To je prekvapivé, nečakal by som, že auto s halogénmi bude vyzerať horšie, ako s xenónmi a LED. >:-[] Pretože taká Octavia či trebárs Jaguar XE vyzerajú s halogénmi rovnako dobre, že? ;-)
[odkaz]
[odkaz]
Tak som zvedavý aká bude predajnosť toho diesla (vo francúzsku určite veľká). Pri tak kvalitných benzínoch, kde už aj v strednej triede väčšina predajov je s benzínom ...
Tak nevím, proč autor článku uvádí, že cena 259000 není zrovna málo, pravda že konkurenti nabízejí i slabší motorizace a tím se dostávají na cenu již od níže, ale pokud srovnáváme podobné motorizace se stejným výkonem jsou na tom cenově stejně a to s horší dynamikou. Ale tady je stejně jasné odkud vítr fouká a proč je cena podána jak je podána. Viz čvrteční PROMO Autosalon Na Prima Cool o nedostatkovém zboží >:D
Vzhledem k tomu, že mě podobné rozhodování čeká tak dám Mazdě šanci na zkušební jízdu, ale bohužel asi to nebude vítěz.
Za cenu kolem 310t už je docela dobře vybavenou Fabie Style s 81k TSI a ne 55kw s klimou za 290t. Na Fabii se bude dát ukecat ještě nějaká sleva na kterou prodejci Mazdy bohužel vůbec neslyší. Individualizace a tragické dodací lhůty je taky tradiční problém Japonců. O tom, že Fabie bude vevnitř a v kufru větší nepochybuji.
Takže řidičské srdce by asi bralo Mazdu, ale finance a rozum budou jinde...
Viděl bych to na další jinak výborné auto od Mazdy, kterého se u nás prodá pár desítek ks ročně.
s tou velikostí nevím, M2 má rozvor jaký měla donedávna Ochcávka, kufr má papírově větší Škodivka, ale chtělo by to porovnat v reálu, co se tam podaří naložit ... a dát 310 tisíc za Fóbii, to musíte být velký česko-německý vlastenec, nebo spíš zapadlý vlastenec
Tak já teda žádný velký autovlastenec nejsem, ale při aktuální úvaze druhého auta domů nad ní velice uvažuju a ta cena se mi velmi velmi pozdává. Hledám menší auto než aktuální, ale ne zas miniauto, cena je cca 300 tis. za dobrou výbavu a jedoucí motor, takže Fabia se mi zatím jeví jako ideální optimum. Nebo jsou lepší alternativy? (Rozměr, výbava a cena musí být cca stejné)
Jsem na tom stejně. Něco do 300t, co dobře jede, je malé , ale v nouzi převeze rodinu. V nějaké slušné výbavě s klimou, kož. volantem a se senzory. Právě že jiné varianty než F3, skoro facelift Corsa a asi drahá M2 nejsou. Korejci jsou bez dobrého motoru, Mazda asi drahá, z Corsy jsem zatím rozpačitý...
V českých poměrech vážně nevím, proč bych za tuhle cenu měl brát malý pekáč, když přesně pro tyhle požadavky tu mám ideální Mégane 5D. V základu sice atmo 1.6 81 kW, ale pokud chceš moderní turbomotor, tak přihodíš +40 a máš absolutní třídní špičku v daném objemu motoru. A stále jsi poměrně lehce nad 300 tis. Kč, máš 2-zónovou klimu, litá kola, senzory, ...
slovíčkaříš. Můžeme se tu donekonečna dohadovat, jestli je lepší v objem. kat. 1.2 TCe, THP nebo TSI. Faktem je, že hovoříme o absolutní špičce. Ovšem s otazníkem spolehlivosti u THP a TSI >:-[]
To máš sice pravdu, ale taky oba víme, že nová generace TSI už je zase o kus dále a určitě se koncern poučil v chybách první generace a spolehlivost bude někde jinde. Oba totiž víme, že není TSI jako TSI a není THP jako THP, čili 1,6 THP taky nebyla jedna z nejlepších, ale 1,2 THP může být někde jinde.
Ono to je hodně zkreslující, protže co se prodává nejvíce, to má nejvíce viditelné potíže. Do nedávna jsem třeba ani netušil, že 1,6 EB má nějaké problémy a ejhle na MACZ je teď jeden motor na odpis snad po 60t km v Mondeu...
U 1,2 TCe se taky ještě moc neví. Pravda, Renault si teď s novými motory dává hodně velký pozor, stačí se jen v servisu zeptat nové dCi (2,0, 1,6) jsou naprosto bezproblémové motory za které dávají ruce do ohně (pravda, 1,6 dCi ještě nemají tolik najeto jako dvoulity, které z Lagun II po FL mají najeto některé ke 400t km bez závad), i když za některé jiné části auta až tak přesvědčení nejsou... a asi pravděpodobně to bude podobné i s 1,2 TCe, ale kdo ví, ještě tady nejsou tak dlouho (ty nové, 1,2 TCe v minulém Cliu -74kW a 1,4 TCe 96kW jsou kompletně konstrukčně jiné motory, proto byly i docela žravé) aby se dalo hodnotit. ;-)
Shrnu to ale - nebál bych se 1,2 TCe, nyní ani 1,2 TSI... možná bych byl opatrnější s 1,0 EB a 1,2 THP, přecejen jsou to v podstatě novinky, ale zase jedou ve srovnání s atmosférami moc pěkně a za ten risk to pro zájemce o nové auto asi stojí.
Renault si totiž z ostudy ušil kabát když si s Mégane II a Lagunou II vybudoval pověst dokonalé nespolehlivosti. Modely jako Avantime nebo Vel Satis pak pověsti nepřidali...
Proto zkrátka Renault musí být opatrný. U VW se vždycky řekne něco o německé preciznosti a spolehlivosti a půl práce je hotovo >:-[]
Nový TSI bych si klidně pořídil, stejně tak bych si klidně pořídil i starý TSI EA211, ovšem někdy od května 2011. U koncernu si však člověk nikdy nemůže být jistý, že se z vlastních chyb poučí. Navíc díky průběžné optimalizaci a průběžným změnám dodavatelů podle aktuální ceny vůbec nelze říct, že nějaký motor či model je či není spolehlivý. Právě TSI nebo HTP jsou toho skvělým případem.
A když vidím, kam koncern VAG směřuje, tak to podle mě má ke spolehlivosti poměrně daleko a vidím to opravdu na směr obyčejných auto-spotřebičů. Např. nový Passat. Nepochybuji, že jako nový bude na třídní špici. Ale co po 3 letech provozu a 150 000 km?
Tady jde ale o M2 a její konkurenty. A v této rovině a českých cenách fakt nevím, proč volit zcela konzumní Fabii, když za obdobnou cenu můžu mít Mégane. Možná obdobně konzumní, ale aspoň o třídu výš :-! (a jestli někdo vidí zásadní rozdíl v rozměrech a parkování s Fabií a Mégane, pak by se měl vrátit do autoškoly).
Ja teda ten rozdil v parkovani mezi 4m a 4,3 m autem vidim a nemyslim si, ze jsem drevo. Vecer pred panelakem delam pravidelne 1km okruzni jizdu a dost casto se mne s mym 4,2 m autem stalo, ze zadni senzory rvaly a vpredu jsem byl jeste naraznik na naraznik. Ve meste se pocita kazdy cm. Nerekl bych nic, pokud by dotycny vybiral hlavni auto, ale jako druhy mensi vuz by se mne libila vice Fabka .
No, pro nekoho kdo resi jen velikost (s tou vybavou bych zatim pockal, japonci jsou casto drazsi v zakladu, ale levnejsi v top vybavach) bude vzdy hrat skoda prim. Ja beru auto jako celek, tam je velikost jen jednim snad z 20 kriterii a ani zdaleka ne to nejdulezitejsi, aspon pro me.
Tak ona M2 imho ani není moc přímý konkurent pro Fóbku. Je to opět ono balancování Škodky na pomezí kategorií a zkresleného vnímání těchto aut především na domácím trhu. M2 vidím spíš jako stylové a vyspělé malé auto do města, kdežto Fabia tu má image div ne rodinného vozu. A podobně se to dá rozdělit i u ostatních modelů. M3 také není přímý konkurent Rapidu nebo Oktávky. Snad jen Sup by se dal postavit proti M6, ale tam je to opět o velikosti a ta nezajímá každého (tady bohužel ano).Potom mají obě automobilky prostě jen jiné zákazníky.
Díky, ale tohle by bylo druhé auto víceméně do města a kolem. Jedno velké už v rodině je a tyhle dvě by asi byly v nějaké požadované výbavě lehce dražší. Hlavně to nepojede to tak jako F3 s 81kw TSI :-)
U nás se totiž bohužel ve spoustě případů/rodin nejdříve řeší "Cena od" a teprve až pak, co to má za motor, výbavu, jízdní vlastnosti a další. V tomto pojetí to nebude mít M2 jednoduchý, taky bohužel.
Jinak promo jsem neviděl, na Autosalon na Primě se z principu nekoukám. ;-)
Ono je to hlavně o kustomizaci, to je u japonců žalostné. Prostě chci auto do města, vlastně stačí skoro základ s nějakým motorem ale zapatit 50tis navíc protože chci parkovací senzor... Hodně lidí to prostě odradí.
Tak základní cena je v tomto případě úplně mimo, protože M2 bez klimy si asi koupí jen úplný blázen, ale možná se mezi těmi 200 kupujícími ročně nějaký přeci jen objeví. Tudíž reálný základ je 292tKč, a to stále za 55KW (?), atmosférický a těžce přidušený.
Když vezmu lídra českého trhu v této kategorii, tak za ty prachy je slabší TSi, ve střední výbavě s klimou, A vrcholná motorizace je jen o pár tisíc dražší. V obou případech motoricky naprosto nesrovnatelné.
Ale kdepak, kdepak... kdyby tam byly dvě džuzny, ale ne jen jedna... civící do prostoru, jako špunt na chlapadle. Otáčí mi to kufr, když tam to druhé chybí... cožpak není otázka konvence a symetrie tím hlavním benefitem klasických malých hačů?
Víte, ono kdyby podle Vašeho přání mělo každé auto nadprůměrnou kabinu, tak se z nadprůměru stane průměr a zase vám bude vadit, že má ,,jen" průměrnou kabinu >:D A hlavně když si kupujete auto téhle velikosti, tak jste pokrytci, pokud tam čekáte místo jak v Maybachu
ale mam pocit ze v eu si ludia zase budu kupovat fabie pola fiesty ibizy i20tky alebo clia..... nic sa nezmeni na tom ze nova mazda 2 dieru v predajnosti asi v eu nespravi.....
inak ok, pekne auto.... osobne sa mi ale styl kodo najviac paci na mazde 6 a CX5... nova 3ka a 2ka su uz len take zmensene kopirky ...... cakal som viac odlisnosti
drzim mazde palce... sice to nie je moja srdcovka ( aj ked japoncov mam rad ) ale uznavam jej kvality :yes:
Akorát nechápu smysl testování Mazdy v Pařížském provozu. Je to sice městské auto, to jako jo, ale co řidič pozná z nastavení auta, když s ním bude jezdit dvě hodiny v zácpě po městě... Jak hraje radio, fouká klima a jak funguje spojka při rozjedu..
Mazda 2 se stala nenahraditelným modelem. Její styl je zcela nezaměnitelný a ve třídě ojedinělý. Navíc celá koncepce jde proti europroudu. Nejde jen o pekáč postavený na vydojení zákazníka v první řadě.
Auto vrací protihodnotu v podobě nádherného designu a promyšlené techniky fungující jinak než na bázi příplatkových položek.