Novinky
Nevite nekdo, jak je to s ESP, ktere je od pristiho roku pro vsechny automobily prodavane v EU povinne? V zadnych materialech neni o nem zatim ani zminka 😲
A je to opravdu definitivně povinné už od příštího roku a pro všechny prodávané vozy v EU?
Cela anabaze zacala tim, ze EU to chtela povinne od roku 2014, pak to ale zmenili a schvalili rok 2011, pricemz toto rozhodnuti ma platit pro vsechna nova auta prodavana od roku 2011 na Evropskych trzich. Kdyz jsem trochu zagooglil, vsude pisou to same...docela by me zajimalo, co je na tom pravdy :😉
2nd 1.700
3rd 1.218
4th 0.918
5th 0.731
Reverse 3.214
Final drive ratio 3.850
Údaje pro verze před faceliftem bohužel nemám nyní k dispozici.
Ak ma Mazda 2 rovnake pneu, 175/65 R14, obvod je ca 1830mm. Pre 100km/h potrebujeme na kolese 910,7 ot/min.
911/min x 3,85 (diferencial) x 1,7 (na dvojke) = 5962,5ot/min , no a neviem ci motor 1,3 dokaze tak vela tocit 😉
Na trojke potrebujes 911 x 3,85 x 1,218 = 4271ot/min .... to uz je realnejsie 😉
Jinak udajum o zrychleni v prospektech Mazdy prosim neverte, asi stejne jako se da malo verit udajum o spotrebach. V mnohych testech, at uz se jedna o Dvojku, Trojku ci Sestku bylo dokazano, ze hodnoty se lisi o 1-1.5sec v neprospech papirovych hodnot (u spotreb to naopak funguje naprosto obracene :😉 ).
Ja jen doufam, ze inzenyri zapracovali hlavne na porodnich bolistkach (nefunkcni vicko nadrze, vrzajici zadni tlumice...). Jinak nova propagacni modra barva je skvela, hadam bude mit stejny uspech jako predchozi spirited green. Predelani prihradky pred spolujezdcem chvalim, celkove pojeti palubni desky pusobi nyni hodnotnejsim dojmem. Novy potah sedadel s cervenym prositim je okulahodici >😒] . Uz se tesim na svezeni, snad diky upravam podvozku neprisla ani o kousek sve zabavnosti...
Takže mám vysvětlení ohledně horšího zrychlení u FL verze. Původní M2 na 2.stupeň na skutečnou stovku nedosáhne(tvoje mazdička tacho 100, ale skutečná třeba 93) a FL i přes prodloužený převod asi taky ne (třeba 9😄. Tzn.obě verze musí řadit za 3, ale FL to skrz delší dvojku o něco dýl trvá...
Mel jsem ze salonu pujcenou Mazdu2 ve vybave TE (tzn. jako mam ja), nicmene rv. 10/2009. Jak jsem se uz nekde zminoval, Dvojka si prosla zacatkem roku 2009 mikrofaceliftem, kdy byl poupraven interier (dle meho k horsimu, lacinejsimu vzhledu) a zrejme i pouporaveno nastaveni RJ motoru, protoze se zmenily i papirove hodnoty spotreb (konkretne 1.3 63kW predtim/potom = 6.9/6.9; 4.6/4.2 / 5.4/5.2). No a proc to pisu. Protoze jsem si vsiml, ze zatimco moje toci pri 140km/h tacho na petku cca. 3700ot/min, tak tato 10/2009 verze tocila rovne 4000ot/min. A za tech 1200km jsem zaznamenal i vyssi spotrebu (vetsinou dalnicni cesty) o cca. 0.4l/100km.
Tak jsem zvedav na verzi 10/2010 anebo F/L 😐