na tým v F1 by se měli vykašlat, dnes je to snobská podívaná kde se neustále hadají a vyhrává jenom ten kdo správně nastaví difuzor-nedifuzor...
Renaulta bych opravdu rád viděl v nějakém mezinárodním podniku rally, myslím že by jim to šlo.Vzdyt i kdysi měli v rally plno zářežu-Stáli mimojiné u zrodu podniku kit car.
Souboj megane vs. C4 ve wrc je jenom zbožný sen :-) ...
P.s.:Ale to nemění fakt že by renault mohl mít vlastní sportovní vůz, který by nevycházel ze sériovky.Prostě nějakého vzhledové nástupce A110(Neznám žádne dnešní vozidlo, které by se inspirovalo A110) s nemodernější technikou určeného pouze pro závodní vyžití.
Doufejme, že plánovaný vstup rusů (..se neuskuteční ale kdyby náhodou) do skupiny Renault-Nissan nebude mít vliv na elektromobilní politiku firmy.. 8-s
Osobně největší potenciál vidím v systému quick drop. Servisů Renault je po celé evropě hodně a zastoupení má v každém větším městě kde mají v současné době elektromobily asi největší šanci na úspěch. Na tomto systému je nejlepší, že smazává největší problém elektromobilů a tím je dlouhá doba nabíjení baterií. Za hloupost považuji elektro verzi modelu Fluence a to zejména díky jeho nekompaktním rozměrům. Z počátku budou elektromobily sloužit zejména k pohybům po městě případně někde na periferii měst a zde je automobil s rozměry téměř střední třídy trochu nevhodný.
musíš se na to podívat globálně (teda spíš evropsky) - Fluence možná nedává moc smyslu v ČR, ale v sladké Francii, kde je prodejce/servis Rencka na každém rohu to bude v pohodě. Třeba na dojíždění ze spádových oblastí velkých aglomerací, nebo klidně i kratší tripy po vnitrozemí. Nebo třeba taxislužba, smluvní doprava a pod.
:yes: Myslím že si tu poslední větu myslí mnoho lidí z nás, ale společnost která je zblblá pojmem ekologie(I když výroba baterií a jejich následné zlikvidovaní má s ekologií pramálo společné) si to žádá a kde je poptávka je i nabídka.
Snad se nedožiju doby, kdy bude elektřina povinná :no: .
Až na to, že niektorým machrom stále nedšlo, že elektromobil dnes už vôbec nie je iba o ekológii. Mimoto výroba konvenčných áut a elektromobilov si, čo sa ekológie týka, ťažko môžu navzájom niečo vyčítať...
Jako skalní stoupenec "Avantime ery" je mým snem Egeus, přičemž nostalgicky vzpomínám na krásný konec 20. století, období, které bylo plné ambiciózních vizí a projektů. Tehdejší spekulace o velkolepém návratu mezi velké a luxusní vozy se nekoná, doba přeje modelům na baterky v měřítku 1:1... nu což, ty od Renaultu špatně nevypadají a dbají na potřeby širokému spektru zákazníků :yes:
Pri pohledu na ty kreatury muzeme dekovat Bohu, ze se tahle podivna firma nedostala do Mlade Boleslavi!
Budoucnost evropskeho automobiloveho prumyslu se nastesti tvori jinde, nez u rendliku.
Názor je názor, ale provedení hodno dítěti myslící si, že zkomolení názvu je to pravé žůzo dodávající grády :no: .Jo a neustále opakovaný názor není v žádném případě pravda.
Dám ti radu, až pojedeš nezavírej oči při pohledu na renault, zkousni to, on by ten neovladatelný outlander dokázal udělat pěknou neplechu >:D .
Ahoj Marko, díky za článek, tentokrát mi ale přijde o něco málo méně "informovaný" než obvykle (neber jako kritiku, nových informací je pořád dost). Totiž... pod drobnohledem mám teď hlavně Lagunu jako možného kandidáta na další auto, tak by mě zajímaly dvě informace, které už do tisku pronikly, ale od té doby jsem se nedočkal jejich potvrzení:
1) Je pravda, že Laguna dostane příští rok do všech karosářských verzí motor 3.0dCi? Budou i nové motory, třeba 3,5 benzín?
2) Je pravda, že i Laguna skončí bez přímého nástupce a bude nahrazena modelem z jiné koncernové značky (Samsungu)?
No..on je mozno menej informativny preto, ze Renault zaradil velmi vyrazne spiatocku, co sa tyka novych modelov - aspon v tom zmysle, ze nijake koncepcne kreativne novinky sa nekonaju (po minulych skusenostiach). Bude sa sustredit na elektromobily (ktore uz predstavil) a zatial na beznu generacnu obmenu. Jedina zaujimava vec nad ramec toho je otaznik nad nastupcom Modusu. (A ten novy maly roadster, ktory uz tiez vieme ako vyzera). Takze tam kde sa nic moc bombasticke nedeje, tam tazko pisat bez vymyslania...
1.) Ano ten motor je mozny, ale 100% to potvrdit nedokazem.
Novy 3,5 benzin a vyssi rad motorov - vies, teraz ked vyvyjaju elektromobily, tazko povedat, ci je vyvoj veklkych motorov priorita.Motory su vyvojovy prjekt sam o sebe a tam je velmi tazke byt prorokom...
2.) To som zachytil aj ja, ale dost silne o tom pochybujem. Myslim, ze vyrobu auta strednej triedy si Renault ponecha v Europe.. Tam moze Renault este realne bojovat a nevidim dovod, preco jeden z klucovych modelov vyrobne relokalizovat z Francuzska do Korey. ;-) Podla mna to vzniklo ako novinarska spekulacia, ktora vychadza z toho, ze Megan sedan aj Safrane su z Korey a tak aj to co bude medzi nimi musi byt odtial - a pretoze to je velke ako Laguna, tak to bude nutne ta Laguna. ja ale myslim, ze to bude sedan pre azijske trhy a nam tu ostane normalna Laguna (resp, jej nastupca, ktory mozno dostane ine meno...).
3.0dCi byl oficiálně potvrzený pro modelový rok 2010 už před pár měsíci, ale od té doby jsem o něm neslyšel. 3.5 by nemusel být nový motor, myslel jsem spíš rozšíření nabídky motoru používaného aktuálně v kupé i na ostatní karosářské varianty. I když, pokud by se mělo inovovat... tak 3,5V6 pokud vím vychází z Nissaního motoru používaného i v 350Z, ten byl nyní nahrazen 3,7V6... :-)).
S tím modelem střední třídy.. já tu myšlenku chápal tak, že se Renault bude soustředit na své klíčové segmenty, což je od nižší střední dolů... a ořeže to ostatní nebo to nahradí autem z venku. Myslím, že to šlo ruku v ruce s plánem na uzavření nějaké továrny... no, uvidíme, taky se kloním k tomu, že Laguna zůstane... přece jen, krize částečně odeznívá :-).
3.0dCi - Aha :-) 3,5V6 - to fakt netusim - do motorov ja nerad idem, pretoze tak presne info mavam iba malokedy a spekulovat v clankoch sa mi moc na tuto temu nechce. Dostavam sa potom lahko do roviny v akej sa bezne pohybuje Autocar, kde su obvykle vymysli od A do Z.
Ta tovaren je Sandouville ale laguna moze byt relokalizovana inam a ak sa rozhodnu vyrabat aj Espace dalej tak aj ten. Vies, mne sa nezde, ze v roku 2010 pride facelift Laguny a rok na to, ked zavru Sandouville, tak Lagunu prestanu vyrabat a nahradia ju niecim zvonku. Rok pred koncom modelu by som ho uz rozhodne nefaceliftoval. Radsej by som pockal na to nove auto...
3,5 V6 od Nissanu byla už ve Vel Satisu takže vývoj novéh motoru není nutný ;-) Osobně si ale myslím, že je tento typ motoru v laguně poněkud nerentabilní.
Tradične dobrý článok. :yes: Pre mňa hodne zaujímavý, a ak pre niekoho nie, pre mňa určite aj dosť obsažný, všetko som vstrebal až po opakovanom prečítaní.
Som zvedavý na elektrickú realitu Renault v praxi a držím im palce. Za 4-5 miestne elektrické približovadlo do mesta by som sa určite nehanbil. ;-)
Proc francouzsky nazev, kdyz Marko francouzsky neumi?
Vazeny autore,
spravne je La future électrique. Nepodcenujte ctenare... jaka pak muze byt duvera ke clanku, kdyz se nas takto snazite lakovat oslnivou francouzstinou, tu sais, mon amis?