Mi to stejně nehraje, pokud je dvojka delší, tak se na stovku dostaneš na dvojku a ušetříš čas na řazení. Dá se sehnat porovnání jak jsou ty kvalty natažené. Třeba stará a nová benzínová šestka.
Jasně, u OII 1.6TDI greenline je zrychlení i přes delší převod také lepší než u obyčejné - jediné vysvětlení je, že odpadlo jedno přeřazení. U mazdy 2 ta prodloužená dvojka asi na stovku nedosáhne a stejně musíš přeřadit na trojku...asi ;-\
Ak ma Mazda 2 rovnake pneu, 175/65 R14, obvod je ca 1830mm. Pre 100km/h potrebujeme na kolese 910,7 ot/min.
911/min x 3,85 (diferencial) x 1,7 (na dvojke) = 5962,5ot/min , no a neviem ci motor 1,3 dokaze tak vela tocit ;)
Na trojke potrebujes 911 x 3,85 x 1,218 = 4271ot/min .... to uz je realnejsie ;)
Ano, dokaze, omezovac zasahuje pri 6.500ot/min (aspon u me predF/L verze).
Jinak udajum o zrychleni v prospektech Mazdy prosim neverte, asi stejne jako se da malo verit udajum o spotrebach. V mnohych testech, at uz se jedna o Dvojku, Trojku ci Sestku bylo dokazano, ze hodnoty se lisi o 1-1.5sec v neprospech papirovych hodnot (u spotreb to naopak funguje naprosto obracene :*) ).
Ja jen doufam, ze inzenyri zapracovali hlavne na porodnich bolistkach (nefunkcni vicko nadrze, vrzajici zadni tlumice...). Jinak nova propagacni modra barva je skvela, hadam bude mit stejny uspech jako predchozi spirited green. Predelani prihradky pred spolujezdcem chvalim, celkove pojeti palubni desky pusobi nyni hodnotnejsim dojmem. Novy potah sedadel s cervenym prositim je okulahodici >:-[] . Uz se tesim na svezeni, snad diky upravam podvozku neprisla ani o kousek sve zabavnosti...
Jen tak pro zajímavost, kolik jede tvá Mazdička před FL v těch 6500ot na dvojku? Máš vyzkoušeno? (tacho nebo GPS) Jestli nemáš, tak zkus, předem díky za odpověď ;-)
Dík, žes nezapomněl :-) To s dieselem nezažiješ.
Takže mám vysvětlení ohledně horšího zrychlení u FL verze. Původní M2 na 2.stupeň na skutečnou stovku nedosáhne(tvoje mazdička tacho 100, ale skutečná třeba 93) a FL i přes prodloužený převod asi taky ne (třeba 98). Tzn.obě verze musí řadit za 3, ale FL to skrz delší dvojku o něco dýl trvá...
Mam pro tebe jeste jednu infromaci :-)
Mel jsem ze salonu pujcenou Mazdu2 ve vybave TE (tzn. jako mam ja), nicmene rv. 10/2009. Jak jsem se uz nekde zminoval, Dvojka si prosla zacatkem roku 2009 mikrofaceliftem, kdy byl poupraven interier (dle meho k horsimu, lacinejsimu vzhledu) a zrejme i pouporaveno nastaveni RJ motoru, protoze se zmenily i papirove hodnoty spotreb (konkretne 1.3 63kW predtim/potom = 6.9/6.9; 4.6/4.2 / 5.4/5.2). No a proc to pisu. Protoze jsem si vsiml, ze zatimco moje toci pri 140km/h tacho na petku cca. 3700ot/min, tak tato 10/2009 verze tocila rovne 4000ot/min. A za tech 1200km jsem zaznamenal i vyssi spotrebu (vetsinou dalnicni cesty) o cca. 0.4l/100km.
Tak jsem zvedav na verzi 10/2010 anebo F/L :-|
Ahoj, ja konkretne nic, me tahle zavada minula (nebo se zatim neprojevila), ale klukum v klubu se to jiz stalo, servis na to ma "servisni info" z HQ...vice kdyztak tady:
[odkaz]
Nevite nekdo, jak je to s ESP, ktere je od pristiho roku pro vsechny automobily prodavane v EU povinne? V zadnych materialech neni o nem zatim ani zminka :-O
Cela anabaze zacala tim, ze EU to chtela povinne od roku 2014, pak to ale zmenili a schvalili rok 2011, pricemz toto rozhodnuti ma platit pro vsechna nova auta prodavana od roku 2011 na Evropskych trzich. Kdyz jsem trochu zagooglil, vsude pisou to same...docela by me zajimalo, co je na tom pravdy :*)