Když Mercedes přivezl v roce 2002 značku Maybach do Spojených států, byla to opulentní podívaná. Dneska je lesk dvojitého M zapadlý prachem a pavouci si kolem něj nenápadně tkají sítě.
...Rolls-Royce je len jeden. proste sa prejavilo prehnané sebavedomie Mercedesu. Podobne ako VW Phaeton, akurát VW sa zatiaľ nevzdáva. Luxusná loď zrejme nie je to pravé, čo láka väčšinu majetných.
No prostě Rolls-Royce má větší image. Maybach se nevyráběl přes půl století, takže nevlez do povědomí lidí, jako RR, který nepřerušil výrobu od založení.
Re: celosvetove prodejni cisla jsou identicke z RR
maybach kdyz planoval RR asi nepocital ze RR prevezme BMW. Do te doby vyrabeli anglicane doslova technicke sroty, bylo uplne bezne ze do RR za 10milionu pri prseni tekla voda :-) o slabych brzdech a hroznem podvozku se ani mluvit neda. Podobne srot byl i jaguar, ferrari, nadherne auta o kterych si nikdy nevedel jestli dojedou do cilu :-) Bentley se ted vyrabi u VW ve vychodnim nemecku takze kupujete phaenton :-)
Re: celosvetove prodejni cisla jsou identicke z RR
Vim, že Mercedes měl studii Maybachu tušim v 1998 od který převeszmus seriovej model základní design karoserie a interiéru. No jo šroty to mohly bejt, ale měly jméno... :-|
Re: celosvetove prodejni cisla jsou identicke z RR
- v USA ale hodne spatne. Hlavne ferrari a jaguar. Dneska uz jsou to jine auta ale lide nezapominaji.
Minuly mesis zvolili v USA bohati manageri nejluxusnejsim a nejkvalitnejsim autem - porsche. V EU by urcite vyhralo ferrari, maybach nebo RR
Re: celosvetove prodejni cisla jsou identicke z RR
minuly mesic psal focus ze VW chce definitivne presunout vyrobu bentley do dresden, pro lepsi efektivitu. V GB by museli prestavit celou fabriku a to stoji zbytecne miliardy
automobilky lezu do teritorii kde nemaju potrebny image.mercedes je sice vysoka liga,ale stale je to auto pre bohatych BEZNYCH smrtelnikov.ale Roys Royce a Bentley je proste aristokracia.a na tu sa Mercedes nechyta.sorry.tak ako VW Phaeton.dobry krok urobila Toyota tym ze zalozila znacku Lexus.tazko by sme si asi predstavili Toyotu Camry super sedan vs BMW 5 ze ano ;-)
jo nejoblibenejsi auto byl Lexus LS 430 kdyz jsem ho tam poprve videl v autosalunu tak jsem mel podobne pocity jako minuly tyden ve frankfurt kdyz jsem videl cinskou kopii BMW X5. Strasne se divim ze je MB nezazalovali to auto zkopirovali skoro 1:1 jen ze vypadal asijsky levne. V EU by se zaneco takove kazdy stydel. Lexusem tam pry jezdi bohatsi co nemaji na pravy mercedes a chteji za kazdou cenu mit neco luxusniho. Kupuji si imitovane holywoodske domy postavene za 100tisic dollaru z levnych materialu atd.. vsechno je strasny kyc bez pocitu. Prominenti si tam do Lexusu sednou asi jak unas do peugeota
Jo, starej Sikorsky... to byl oficír. Na dva hlty udělal sám karafu vodky. Na ex a na polskou krev. Tohle se nám často hodilo, když jsme pak spolu za čas po nocích v Chicagu učili černý krupiéry správně míchat salát... A kdo nemíchal, tomu starej Sikorsky prstenem s diamantem velkým jak pecka od broskve vytetoval bez rozpaků na čelo úmrtní list. Našli jsme ho jedno ráno v postranní uličce. Byl napěchovanej olovem a v ruce... v tý ruce s diammantem velkým jako Ritz, držel starou popraskanou fotografii. Byla na ní dívka s mandlovejma očima, co v náručí držela malýho kluka. Nikdy jsem se nedozvěděl, kdo to vlastně byl, ale ten snímek v jeho studený dlani mi o Sikorskym vypověděl víc, než těch deset let po jeho boku.
Starej Sikorsky taky často říkal - hochu, nemusíš mít hodně, ale vždycky musíš mít nejvíc... No, nesl jsem si tohle sebou celej život. Teď stojím na molu, pozoruju Queen Elisabeth 2, parádní škuner. Vrtulník se jménem, co mi vhání slzu do očí, zvedá z paluby skleněnej kvádr. Je plnej dokonalý evropský klasy. Maybach... tohle vidět Sikorsky, srazí paty. Jo, Evropa, kde je jí konec... Až si zejtra obuju jednoho Maybacha, na zrcátko si pověsím Sikorskyho prsten. To proto, abych nikdy na sebe nebyl moc pyšnej...
GTI sa obliekol do fraku, spod rukavu mu vytrca letecky cifernik, korenena vona parfemu utvrdzujuca ta v tvojom dojme z neho, dojme o skusenom borcovi, ktory prezil viac ako si ty dokazes predstavit...
Mam rad ten tvoj glamour style, tato poloha ti sedi zo vsetkych najviac. Vtedy prestavas byt obhajcom mainstreamovych hodnot, vtedy si klasik.
davam Ti :yes:
Toto ma uplne dostalo:
nemusíš mít hodně, ale vždycky musíš mít nejvíc... BRAVO
Ještě se naučit dodržovat základní netiketu a přestat psát nadpisy kapitálkami (garantuji, že i tak budou nepřehlédnutelné), a bude čas od času nějaký ten příspěvek i normálně čitelný... >:-[]
:yes: Maybach má problémy, ale kdo je dneska nemá? :-) A doufám, že ve vlastním zájmu to nezabalí. A Spyker, že to nevzdá. A další taky tak. Abysme měli komu radit, jak správně vypadá auto a jak porazit Lexus. Lexus, jak poslední dobou pozoruju, totiž je měřítkem ve všech třídách. Od Dacie po RR. Lexus ví, lexus zná >:D
lol dobry vtip. Lexus nema svetove ani 5% podil na premiovem trhu. V evrope a cine se mu vubec nedari.
Zachvilu prijdou cinane, kteri umi taky dobre kopirovat jak japonci a muzou to jit zabalit. Prezijou jen nektere evropske a par americkych znacek.
Bohati zakaznici chteji produkty z charismou. Divaji se na jine detajly jak lide bez penez. Staci se podivat z cim jezdi holywood, nebo evropske hvezdy. Podobne je to z oblecenim armani, lagerfeld nikdy nenahradi levne H&M
"Bohati zakaznici chteji produkty z charismou "
haha, tak s prepacenim, si sasek co nevie o com pise... bol si niekedy v Saudskej arabii? V UAE? Ze nie? Aha, inak by si tam videl na com SKUTOCNE jazdia SKUTOCNE bohati ludia...
Kto je hollywood? kto je eu hviezda?
nahodou v dubai som bol pred 3rokmi na last minut dovolenke "tyzden len za 600euro". Luxusni auta tam boli na 90% z EU zvysok boli americke, jedinu vynimku tvoril Land Cruiser zktorym vozili turisty po pusti. Ake auta si videl na gumball v USA nebo EU? Jazdili tam tiez sejchove z arabie ale zvycajne na slr, porsche a ferrari, hadam si nemyslis ze sadnu do hondy?!
hollywood alebo europske hviezdy udavaju smer v mode- podla nich sa chce kazdy obliekat a z ich autami vozit. V Japonsku alebo Cine su europske a americke hviezdy daleko fanaticteji oslavovani ako napr. unas.
Ja som neni ten typ ale je to tak. Ked madonna si dala na hlavu kovbojsky klobuk bolo toho plne mesto, ked zacala jazdit z minicooprem - naraz ani dievcatom z milionarskych rodin nerobilo problem vymenit SL za maly mini.
Dívám se do krbu ve starém anglickém křesle s rozpraskanou kůží, v očích se odráží oheň, v dlani si v úctě zahřívám 21-ti letého Jamesona a dým z Cohiba se nejdříve ukáže v tenkém pramínku, aby se poté rozletěl po celé místnosti.....je mi krásně, je mi vlastně, .... nemusíš být nejlepší, stačí, když Tě za nejlepšího mají Ti, kteří jsou nejlepší...Už při vyslovení jména Maybach...to musí každému dojít...to není lux. Merc., to je Maybach.
Nechci kopírovat nebo napodobovat styl GTI...to nejde. Jen jsem vám popsal svou nynější situaci....Noťas jsem nenapsal, protože se mi tam prostě nehodil.
to pracují v Mercedesu tedy pěkný jelita, protože takovou prognózu by nedal logicky uvažující člověk. Mercedes byl u mne vždy Nr. 1, ale za posledních 10 let klesl až za DACIU
chyba je ta, ze sa to az moc podoba na stary S-class od mercedsu. a ruku na srdce, kto by dal tolko penazi ze predrazeny mercedes. keby mala karoseria svojske a jedinecne tvary bolo by to o inom... :-!
Niekto stale konci a iny zase zacina taky je zivot.Zivot pre Maybach nebol o moc lepsi ako rebrik do kurina.Kratky a zasrany...Lexus asi neznizuje stavy v USA ,stavy tam teraz znizuju hypotekove kancelarie a Maybach.Phaeton to tiez skusal chcel sa pasovat so silnejsom bratom A 8 a podobnymi zabudol ze brat je ovela silnejsi a ma viac kamaratov.Europa este stale very na image.Za komunistov nam stacili cinanky za 99 Kcs a teraz cheme Nike za 3000 Sk.Je to zlozite.Nad lexusom ohrname nos lebo je to nejaky japonec a doma si zapneme Sony a Panasonic to nam ovsem nevadi...
nečekal bych, že se najde balík, kterýmu nesepne, že slovo "ušmudlaná" je myšlený jako ironie a rejpnutí do projektu Phaeton (kterýžto vozidlo se mi jinak po stránce designu hodně líbí).. tim spíš, když to slovo dám do uvozovek proboha
ale to jsem zapomněl, že sem občas lezou i bačové
phaeton je vedle nemeckych konkurentu neuspesny ale krome USA proda na vsech ostatnich kontinentech daleko vic aut ja lexus. Staci se podivat jen na cisla v evrope, cine. LS proda jen 30% ztoho co Phaeton
nevim jaky je % podil ale pochybuji ze prodaji 10% ztoho co MB. Kdyz si nagooglujes garaze z Dubaie tak tam uvidis Ferrari, Porsche, MB, RR a par m5. Na BBC rikal jede sejch ze nejhezci design delaji italove, nejlepsi techniku nemci a japonci vsechno kopiruji. Kdyz se podivas na lexus tak vsechno je jen kopie, od esp, airbag, abs, design, reseni podvozku, jen zatim je prumerny slabymi brzdami, podvozkem a levne z malo feudalnim interierem
ja si zapnu podobne jak jsem videl u americkych prominentu na mtv - loewe a fotim z "laica" a Hasselblad.
Evropa ma z velkym odstupem spickove produkty, nemecke auta vlastni 80% svetoveho trhu z premiovymi automobilkami. Asiate kopiruji co se daji, vyrabeji levne ale na vsechno je jen mainstreem, ktery si nikdy "feinschmecker" nekoupi.
plan byl celosvetove prodat rocne 1000aut, v r.2006 prodali 700aut mezi zakaznikmi je napr. eccelstone. V Saudske Arabii prodaji daleko vic kusu jak bmw (RR) nebo VW (Bentley). RR se taky moc nedari lepsi prodej jak Maybach ma jen v USA (o 200kusu vic) celosvetove prodal v r. 2005 jen 800aut.
Tak to zhrnieme.Najviac aut predava Toyota potom GM a potom ostatny.O kvalite sa nebudeme bavit to si nastudujte sami.Najvacsi trh je bol a bude USA kazda automobilka sa trasie ako ratlik abi uspela na US trhu.Potom pridu ostatne trhy.Kazdy neuspech na americkom tru boli.Ide o velke prachy a nie o blbe nazory.Money talks.To ze Toyota nie je ziadny ital design vieme davno ale ide o cisla a zisky.Automobilka musi zarabat a na to abi zarabala musi predavat.V cechach alebo na Slovensku preda Toyota menej aut ako v hociktorom vacsom meste v USA.Maybach nepreda ani v Cechach ani v USA tak ze je v * ako Phaeton.Jednoducha matika vsak?Kto nerobi zisky neprezije tak ako Maybach v USA a nepomoze mu ani imidz od Mercedesa,moze si na chladic nalepit aj nahu Dolly s velkymi kozama.Spatny marketing znamena dalsi Titanic na vode...V roku 1983 sme kupili v Blave v tuzexe JVC telku nebola ani raz v servise a prezila vela dobrich ludi.V zadu ma napisane made in japan a tak to ma bit...
USA je velkym, technicky nenarocny trh, ale preda sa tam menej aut ako v europe, najdolezitejsi trh buducnosti je v cine. Lexus preda v usa 300tisic aut, tolk co preda Mercedes za 2x vyssiu cenu v malom nemecku.
Ja som si kupil v roku 1983 Tv blaupunkt a funguje po dnesni den :-) v tej dobe bola nemecka audio a tv technika najlepsia kym mainstreem vyrobky nerozpredali inym firmam. Ak mas prachy a chces produkty ako poriadne pracky -Miele alebo fotaky Leica, Löwe tak musis ist do EU :-) Madonnu alebo D. Backhama v lexusu urcite neuvidis- je to uz prilis mainstremove auto z jednoduchym interierom za skoro polovicnu cenu co MB
bracho mal TV Loewe. Donedavna. Po pol roku ho prestal bavit. Tak idiotske ovladanie skutocne nema ziadny iny TV. Pri ziadnom inom TV som nezazil, ze musis mat stale poruke manual. Ziadna intuicia, ziadne "user-friendly" - ale predrazene Loewe. Kupujes si meno, znacku, noblesu, alebo co ja viem co - a potom si doma nadavas co za predrazenu blbinu si to kupil. Reklama je navonana zdochlina - to uz ktosi davno povedal. A je to pravda.
podla mna bol Maybach dizajnovo az privelmi "mercedesovsky", co bolo skor na skodu ako na uzitok. mozno keby si vytvoril vlastny image postaveny na odlisnom, ale tiez aristokratickom designe, tak by dopadol lepsie. skoda...
by k clanku mohla pridat celosvetove prodejni cisla ve srovnani z RR a Bentley. Podle roku 2005 prodal Maybach celosvetove jen o 100kusu min aut jak RR, bentely prodava z te trojice nejhur.
BMW nekde vyhlasilo, ze mnozi bohati lide se boji si kupovat prilis napadne auta pro zavist ostatnich, jejich ocekavani bylo taky mnohem vyssi
Hmm... neviem ako RR, ale Bentley predal v r. 2005 8500 vozidiel (podla oficialneho webu). Londyn je ich plny, predavaju sa daleko lepsie ako RR. Takze ako je to s predajmi Bentley?
Maybachy 30-tych let... Technicke skvosty s fantastickymi motory a velkolepymi karoseriemi... Jenze co z toho ozivil Mercedes v reinkarnovanem Maybachu? Akorat kolosalni rozmery... s nimi treba i tu rozmarnou neprakticnost... Mne osobne vadi design. Je to je bigger S-class ve dvoubarevnem kabatku, bohuzel lepsi konfekce... (mark & spencer? :-) ) Maybach potreboval zakazkove saticky aby byl naprosto neprehlednutelny (j.p.gaultier mozna? :-) ) U RR to udelali spravne: Phantom je proste jeden. A uz muzete koupit drophead a brzo urcite kupe. To same u Bentley, navic VW pochopil, ze jeden, byt uzasny Arnage, drophead a skvostne kupe Brooklands neprinesou dostatek penez a k upper upper class pridal i lower upper class - Continental, GTC, Flying Spur... A maji vydelano a tradicni znacka frci dal... A stejne drzme jim vsem palce, aby sme o ne neprisli... Kde jsou dnes Issota-Frachini, Duessenberg, Pierce-Arrow, Lagonda, Minerva... ? :'-(
A proč ? Protože na prodaný 1 ks - sice dokonalý připadne 100000 běžných vozů. Zatímco jeden výrobce vyrobí 10 mio seriových vozidel, tak tyhle "SUPER" bouráky se budou počítat na kusy. Obávám se, že tímto způsobem zde zvítězí buď Korejci,Japonci, nebo Číńani. Jediná cesta, jak obstát, vyrábět taková vozidla pouze jako přidruženou výrobu a musí být součástí nějakého velkého koncernu.
Treba to brat realne bud sa nieco predava alebo nie.Moze sa nam to pacit dolezite je pre kazdu firmu je urobit kopec penazi.Tak ako to robi Toyota nevyrobila ziadneho krasavca ziadnu ikonu ako napr.mustang ale robi najvacsie zisky.Predala 8.85 milion.aut na rok to bude 9.8 milion.aut.V USA zacali predavat nejaku plechovku v roku 1957 ludia sa na tom smiali tak ako na starej skodovke.Uz sa nesmeju Toyota ma dnes v USA 15% podiel na trhu vlani tam predala 2.5 milion.aut.Tie blbe reci o imidzi a ze europske je lepsie.Co je lepsie? Voda z kohutika alebo z plastovej flasi?Zalesi pre koho pre teba alebo pre toho komu platis? V UK je na prvom mieste vo vyrobe aut Nissan vyrobia tam za rok cez 300 tis.aut potom Toyota 282 tis.aut.Kto to vyrobil?Japonci zamestnany v UK asi nie.To ze Aston Martin je ikona vieme len nech mu to vydrzi.Paci nepaci to su subjektiva.Dolezite su predajne cisla a tie Maybach nema najlepsie...Bye...
to ze niekto svoje produkty dobre predava este neznamena ze su dobre, whirpool urcite preda viac praciek ako miele aj ked su nanic. V Tescu sa kazdy vrhne na cinsky mixer za 600korun, philips za 4000tisic ostane nepovsimnuty
Posli link z auktualnym predajom aut v GB lebo pred mesiacom som pocul na BBC ze nemecke automobilky od r1990 svoj predaj zvysili o 80% a su najuspesnejsie zahranicne automobilky v GB. Viac predavaju uz len v D. Toyota v EU a cine zatial uspech nema, pamätam si na 90roky ako kazdy hovoril ze do 5rokoch bude ovladat EU trh a VW zkonci.
Fakt ale je ze EU automobilky sa cim dal viac koncentruju na premiovu triedu co je skoda. BMW, Mercedes, Porsche,Audi vlastnia 80% svetoveho trhu z luxusnymi auty zvysok si delia taljani, gb a japonci.
MAYBACH NIE JE NIC INE AKO SPOTVORENA S KLASA A NIC INE SI NEZASLUZI KDO VIDEL NAZIVO RR TEN POCHOPI ZE MAYBACH BOL TRAPNYM POKUSOM TRAPNEJ FIRMY /VZPOMINATE NA FRASKU S A TRIEDOV/
Tak kamarát počkaj!!!
Poznáš vôbec meno MAYBACH, keď áno tak by si nenapísal takú nezmyselnú hlúposť.Dokázal oveľa viac ako "anglický" RR za celú svoju históriu, ale ľuďom ktorí nepoznajú históriu automobilov a ich tvorcov a ich filozofiu sú v ilúzii RR kráľovstva. Wilhelm Maybach priniesol veľa, mimo iného bol krstným otcom Mercedesu, ak ani ten neuznávaš, tak pripomeniem , že je to najstaršia značka, ktorá priniesla bezpečnosť na cesty! Je ale pravda, že súčasný Maybach je zvonku príliš "obyčajný", ale značka potrebuje niečo iné...Ľudí, ktorí nechcú len zisk a prestíž, ale chcú pokračovať v tradícii a filozofii "kráľa konštruktérov".Ale to dnes nie je bohužiaľ známe a dôležité, preto som sklamaný z takýchto "moderných ľudských postojov"...