Ta podobnost s Audi me trochu mrzi, ale je pravda ze to mazdu (alespon takto z fotek) posunulo nad vse ostatni z nepremie co je v teto tride. A znovu z fotek, interier mazdy 2 na me pusobi jeste lepe nez audi A1. :yes:
Mňa podobnosť s Audi nemrzí, naopak treba Mazdu pochváliť, že si dala si za vzor toho najlepšieho (a Audi je pre mňa čo do interiéru jednoznačne top bez ohľadu na triedu) a snaží sa ho dorovnať/prekonať.
toto teda kvitujem aj ja ! :yes:
Az mi z toho vyvstava otazka, co urobi kon(cern)kurencia ? - teda nove Polo...
Vcera sme videli obrazky z katalogu FL M6 - taktiez asi absolutorium mainstreamu, aj ked tam sa to posudzuje z tych nekvalitnych obrazkov tazsie.
Koli tymto novym Mazdam si asi urobim navstevu nejakeho dealera - nie ze by som o niektorej z nich uvazoval, len chcem vidiet nazivo, ci za "Mazda cenu" je fakt mozne mat Audi kvalitu... ;-)
Za 1) priserne fotky a za 2) urcite neblbnu, jen podavam sve subjektivni hodnoceni kde se mi mazda trefila do vkusu umistnenim ovladacich prvku, palubni deskou jako celkem, zjevem vyplne dveri, design budiku, umistnenim a tvarem ovladani klimatizace, umistneni displaye navigace, umistneni ovladace "iDrive" :-) , tvaru volantu, rozlozeni tlacitek na volantu, tvarem sedadel, mechanickou rucni brzdou a v tom mem postovanem prikladu i barevnou kombinaci... jednoduse vsim. V tomto predci i onu A1 umistnenim tempomatu na volant a ne zvlast packu. Nehlede na to kolik si audi za A1 uctuje.
Prave A2 by mohla audi zneprijemnit zivot asi nejvice, pokud bude kvalita materialu na obstojne urovni a cena zustane "mazdovska" a ne "audiovska".
Az musim dodat, ze skutecne nenachazim jedinou vec ktera by mi vadila, nebo i jen trochu vadila. To nemuzu rict o absolutne zadnem aute napric vsema tridama. Vsude neco najdu co bych udelal jinak / chtel jinak, vzdy alespon drobnost. Proto musim pred mazdou 2 dat klobouk dolu. Skoro si pripadam, ze si v mazde sedli nad moji fotkou a udelali pro me / podle me auto. :-)
Mně neštimují ty tři kruhové výdechy a jeden lichoběžníkový. A mám pochybnosti, jestli nabídnou takové provedení i bez "koženého" čalounění sedadel (tedy "kůže" na opěrkách, palubní desce, ale na sedadlech třeba Alcantara; alespoň ty středové díly).
Keby aj ten štvrtý dali okrúhly, tak už rušilo to horizontálne členenie a kruhov by bolo zrazu priveľa. Keďže sa tvári, že tam ani nie je tak mi to vôbec neprekáža. :-)
Neříkám, že tam měli prostě dodělat čtvrtý. Ale ta asymetrie mi nesedí. Ne že by se mi nikdy nic asymetrického nelíbilo, ale obecně je pro mne hůře stravitelná.
"obycajnejsia" v zmysle nie ta "naj-naj-naj". Tu sa momentalne predava dosluhujuca mazda2 v troch vybavovych stupnoch, tak predpokladam ze na tom obrazku by mohla byt v prostrednej vybave.
Na těch dvou fotkách vypadá interiér perfektně, jakoby to ani nebyl B segment (mimochodem, výbava je to dost možná totožná). Na druhou stranu, na kubyakově foto se již vracíme zpátky na zem.
Bohužel se obávám, aby u nás M2 nebyla zabita cenou, a pro vyšší výbavy to bude platit zvlášť. No nechme se překvapit.
Hmm, tak toto vyzerá skvele. Exteriér jasný člen rodiny s aktuálnymi dizajnovými markantmi, ktoré ju jednoznačne identifikujú ako novú Mazdu, zároveň kompaktné proporcie neumožňujú zámenu s väčším súrodencom. Oceňujem vyvážený mix modernej ostrej vizáže a zároveň sympatickosti malého mestského autíčka. Ak je exteriér fajn, interiér je na aplauz: ak by sa prekryl znak na volante, kľudne by tam pasovali štyri kruhy: interiér v top verziách je jednoznačne prémiový a je súperom pre A1, nechávajúc Fabiu ďaleko za sebou.
Technika je tiež sľubná: i najslabší motor je štvorvalec, teda žiadne bzučanie či nevyváženosť konkurenčných trojvalcov. Pritom už najslabší motor dá stovku za solídnych 12,1s, čo je o ligu vyššie, ako konkurenčné základy A i s na dnešné pomery triedy veľkoobjemovým motorom sa s prehľadom vojde pod 5 litrov. Naopak najsilnejší benzín s 8,7s na stovku je už slušné žihadlo. A čo je podstatné, i s najvýkonnejším motorom hmotnosť neprekročí 1000 kg, a to je skvelý výsledok.
Celkovo sú moje prvotné dojmy veľmi pozitívne, uvidíme ešte cenník a prvé testy, zatiaľ ale dávam veľký :yes:
Však ono se na ní zase dokáže něco najít, třeba někdo změří zase o půl dB více a bude ji vydávat za příliš hlučnou...
Na první pohled to vypadá na velmi sympatického prcka. :-)
Jediné, co se mi nepozdává, je ten "tablet" nahoře...
Zrovna tohle "tabletové" řešení se mi naopak velice líbí, stejně tak u Mercedesu. Dle mého je takové "přiznání" rozměrné obrazovky mnohem podlednější, než pokusy o její zakomponování do konzoly.
...ale webpajo, naposled jak jsem tě viděl, tak ti čumáček seděl skvěle >:D >:D ... btw. myslíš, že tam bude chladící box na mražené žampiony? >:D >:-[];-)
Ja mam trochu problem s predkem. Snad na kazde fotce na me mazda 2 pusobi jako aktualni A klass, tezka na cumak. Ale pockam s timto hodnocenim az na zivou skusenost. Jinak tvary, maska, svetlomety, vse parada.
Ad zrychleni, trochu me zaskocil udaj o zrychleni u verze s automatem. Povazoval bych toto auto za ideal pro zenu do mesta prave s automatem, ale ze si automat ukroji z dynamiky az tolik? :-O
Ok, takze Mazda ide hore :yes:
Netipujem, ktory z tychto motorov bude najpredavanejsi, ale skor ten najslabsi, nez stredny.
Napriek tomu by ma zaujimalo krute - az do krvi a na kost - zrovnanie 66Kw / 148 Nm v M3 proti 1,2 TSi 66 Kw / 160 Nm v F III.
Podla poslednych testov na atmo benziny Skyactive, v ktorych bola vyjadrena spokojnost s dostatkom Nm, by toto mohlo byt velmi zaujimave porovnanie...
Vzhledem k naprosto srovnatelnému charakteru obou motorů (nahoře zařízlé, s plochým výkonovým maximem) i srovnatelným výkonovým charakteristikám budou v reálu velmi podobné.
Ono hodnota krutiaceho momentu sama o sebe (bez otacok) nic neznamena. Ze sa to nenaucili este tu na tomto serveri, to ma neprestava udivovat (napr. clanok "Škoda Fabia III 1.2 TSI: První jízdní dojmy", kde tradicne otacky nie su).
Agilnost auta je viac dana vykonom. A ked uz hodnotime krutiaci moment, tak skor jeho priebeh, nez hodnotu. Ono (napriklad) 150Nm pri 4000rpm je na kolesach prakticky to iste, ako 75Nm pri 8000rpm (alebo 300Nm pri 2000rpm). Staci vhodne nastavit prevody...
vsetko ok, ale:
tu sa bavime o atmo motoroch s objemom 1,5 litra, s vysokym kompr. pomerom a teda velkou pravdepodobnostou na slusny krutiaci moment v sirokom pasme ot.
Ak teda motorari z Mazdy neurobili niekde chybu, tipoval by som cca 120 et plus Nm uz niekde okolo 2000 ot.min.-1, ktore ale budu k dispozicii okamzite po adekvatnom stlaceni plyn. pedalu. - hold - Atmosfera 1,5 litra. Ziadne cakanie na nadychnutie turba, atd...
A to som zastanca turbomotorov ;-) ...ale tych VELKYCH >:-[]
Sice žádné čekání, ale potom objektivně žádná sláva. Z atmo motoru prostě víc než +/-100Nm/litr objemu nedostaneš. A vzhledem k průběhu výkonových křivek je to stejně pod 3.500 ot. obecně tragédie (o 2.000 ot. už ani nemluvě), bez ohledu na objem motoru, vzhledem k jeho max. potenciálu.
U turba si možná dle velikosti motoru a velikosti přeplňování (tudíž u TSi v řádu malý motor, málo přeplňovaný, tudíž zřejmě rychlá reakce) dle otáček, kdy na to dupneš, chvilku počkáš, ale stejně tak ihned jako atmo zabere v "atmosférickém" plnění a k tomu se pak přidá zátah přeplňování. A turbo stačí držet jen trošku pod plynem nebo v otáčkách (od 2.500) a zátah je také prakticky okamžitý.
Ok, skusim este raz:
Dobry obycajny atmosfericky motor ( teda nie tie vysokootackove ala Ferrari, alebo Civic 1,6 VTi... ) zvyknu mat cca 80 % maxima toc. momentu uz tesne nad volnobehom.
A je rozhodne rozdiel v casovani ventilov pre turbomotor a atmosferu. Vplyvom ineho casovania ventilov pre turbo motor je praveze najproblemovejsia ta cast, kym nestaupi prepln. tlak od turba, na ktory je motor stavany. Co sa tyka nabehu prepln. tlaku v malom turbomotore - vsetko ma svoje pro a proti: Pro - mala turbinova aj duchadlova cast - male zotrvacne hmoty - teda mali by byt tie reakcie rychle...Lenze proti : maly motor = maly objem vyfukovych plynov, teda ich mala energia, ktora by mala to turbo rychlejsie roztocit...
Ako vidis, problematika je to fakt velka. Tvrdit ze pri 2500 ot., uz turbo tlaci sa tiez neda parafrazovat na 100%. - vsetko zalezi od zataze motora, pokial si ides po rovinke ustalenou rychlostou, ani to turbo netlaci nic extra. Pokial ale drzis motor v zatazi, vtedy tlaci, a reakcia by mala byt fakt okamzita - napr. ak vhodne davkujes plyn pri tom vyjazde zo zatacky - OK.
proste: 1,5 atmosfera sa do tych 2000 ot., pri miernej a strednej zatazi bude javit o poznanie lepsie, nez 1,2 turbo, nakolko ona je stavana na to, ze sa spolieha na pomoc toho turba. Po prekonani tej turbodierky to uz bude ina pesnicka, co je jasne, hlavne ked vieme, ako to zvykne byt s tymi "papierovymi" udajmi o vykone koncernovych motorov ( pravidelne sa objavuju znacne lepsie namerane udaje, nez udavane ).
Takze naposledy: Mam rad turbomotory, ale tie VELKE :-)
V porovnani tychto 2 aut, bude podla mna hrat velku rolu prevodovka...a jej odstupnovanie v M2 nepoznam...
Ano, Mazda 2 vypadá skvěle, ale jak to nejen v automobilovém světě chodí, má vše svá ALE a počkejme si na první testy a především na první osobní setkání a svezení.
Na fotkách vypadá interiér skvěle, v reálu bude určitě taky povedený, však Mazda 3 i v reálu vypadá podařeně, nicméně základní verze vždy vypadají jinak než ty na promofotkách.
No a konečně bude zajímavé pozorovat ceník, protože kvalita něco stojí i pro výrobce a na to bude reagovat i kupce, jestli si připlatí za Mazdu s prémiovými detaily (pokud budou).
A 1,5 Skyactive... ten motor jsem jel v M3 a tam mě vůbec nepřesvědčil tolik, jak hlásají PR oznámení, natož, že by šlo proti třeba 1,2 THP nebo 1,0 Ecoboost o nějaký dechberoucí obraz kultivovanosti. Reálně bude nejsilnější verze v provozu mít dost práce konkurovat třeba 1,2 TSI 81 kW... ale jak píšu na začátku - počkám si na osobní svezení.
To, že 1,5 Skyactive 85 kW bude mať dosť práce s 1,2TSI 81 kW je logické s ohľadom na obdobný výkon, ale nižší krútiak. Každopádne súdiť 85 kW motor na základe skúsenosti so 74 kW motorom v aute o triedu väčšom a ťažšom nie je úplne adekvátne. Papier znesie veľa, ale 200 km/h a 8,7s u M2 sú podstatne lepšie čísla ako 182 km/h a 10,8s u M3 1,5.
Ale ešte dôležitejší, ako najsilnejší motor bude ten základ a stred ponuky: hlavne porovnaj ten základ u M2 s konkurenčnými základmi: prevažne atmo trojvalcami, napr. Fabia so silnejším litrom s rovnakým výkonom: 12,1s na sto vs. 14,7s (to taktne pomlčím o 44 kW základe), takže nie je 55 kW ako 55 kW a ja si rozhodne vyberám radšej 55 kW z 1,5ky štvorvalca, ako z 1,0 R3.
Ak už hľadať nejaký háčik, skôr by som ho videl vo výbave a konfigurovateľnosti, tam to zrejme bude rovnako nepružné, ako pri väčších súrodencoch.
Pokud jsem ale správně z článku pochopil, tak právě obě vyšší výkonové verze budou mít stejný kompresní poměr, takže předpokládám, že si budou bližší.
Ano, uznávám, že Mazda 3 je těžší a větší, srovnávat s M2 je nefér, z druhé strany spíše mi jde o charakter motoru, který ve své 74 kW verzi nějaké sportovní nadání neposkytoval, mám na mysli například poslední dobou spíše typické ekolenošné padání otáček po puštění plynu a taky naopak lenošné vytáčení i na volnoběh...
Ad porovnání základních motorizací - zajímalo by mě, jestli ty základní motorizace v obou stejně vybavených autech budou stát stejně, pokud ne, tak bych pak porovnával stejně vybavená auta se stejným výkonem ať vím, které jak zrychluje a je pružné ;-)
S tymi motormi to bude fakt zaujimave:
Na konkurencnom serveri zase uvadzaju komp. pomer 14:1 len pre najsilnejsi a 13:1 pre 2 slabsie...a teraz si vyber :-!
Pokial ale motorari z Mazdy neurobili niekde zasadnu chybu v ich konstrukcii - casovanie ventilov, naladenie RJ, potom by to mali byt prijemne motory na bezne jazdenie, ktore znacnu cast svojho max. toc. momentu by mali okamzite podavat vo velmi sirokom spektre otacok, vdaka klasickej decentne nadstvorcovej konstrukcii a objemu.
Hold, male turbomotory predsalen trpia nejakou tou turbodierkou...
Plus k tomu ta nizka hmotnost :yes:
Ondro, odkiaľ je tá informácia? Je dôveryhodná? Nejak mi 2,5turbo nepasuje do súčasného portfólia Mazdy (hoci nadväznosť na predošlú 3MPS by tu jednoznačne bola).
O použití takového motoru se spekulovalo již dříve a zdá se, že informace je to věrohodná, protože všechny zdroje se poslední dobou na použití tohoto agregátu shodují. Je tedy nepravděpodobné, že by MPS nakonec mělo jiný motor, ale stoprocentní ta informace samozřejmě není :-)
Tak teď jsi iudexe naštval... Už jsem zahlídl jeden čerstvě zajetej HH na inzerci za rozumnou cenu. Termín prodeje...prý až se začne prodávat M3 MPS :-)
Dveapolliter mi príde na nižšiu strednú už pomerne veľký objem, to bude mať Mazda čo robiť, aby to auto nebolo ťažké na čumák. Tiež bude výzva spraviť to auto viac user-friendly, predošlé 3MPS (najmä prvá gen.) boli vraj dosť divoké, torque steer bolo heslo dňa a napriek vysokému výkonu porovnávačky hothečov moc nevyhrávala. A ak má byť novinka logicky výkonnejšia ako doteraz (191 kW), bude to celkom výzva vyladiť.
Tak ak to bude štvorkolka, to situáciu dosť mení a tam obavy z premotorovanosti padajú a Mazda môže ísť kľudne na 300+. Na druhej strane táto technika bude čosi stáť a obávam sa, že 3MPS sa potom cenovo dosť odskočí predokolkovým hothečom typu Cupra. Súčasne s touto konfiguráciou bude musieť konkurovať Golfu R a s ním to bude mať hodne ťažké. Každopádne dobrá správa je už samotný fakt, že 3MPS bude, ja som bol dosť skeptický.
Objem motoru ma s jeho hmotnosti spolecne docela malo. Viz velice podobne vazici M156 a S65. Vic zalezi na materialu bloku a hlavy, na konstrukci samotne, na plneni atd. ;-)
Stejnou logikou by clovek tipl ze 6,2L V8 bude vazit vice (nebo dokonce dalece vice) nez 4,0L V8 a nevazil. Vazi cca stejne. Proto bych vubec nesoudil a pockal na vysledek. ;-)
Hovoríš o Mercedese? Tam je ale ten 4,0 fúkaný, zatiaľ čo 6,2 bol atmosféra. Turbo, chladič a ďalšie periférie niečo vážia a kľudne prevážia úsporu hmotnosti motora samotného.
M156 je 6,2L z C63 AMG a S65 je 4.0L z E9x M3. Motory cca rovnakeho "veku", hrubo podobnej konstrukcie (V8, atmosfera, zliatina) velmi rozdielneho objemu a pritom velmi podobnej hmotnosti.
Alebo porovnanie S54 (3,2L R6 z E46 M3) a S65, ktory ma vacsi objem, o 2 valce viac... a pritom S65 je lahsi ako mensi 6 valec ktory nahradil. ;-)
Preto podla mna nema vobec zmysel tipovat vysledok, ukaze cas.
To jo, bohužel někdy je to za centu ztráty celkového vnímání kvality auta - vyšší hluk, tenčí dveře a tak. U dvojky by tento efekt neměl být na škodu, zde se na prémie nehraje.
Niečo za niečo. Ja by som zniesol trošku vyšší hluk či papierovejšie dvere výmenou za lepšiu dynamiku, agilitu a jazdné vlastnosti celkovo (a nakoniec i spotrebu), aspoň v tejto triede/cenovej kategórii. Pri strednej triede to už nie je tak jednoznačné, tam ten komfort a vnímaná kvalita majú väčšiu váhu, ako absolútna dynamika, napriek tomu by som i tam uprednostnil M6 pred takou "built-like-a-tank" Insigniou.
Pravda, nemusíme chodit daleko, sám přesedám z A4 do M6 a v zatáčkách si říkám, že je to prostě lepší si ji povodit, i za cenu, že slyším kola. Pak ale vlezu zpátky do klidu, a znovu si říkám, tohle má taky něco do sebe. >:D
V AutoTIPu č. 5/2014 byla srovnávačka naftových Ma6, Insignie, Supu a Mondea. Insignia byla proti mazdě (1600 kg) těžší o "pouhých" 124 kg, to není tak špatné, jak hlásají reklamní letáky. Takový Sup třeba jen o 30 navíc a Mondeo 49.
Vzhledem k tomu, že v konfigurátoru Mazdy je mezi holou výbavou a vrcholem rozdíl 10kg, asi opravdu neváží tak málo.Nicméně holý kombík v naftě 1410 s řidičem není i tak moc, to se musí nechat. Jestli byly v tom testu konkurenti stejně vybavení, pak jsou rozdíly malé, ale pokud vím, v některém testu vážili auta a mondeo ve výbavě mělo přes 1,8t reálně.
Naopak, přibral a tak hledá lehčí auto aby se to vykompenzovalo. >:D Já si časem budu muset najít nějaký Ariel Atom nebo alespoň Caterham, jak se tak postupem času pozoruju >:D
má jen 100 kg navrch, výkon 93 Kw, krouťák 164 Nm a stovku dává o sekundu >:-[] hůř. By mě zajímalo, kde se ten výkon ve srovnání s patnáctistovkou M2 ztrácí???
Pravděpodobně v převodovce. U M2 vzhledem k udávaným časům předpokládám, že II.-ka půjde vytočit na/přes 100, zatímco u MX 5 bude potřeba řadit za III.
Myšlenka je to logická, nicméně mx6 1,8 má 5M starší konstrukce, nejsilnější M2 má 6M převodovku. Pokud dvojka půjde vytočit na sto, tak spíš u té pětistuňovky v mx.
Bude to niekde na hrane, možno dotočí, možno nie. Mal som 1,6ku atmo s vrcholom výkonu pri 6000 rpm, obmedzovač pri 6800 rpm a dvojku dotočila tesne nad 100 tacho, ale možno GPS by bolo tesne pod 100. A to bol 5-kvalt, pri 6st. je skôr predpoklad kratších prevodov.
Jenže dneska se šestikvalty už častěji dělají tak, že se k převodům jako u pětikvaltu přidá další převod a ne, že by převody byly těsněji u sebe. Ale samozřejmě záleží na konkrétním autě.
Předpoklad je to tak sice logický a v zásadě by měl být i správný, ale v praxi spíše výjimečný. Navíc, obzvlášť u MX5 bych očekával, že výrobce naladí převodovku spíše nakrátko, i když je to jen pětikvalt.
Pokud vezmu třeba svůj dvoulitr s 5MT, tak v podstatě všechny 6MT převodovky u srovnatelných aut mají prvních pět převodů zhruba nastejno (např. Mazda 6 121kW je takřka kopie) nebo jsou dokonce trochu delší a navíc mají tu šestku. Takže já vždycky říkám, že mám "šestikvalt bez šestky" :-)
Ale to je jen jeden příklad, podle kterého se nedá soudit. Každopádně mi přijde, že dvojky točily vždycky okolo těch 95-110 jak u pěti, tak u šestikvaltů (objemy 1,6-2,0).
Tak na to zapomeň, šestikvalty mají o trochu větší převodový rozsah než pětikvalty, a převody jsou naňahňané pomalu do rozsahu toho pětikvaltu, u mazd zvlášť.
Opravdu si tím jsi tak jist? Vždyť u pětikvaltů bylo obvyklé, že na dálnici točily okolo 3800 otáček (byť byly samozřejmě i výjimky, moje dvoulitrová Primera točila 3250). Který šestikvalt to dneska má... Když točí 3500, tak už je to hodně krátká převodovka, běžné je spíše těch 3200.
Záleží taky u jakého auta se bavíme že, jinak to bude M2 atom patnáctistovka a jinak to bude u auta s 200-300k. M6 GH, dvojka benzín, točí při 130ti myslím těch 3250, pokud si to dobře pamatuji. Když tak ať mě skalní mazdaři opraví, já už skalní do jádra kostí nejsem, jen srdce. :-)
Ano, záleží na konkrétním autě. Já mluvil obecně, v průměru (tedy nevylučuju, že může existovat pětikvalt, který bude výrazně těžší než šestikvalt a obráceně). Dnes 1,4 až 2,0 atmosféry s 6kvaltem točí na dálnici okolo těch 3000-3500 otáček, většina okolo těch 3200 (menší motory spíše více, větší motory spíše méně). Samozřejmě jsou i výjimky jako Mazda 3 88kW, která má jen 2600 rpm.
Na druhou stranu většina pětikvaltů v této kubatuře dnes i v minulosti na dálnici točila okolo 3600-4000 otáček, většina okolo 3800 (např. můj Accord 2.0, Octavia 1,8 a mnoho dalších). Ale i zde byly samozřejmě výjimky, třebas ta dvoulitrová Primera, kterou jsem měl nebo některé jiné dvoulitry (tuším, že i Vectra měla hodně těžké kvalty i dvoulitru). Celkově se ale ten průměr srazil o zhruba 500 otáček na nejvyšším kvaltu, a to prostě rozhodně není to, že by se šestikvalt srazil do rozsahu pětikvaltu. Tak tomu bylo spíše v minulosti, když šestikvalty začínaly.
Dnes se převody prodlužují, což v praxi znamená to, že jsme se od těsnějších šestikvaltů dostali k bývalým pětikvaltům s přidanou šestkou. Znovu podotýkám, mluvím obecně o průměru a samozřejmě je možné, že třeba zrovna M6 točila stejně s pětikvaltem i šestikvaltem.
Jasně, obecně mi připadá, že šestý kvalt je tak "polovina" kvaltu navrch, většinou. Audi třeba do DSG přidává už sedmý kvalt, na to kolik to bude točit třeba při 150ti jsem zvědavej, protože u mé staré S4 točíš při 130ti 3100 a to je sakra zbytečně moc, když už při 1000 otáčkách to má krouťák 400Nm, takže 130 bys mohl jet klidně kolem dvou tisíc.
Tak ono to je různé auto od auta a motor od motoru. Třeba tady je přidušená m3, kde jsou převody brutálně dlouhé a kde při svižné jízdě máš prakticky pouze 4M převodovku se dvěma rychloběhy a při předjíždění na okresce podřazuješ na II.
[odkaz]
A tady proti tomu silnější varianta, která má převody o 20% kratší:
Bavíme se o sporťáku, kde není tak podstatná ekonomika provozu (spotřeba), která se dnes honí dlouhými převody. A obě přidušené verze M2 s výkonovým maximem okolo 4.000 ot. toho podobně jako slabší dvoulitr M3 budou typickým příkladem.
Naopak u MX 5 předpokládám kratší a sportovnější naskládání převodů, aby se člověk k oblasti maximálního výkonu dostal v širokém spektru rychlostí, aby sportovní jízda neznamenala jen točení II.-ky a III.-ky a kde pak dlouhý převod znamená, že i při podřazení na II. je auto v rychlostech 30-50 km/h tupé.
Obe pridusené verzie M2 majú maximálny výkon pri 6000 rpm. ;-) Skôr to bude tak, že tá krivka nebude moc strmo stúpať, ale vo vyšších otáčkach bude plochejšia.
Pokud Mazda deklaruje nejvyšší výkon v 6.000 ot., tak to prostě znamená, že pásmo 4.000 - 6.000 ot. je naprosto a totálně ploché. Ono samozřejmě lépe vypadá maximum v 6.000 ot., než když napíšu u moderního atmobenzínu (alias točivého 16V) maximum v dieselovských 4.000 ot.
Když vyjdu z údajů uvedených v článku, tak základní motor má v 3.800 ot. výkon 53,7kW z 55kW (tj. 98% maxima !!!).
Prostřední varianta má ve 4.000 ot. 62kW ze 66kW (stále vysoce abnormálních 94% maxima).
Klady:
1. motor - zrychlenie, spotreba, spolahlivost:
stvorvalec 1.5 so 75 PS a zrychlenim 12.1 je nakoniec veeelmi slusny zaklad, 90 PS s 9.4 je extremne dobre.
2. dizajn interieru a exterieru
3. urcite to bude fajn zvazenie...
Zapory (aj podla DE vybav 1.-zakladna, 4.-najvyssia):
1. priestor - vnutorny priestor mensi ako u predchodcu - toto bude skor 2+2, vraj dost maly kufor
2. zakladna vybava je bez klimy, epic fail...
3. Dotyk. displej je iba od 3. vybavy - epic fail
4. automaticka klima je iba v 4., t.j. najvyssej vybave - epic fail
5. nemoznost laktovej opierky vo vacsine vybav
6. Odhlucnenie pri tej musiej hmotnosti bude dalsi epic fail - radsej 40 kg viac a tiche auto...
7. automat so zrychlenim 12s? Ved fiesta to da za 10.8, toto mohli viac vyladit, strata 2.6s kvoli automatu je priepastna...
Inak ta fotka z linku fOE je jednoducho super, ale v DE iba s najsilnejsim motorom a najvyssou vybavou od cca. 19500 EUR.
Fiesta Titanium X so zrychlenim 9.6 je za necelych 13000, pulsar za 12-14000 podla krajiny CZ/PL/SK, uvidime nase cenniky a kombinacie vybav.
Moj zaver: m2 by som rozhodne neglorifikoval, ma aj svoje negativa, ale podarilo sa im spravit spagat - toto si kupi aj zaujemca o a1 aj o fiestu, prijemne prekvapili hlavne motormi a dizajnom exterieru a interieru. A samozrejme jazdou a la mazda...
Ta cenikova cena v Nemecku za 20tis vypada hodne, ale nutno dodat ze takto vybavena Audi A1 bude za cenikovych 30-33tis. Euro, Polo bude taky cez 20tis Euro atd...
Jestli si mazda dala timto autem za cil vyssi level a cenou zustava stale pod 20tis Euro neni to ve svetle konkurence (beru to lepsi z teto tridy) a nemeckych cen nijak prestrelena cifra. Nemoznost konfigurace je holt japonskym evergreenem, ale pro me i takovej prcek dava smysl i v nejvyssich vybavach, tak proc ne. ;-)
Podla mna:
- 115 PS s kozou a head-up a vsetkymi vychytavkami odoberie zakaznikov a1 a spol.
- 70 PS bude pre beznych ludi, co chcu male pekne spolahlive auto s dobrou spotrebou, napr. pre zeny
- 90 PS bude pokusenie pre ludi, co sa chcu aj sportovejsie povozit
Mozno to dopadne tak, ze zena povie ze mazda 2, lebo chce, hoci aj bez motora a chlap vyberie 90 PS, aby si mohol zajazdit, ked uz si nemoze vybrat auto:D
Kazdym modelom sa mazda viac a viac posuva k premii, pokial podrzia nepremiove ceny, hoci za cenu Made in Mexico, tak nie je preco namietat...
Neviem odkial mas tie udaje, ale napriklad v Rakusku ma sucasna mazda2 automaticku klimu uz od 2.stupna vybavy. Zakladny stupen ma manualnu. Pochybujem, zeby to u novej mazdy2 tak "okresali" ako pises. Mozno v cz/sk. Ale v de/at by bola nepredajna...
Základ bez klimy, běžné u všech.
Dotykový displej od vyšších výbav, běžné u všech.
Automatická klima v top výbavě, japonský standard.
Závěr - jsi epic fail.
Možná to není epic fail, ale fail to je, neboť výbavy se u japonských aut váží k motorizaci, takže kombinaci levného základního motoru s displejem si holt nenasekáš. Buď budeš mít levný základ bez možnosti doobjednání čehokoliv, nebo budeš mít výbavu, ale jen s mnoha prvky anvíc, o které jsi ani nestál a s motorem, který nechceš a nevyužiješ a to vše za cenu, která ti zamotá hlavu.
Zkrátka individualizace a konfigurovatelnost je to, na co v současné době evropské značky táhnou a asijské ztrácí.
Hmm, tak ja by som si chcel nakonfigurovať Ibizu Cupra s manuálom. Alebo nový Passat 1,8TSI s 4motion. Alebo Octaviu 1,4TSI s DSG. Alebo Rapid 1,4TSI s manuálom. Alebo A6 2,0TDI s 8st. ZF.... ;-) Ani u EU produkcie nie je tá konfigurovateľnosť ideálna, aj tu Ti výrobcovia zostavia podľa nich optimálnu kombináciu motora, prevodovky, pohonu a výbavy. Japonci to s ohľadom na logistické problémy skrátka ešte viac okresali.
Je ale pravda, že takú M6 som si podľa seba zostaviť nevedel, lebo tie obmedzenia boli priveľké. Uvidíme, ako budú zostavené tie výbavy u M2, na absolútnu voľnosť ale môžeme s istotou zabudnúť.
Logistické problémy? Máš snad lepší možnost konfigurace u aut japonských značek vyráběných v EU? A co takhle konfigurovatelnost Jetty, nebo X5, které vyrábí za louží? Prostě nechtějí.
Když pomineme teď otázku tiptronicu u Audi, tak u evropských automobilek mizí kombinace většinou pro nedostatečný zájem. Něco může být otázkou politiky a dostupnosti komponent (sem podle mne spadají některá omezení u Škody).
Co přesně bude v nabídce Passatu, je zatím ve hvězdách. To bych spíš zmínil Haldex u Golfu spolu se zážehovým motorem. To nabízí snad jen R. Jinak musíš vzít diesel.
U Japonských značek a především u Toyoty by to mělo mít spojitost s logistickými postupy ve stylu Toyota, což je model výroby aut a tam se moc individualita nenosí. Nejsem v tom nějak do detailu sečtělý ani znalec, ale v tom japonské značky pracují všechny velmi podobně.
Ačkoliv žeru prakticky všechno, co Mazda pustí do světa, trochu bych mírnil rozjítřené emoce o dokonalsti.
S interiérem souhlas - stejný designový jazyk jako u MX-5 a podobný jako u Audi to je jednoznačná trefa, které nejde po visuální stránce co vytknout :-)
Ovšem exteriér už mi tak moc nevoní. Možná to je jen můj problém, ale z implementace prvků z velkých aut na malé bonbonky jsem si nikdy na zadek nesed a M2 je tentýž případ. Má takový nějaký přespříliš přísný výraz a z některých úhlů mi příjde až napuchlá, či otylá. Odcházející generace má imho mnohem větší šmrnc.
No a pak tu máme motory. 1.5 docela solidně funguje i ve větší trojce, takže projev v méně než tunovém autíčku by mohl být sympatický. Vidím tu ale dvě ALE.
1. zpřevodování - bojim se bojim, že převodovky budou laděny do EKOcyklu a mrštným krabičkám do města trochu hodí klacky pod nohy - papírovému zrychlení navzdory.
2. cenová politika - pokud se nestane zázrak, bude diesel a nejsilnější benzín k dostání pouze v kombinaci s výbavou obsahující všecko a budou stát nesmysl a tím pádem nám zbydou dvě základní motorizace. Ale třeba se pletu :-)
Každopádně jsem si jistý, že M2 bude patřit k tomu lepšímu ve třídě!
Víceméně souhlas, teda až na to, že 1,5 "solidně" funguje i ve větší trojce... já bych použil spíše "uspokojivě na základní motorizaci, ale skyactive zázrak se v této kubatuře nekoná" ;-)
Pokud jsi "konzument" Tsi, tak u žádné atmosféry se zázrak nekoná, dokonce ani u třílitru, vše jde plynule, krásně, je třeba držet otáčky.......... :yes:
Já bych jen z Tvojí věty vyndal slovo "Skyactive". Podle mého chápání je Skyactive spíš o úspornosti, větší výkony tento souhrn technologií nepřináší.Takže zázrak se nekoná- ano. Skyactive "zázrak" se doufám (s trochou nadsázky) koná, motory fungují úsporně.Výkonově - fajn,ujdou, ale jak píšeš zázrak ne.
Bojím se spíše toho, kde Mazda ušetřila kilogramy. Pochybuju, že je auto z hliníku, takže bych to viděl spíše na ušetřených kilogramech tlumicích materiálů, konstrukce převodovek atp., což ve výsledku nemusí zákazníka potěšit.
No ale na tom šetria aj európske automobilky, akurát u nich sa to až tak výrazne nepremietne do hmotnosti. Napr. tu do detailov rozoberaná nová Fabia: tá má špeciálne pre motor 1,0 R3 vyvinutú prevodovku dimenzovanú do 100 Nm (oba litre majú krútiak 95 Nm). Pritom by bolo logisticky jednoduchšie dať tam rovnaké skrine, ako pre TSI, ale nie, im tá minimálna úspora na materiáli stála za vyvinutie novej, slabšej prevodovky s potenciálne nižšou životnosťou.
Ano, to nepopírám. Ale Mazda je ze všech nejlehčí, takže se u ní materiálem šetřilo asi nejvíc a to by musel být zázrak, aby se to někde negativně neprojevilo (komfort, spolehlivost, ...).
Tu převodovku však nedělali pro Fabii. Stejně jako ten motor je určená pro up! a jeho sourozence. Když už tuhle převodovku mají a up! schválně postavili tak, aby byl po téhle stránce kompatibilní s MQB, proč by do Pola dávali jinou? Jestli se nepletu, celý tenhle taneček vymysleli jako pojistku pro případ, že up! nenaplní očekávání. Jen mám pochybnosti, že se tohle ústrojí bude o třídu výše nějak zvlášť prodávat.
A jedna věc je udělat převodovku, která snese menší moment a tedy nemusí být z principu tak robustní, druhá věc je odlehčit převodovku a zachovat její "rating". Evropští výrobci převodovek dělají samozřejmě i to druhé.
Medzi fabiou a tymto snad nebude vyberat absolutne nikto:
- fabia bude priestorovy zazrak, ktory je na kazdom rohu, bude lacnejsia a bude to aj na nej vidno. Motory budu mat zlu povest a oblubeny artikel zlodejov a budu ju kupovat ludia, co chcu zapadnut do davu.
- mazda nebude na kazdom rohu a budu ju kupovat ludia, co chcu vycnievat z davu, maju radi premiovejsi pocit z auta a spolahlivost a su ochotni si priplatit.
Fabka a i20 absolutne nie su konkurenti, to skor polo vo vyssich vybavach a a1...
U Mazdy bych o nějakém prémiovějším pocitu nemluvil. Je to normální mainstream za podobné ceny jako konkurence. Nevím, čím se víc blíží prémii než třeba Polo nebo Clio.
- polo sa na mazdu nechyta exterierom
- clio sa nechyta interierom, prilis plastovo-pestrofarebno-hrackarske
- zakladny motor slaby trojvalcek sa na mazdu nechyta ani u clia ani u pola
- polo napr. nema asistent mrtveho uhla
- MZD Connect patri k tomu naj na trhu
- zabava za volantom sa uvidi, ale minimalne polo nikdy nebolo sofersky zabavne auto
Mam pokracovat?:D
Ten exteriér je asi hodně subjektivní. Podle mě svou nedotažeností a nevyvážeností hodně na Clio i Polo ztrácí. Clio v nejvyšší výbavě Initiale Paris na zde prezentované nejvyšší výbavy ztrácet rozhodně nebude a v nižších výbavách bude mazda 2 stejně plastová. R-Link u Clia patří také k tomu nejlepšímu na trhu. K tomu si přidej dvouspojku pro naftu i benzín. Jízda je zatím neznámá.
Taky jsem musel přechakterizovat názor na BMW interiéry když se objevila Laguna III >:D >:D >:D (i když mě se ten styl líbil vlastně od počátku, že jo...? Jen ty plasty mohly vypadat hodnotněji :*) )
Myslím, že Mazda má problém konkurovat fajnovějším verzím mainstreamových protihráčů. Proti Cliu RS nebo Fiestě ST nebo Polu GTI či Polu R nemá vůbec co postavit. A proti prémii nemá už vůbec co nabídnout, čím by asi tak Mazda chtěla konkurovat modelům jako Audi S1 nebo Mini JCW, ničím, prostě má holé ruce. To, jestli začíná se základním motorem výkonově nad Polem či Cliem je zcela nepodstatné a o prémiovosti to neříká vůbec nic, prémii nedělají základní modely, ale právě ty vrcholné a tam se Mazda nechytá ani na většinu evropského mainstreamu. Takže i když nelze z fotek interiéru Ma2 upřít eleganci, tak k prémii má Ma2 dál než Ford, Renault nebo VW.
Asi najdolezitejsim kriteriom premiovosti je podla mna, ci su ludia ochotni si priplatit, a to u mazdy zatial su, lebo premia trciaca na sklade ti je na dve veci...
Nevidím, že by si byli ochotni připlatit. Globální prodeje Mazdy (a to mazda není zdaleka tak drahá jako prémie typu Audi, M-B, BMW) a nejen globální, ale i v ČR a EU nenaznačují, že by se ji prodalo více než právě německých prémiových značek.
Ty si nepolepsitelny:D Mazda zvysila predaje z milion nieco na takmer milion a pol, narast o takmer polovicu, nestihaju vyrabat, stavaju nove tovarne a ty tu pises ako sa nepredavaju, nestacim sa divit...
Ano, s tím, že prémiovost se pozná podle ceny, kterou jsou klienti ochotni platit jednoznačně souhlas.
A když se podívám na ceny srovnatelných modelů, které jsou již známé na hlavním evropském trhu v DE, tak Ma2 začíná pod Polem (nejlevnější Polo s 55kW 13425 eur, nejlevnější Mazda 55kW 12790 eur) a končí někde na 19390 eur za vrcholný diesel v paketu Sport-line, tak Polo frčí u vrcholných modelů daleko výš. Podobné je to u Clia nebo Fiesty. Takže jak jsem psal, k prémii má Ma3 dál než Ford, Renault nebo VW, protože i za tyto vyšší ceny se jejich modely prodávají nesrovnatelně víc než Ma3 za nižší ceny. Skutečná prémie je pak cenově ještě o další level jinde.
Clio RS, Fiesta ST, Polo GTI:
Vyckaj, bude aj 2 MPS, 3 MPS, 6 MPS. Teraz da m2 stovku za 8.7, staci tam dat dvojliter so 165 konmi, trochu to vyladit a bude 6.5...
Premiovost podla mna nerobia sportove verzie, premiovost robi znacka, renome, tradicia, dizajn, pouzite materialy, najmodernejsie asistencne bezpecnostne systemy a komfortne prvky, motory, prevodovky, podvozok, ovladanie, vybava, zaruka, odhlucnenie, komfort podvozka, je to omnoho komplexnejsie. Ci existuje nejake napr. S3 je zanedbatelne, kedze vacsina predanych A3 ma aj tak 1.2 TSI a 1.6 TDI...
Osobne nesuhlasim: mazda ma k premii blizsie nez ford, renault a pod. Renault je lacne ludove vozitko plus sportova divizia, ale stale je vacsina renaultov lacne ludove vozitko... Ford nie je premia ani nahodou - je to americke "VW" robiace globalne modely s americkym nadychom, rozporuplnym dizajnom a experimentalnymi interiermi...
Ty to budeš mít s tím prosazováním své koupě v životě těžké. Kdyby sis koupil prémiovku opravdovou, bylo by to pro tebe mnohem snažší, netrápil by ses tolik přesvědčit nejen sebe, ale i okolí >:D
Ja sa VOBEC netrapim kvoli autu:D, som mega spokojny so svojou mazdou 3 sedan dvojliter benzin a kupil by som znova to iste. Mam presne to, co chcem a diesel do kachen... A okolie uz vobec presviedcat nepotrebujem, ani si riesit kompexy ci zvysovat ego...;-) Skusal som aj A3 aj golf a vyhrala to mazda, ta A3 okrem znaku na kapote a odhlucnenia nic podstatne naviac neponuka. Apropoo, dodatocne odhlucnenie je na programe v januari za 500 EUR.
Prémiovost jednotlivých značek děla především to, jaké vrcholné modely na rozdíl od mainstreamu dělá. Takže když to vztáhnu na D3, tak základním kamenem prémiovosti jsou modely v kategorii supersportů (SLS, R8) nebo modely v luxusní třídě (7er, S-klasse, A8, A7, CLS, 6er) a částečně dnes už i ve vyšší střední (5er, A6, E-klasse) což jsou všechno třídy, kde se běžný mainstream vůbec nedokáže prosadit (včetně Mazdy).
Prémiovost v rámci tříd pak tvoří vrcholné modely daných tříd, které opět mainstream neumí nabídnout, včetně Mazdy (např. ve střední třídě osmiválce C63, RS4, M3 etc.).
Pokud podle tebe Ford nebo Renault není prémie (s čímž lze souhlasit), tak pak ovšem Mazda není prémie o to víc, protože prostě neumí nabídnout ani modely v luxusní třídě (čímž by mohla konkurovat skutečné prémii), ale často ani vrcholné modely nižších tříd na úrovni mainstreamu (viz absence konkurentů ST, RS, GTI), čímž by mohla plnohodnotně konkurovat mainstreamu jako je Ford nebo Renault. Na nějaké vyčkávání se tu nehraje, až bude mít 2 MPS, tak jenom dorovná již dávno existující nabídku Renaultu, Fordu nebo VW.
tak jest... i když samotná image a historie taky znamená mnoho...
Ono v podstatě Hyundai díky novému Genesisu (viděl jsem ho 2x naživo při jízdě kolem Nošovic - asi jej mají v managementu) je k té prémii blíže než Mazda, teda by byl, kdyby to bylo až tak snadné. :-)
Bolí, občas mě tápí sedmička vpravo dole... nejraději bych tento problém vyřešil tím, že bych si koupil novou sedmičku.... do garáže... jen si nejsem jist, jestli moje pěkná zubařka tohle umí >:D ... ale drahá je natolik, že by mohla >:D
Ano i historie značky je důležitá, ale tam Ford nebo Renault či VW nemají tradice o nic horší nebo kratší než Mazda. Ta kdysi uvažovala založit skutečnou prémii, která se měla jmenovat Amati a měla zahrnovat modely jako Xedos (podle mého názoru, to byl ve své době model, který se v historii Mazdy skutečně blížil prémii a jako základ té uvažované prémiové značky by býval byl perfektní trefa) a konkurovat Lexusu či Infiniti, ale z toho sešlo a od té doby nechala prémiové pole vyklizené.
Jinak souhlas, Hyundai když bude dostatečně vytrvalý (jeden model v jedné generaci jaro nedělá), tak se může časem prosadit a bude daleko blíže prémii než Mazda.
To jsem moc nepobral. Podstatné je, zda Octavia umí nabídnout něco na úrovni RS3 nebo S3 v dané třídě. A to neumí. A především, značka Škoda končí jako celý ostatní mainstream ve střední třídě, takže o prémiovosti Audi si může nechat jenom zdát. To, že u nějakých modelů mají společnou motorizaci na věci nemění vůbec nic.
Myšleno- jsou ty dvě konkrétní auta stejně "prémiové", když mají dost podobnou techniku? Podle mě ne. Nepřijde mi, že prémie je prémií jen kvůli vrcholným verzím. I obyč verze jsou lepší.A proto stojí výrazně víc než mainstream.
I obyčejné verze jsou lepší, to souhlas, ale nijak dramaticky, nějaká základní nafta v předohrabu (A3, Ačko) s motorem od VW nebo od Renaultu se liší (od Octavie nebo Meganu) hlavně provedením kabiny, vyšší konfigurovatelností, nějakým kilem tlumících hmot navíc a pár ptákovinkama, které leckdo může nazvat pozlátkem (na to auta moc nejezdí), ale vrcholné modely nikdo "neokecá" a ty právě dělají prémii, prémií. Bez A8 nebo R8 by ta A3 1.8 TFSI mohla být sebelepší než Octavie, ale to by samo o sobě skutečný pocit prémiovosti nevytvořilo.
Když to otočím, zavři v Audi výrobu vyšší střední, luxusní a supersportů, vyškrtni vrcholné modely RS a S a za deset let bude z prémie prach a Audi bude soutěžit se Škodovkou, lepší interiér A3 1.8 TFSI proti Octavii 1.8 TSI by to prostě nezachránil.
Nikdo Ti neříká co si máš koupit stejně tak mě nezajímají tvá doporučení, co si mám koupit já, podle svých požadavků sám vím, co je pro mě nejlepší volba.
Zajímá mě jen, čím máš podložený tvůj názor, ačkoliv tedy tvrdíš, že je to jen tvůj názor za sebe. Pokud je to jen tvůj soukromý nepodložený názor, tak si ho nech pro své soukromí a nehlásej jej veřejně a pak se neomlouvej, že si to myslíš jen ve svém vnitřním světě.
Design OK, je to japonské auto, tak vypadá japonsky.
Interiér je na fotkách doslova mňamózní, sám bych takovej bral (teda až na ten tablet, ale co už).
Motory...no, dejme tomu, že je třeba to projet, aby bylo jasněji.
Ale proč to, kruciš, neumí jako novinka roku 2014, elektriku na všech oknech i s dojezdy?!
To si dělaj srandu, nebo co?
Hlavně kdo naposledy slyšel o nějakém zásadním problému z jakoukliv Mazdou? To se o žádné evropské automobilce říct nedá. Proto se hledají přehnaně nafouklé mouchy typu tapecírungu ve dveřích, nebo jednotkách decibelů.. Mazda se vždy v podtsatě líbila, patří mezi držáky a kvalitou na tom byla vždy naprůměrem, což se opět o evropských automobilkách říct dlouhodobě nedá. Ano jezdím Mazdou :-)
Hmm, ať dělám, co dělám, odpověď na mou otázku v tvém komentu nenacházím.
Z pohledu člověka, který si auta jen nelepí na zeď:
Záruka dnes řeší kde co a v dobách, kdy byla "jen" dvouletá, řešila velké průšvihy (a řeší i dnes) kulance. Takže jestli je auto o sedm procent poruchovější, než jiné, je mi fuk.
Co mi ale vadí je absence základních funkcí - a ta automatická okna do nich počítám. Je jednadvacáté století a možnost si stáhnout v parném dni okna a vyvětrat tak největší nápor vedra dřív, než otevřu dveře je k nezaplacení.
Přinejmenším ta okna jsou z fotku čudlíku s nápisem "Auto" jen u řidiče asi jasné.
Neodsuzuju model jako celek, ale tohle je prkotina, kterou už v dnešní době musí mít každý. Na silnější benzín jsem zvědavý a moc.
ovladacom na dverach (nie z miesta vodica) otvorit okno tak na 10-15cm, potom zavriet a drzat ovladac zatvarania okna este neprerusovane 3 az 5 sekund stlaceny. To je vsetko. Zrusi sa to ked 3x kratko stlacis ovladac (teraz neviem ci smerom dole/otvorit, alebo nahor). Aj ked sa odpoji bateria, tak sa toto vymaze...
Osobne som to robil asi na 10 roznych mazdach (2, 3, 6), od najnovsich az po 10 rokov stare (tusim aj na 626). Na kazdej to takto fungovalo...
Mazda si drží svůj styl a nutno dodat, že Mazdě 2 to sekne náramně. Navíc Mazda drží i svůj technický styl, v jednoduchosti je síla.
Interiér pak pohledem dnešní doby představuje třídní extraligu :yes::yes::yes:
Především je ale skvělé, že doba, kdy ve třídě malých vozů byly modely a jejich pojetí podobné jak vejce vejci konečně skončila. Každý na to jde z jiné strany, a to je pro zákazníka jedině dobře.
Fabia bude i nadále bodovat praktičností, Mazda 2 stylem a spolehlivostí, Corsa materiály a technikou, i20 zpracováním a materiály...
Jen to Polo se nějak pozapomnělo kdesi vzadu. Výbavové možnosti jsou totiž fajn především jen na papíře...
To máš naprostou pravdu. Byl jsem teď v Chorvatsku a vlatně projel 8 států a nutno říct, že Fabie jsem krom ČR a občas v Rakousku nikde moc nepotkával, ale Polo hlavně v HR a SLO jezdí opravdu hodně. V Rakousku se mimochodem hodně ujal Capture, těch je tam vidět opravdu dost na to, jak se to auto krátko prodává.
Jestli to taky není tím, že Polo ničím bodovat nepotřebuje. Polo je automatickou volbou, se kterou neuděláš chybu. Nepochybuji o tom, že kdyby VAG chtěl, už dávno přišel se zcela novou generací. Ale proč, když ta stará se prodává stále slušně...
Mazda 2 ale vypadá na třídní šperk, vzhledově zřejmě nejčistší práce. Exteriér i interiér v dokonalé symbióze. Noví Corsa může na někoho působit přecijen příliš "přeslazeně", Fabia pro změnu zcela zásadně funguje jen v určitých konkrétních barevných kombinacích - a věru zrovna moc jich není, stále u ní ale zůstává zklamání z interiéru, i v té nejdražší specifikaci...
Clio by potřebovalo lepší materiály v interiéru. Navíc prostornost na zadních sedadlech Clia je zoufalost - to Renault ale trápit nemusí, protože přesně pro tuhle kritiku připravil Captur
Tak boduje prodeji, protože komplexně je to dotažené auto, které je jak prostorné, tak má velký výběr motorů, dobře zpracované a docela široké varianty výbavy... neříkám však, že je levné, to bohužel minimálně u nás ne.
Klenot v počtch prodejů bych pro automobilku chápal tehdy, že se bude prodávat sice málo, ale za vysokou cenu a vyšší zisk pro automobilku - u nás M2 asi dražší bude, ale jestli cenou bude atakovat prémii - to asi ne, event. bude budovat imag, což u M2 taky nějak nepočítám. Nehaním M2, ale zatím bych si u prvních tech. informací o autě čerpající jen z PR výrobce nechal oslavné ódy na dobu, kdy budou první testy... a víš kdy se o autě v podstatě dozvíš nejčastěji pravdu, jak se přestane vyrábět, příjde nástupce a začnou se ukazovat výtky na předchůdce, které člověk předtím v testech nečetl >:-[] Takový zvláštní trend, který pozoruju... a nebo naopak se přehnaně chválí předchůdce aby se zpochybnil nástupce, když redaktorovi nějak principálně značka nebo nápad výrobce nevoní, to jsme mohli pozorovat především s novým Cliem RS nebo i Loganem MCV.
U Corsy vidím trochu problém v tom, že to v podstatě není nová generace, ale uvidíme, třeba bude bodovat.
Nechápu tu kritiku materiálu v Cliu, která se pořád opakuje. Jel jsem vše od základní výbavy po GT a jediné místo, které vypadá trochu zvláštně je řadící páka u EDC, jinak mi techtura ani zpracování detailu nikterak nevadí, naopak např. rozsah nastavení sedadel, velikost sedadel, umístění navigace, ergonomie příjde v pořádku... i textura plastů...
U Corsy vidím trochu problém v tom, že to v podstatě není nová generace, ale uvidíme, třeba bude bodovat. ... A u Pola ne?
Ano, za kritikou plastů v Cliu (a Caturu) si jednoznačně stojím. Není to vyloženě průšvih, ale je to bída. Zkrátka jako Ibiza nebo Leon/Altea v předešlých generacích. Určitě bych pro to auto z výběru nevyřazoval, ale u jinak hezkých aut to zamrzí dvojnásob :-!
Jinak Clio na předních místech prvotřídní, sedadla, pozice za volantem, šířka... o co líp vepředu, o to ale hůř vzadu. Clio je zkrátka 2+2 (=nebrat) ;-\
Ne, u Pola opravdu ne, protože Polo přišlo až teď v podstatě s faceliftem, tak se vyrábí od r. 2009, Corsa už facelift měla a vyrábí se od roku 2006.
Čeho to? Zkoušel jsi vůbec reále to Clio? Srovnávat s Ibizou... 8-s Clio prostě prostorností vzadu nijak neporostlo jako konkurence a spíše zůstalo stejně velké a pokud někdo chce prostornější malé auto pro čtyři osoby, tak má Capture, Clio prostě má nízký posaz a cílí jinam.
A v čem se to Polo tak liší od Corsy vyjma nástupu do výroby? Je to zcela shodná generační vlna. Prostornost, motorizace, bezpečnost, výbavové prvky ... všechno je na stejné generační úrovni. VW přijde s FL, který vzhled prakticky nemění, Opel přidává zcela pozměněný design. A přesto ti přístup VW přijde přirozený a u Opelu ti vadí... Téhle logice vážně nerozumím.
Ano, je rozdíl. jestli je auto v produkci 5 let nebo 8 let, po pěti letech facelift přichází docela běžně (např Megan III 2008, fl 2013), Corsa již facelift měla, Polo ne. Nemluvě o tom, že Polo přišlo v podstatě nejen s faceliftem, ale i komplet novou nabídkou motorů. Až bude Polo 8 let na trhu a příjde jen facelift, budeme to srovnávat s Corsou.
Přišla po 8 letech s novými motory, přeladěným podvozkem, totéž, co Polo absolvovalo po 5 letech. Základ zůstal stejný. Spoustu těch, co nyní mají Corsu a po třeba 5 letech by zvažovali opět Corsu, si třeba rozmyslí, jestli budou volit zase v podstatě stejné auto. Proto se taky nové modely dělají, aby spokojení zákazníci měli důvod zůstat u značky a případně se nalákali noví. A já bych třeba silně váhal, jestli bych si koupil zase stejné auto... proč bych to dělal?
Samozřejmě můžeš argumentovat Golfem V, který se ale dělal 2003-2009, po 6! letech přišel výrazný v podstatě facelift srovnatelný s Cosou a za 3 roky se představila generace sedmá. Nepočítám, že Opel to udělal na jednu sezonu.
Ano, po 8 letech i vzhled, ale pořád je to jen větší facelift, však je nový přední nárazník, kapota, světla, zadní nárazník, zadní světla, takže facelift.
U Clia už to můžeš řešit výbavou Initiale Paris. Z odchodem C. Tavarese skončil sen o prémii a Initiale Paris bude jen nejvyšší výbavou. Podobně to tuším dopadne i s Gordini.
Nechapem tu naklonnost k polu, nalejme si cisteho vina:
- dizajn je faceliftom faceliftu po facelifte
- vzadu malo miesta
- interier neurazi, ale ani nenadchne
- jazda nudna
- motory praslaby trojvalcek zaklad a vyssie 1.2 TSI, ktore spolahlivostou zatial, sklamalo, pripadne bude novovyvinuty trojvalec s turbom - velky krok do neznama...
- Mazda2 je podla mna globalnejsie auto ako Polo, ono predaje v EU nie su vsetko, napr. focus, corolla, prius atd. Ze je nieco vidiet v Cechach alebo DE este neznamena, ze je to celosvetovy etalon...
Tak popořadě-
-že se design mění pomalu, neznamená apriori ,že je špatný.Mě se většina nových VW líbí, starý se mi přitom moc nelíbily.Polo vypadá výborně.
-Interiérmůže klidně i nadchnout. Mě se opravdu líbí /v lepších verzích/
- jízda nudná? Jel jsi v něm? I v Polu GTI ? To nemá být Porsche 911, stejně jako ani Tvá a má Mazda 3 není Porsche.
-Motory má i jiné než "praslabý trojvaleček", a mimochodem majitel nových mazd může VW vyčítat všelicos, ale ne slabé motory.To se vzpamatuj.
- celosvětové prodeje určitě Mazdu nepasují na globální auto, byť bych jí to přál.
Design je věcí názoru, Polo v podstatě nějaký větší facelift nepotřebuje, nestárne.
V Polu vzadu málo místa? V porovnání s kým? Srovnej si auta ve třídě a Polo nikterak nezaostává, navíc srovnávat s Mazdou 2, kterou ještě nikdo mimo obázek neviděl... odvážné.
Jel jsi vůbec Polo?
1,2 TSI je v nové generaci, jinak řešený. Ano, mělo svá slabá místa, bohužel, kdo to banalizuje, nenalévá čisté víno, ale nyní se bavíme o novém modelu, potíže by měly být vyřešeny, doufejme, že stejně tak dobře Mazda konečně vyřeší antikorozní ochranu.
Evropa je po stránce techniky, jízdy, úsprnosti a kvality nejnáročnější trh. Ceosvětově se prodalo více Pol nebo Mazd 2?
V prostornosti má částečně pravdu. Polo je totiž méně prostorné jak Fabia II (a tím pádem i než FIII). Jenže Fabia není úplně ten nejlepší třídní ukazatel...
Asi půjdu dost proti proudu, ale musím říct, že se mi to autoé nelíbí. Na Mazdě 3 a 6 ty křivky vypadají dobře, ale na krátké a relativně vysoké Mazdě 2 to pak nepůsobí dynamicky, ale spíše jako statčí Citroen C3 ve tvaru "vajíčka". Je ale dobře, že lidi mají na výběr z různých stylů.
Polo boduje konzervativní elegancí a komfortem.
Neboj nejsi sam. Přesně stejně to vidim i ja a už jsem to v předchozich člancich o 2 psal.
Kodo desing funguje na 3 a 6 ale na 2 to vubec nefunguje a vypada dost divně. Ale možna to v realu bude lepši. No uvidime. A co se tyče Mazdich interieru tak ty mě neberou vubec. Strohy styl Audi + velky otačkoměr s krčicim se digitalnim rychloměrem nic co by mě oslovovalo.
Z hlediska designu je nejlepším antigolfem mazda 3. O třídu níž už to neplatí, nejlepším antipolem je clio. Rozmáchlé, prostorově náročné vlny mazdy 6 už plácek mazdy 2 neunese, je to taková na předek těžká beruška. Interier je ovšem na jedničku. :yes:;-)
...nikde tady nevidím kritiku "zastaralého" "pouze" pětistupňového manuálu u dvou slabších benzínových - tedy těch pravděpodobně nejprodávanějších - verzí.
Já jen že u Fabie to bylo na ručník do ringu... Stejně jako široký středový panel.
A srovnání s A1 / A3... No calm down, please, fotky moc o realitě nevypovídají, počkejme, jak se interiér bude tvářit naživo, to, že má pár kruhových výdechů ventilace, z Mazdy 2 konkurenci pro Audi neudělá.
Zatial este toto auto nehodnotme, topperovi rodicia asi zakazali pocitac, tak si pockajme na nazor odbornika. zatial sa ho pokusim zastupit:
Mne je to auto akesi sympaticke.... viem to lebo obcas sa mi dostane japonske auto do ruky... sice pajero... ale aj tak... ja mam japonske auta rad... myslim ze su najlepsie... hned po kórejských... a nemeckých... su japonci uplne najlepsi... moj stryko z druhého kolena ma lancer... to je celkom fajn auticko... ja si myslim, ze toto auto moze podkurit aj najlepsim v trede, napríklad riu... v riu som sice este nesedel, ale urcite je podobne tejto mazde... toto je si myslim dobra volba...viem to lebo obcas sa mi dostane japonske auto do ruky... sice pajero... ale aj tak... ja mam japonske auta rad... myslim ze su najlepsie... hned po kórejských... a nemeckých... su japonci uplne najlepsi... moj stryko z druhého kolena ma lancer... to je celkom fajn auticko... ja si myslim, ze toto auto moze podurit aj najlepsim v trede, napríklad riu... v riu som sice este nesedel, ale urcite je podobne tejto mazde... toto je si myslim dobra volba...viem to lebo obcas sa mi dostane japonske auto do ruky... sice pajero... ale aj tak... ja mam japonske auta rad... myslim ze su najlepsie... hned po kórejských... a nemeckých... su japonci uplne najlepsi... moj stryko z druhého kolena ma lancer... to je celkom fajn auticko... ja si myslim, ze toto auto moze podurit aj najlepsim v trede, napríklad riu... v riu som sice este nesedel, ale urcite je podobne tejto mazde... toto je si myslim dobra volba...
pozri mozeme sa v ke stretnut a kecnut normalne na kave alebo na kofole... na co tieto sasky? pre koho? Zosmiesnujes koniec koncov sam seba nie mna, ja priznam sa vobec ta nepoznam tak ta nesudim ani nezosmiesnujem ani na teba nenadavam..... uz som z toho vyrastol a ani to nemam za potreby. Ak chces posli mi sukromnu spravu pripadne kontakt a niekedy cez vikend mozeme hodit rec .... nebranim sa tomu..... neboj nezjem ta
Topper, len si ta doberam, neber to v zlom, pokojne si mozes robit srandu aj ty zo mna :-) pravdu ti poviem, na tieto diskusie chodim uz len kvoli tebe, odkedy tu prestal chodit GTI. Malo by ti auto.cz platit, predpokladam ze nie som sam kto kazdy den netrpezlivo caka na kazdy dalsi tvoj prispevok :-) pisem ti do sz kontakt na mna. ja ta nezjem tiez ;) kavu dam rad vzdy...
ja som to zobral v pohode.... aspon myslim ze si z KE .... ak sa nemylim..... ;-)
tak so sme dvaja.... zase az tak velke mesto to nie je ;-) ... poviem ti pravdu ze napriklad aladeenovu mazdu sem tam stretnem ;-) ... tu co ma v recenzii... uz som mu o tom aj pisal raz ze som ho videl a aj mu to dokazal kedze som popisal miesto a cas ... len mna nikto nevidi >:D kua to tak ked feldy mas na kazdom rohu >:D clovek splyva s prostredim ... ale nie vazne... na recenziu si nepotrpim..... nemusi kazdy vidiet akym srotom jazzdim :-D
zase aby sme si rozumeli.... nie som suchar a smejem sa dost casto prave sam na sebe.... nikoho tu nezjem ani nic podobne... len tazko sa mi pise ako sa veci maju ked kazdy ma uz o mne nejaky divny nazor ktory si sam vsugeruje a pritom ma nepozna , proti tomuto sa ja branit neviem.... ak chapes co tym myslim ;-)
ale inak ma to pobavilo to uznavam klobuk dole :yes:
Ako úprimne...oveľa lepšia bola 121-ka...si ju pamätám, lebo som ju mal na plagáte v časopise Elektrón...to bolo ako abc-čko...no a v autoškole som mal podobného japonca...Yaris...dobré autíčko...budíky v strede ale nemám rád, v každom prípade to Mazde prajem.
ja som mal tiez na autoskole yarisa ( autoskola tonel ) hned ten prvy rocnik 2000 ale ten mi nesadol.... jak budiky tak aj ta dlhocizna radicka plus celkove zladenie auta... ked som presadol do pola tak sa mi na inej jazde hned potom slo lepsie
mladsi kamarat mal tiez fabiu htp na autoskole a na lpg..... dost sa stazoval ze to nic nejde.... tak ale autoskola je prave o tom..... ze aj ked chces nemozes a intruktor ta necha plazit sa aj v kopci.... yariisek ina ksiel slusne.... na jednicke neebol problem kedykolvek zahrabat .... slusny motor na tu dobu, auto malicke zive... ale vadil mi posed aj paka aj budiky... hrubocizny oblukovity stlpik... citil som sa v nom nesvoj..... polo mi sadlo ovela viac, tak neajko prirodzene som sa v nom hned citil... vw to vie.... vie ako na to :yes:
Ešte počas predaja dosluhujúcej generácie Mazda masívne propagovala Skyactive, zvyšovanie efiktivity, znižovanie spotreby. Pred predstavením novej 2ky som očakával, že sa Mazda blisne a bude prvá, ktorá ponúkne atmosférickú benzínovú jednotku so spotrebou pod 4 l. Úprimne, tabuľkové spotreby sú rovnaké ako pri konkurenčných TSI motoroch. Dizajn je vec vkusu, niekomu sa páči káčer v podaní 2ky, inému Fabia III, interier je zaujímavý, kvalitatívne bude na priemernej úrovni, zrejme rovnako ako v 3ke, ktorá kvalitou materiálov a celkovým spracovaním sklamala, keď nedosahuje ani hodnoty konkurenčnej stálice v podaní Golfu VII. M2 bude zaujímavá alternatíva, ale z ceľkového pohľadu v európe stálice v podaní Pola/Fiesty/Clia/Fabie výrazne neohrozí.
Dúfam, že už konečne popracovali aspoň na kvalite laku, ktorá trápila zo začiatku novú m6ku, korózia by už nemala byť taký strašiak
No jak se to veme, obojí jsou mainstream, obojí patří u nás k tomu dražšímu ve třídě, takže srovnání podle mě snesou. Nemluvě o tom, že někteří místní majitelé jej řadí do prémie >:-[];-)
Neříkám přece, že nesnesou srovnání. Říkám, že pro malou japonskou značku není ostudou prohrát s nejlepším vozem třídy téměř největší automobilky na světě.A že to nepovažuju za zklamání.
Myslel som to tak, že Golf je aspoň pre mňa taký priemer a akosi si neviem predstaviť že by mal človek jazdiť v niečom horšom, skôr lepšom, čiže taký priemer, ale 3ka nie je ani na tejto úrovni. Podobné to bude pri porovnaní 2ka/Polo/Fabia
Tvoje označení Golfa coby slabého průměru je vtipné.Takže co je pak v této třídě lepší než Golf? Mělo by toho být víc a určitě do toho nebudeš počítat Audi/BMW/MB, viď?
Golf je asi najlepšia kúpa v pomere cena/úžitná hodnota, netvrdím, že nejaké auto je v danej cene lepšie, len konštatujem, že tie autá by v dnešnej dobe mohli byť na lepšej úrovni. Z môjho pohľadu je to len obyčajný priemer, pre niekoho je to naopak nadpriemerné auto. Pri dnešných technológiách a výrobných cenách majú možnosť výrobcovia ponúkať lepšie možnosti, bohužial zisk je prednejší
odpovedal som ti .... a prosim ta volaj ma Peto >:D , ale je fakt ze topper harley v tom nie je nahodne.... mam totiz rad humor a vzdy som bol za kazdu srandu :yes: a ten Charlie je proste neskutocny typek >:D:yes:
Ze to v nejakom porovnavacom teste napr. proti polu v buducnosti v nemeckom Autobilde nevyhra, je kazdemu jasne, toto je vsak podla mna maximalne pozitivne hodnotenie zahranicneho auta, ake sa da na nemeckom autobilde najst...
Mimochodom MZD Connect z mazdy3 vyhral v Autobilde DE porovnanie multimedialnych systemov, takze ten v mazde2 bude patrit tiez medzi to najlepsie v triede malych aut...
Nemci sa pri mazde2 rozplyvaju nad jednoduchym, lahko ovladatelnym a luxusnym interierom, co uz nieco znamena, ked zvycajne zahranicne auta hania jedno za druhym, lebo Haptik a nemackene plasty...
Moj zaver: mazda sa postupne stava SUBPREMIOU podla ich planu, kapacity vytazene na 100-percent, na auta cakacie doby, BRAVO MAZDA:D