Na autosalonu v Los Angeles se představila nová Mazda3 s čtyřdveřovou karoserií sedan v provedení pro severoamerický trh a na autosalonu v Boloni proběhne premiéra pětidveřového hatchbacku.
>:D Me osobne se teda hatch libi o hodne vic nez sedan, ten zadni naraznik je sice az trosku tunerskej, ale jako celek je to pekny. A lednicky nevozim ;-)
Ty si děláš srandu, ale zkus do auta narvat dětskej kočárek, příslušenství k němu včetně caparta, pár tašek a psa a někam s takový ansáblem jezdi... Já taky musím bohužel zapomenout na kupátko dle mé libosti a jsem nucenej jezdit krabicí s kufrem na lednici. A takových nás je asi víc... >:D
A na plasty mi nešahej, s těma se rád mazlím, když jsou tak měkčený >:-[]
a jaky jiny kupe nez v benzinu ? >:D snad si chces uzit ten zvuk, tu radost v otackach a levnejsi pohonne hmoty :-) nejaky litr navic ve spotrebe te prece nezastavi ;)
presne tak, napriek tomu, že bočná silueta je dosť zachovaná z predošlej generácie, tak je tu isto väčší dizajnový posun vpred ako u jedného priameho konkurenta, tzv. etalónu triedy...
Jo, z tehle prvnich fotek se mi to docela libi :-) Urcite to prekonava stavajici generaci, ktera je podle me na Mazdu az prilis "nudna". Mazda v posledni dobe sype jedno hezke auto za druhym, aspon tedy ja to tak vidim. Ten jejich aktualni dynamicky styl se mi zamlouva. Jo, ja davam palec nahoru :yes::-)
Oproti sedanu už zadek nevypadá, že má zadní lampy z o dvě kategorie většího auta, takže vypadá o dost lépe. Bohužel obludná držka (omlouvám se, ale jemněji to nazvat nelze) zůstala. Škoda, udělat maslu decentněji, bylo by to opravdu krásné auto. Takhle to dost zavání Peugeotem a spol.
me se libi jak zadek, tak predek. sice to ma naznak peugeotu ale neni to urcite osklivy. naopak. peugeot ma ten plast obrovskej ale tady je to mnohem skromnejsi a vic dynamicky. palec nahoru :yes:
Ta verze sedanu, co nam je zde prezentovana, je urcena pro US trh. A staci se podivat na US M6 a EU M6, rozdily jsou celkem velke, proto je predpokladam i u M3..
rozdiely M3 sedan USA vs. EU bude tak ma v tom zadnom narazniku.... ako to bolo pri sucasnom M3 sedan USA vs. EU.... rozdiely ako medzi mazda6 usa a eu nebudu
casti z CV a potom zvysok dokonca z ACCORD ci LEGEND... Uz som myslel, ze sa MAZDA vymani z toho plagiatorstva hondy, ale zda sa, ze sa stale nedari uplne...
babo, len to prosim ta nepis na diskusiu na auto.sme.sk lebo ta tam obvinia so vsetkeho mozneho. Pisal som tam o inspiracii so Civicom a skoro tam zo mna spravili zavistliveho slovaka co je zaujaty voci Mazde a je nefer a bla bla bla ;-):-!
tak zas diskusia tu sice nie je vzdy uplne uzasna, ale oproti sme.sk je to raj >:D
ta inspiracia u roznych modelov hondy je tu fakt silna... Dnes sa vsetko podoba na vsetko, ale tato podoba je trochu prehnana :-!
Už se těším, až ta úžasná automobilka Ford, co se v marné snaze zachránit zbavila už Astonu a Jaguaru, prodá podíl v Mazdě Mazdě, pak se i Mazda stane nepřítelem Fordu a nebudeš se vyskytovat v mazdadiskuzích. V půlce příštího roku třeba Ford opravdu krachne, když jeho fňukání a škemrání o peníze neobměkčí americkou vládu. Pak spácháš harakiri (seppuku by na tebe byla moc nóbl) a bude od tebe pokoj úplně. To bude paráda. >:D:yes: >:-[]
Jinak máš pravdu - udělat Civic 7G ve stylu Focusu byla největší chyba, co Honda v dosavadní historii udělala...
Jako vzdy jsi totalne mimo.
Musim te sklamat Ford je na tom daleko lepe nez GM nebo Chrysler.
Společnost Ford Motor Company se rozhodla prodat část svého podílu v automobilce Mazda Motor Corp. Obě společnosti však budou i nadále pokračovat v úspěšné strategické spolupráci, která trvá již bezmála třicet let.
Po dokončení transakce klesne podíl Fordu v Mazdě
z nynějších 33,4 % na přibližně 13 procent. Ford se chce soustředit na dokončení probíhající restrukturalizace, založené na produktové inovaci. Z uzavřených dohod vyplývá, že snížení podílu bude realizováno odprodejem části akcií
přímo Mazdě, zbytek cenných papírů
odkoupí strategičtí obchodní partneři japonské automobilky. Transakce vynese Fordu přibližně 540 milionů USD
(necelých 11 mld. Kč).
„Tato dohoda umožní Fordu navýšit kapitál, který potřebujeme k financování
probíhající restrukturalizace, a současně vytváří podmínky pro pokračování úspěšné spolupráce, jež je v nejlepším zájmu obou společností,“ řekl Alan Mulally, prezident a generální ředitel Ford Motor Company. „Ford se nyní soustředí na značku Ford a na to, aby nabídl zákazníkům produkty, jaké opravdu chtějí.“
Ford a Mazda budou i nadále sdílet podlahové plošiny a pohonná ústrojí. Ford zůstane největším akcionářem Mazdy a podrží si také křeslo v jejím představenstvu.
„Prodej akcií Mazdy, který připravuje náš partner, Ford, nepovede k žádným změnám v naší strategii. Nadále budeme pokračovat v rozvoji značky a iniciativách vedoucích k zefektivnění nákladů,“ prohlásil Hisakazu Imaki, předseda představenstva, prezident a generální ředitel Mazda Motor Corp. „I do budoucna budeme pokračovat jak ve společných projektech joint venture, tak ve sdílení technických celků.“
[odkaz]
Tak smula >:D
PS Nevis kdo poslal ke dnu Rover svoji technologii 1990s nabyla to nahodu Honda? Rekl bych ze jo. >:D
Ano, máš pravdu, Ford je na tom opravdu mnohem lépe než GM a Chrysler. Je to tedy třetí krachem nejvíce ohrožená automobilka na světě. >:D:yes: To je opravdu na přípitek. Dobře to dělaj, ty kucí americký. :-)
Ad Rover: Oprav mě, jestli se mýlím - Spolupráce s Hondou Rover zachránila v polovině 90. let před krachem. Rover střední třídy, překarosovaný Accord 5G, byl nejspolehlivějším Roverem v historii. Následně byl mírně poupraven Civic 6G a prodáván jako Rover 45. To byl pro změnu nejlépe prodávaný Rover za posledních 30 let. Spolupráce to byla vzájemná - Honda z toho "vytěžila" liftback Concerto - naprostý prodejní propadák. Neefektivní Rover na tom nebyl nijak skvěle, ale stále luxusně oproti stavu z konce 80. let - alespoň dramaticky nezvyšoval ztrátu.
Jenže pak si BMW usmyslelo, že by se mu v portfoliu moc hodil Land Rover, který byly ale k mání bohužel pouze s Roverem. A tak se Rover Hondě za zády dohodl s BMW - vždyť patřit do koncernu BMW, to zní o dost líp, než joint-venture s nějakými Japonci, ne? Ale protože byl Rover ve srovnání s lukrativním Land Roverem skoro zadarmo, Němcům byl s prominutím u *. Aby se neřeklo, nasypali trochu peněz do vývoje modelu 75 (nástupce Accordu 5G), ale oddlužit Rover z doby před rokem 1995 se jim vůbec nechtělo. Tak si nechali lanďáka a Rover poslali ke dnu.
Na to, že si hraješ na člověka, co se v autech vyznáš, máš docela mezery ve znalostech. Takže pokud jsi taky fanouškem Roveru, běž propichovat pneumatiky bavorákům. :-! Druhou variantou je, že skutečnost znáš, ale doufáš, že já ne. V tom případě tě opět musím zklamat...
Spolupráce s Hondou Rover zachránila v polovině 90. let před krachem.
Bohuzel ne, kdyby ano, nemusel Rover skoncit u BMW pod cenou >:D
Rover s motorem od Hodny, ten byl tak nejspolehlivejsi ze znamemu se po mesici co ho koupil zadrel motor, to je bohuzel realita. >:D >:D
jasne, mojej babicke tiez... brecka boli Rover diesle, ktore honda prebrala. Takze sa predstavenstvo tak nastvalo (s ISUZU potom tiez neboli prilis spokojni), ze zacali vyvoj vlastneho a hned dostal kopec oceneni
Rover sa poslal ku dnu okrem ineho aj preto, lebo techniku Hondy z prelomu 80/90 rokov pouzival az do svojho zaniku ... a nepomohla ani Tata (aka City Rover)
Ale ja som si myslel ze Focus MK1 ukradol svetla od Toyoty Celica. Hmm... >:D A dokonca, ze vraj Ford ukradol nazov Focus casopisu Focus. Ale to je este nic. Casopis Focus ukradol nazov od kuzelnika pri jednom vystupeni vo chvili, ked povedal hokus pokus... a bol Focus. >:D8-s >:-[]
ty si chlape rovnou jednu napal. mazda nekopiruje od hondy nic. zacalo to uz znakem mazdy ktery je starsi nez ten hondy a pravoverni zastanci hondy tomu porad nemohou prijit na chut - je jich preci jen vic nez mazdaku takze se te pravde brani co to da. a pokracuje to timhle. na tom aute neni vubec nic okopirovanyho a pokud je to podobny tak je to proste nahoda jako u vetsiny ostatnich automobilek (vyjma cinskejch...).
tak uz proboha prestante brecet a preneste se prez to, ze je mazda pomalu ale jiste uspesnejsi znacka nez honda a dela urcite kvalitnejsi auta. nic proti honde ale spolehlivosti na mazdu 100% nema ;)
no to fakt nie je, bohuzial... :-) Dobre si pamatam, ako vysli s mazda 6 (prva gen). Sice vysli este pred ACCO 7G, ale aj tak si kazdy povedal - aha, HONDA.
to je ale velka, velka nepresnost. To povedali presne Ti, co tomu nerozumeli a nesledovali historiu znaciek... Ked niekto moc nepoznal auta a potom zbadal m6 a neskor acco 7g, tak si povedal, ze hm, honda prisla po napady k mazde... Ale opak je pravdou
Ze MAZDA 6 proste mala spustu honda znakov, pripustili aj dizajneri samotnej mazdy (niektori az ked zmenili zamestnavatela) a neskor to oznacili za chybu mazdy. O ukradnutom 5uholniku nehovoriac (mazda ukradla, ale doslenejsie postavila brandlook a spusta neznalych ludi si dnes uz mysli, ze to vymyslela mazda a ukradla honda, co je nezmysel), to sa tu riesilo uz velkrat. Ked si pozres mazda6 2G sedan (tych je malo) z profilu, tak to zase viac vyzera ako 7G...
Ja mam mazdu rad, ale stale sa nevedia zbavit toho kopirovania... V dizajne je prave obdivuhodna honda, ktoera aj vlastnymi napadmi vie uspiet aj v europe (red dot design award za CIVIC a8G aj ACCORD 8G TOURER). A zatial kazdy dizajn bol urobeny v japonsku, nie v EU, ako to robi kopec azijskych znaciek
ty si fanusik mazdy.. taky pseudofanusik. Asi ako fanusik Fiatu. Zacal si fandit fiatu, ked Ka vznikla ako derivat Fiat 500 (ano, to ford vie, on to Ka naladi a bude mat aj lepsi podvozok, aj riadenie, tomu verim). Az kym si niekto nedovoli povedat, ze Bravo je lepsie ako Focus, ci Punto (mito) ako Fiesta, to Ta to fanuskovstvo rychlo prejde.
Napodobne fanusikom mazdy (ked tam ma ford podiel), kym niekto nepovie, ze dobre, ze ford predal podiel v mazde, vsak mazda robi aj tak lepsie auta. Alebo kym nepovie, ze mazda6 je lepsia ako mondeo... mazda3 lepsia ako focus :-)
takze fanatik je tu len jeden... ford fanatik, co aby nevyzeral ako mimon, tak este fandi vsetkym, co maju s fordom nieco spolocne... A nedokaze od uhlavnych nepriatelov ocenit ziadne auto, ani v najmensom. No nic, skoda riadkov zase.
mazda je aj moja mozno druha naj znacka po honde (alebo tazko [pvoedat, este su tu Subaru a Mitsu)
Tak tohle je postřeh dne. :yes: Je to jak říkáš, pamatuju si na pár debat na téma focus vs M3 a mondeo vs M6. Všechny Mazdy jsou fajn - do chvíle, než někdo řekne, že jsou lepší než Fordy. >:D A co teprve Mazda 2 - mnohem sportovnější než oteklá fiesta - to už je tuplem oheň na střeše. :yes:
To je úplně stejné, tak jak že Ford bere motory od Peugeotu (TDCi) a benzíny od Mazdy a Volva. A je jedno, že je vlastníkem těch automobilek (Peugeotu ne). A ty podvozky jsou vyvíjeny globálně a např. podvozek Mazdy 6 se používá jenom v amerických fordech, ikdyž nevím v kterých.
A jízdně - bachraté a těžké mondeo na mazdu 6 nemá - sám jsem to zkoušel a prostě mondeo v zatáčkách nestíhá (netvrdím, že je špatná, je super, je dokonce oněco komfortnější).
Nektere, ne vsechny, TDCi jsou z "spolecneho" vyvoje FORD/PSA ne od Peugeotu!!!.
V zadne Fordu ani v US neni zadny podvozek Mazdy ale naopak ve vecine Mazd je podvozkova skupina Fordu.
Mondeo stiha v zatackach uplne v pohode jako leadr tridy a lepe nez mensi Mazda 6, ale musit umet ridit tak velke auto, jak dlouho jsi jel v Modneu 10min? ;-) >:D >:D A tvrdis ze ho znas? >:D >:D >:D
leader triedy, no jo :yes: BMW domov !!! mada je super, ale aky diletant povedal, ze mazda6 je lepsia ako mondeo??? toho si treba pdoat!!! :-) s kudlou :-)
sice musim povedat, ze sa mi osobne zda predsa len mondeo komplexnejsie auto ako mazda6, ale to je detail
Do huby si nevidis. S novou Mazdou6 jsem mel tu cest na 600km. S novym Mondeem jezdivam tydne okolo 300km uz pul roku. Kdybych mel tu moznost (Mondeo je sluzebni), tak za M6 menim okamzite bez rozmyslu.
1. podivej se co psal joshuaX
2. ze vsech dostupnych testu se doctes vesmes to same - mazda rychlejsi (sportovnejsi), mondeo pohodlnejsi (komplexnejsi chcete-li)
neni co resit. nejdriv sem si myslel, ze tu mazdu hezky branis ale toto je vazne moc. king ma pravdu. branis mazdu ale jakmile nekdo rekne ze je lepsi nez ford (coz pro nekoho je a pro nekoho ne - zavisi na to co od auta chces) tak je to najednou spatne...
Najdi mi alepson 2 testy kde je primo srovnavaci test new Mondea a new Mazdy6 kde Mazda jizdne vyhrala nad Mondeem ;-)
Konecne jsi uvedom ze bez podvozkové platformy ...Ford Mondea by ta tvoje super Mazda tak super rozhodne nebyla ;-)
Ano pro mne je Ford jizdne lepsi, ale tobe to nenutim, tak nevim co ti vadi, mozna pravda. Az bude Mazda mit vastni lepsi podvozkove platformy tak mi nebude delat problem dat Mazdu pred Ford ale to Mazda 30 let nemela.
Hezky jsi to vycetl z katalogu, Mazda6 pouziva patformu Ford CD3 platform ktere vznikla vylepsenim Ford CDW27 platform stare Mondeo >:D Jestli ma Mazda nejaky patent na podvozek tak ho ma od Fordu.
ale kulové, nic jsem nevyčetl z žádného katalogu. Předchozí mondeo má úplně jinou zadní nápravu a o přední ani nemluvím. To spíš ty to vytahuješ z encyklopedií.
Předchozí Mazdu 6 a předchozí mondeo jsem měl na zvedácích vedle sebe a ty zavěšení jsou úplně jiné. Jak přední náprava, tak i zadní náprava.
Jo a měl jsem zvednutou Mazdu 626 z roku 1998 a mondeo z roku 2001 a ty podvozky byl dost podobné - hm, že by ford něco přebral, ale podle tebe nééé, to je jenom platforma fordu.
Soucasna Mazdu 6 ma Ford CD3 2 platform - divne je ze nemenuje Mazda CD3 2 kdyz je puvodem od Mazdy. >:D >:D >:D >:D >:D >:D
To je fakt zbytocne. :yes::yes: >:D
2002–2005 Mazda Mazda6 (sedan)
The new GG platform was used by Mazda's parent company, Ford, as the basis for its Ford CD3 platform.
Note that Mazda6 models assembled at the joint-venture AutoAlliance International plant in Flat Rock, Michigan and these do not follow Mazda's system of using the platform code as characters four and five of the VIN. American-built Mazda6s use the "1YV" prefix on the VIN.
The rear multi-link suspension is remarkably similar to the "E multi-link" found in the HC platform. >:D Although also similar to Ford's own design, >:D Mazda engineers said this is a revival of the "E multi-link". >:D
ty si opravdu dement... bylo ti jasne napsano, ze mazda 6 ma jiny podvozek nez mondeo a ze mazda 6 je sportovnejsi, agilnejsi nez mondeo. mondeo neni spatny ale je vic na komfort nez M6.
prober se chlape nebo ti mozek brzo zkrachuje stejne jako krachujes ten tvuj ford :-)
a napriklad na autowebu pri testu noveho superbu se zminovali o tom ze je to dobre pohodlne auto ale pokud chcete neco agilnejsiho, poridte si M6 nebo accorda (to druhy auto si nejsem jistej ale M6 rikali urcite). superb je takovy souper pro mondeo a M6 je nekde jinde :) o sportovní kus dál...
Pujceny ses mozna ty nekde z ustavu. Na vyvoji podvozkovych platforem pracuji inzenyri Fordu a Mazdy spolecne, jsou to vysledky jejich spolecneho vyvojoveho centra (hovorme o Dvojce/Fieste, Trojce/Focusu). A to, ze Dvojka je mnohem sportovneji strizena a ze v ohledu zabavy za volantem je k ridici mnohem vstricnejsi nez nova Fiesta, tohle nevyvrati nikdo.
no to Ti Deadlift vyvrati hned... Hm... Asi takto -> mazda2 je akurat tak tvrdsia a "tvrdsi neznamena soprtovejsi". Takze bude hned rychly zaver, ze Fiesta je sprotovensjia a zabavnejsia a ze my tomu vooobec nerozumieme :-):-)
ono objektivne bude asi z hladiska univerzalnosti Fiesta zase najlepsie mini. Sportovost m2 nemusi "rezat" kazdemu a je dost mala. Ale ak sa pozrieme na to cisto zo zabavy a radosti z jazdy, tak je m2 asi najlepsia (zo zakladnych verzii, ak berieme HH, situacia bude asi ina)
Radost z jizdy jsem mel ve Fieste Titanium veci nez v Mazde. >:D
Fiesta je dospelejsi nez Mazda 2 Hlavne karoserie mi pride daleko fortelnejsi, Fiesta ma lepsi torzni tuhost v zatackach.
Pockej, ti dam brzo vedet, mam zamluvenu jizdu s novou Fiestou. A ano, mas pravdu, ne vsichni touzi po zabave za volantem (coz za skvele penize poskytuje prave Mazda2), jini uprednostni mekci podvozek a ne dobre citelnou odezvu od volantu, coz podle vsech testu nabizi zase Fiesta.
K te Fieste ani jedno neni pravda, rizeni je jeste lepsi nez v predesle generaci - EPAS funguje skvele - je lepsi nez minule generaci podvozek dospel skoro na uroven Focuse take je lepsi nez minule generaci, vlastni zkusenost s 5DV 1,25 Titanium. >:D
Panacku, asi by bylo dost divne, kdyby mela soucasna Fiesta horsi podvozek, nez ta minula, nemyslis? Zase tak trochu pletes hrusky s jabkama (aneb stary model s novym, rec byla o necem jinem)
Nemusim vyvracet takovu blbost >:D Fiesta podle mne jezdi proste lepe nez Mazda2 vsadim se ze jsi ve Fieste jeste ani nejel.
Podvozky jak u Mazdy2 tak u Mazdy3 jsou jen vyvoj Fordu EU.
I FocusII jezdi lepe nez Mazda3.
Mazda6 ma upraveny podvozek v podstate stareho Mondea ;-) Nove Mondeo ma upraveny podvozek FocuseII ktery jezdi lepe nez Mazda3.
no vsak sa tu da najst clanok o 2.2 MAZDA DIESEL, kde deadlift najprv dokazoval, ze vsak je to len 2.2 od PSA/Ford, co viaceri smahom ruky zotreli... 2.2 od mazdy je plne nezavisla, ine vstrekovace, iny zdvih, ine vrtanie (je to prevrtana 2.0)... No a pri clanku o mazdy bez fordu, ze vsak tie motory a podvozky budu mazde chybat (inak mazda6 ma napriklad uplne ine zavesenie prednych kol ako mondeo, co je dost zasadna zmena). Proste mazda je super, ale nesmie predbehnut Ford, ze? :-) V ziadnom modele, vzdy druha :-)
Tak pro blbe jeste jednou.
Vsechny Mazdi common rail motory jsou puvodem Ford a je jedno jak hodne jsou upravene. Protoze MZR-CD vychazi z MZ-CD.
[odkaz]
Mazda is currently working with Ford and Peugeot/Citroën to develop a new family of small common rail diesel engines.
A kdyby jsi cetl jeste pozorne zde tak najdes....
Prodej akcií Mazdy, který připravuje náš partner, Ford, nepovede k žádným změnám v naší strategii. Nadále budeme pokračovat v rozvoji značky a iniciativách vedoucích k zefektivnění nákladů,“ prohlásil Hisakazu Imaki, předseda představenstva, prezident a generální ředitel Mazda Motor Corp. „I do budoucna budeme pokračovat jak ve společných projektech joint venture, tak ve sdílení technických celků.“
prestan si to sypat... :-) 2.0 su tiez hodne nezavisle...
a2.2 psa/ford a 2.2 mazda proste nemaju dnes v podstate nic spolocne, tak sa s tym konecne zmier :-) Ako som pisal, ine vykony, iny krutak, iny zdvih ine vrtanie ine vstrekovace. Este nieco by si potreboval???
A co sa tyka 2.2 TDCI, tak totalna vacsina vyvoja je tam PSA, ford si to uz len doladil, dal len jedno turbo. Zaujimave ale je, ze sa im to podarilo snad lepsie, ako samotnej PSA
Ta tvá wikipedia má hold nedostatky, když ti říkám, že ve svém autě nemám motor Ford a vůbec z žádného motoru od Fordu nevychází, tak to tak je. Cituješ nějakou encyklopedii, ale nemáš žádný důkaz. Jediný naftový motor v osobních autech Fordu, který nemá nic společného s PSA je 1.8 TDCi (celolitinový starý motor, ale je slušný). Ale když si to přečteš pořádně, tak 2.0 MZR-CD je vlastní vývoj, je to typ RF a ten nemá s fordem nic společného. Tak to přiznej! Ano 1.6 a 1.4 MZR-CD jsou převzaté od PSA, které se používají v Mazdě 2 a Mazdě 3.
Mimochodem s Mondeem mám tu možnost nějaký ten pátek každý den jezdit a když jsem se rozhodoval co koupit a projel si Mazdu 6, tak jsem si ji vybral, protože je v zatáčkách mrstnější a je s ní víc srandy. Ikdyž mondeo není vůbec špatné, drží taky velice dobře a je tiché a komfortní.
Přední zavěšení v Mazdě 6 používá lichoběžník a Mondeo McPherson, což je hoooodně velký rozdíl, ale asi nevíš o čem mluvím.
jo presne ako pises a ako som napisal ja s tym DW10 a RF :-)
rozdielne predne zavesenie som tiez uz spominal, mas pravdu. Na to raz povedal, ze DOUBLE WISHBONES su slepa ulicka vyvoja zavesenia a ze McPherson je jedine spravne :-) (to pouziva ford, nie? :-) )
Jedine az tak nesuhlasim s tou mazda6, chyba jej pre mna minimalne poriadny benzin a podvozok nie je zly, ale tiez tam este nieco chyba :-)
Já benzín neřeším, protože najedu dost kilometrů a je pravda, že by nějaký silnější benzín mohl být v nabídce.
A s tím podvozkem to bude asi o tom komu co víc vyhovuje a mě Mazda 6 vyhovuje víc jak Mondeo a líp se mi to auto i řídí a líp i sedí, ale to bude asi subjektivní.
já už jezdím půl roku novou Mazdou 6 2.0 MZR-CD. A sem tam proženu Ford Mondeo 2.0 TDCi. Pro příklad na D2 je v pravém pruhu mondeo pohodlnější,ale to bude asi tím, že mazdu mám na 18" a mondeo jenom na 16". Když jsem teď mazdu přezul na 16", tak je to podobné, ikdyž mondeo je na tom o něco líp, co se týká tlumení.
mondeo ma tu pohodlnost na 16 urcite a na 17 skoro urcite v triede nenapodobytelnu. To je jasne. Co sa tyka jazdnych vlasnosti je to ale urcite oproti predchodcovi krok spat. m6 je sympaticka, ze sa zacali snazit znizit vahu (vsetkym automobilkam neostane nic ine).
Co sa tyka sportovosti su ale podla mna najlepsie FWD momentalne AR 159 a ACCORD. Tie zas ale nie su tak prakticke, ako m6 ci mondeo
crrrrrrrn. vstavame. Jo, mondeo ma najkomfortnejsi v triede pri zachovani slusnych jazdnych vlastnosti (nie ako nejaka VECTRA C, ktora bola len komfortna). A ano, mazda6 minimalne budi pocit vacsej istoty v zakrutach a viacej cloveka vtiahne do deja (v mondeu ma clovek pocit, ze je v komotnom aute uz o triedu vyssie) v zakrutach ako mondeo, no ta vaha... Co sa lepsie urdzi v zakrute, to by chcelo priame porovnanie.
Mondeo s 3 podvozkami? No ano, moje uplne prve jazdenie bolo na tom elekrickom podvozoku, tak to bol paskvil horsi ako ten novy automat, co sa snazi hrat na konkuretna DSG. Mlatilo to aj v komfortnom mode, proste des. Standardny podvozok mondea je ako som povedal (nastastie na mile lepsi ako elektricky) a sportovy kit ma dnes skoro kazdy, akurat ze ten v mondeu ho tak akurat obera o komfort a tam to hasne. Na vlasenky to proste neni
Mimochodem s Mondeem mám tu možnost nějaký ten pátek každý den jezdit a když jsem se rozhodoval co koupit a projel si Mazdu 6
Ftipe. Mam snad mel! Bez hlat jinam.
Je videt ze o Mondeu toh moc nevis. Soucasne Mondeo ma zakladni a dalsi dva podvozky, tak ze buch vi cim jsi jel nebo nejel >:D
Přední – nezávislé zavěšení kol na vzpěrách MacPherson, spodní příčná ramena s hydraulickým uložením, izolovaný pomocný rám, torzní stabilizátor
Zadní – nezávislé víceprvkové zavěšení Control Blade s příčným torzním stabilizátorem
a
Zadní – konstantní nastavení světlé výšky (pouze u kombi)
a
poloaktivním podvozkem s IVDC
a
Sportovní odpružení (nelze v kombinaci s IVDC nebo konstantním nastavením světlé výšky)
Mimo to, predni lichobezniky ma i Karosa B 941 a nebudes mi tvrdi ze to sportak ;-) Odborniku >:D Ty jsi nevidel na heveru ani kolo >:D ale asi nevíš o čem mluvím.
Sedvo, s nim je to zbytecne, staci si precist jakekoliv diskuze na tomto webu, kterych se ucastnil. Brzo zjistis, ze lepsi PR Fordu jsi jeste nikde nemohl videt nez prave v jeho podani. Rozumny clovek pochopi a zasmeje se :-) . Nema to cenu se s nim hadat, on ma jen tu svou pravdu, kterou si sam vsugeroval..
Jo to je, pamatuj jsi Ford vlastni akcie Mazdy 30 let >:D
Nemusis protoze nemas pravdu, 2,0 MZRCD vyhazi ze starsi generace MZCD zkus zavolat Imakiho ;-) >:D
2.0 MZR-CD vychází ze starého Comprexe. Podívej se na svůj odkaz z wikipedie!!! Je to typ RF a žádná starší generace MZCD. A nevím, kterou starší generaci MZCD myslíš? Protože taková snad neexistuje.
Ja mluvim MZ-CD - CiTD - Duratorq patri do Z/MZ family;-) Nerikal jsi ze wiki je k nicemu? >:D
Kdyz uz tak RF - DI-TD Used also in the 1984-1986 Ford Tempo - Mercury Topaz , the 1984-1987 Ford Escort - Mercury Lynx and pre-2001 turbo diesel Suzuki Grand Vitara, tak ze scela novy Mazdi motor jako prase >:D
Však jsem ti říkal, že blok motoru se používal už v 626 jako Comprex a to je od roku 1992 a jestli ho převzali od ford, tak před skoro 20 lety a od té doby si jde mazda svou cestou.
MZR-CD je od roku 2002 a jiný naftový motor v Mazdě 6 nebyl!!! A s Duratorqem nemá nic společného.
Ano platforma GG je od amerického fordu(ikdyž nevím, který americký ford tuto platformu používá), žádný evropský model ji nevyužívá a teda nemá nic společného s Mondeem, jak si psal. Chápeme se?
Ale tezko se da vyvratit spoluprace vyvoje MZR-CD a MZ-CD.
Jinak Ford ma vlastnich TDCi dalo vice nez je n tu 1,8 treba 2,0 2,2 2,4 atd. v Transitu a v Mondeu ZSD-420 (Puma a Endura-D)a ktere s PSA nemaji nic spolecneho. Mozna maji neco spolecneho s Mazdou
ze >:D
povod je proste u pana Diesla, ale na dnesne pomery nemaju tie motory spolocne nic, tak prosim neplac. Dakuj Fordu aspon za to, ze kupil 2.2 od PSA a vyladil ju lepsie, ako Ti francuzski podivini :-)
(Již ne)aktuální dieselový dvoulitr Mazda byl počátkem 80. let odvozen z konstrukce benzínového čtyřválce Mazda FE, montovaném například do staré hranaté 929.
Mazda je druhá, všechny její modely jsou záměrně postavené pod modely Fordu, protože Ford rozhoduje ??? Sakra, kudy jim proklouzla ta RX-8..... Nebo... sakra kudy utek ten Ford nad RX-8.
Ale no tak, měl jsem pocit že aspoň význam podobné třídy a ceny chápeš, ale koukám, že asi ne. To ti tady můžu naprosto vytrhnout z kontextu, že Ford nemé absolutně nic proti RR Phantom, nebo Vayeronu a nebo čemukoliv "speciálnímu"
Vtip je mozna pro tebe aby jsi nebrecel ze mas napul Forda, Mazda by bez Fordu rozhodne uz nemohla fungovat, krome vlastnich atmosferickych motoru ma skoro vse od Fordu jako Volvo. ;-) Precti znova vyjadreni sefa Mazdy Imakiho alespon 4x ;-)
Po dokončení transakce klesne podíl Fordu v Mazdě z nynějších 33,4 procenta na přibližně 13 procent. Ford se chce soustředit na dokončení probíhající restrukturalizace, založené na produktové inovaci. Z uzavřených dohod vyplývá, že snížení podílu bude realizováno odprodejem části akcií přímo Mazdě, zbytek cenných papírů odkoupí strategičtí obchodní partneři japonské automobilky. Transakce vynese Fordu přibližně 540 milionů dolarů (necelých 11 miliard korun).
"Tato dohoda umožní Fordu navýšit kapitál, který potřebujeme k financování probíhající restrukturalizace, a současně vytváří podmínky pro pokračování úspěšné spolupráce, jež je v nejlepším zájmu obou společností," řekl Alan Mulally, prezident a generální ředitel Ford Motor Company. "Ford se nyní soustředí na značku Ford a na to, aby nabídl zákazníkům produkty, jaké opravdu chtějí."
>:D Ford a Mazda budou i nadále sdílet podlahové plošiny a pohonná ústrojí. Ford zůstane největším akcionářem Mazdy a podrží si také křeslo v jejím představenstvu.>:D
"Prodej akcií Mazdy, který připravuje náš partner, Ford, nepovede k žádným změnám v naší strategii. Nadále budeme pokračovat v rozvoji značky a iniciativách vedoucích k zefektivnění nákladů," prohlásil Hisakazu Imaki, předseda představenstva, prezident a generální ředitel Mazda Motor Corp. >:D "I do budoucna budeme pokračovat jak ve společných projektech joint venture, tak ve sdílení technických celků." >:D
Muzes hadat, jak rikam EPAS ve Fieste funguje suprove. Podle testu "odborniku" jsem cekal opak, nastesti mam po ruce predeslou Fiestu 1,3 k primemu srovnani, tak me hodnoceni je velmi presne. ;-)
Fiesta to nema zle, ale proste stara fiesta bola lepsia, hydraulika je hydraulika. Lenze emisie a blaboly, prijemnejsie pre zeny, holt aj Ford sa uchylil k E-PAS a postupne na to prejdu vsetky modely, co je skoda. Ja sa nehadam, aj E-PAS vie Ford naladit dobre, ale nikdy to nebude ako hydraulika
Nefunguje. Konecne jsem si byl ten tvuj zazrak projet, zatim jen na chvili, dukladnejsi to bude v sobotu, prijel jsem tam starou Fiestou, projel se novou a odjel opet starou, jake lepsi srovnani mit, ze? Zhruba do 50km/h je rizeni v nove Fieste mirne preposilovane a na ostrejsi vybirani ostrych zatacek si clovek musi zvyknout, jak do nich najizdet, nova Fiesta to slusne dohani podvozkem. Chvalim, ze se zbavili smradu vietnamske trznice, ktery byl ve stare Fieste, nicmene palubka hlavne za tmy je jak nekde z pouti plne kolotocu. Jo, a 60kW 1.25 na plouzeni po meste celkem slusna, i kdyz bych si predstavoval lepsi odhlucneni. Tolik zatim z kratke projizdky, vice o vikendu.
Babo ty mas len 15 (ako pise deadlift) a uz ma vodicak a vlastne auto? Ciiii... ako si to dokazal? Uz to sice nestihnem, ale ked sa reinkarnuje to sveta iluzii a v deadliftovom pripade desiluzii tak by som chcel aj ja v 15 mat auto >:D;-)
Ty to nechapes a neviem, preco Ti to vysvetlujem... :-) Renault neznasam, bezne modely proste nemam rad... Dlho som si robil srandu aj z RenaultSport a to uz bola trochu chyba. Clio 172 bolo dost dobre, 182 Clio Cup bozie. Nove Clio RS je tiez slsune, na Cup podvozoku prada.. Megane RS sa da, R26 je fakt slusny este s tou sperou... Laguna GT ani COUPE som nesiel, ale ta natacacia zadna naprava bude mat co do seba... Twingo RS je vraj paradne. Proste im to viem uznat, aj ked im nefandim, chapes? nie, nechapes
VW neznasam este viac, ale PASSAT R36 ma dost prekvapil, aj ked je drahy a tvrdy. Scirocco asi nechvalia vsetci len tak (nesiel som). Golf GTI IV bol vysmech HH, VR6 som nikdy nemal rad, ale Golf V GTI je velmi prijemne ostre GT na kazdy den... Zase nefandim, ale ocenim. Nissan som mal rad tak PRIMERA GT P11, od fuzie z Renaultom nemam rad, vymizla Primera(aj ked P12 bolo fuj), Almera... Ale maju fajn SUV ci crossovre (X-Trail, Pathfinder, Murano), uzasne 350Z a GT-R asi tiez je dost slusny. Mittsu mam tiez rad len Evo asi, aspon na niecom sa zhodneme...
Jj.. GTI sice vyzera ... vlastne nevyzera. Je to, aspon pre mna, idealny kompromis medzi rychlostou a kazdodennym jazdenim. Keby ta Type-R mala kuscik viac koni a vzadu viacprvkovu napravu. A ideal by bol keby ju odlahcili.
Paušální jízdní vlastnosti.... Ford nad BMW >:D >:D Evo horší než Ford obecně >:D >:D Subaru jen s Imprezou >:D >:D U GTIho si člověk aspoň může myslet, že je nad věcí a bere to tady tak trochu jako hru, ale ty těm svejm blábolum snad i věříš. >:D >:D Tenhle příspěvek si musim někam zkopírovat, protože tady je zaděláno na legendu automobilových diskuzí. Díky modrý ovále, tohle je pecka. >:D
Myslim, ze king velmi dobre pochopil zmysel mojho prispevku...ale ak ty nie, tak ti vysvetlim. Bolo to myslene ironicky s narazkami na ine diskusie. :-! Holt, 4teho pokracovania Matrixu sme sa nedockali. >:-[]
uz si sa vratil zo skoly? Dneska bolo nejako dlho, co?
cely styl CV cely prebrala Fiesta (tu kozmickost). Akurat ze CV pristrojovka vrze (babraci anglicki) a Fiesta je zas hrozne zlicovana.... :-)
MAZDA pouzila CV len trochu, dalej este ACCORD... :no: Ako co sa tyka len vizuality, tak vizera pekne, ovsem to robi mazda casto. Pospaja par napadov inych automobiliek do celkom pekneho celku...
Ale nema cenu sa s Tebou bavit, Ty to stejne budes vidiet uplne inak. :-!
To budu.
Fiesta je slicova perfektne a lepe nez Civic a Civicu se vubec ale vubec nepodoba v nicem. Protoze je na tom o tridu lepe designem nez seredny Civic. Abych byl fer Fiesta je take proti Civicu o generaci nove auto. Civic je uz na trhu najaky ten patek tak ze je logicke za na kvalitu Fiesty nema. Fiesta je na tom i v necem lepe nez starsi faceliftovana generace Focusu.
Mazda nic nekopiruje ale dela svuj vlastni osobity Zoom design, ktery povazuji z japoncu za nejlepsi. Jestli nekdo kopiruje tak jen designem s spolehlivosti podprumerna Honda.
Ufff... diktat bol dnes opäť za päť ze? Hm... tak hor sa pisat do diskusie uplne bludy. Deadlift prezrad ako je to zit v Matrixe? Mozno sa dozvieme nieco nove. :-!
No já musím říct, že inspirace Civicem mě napadla okamžitě po shlédnutí fotky, ovšem výsledek je povedený, o tom žádná. Co se týče exteriéru, bude potřeba počkat, jak bude vypadat naživo... Jinak moje žená má odcházející generaci a musím říct, že přestože je vizuálně pořád pěkná, celkově mi přijde taková nemastná-neslaná, což je pro mě celkem zklamání.
no asopn na tychto fotkach je hatchback teda o svetelne roky podarenejsi, ako sedan. Aj ked ta "tlama" je tam stale dost velka. Zadok je stale trochu tazky, ale podobnu verziu naraznikov fakt mali aj minule verzie m3 sedan aj hatch pre USA. inak si treba pockat na lepsie realnejsie fotky...
mala podoba s i30 - spredu a z boku. neberiem to ako ze to skopirovali - to urcite nie, je tam ale par rovnakych kriviek. Urcite je ale mazda3 dinamickejsia, svojskesia. Interier - vyborny.
Tá palubovka je naozaj originálna, len nechápem, prečo sú rýchlomer a otáčkomer tak utopené a natočené, že spolujazdec vpredu nemá šancu vidieť, akou rýchlosťou a v akých otáčkach auto ide. Žeby ochrana pred hysterickými manželkami?
nesnasim reci typu ze je to okopirovany to a to, ale predni cast me prijde podobna s novym meganem. Jinak velky bravo mazde, na fotkach vypada krasne :yes:
ale ta podobnost s megane je pripustna... Mne tam nesedi ta velka tlama, ale inak HATCH na rozdiel od sedanu naozaj nevyzera zle.
Ten interier je ale trochu moc, nech sa na mna nikto nehneva
Hatchback se povedl naaaramne dobre. Jooo, vybirat si auto za par mesicu, mel bych problem...dobre vybavenou dvojku nebo trojku v zakladu? :-) Bravo MAZDA!!!
Jak se od mazdy dalo očekávat(a vlastně od všech japonských automobilek snad s výjimkou lexusu), znovu vyrobila interiér, který hned na první pohled vypadá poněkud plastově a ne příliš stylově. Už když jsem si sedl do 6, tak mě napadlo, jestli to mazda myslí vážně vstoupit do střední třídy s takovým paskvilem. Zvlášť markantní bylo následné přesednutí do aut evropských značek. Ale pro milovníky zápachu, který se šíří z plastů a spojů, je to jasná volba.
By me zajimalo, v cem jsi sedel, ja teda zapach plastu a lepidla necitil ani v jedne nove Mazde, s kteoru jsem mel tu cest. Rozhodne ne urcite smrad cinske trznice, co citim i po xx tisicich km ve Fieste.