Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 2: Kompletní technická data motorů pro Evropu

David Bureš David Bureš 4. 11. 2014
119
261
Zobrazit náhledy (119)
Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2
Malý japonský hatchback představuje své motory. Novinkou je turbodiesel 1.5 Skyactiv-D.

Mazda postupně odhaluje informace o nové generaci malého hatchbacku 2. Nyní zveřejnila kompletní informace o nabízených motorech na evropských trzích. Automobil bude na starém kontinentu dostupný výhradně s agregáty o objemu 1,5 litru.

Zážehové jednotky zastoupí tři varianty atmosférického motoru 1.5 Skyactiv-G s 55 kW, 66 kW a 85 kW. Jednotlivé verze se liší svým kompresním poměrem, zatímco u vrcholu činí 12:1, u dvou zbývajících je ještě vyšší – 14:1. Nejvýkonnější verze se liší také kompaktnějším výfukovým potrubím.

Základní a střední verze 1.5 Skyactiv-G budou kombinovány s pětistupňovým manuálem, přičemž pro tu střední bude k dispozici i šestistupňový automat. Vrchol bude dostupný se šestistupňovou manuální převodovkou a systémem rekuperace brzdné energie i-Eloop, který ukládá elektrickou energii do kondenzátoru.

Turbodiesely zastupuje nová jednotka 1.5 Skyactiv-D o výkonu 77 kW a točivém momentu 220 N.m. Motor je kombinován se šestistupňovým manuálem. V kombinovaném cyklu má tento čtyřválec spotřebovat jen 3,4 litru paliva na 100 kilometrů. Podobně jako zážehové agregáty je i ten vznětový ve dvojce standardně dodáván se start-stop systémem.

Nová Mazda 2 bude myslet nejen na zábavu za volantem, ale také na bezpečnost posádky. Auto bude mimo jiné dostupné se sledováním vozidel v mrtvých úhlech, které bude hlídat pohybující se vozy i při vycouvávání z parkovacího místa, varováním před opuštěním jízdního pruhu nebo automatickým přepínáním dálkových a tlumených světel.

Již brzy se můžete na strnákách Auto.cz těšit na jízdní dojmy z nové Mazdy 2. Ještě tento týden vyrážíme do Španělska, kde si novou dvojku poprvé osaháme.

Mazda 2 – technické údaje
Motor1.5 Skyactiv-G1.5 Skyactiv-G1.5 Skyactiv-G i-Eloop1.5 Skyactiv-D
Převodovka5M5M (6A)6M6M
Zdvihový objem [cm3]1496149614961499
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]55/600066/600085/600077/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]135/3800148/4000148/4000220/1400-3200
Max. rychlost [km/h]171183 (177)200178
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,19,4 (12,0)8,710,1
Komb. spotřeba [l/100 km]4,74,5 (4,8)4,93,4
Pohotovostní hmotnost [kg]970975 (1.000)9801.040

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Sklamanie
| 6. 11. 2014
Golf je asi najlepšia kúpa v pomere cena/úžitná hodnota, netvrdím, že nejaké auto je v danej cene lepšie, len konštatujem, že tie autá by v dnešnej dobe mohli byť na lepšej úrovni. Z môjho pohľadu je to len obyčajný priemer, pre niekoho je to naopak nadpriemerné auto. Pri dnešných technológiách a výrobných cenách majú možnosť výrobcovia ponúkať lepšie možnosti, bohužial zisk je prednejší
Autobild DE zlozil mazde poklonu
| 6. 11. 2014
vid odkaz:

[odkaz]

Ze to v nejakom porovnavacom teste napr. proti polu v buducnosti v nemeckom Autobilde nevyhra, je kazdemu jasne, toto je vsak podla mna maximalne pozitivne hodnotenie zahranicneho auta, ake sa da na nemeckom autobilde najst...

Mimochodom MZD Connect z mazdy3 vyhral v Autobilde DE porovnanie multimedialnych systemov, takze ten v mazde2 bude patrit tiez medzi to najlepsie v triede malych aut...
Nemci sa pri mazde2 rozplyvaju nad jednoduchym, lahko ovladatelnym a luxusnym interierom, co uz nieco znamena, ked zvycajne zahranicne auta hania jedno za druhym, lebo Haptik a nemackene plasty...

Moj zaver: mazda sa postupne stava SUBPREMIOU podla ich planu, kapacity vytazene na 100-percent, na auta cakacie doby, BRAVO MAZDA:D
odborny nazor
| 6. 11. 2014
Ne toppere, sebe rozhodně nezesměšnil :-) takhle opravdu vypadá většina toho, co napíšeš.
Patnáctistovka
| 6. 11. 2014
Třeba to byl překlep, ale v tom testu měla právě 1600 kg (nevím, jestli s plnou/prázdnou nádrží a s/bez "normořidiče").
Avatar - _Karel_
Patnáctistovka
| 6. 11. 2014
Vzhledem k tomu, že v konfigurátoru Mazdy je mezi holou výbavou a vrcholem rozdíl 10kg, asi opravdu neváží tak málo.Nicméně holý kombík v naftě 1410 s řidičem není i tak moc, to se musí nechat. Jestli byly v tom testu konkurenti stejně vybavení, pak jsou rozdíly malé, ale pokud vím, v některém testu vážili auta a mondeo ve výbavě mělo přes 1,8t reálně.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku