Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 2 po faceliftu: Podrobné představení, kompletní technická data

Diskuze (19)
Mazda2 v aktuálním vydání podstoupila po třech letech na trhu facelift. Slibuje úspornější motory a komfortnější podvozek.

Aktuální generace Mazdy2 se může za svou tříletou kariéru pochlubit titulem World Car of the Year 2008 a 207 tisíci prodaných aut v Evropě. Nyní přichází facelift, který dodává Mazdě2 sportovnější detaily, design sladěný s novějšími modely a také modernizaci techniky.

Nová maska chladiče vychází z předchozího sportovního paketu a je standardem u všech verzí. Spodní otvor v nárazníku je větší a má tvar pětiúhelníku, stejně jako nové rámečky mlhovek čerpá inspiraci z modelů Mazda6, Mazda3 a především Mazda5. Facelift tedy přebírá organičtější tvary, typické pro všechny současné Mazdy.

Z bočního pohledu ani na zádi se žádné výrazné designové změny neodehrály. Uvnitř se nacházejí nové materiály, nový design povrchu palubní desky a nové barevné zpracování detailů, jako jsou výdechy klimatizace nebo ovládací panel rádia a klimatizace.

Úpravy na podvozku zahrnují tužší přední rozpěru a zesílenou tuhost karoserie v uložení přední i zadní nápravy, které umožnily měkčí nastavení tlumičů a pružin. Zadní náprava má také měkčí silentbloky na torzní tyči. Cílem všech těchto úprav je lepší jízdní komfort při nezměněné úrovni ovladatelnosti.

Paleta dodávaných motorů prošla modernizací. Hlavním cílem bylo splnění emisních limitů normy Euro 5, společně s tím došlo ke snížení kombinované spotřeby. Zážehové motory zastupují již známé 1,3 MZR a 1,5 MZR. Turbodiesel je zcela nová verze motoru 1,6 MZ-CD.

Základní motor 1,3 MZR má ve standardním provedení 55 kW a 119 Nm, silnější verze dosahuje 63 kW a 121 Nm. Kombinovaná spotřeba se v obou případech snížila o 2 % na 5,1 l/100 km, emise CO2 jsou se 119 g/km nižší o 5 %. Úspor bylo dosaženo díky elektronicky řízenému alternátoru, použití oleje s menší viskozitou a prodloužení 2. až 5. převodu manuální převodovky.

Výkonnější zážehový agregát 1,5 MZR má výkon 75 kW. Ve verzi Euro 5 bude dostupný jak s pětistupňovou manuální převodovkou, tak nově i se čtyřstupňovým automatem. Kombinovaná spotřeba je 5,8 litru, resp. 6,3 l/100 km.

Nová verze turbodieselu 1,6 MZ-CD posílila z dosavadních 66 na 70 kW. Nejvyšší točivý moment 205 Nm je dostupný v podstatně širším spektru od 1750 do 3000 min-1. Kombinovaná spotřeba zůstává 5,2 l/100 km, emise CO2 110 g/km představují zlepšení o 2 %.

Turbodiesel prošel řadou podstatných změn. Mezi ně patří přechod od rozvodu ventilů DOHC na SOHC se dvěma ventily na válec. Dále nižší kompresní poměr a bypass pro chlazení recirkulace výfukových plynů – nasáním neochlazených výfukových plynů při studeném startu se motor rychleji ohřeje. Nové je i turbodmychadlo s pevnými lopatkami, které stojí za vyhlazením křivky točivého momentu. Dále má motor nové solenoidové vstřikovače a bezúdržbový filtr pevných částic cDPF.

Mazda2 pětidveřová - technická data po faceliftu
Motor1,3 MZR1,3 MZR1,5 MZR1,6 MZ-CD
Převodovka5M5M5M (4A)5M
Zdvihový objem [cm3]1349134914981560
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]55/600062/600075/600070/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]119/3500121/3500133/4000205/1750-3000
Max. rychlost [km/h]168172188 (170)175
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,913,610,7 (11,9)11,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,15,15,8 (6,3)4,2
Pohotovostní hmotnost [kg]960960970 (990)1025

Diskuze (19)
Avatar - micaello
8. 11. 2010 15:35
Re: zrychlenie
Mam pro tebe jeste jednu infromaci :-)
Mel jsem ze salonu pujcenou Mazdu2 ve vybave TE (tzn. jako mam ja), nicmene rv. 10/2009. Jak jsem se uz nekde zminoval, Dvojka si prosla zacatkem roku 2009 mikrofaceliftem, kdy byl poupraven interier (dle meho k horsimu, lacinejsimu vzhledu) a zrejme i pouporaveno nastaveni RJ motoru, protoze se zmenily i papirove hodnoty spotreb (konkretne 1.3 63kW predtim/potom = 6.9/6.9; 4.6/4.2 / 5.4/5.2). No a proc to pisu. Protoze jsem si vsiml, ze zatimco moje toci pri 140km/h tacho na petku cca. 3700ot/min, tak tato 10/2009 verze tocila rovne 4000ot/min. A za tech 1200km jsem zaznamenal i vyssi spotrebu (vetsinou dalnicni cesty) o cca. 0.4l/100km.
Tak jsem zvedav na verzi 10/2010 anebo F/L :-|
5. 11. 2010 06:44
Re: zrychlenie
Dík, žes nezapomněl :-) To s dieselem nezažiješ.
Takže mám vysvětlení ohledně horšího zrychlení u FL verze. Původní M2 na 2.stupeň na skutečnou stovku nedosáhne(tvoje mazdička tacho 100, ale skutečná třeba 93) a FL i přes prodloužený převod asi taky ne (třeba 98). Tzn.obě verze musí řadit za 3, ale FL to skrz delší dvojku o něco dýl trvá...
Avatar - micaello
4. 11. 2010 23:54
Re: zrychlenie
Takze, na dvojku toci max. 6500ot a rychlost tacho je rovnych 100km/h
Avatar - micaello
4. 11. 2010 08:56
Re: zrychlenie
Ahoj, ja konkretne nic, me tahle zavada minula (nebo se zatim neprojevila), ale klukum v klubu se to jiz stalo, servis na to ma "servisni info" z HQ...vice kdyztak tady:
[odkaz]
Avatar - micaello
3. 11. 2010 18:19
Re: ESP
Cela anabaze zacala tim, ze EU to chtela povinne od roku 2014, pak to ale zmenili a schvalili rok 2011, pricemz toto rozhodnuti ma platit pro vsechna nova auta prodavana od roku 2011 na Evropskych trzich. Kdyz jsem trochu zagooglil, vsude pisou to same...docela by me zajimalo, co je na tom pravdy :*)