Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda 2 po faceliftu: Podrobné představení, kompletní technická data

Mazda2 v aktuálním vydání podstoupila po třech letech na trhu facelift. Slibuje úspornější motory a komfortnější podvozek.
Zpět na článek
3. 11. 2010 08:05
neregistrovaný "Smejo"
3. 11. 2010 09:14
3. 11. 2010 10:05
3. 11. 2010 13:02
3. 11. 2010 15:41
5. 11. 2010 06:44
3. 11. 2010 23:06
neregistrovaný "prakuba"
3. 11. 2010 16:40
3. 11. 2010 16:47
3. 11. 2010 18:19
neregistrovaný "Smejo"
3. 11. 2010 08:05
zrychlenie
Trochu slabe zrychlenie na tu hmotnost a vykon tych 1.3. ved tych 13,6 musi spravit aj ta slabsia verzia nie?? :/
Rozbalit vlákno
15
Avatar - KANKUNEN
3. 11. 2010 08:43
Re: zrychlenie
Mazda by měla přikrášlit čísla a zmenšit tlamu.
3. 11. 2010 09:14
Re: zrychlenie
To jsou ty prodloužený převody 2. - 5.stupně kvůli emisím - "ekologický" trend poslední doby :no:
Avatar - KANKUNEN
3. 11. 2010 09:48
Re: zrychlenie
Mi to stejně nehraje, pokud je dvojka delší, tak se na stovku dostaneš na dvojku a ušetříš čas na řazení. Dá se sehnat porovnání jak jsou ty kvalty natažené. Třeba stará a nová benzínová šestka.
3. 11. 2010 10:05
Re: zrychlenie
Jasně, u OII 1.6TDI greenline je zrychlení i přes delší převod také lepší než u obyčejné - jediné vysvětlení je, že odpadlo jedno přeřazení. U mazdy 2 ta prodloužená dvojka asi na stovku nedosáhne a stejně musíš přeřadit na trojku...asi ;-\
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
3. 11. 2010 10:45
Re: zrychlenie
Dobrý den, převody u 1,3 MZR Euro 5 jsou:
1st 3.416
2nd 1.700
3rd 1.218
4th 0.918
5th 0.731
Reverse 3.214
Final drive ratio 3.850

Údaje pro verze před faceliftem bohužel nemám nyní k dispozici.
3. 11. 2010 13:02
Re: zrychlenie
Vdaka za udaje:

Ak ma Mazda 2 rovnake pneu, 175/65 R14, obvod je ca 1830mm. Pre 100km/h potrebujeme na kolese 910,7 ot/min.
911/min x 3,85 (diferencial) x 1,7 (na dvojke) = 5962,5ot/min , no a neviem ci motor 1,3 dokaze tak vela tocit ;)

Na trojke potrebujes 911 x 3,85 x 1,218 = 4271ot/min .... to uz je realnejsie ;)
Avatar - micaello
3. 11. 2010 13:39
Re: zrychlenie
Ano, dokaze, omezovac zasahuje pri 6.500ot/min (aspon u me predF/L verze).
Jinak udajum o zrychleni v prospektech Mazdy prosim neverte, asi stejne jako se da malo verit udajum o spotrebach. V mnohych testech, at uz se jedna o Dvojku, Trojku ci Sestku bylo dokazano, ze hodnoty se lisi o 1-1.5sec v neprospech papirovych hodnot (u spotreb to naopak funguje naprosto obracene :*) ).
Ja jen doufam, ze inzenyri zapracovali hlavne na porodnich bolistkach (nefunkcni vicko nadrze, vrzajici zadni tlumice...). Jinak nova propagacni modra barva je skvela, hadam bude mit stejny uspech jako predchozi spirited green. Predelani prihradky pred spolujezdcem chvalim, celkove pojeti palubni desky pusobi nyni hodnotnejsim dojmem. Novy potah sedadel s cervenym prositim je okulahodici >:-[] . Uz se tesim na svezeni, snad diky upravam podvozku neprisla ani o kousek sve zabavnosti...
3. 11. 2010 15:41
Re: zrychlenie
Jen tak pro zajímavost, kolik jede tvá Mazdička před FL v těch 6500ot na dvojku? Máš vyzkoušeno? (tacho nebo GPS) Jestli nemáš, tak zkus, předem díky za odpověď ;-)
Avatar - micaello
3. 11. 2010 16:25
Re: zrychlenie
Zkusim a dam vedet. Na trojku pri 6.500ot/min jede 145km/h tacho.
Avatar - micaello
4. 11. 2010 23:54
Re: zrychlenie
Takze, na dvojku toci max. 6500ot a rychlost tacho je rovnych 100km/h
5. 11. 2010 06:44
Re: zrychlenie
Dík, žes nezapomněl :-) To s dieselem nezažiješ.
Takže mám vysvětlení ohledně horšího zrychlení u FL verze. Původní M2 na 2.stupeň na skutečnou stovku nedosáhne(tvoje mazdička tacho 100, ale skutečná třeba 93) a FL i přes prodloužený převod asi taky ne (třeba 98). Tzn.obě verze musí řadit za 3, ale FL to skrz delší dvojku o něco dýl trvá...
Avatar - micaello
8. 11. 2010 15:35
Re: zrychlenie
Mam pro tebe jeste jednu infromaci :-)
Mel jsem ze salonu pujcenou Mazdu2 ve vybave TE (tzn. jako mam ja), nicmene rv. 10/2009. Jak jsem se uz nekde zminoval, Dvojka si prosla zacatkem roku 2009 mikrofaceliftem, kdy byl poupraven interier (dle meho k horsimu, lacinejsimu vzhledu) a zrejme i pouporaveno nastaveni RJ motoru, protoze se zmenily i papirove hodnoty spotreb (konkretne 1.3 63kW predtim/potom = 6.9/6.9; 4.6/4.2 / 5.4/5.2). No a proc to pisu. Protoze jsem si vsiml, ze zatimco moje toci pri 140km/h tacho na petku cca. 3700ot/min, tak tato 10/2009 verze tocila rovne 4000ot/min. A za tech 1200km jsem zaznamenal i vyssi spotrebu (vetsinou dalnicni cesty) o cca. 0.4l/100km.
Tak jsem zvedav na verzi 10/2010 anebo F/L :-|
neregistrovaný "prakuba"
3. 11. 2010 23:06
Re: zrychlenie
Ahoj, co mas s vickem nadrze?
Avatar - micaello
4. 11. 2010 08:56
Re: zrychlenie
Ahoj, ja konkretne nic, me tahle zavada minula (nebo se zatim neprojevila), ale klukum v klubu se to jiz stalo, servis na to ma "servisni info" z HQ...vice kdyztak tady:
[odkaz]
Avatar - white label
3. 11. 2010 16:38
Re: zrychlenie
Řek bych, že minimálně těch 6 tis. dá...
Avatar - micaello
3. 11. 2010 16:40
ESP
Nevite nekdo, jak je to s ESP, ktere je od pristiho roku pro vsechny automobily prodavane v EU povinne? V zadnych materialech neni o nem zatim ani zminka :-O
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
3. 11. 2010 16:47
Re: ESP
A je to opravdu definitivně povinné už od příštího roku a pro všechny prodávané vozy v EU?
Avatar - micaello
3. 11. 2010 18:19
Re: ESP
Cela anabaze zacala tim, ze EU to chtela povinne od roku 2014, pak to ale zmenili a schvalili rok 2011, pricemz toto rozhodnuti ma platit pro vsechna nova auta prodavana od roku 2011 na Evropskych trzich. Kdyz jsem trochu zagooglil, vsude pisou to same...docela by me zajimalo, co je na tom pravdy :*)