Mrzí mě, že jsem neviděl jediný srovnání Mazdy 6 s Passatem, myslím zejména, spotřeba, jízdní vlastnosti a objektivní cenové srovnání ceny se stejnou výbavou.
Jako by se všichni novináři báli dotknout se Passata, aby je zarytý koncerňáci neurazili, že může být něco lepšího. Tedy ten 2,2CD motor v Mazdě patří k tomu top nejlepšímu. :yes:
Moc to prožíváš,novináři píší opatrně o každém,protože příště by jim nic nedali k testování.Úsudek si musíš udělat sám podle sebe vlastní jízdou.Tyhle testy jsou jen takové blablabla,aby se nikoho nedotkli a měli o čem psát.Podle testu se auto nekupuje,doufám...To by bylo na hlavu,přece...
tak tak, testy celkovo treba brat s vaznou hlavou a hladat tam skor nieco co sme si pri obhliadke a testovacej jazde nemuseli vsimnut. Inac clovek co sa rozhoduje o kupe auta cisto podla testov je fakt extraBLB.
A co geniální DPF v podání Mazdy a močovina pro snížení NOx?Taky super?Já jen, coby majitel M6 v naftě dám odkaz na majitele M6,kteří z DPF šílí.
[odkaz]
Aby bylo jasno, podobné problémy mají dříve rozjásaní majitelé Mitsubishi ASX v naftě, dnes už vystřízlivěli...pro pořádek,ti šílí ještě víc,protože když se hladina olej.náplně s naftou zvedne po rysku X už po 3-5 tkm od garančky, je někde chybička v konstrukci,dle servisů vše OK.Lidé nejezdí kolem komína,ale štreky.. Píši proto, že sebelepší test je sice hezký, ale realita je někde jinde.Jinak je mi to fuk,DPF mám už venku, jiný SW a pohoda,vč. emisí...
Takže to ASX,hezkou zábavu:
[odkaz]
Zastoupení a autorizáky se jim smějí do očí.Z Mazdy mám stejnou zkušenost.
[odkaz]
Mazda 6 nepouziva mocovinu pre DPF, to je problem Mazdy 3 (motor PSA).
Pre objektivnost je potrebne napisat, ze aj Mazda 6 mala (ma) problemy s DPF, ale iba u motoru 2.0, u novych 2.2 motorov je uplne iny filter a problemy s nim nie su (aspon nie ine ako u inych znaciek). mam 2.2 163k a filter sa vypaluje kazdych 800 - 1000 km, u stareho motora 2.0 kazdych 200-300 km.
Sucasne diesle s DPF nie su stavane na jazdu po meste, bohuzial.
Pripravovany motor od Mazdy BluSky-D 2.2 bude mat 129kW, 420Nm, 2 turba a ziadny DPF !!! Napriek romu bude splnat Euro6.
Mazda CX-7 používá močovinu na redukci NOx. Stará i nová Mazda3 1.6 MZ-CD (stará od EURO IV verze, sám jsem měl ještě EURO III verzi) má malou nádržku aditiva pro zvýšení teploty výfukových plynů a vypálení DPF.
Mám na tomto konkrétním modelu, přesněji řečeno jedné z prvních dovezených 6 GTA 2.2 MZR-CD 136 kW naježděno 60000 km bez jediného problému s DPF. Tento motor má lepší DPF, než měl dvoulitr. Nicméně jsem měl předtím 5 2.0 MZR-CD 105 kW najeto 50000 km také bez sebemenšího problému (nová majitelka má už prý cca 30000 km po městě a také OK).
pokial sa DPF da dat prec a zmenit SW, tak si myslim ze je to este ten lepsi pripad. Na vela autach sa DPF neda dat vobec prec lebo je takpovediac "spriahnute"s motorom a vykuchanie a prehodenie SW nic neriesi. POdobne ako mazda sa da aj v BMW motoroch vyhodit jednoducho DPF. Horsie je ked sa to neda a musis s tym KURVITKOM!!! jazdit ci sa ti paci alebo nie.
Pane Laniku, tohle snad nemuzete myslet vazne: "tovární integrace navigace má přeci řadu výhod. Když nic jiného obvykle je ovládání jednodušší a samotné navigování příjemnější."
Zejmena uzivatele Columba a Amundsena by dokazali o vyhodach vestavene navigace za bezmala 70, resp. 30 tisic ve srovnani s pristroji tretich stran, nebo dnes zcela beznymi navigacemi pro smartfony hodne dlouho vypravet...
Ad asistencni systemy - Mazda 6 nepatri mezi nejmladsi modely stredni tridy a staci se podivat, kdy konkurencni modely zacaly pokrocile systemy nabizet.
Ad mekcene materialy - ano, obligantni evropska modla, z pohledu bezneho uzivatele je ovsem mnohem dulezitejsi, aby uvnitr nic nevrzalo, nez aby pristrojovka byla prijemna na oliz, coz v pripade Mazdy plati bez vyhrady.
Ad Bluetooth - s telefony Nokia si bluetooth nerozumi nejenom u jinych automobilovych znacek, ale plati to i pro jine bluetooth prislusenstvi, jako jsou treba handsfree sluchatka, sady tretich stran apod. Problem je v pomerne problematicke implementaci bluetooth "made by nokia" - tohle je obecne znamy fakt, aneb clovek, ktery aktivne vyuziva bluetooth si nekoupi telefon znacky Nokia, pokud ovsem nechce dobrovolne travit hromadu casu vyberem kompatibilniho prislusenstvi.
Nebudu si prece kupovat auto podle toho, jestli funguje s mym telefonem. Radeji si koupim telefon, ktery funguje s jakymkoli autem, coz bohuzel pro Nokii ne vzdy plati.
K designu snad jenom tolik, ze mne osobne se libi hodne, ale jelikoz jde o vec subjektivni, necham jeho posouzeni na kazdeho preferencich.
Motor nedokazu posoudit, s timto konkretnim jsem nejel, ale Mazda motory umi, takze neni duvod pochybovat o jeho vlastnostech.
V dalsi casti se nebojte najit vic odvahy a pustte se do primeho srovnani s nejprodavanejsimi evropskymi konkurenty. Drzim palce Mazde i Vam... ;-)
Někdy stačí víc pokusů o spojení a je hotovo... Znám pár lidí, kteří zkusili spárování jednou, nevyšlo to, tak začali řvát, že je to krám a házet zařízeními o zeď.
O tom ja samozrejme nemluvim.
Hlavne Nokia E71 je povestna problemy s Bluetooth - staci pouzit google. A problemy ma nejenom s Mazdou, ale treba s Hondou ci BMW. Dalsi zname problematicke modely, kde evidentne nejde o netrpelive uzivatele jsou treba E51 ci N95.
Tohle neni poprve, co v recenzi ctu, ze integrovany Bluetooth ma problemy s nekterymi telefony Nokia...
Som majitelom Mazdy 6 sedan v tejto vybave s benzinovym 2,5i, ale predfaceliftovej verzie. Najazdenych mam cca 75 000 km za 2 roky a par mesiacov. A tu su postrehy z mojho pouzivania:
- chyba v aute USB port. menic na 6 CD je sice fajn, ale ak chcete vymenit muziku, treba napalovat CD. Okrem toho mam pocit ze mi cd prehravac poskriabal cd a musel som ho napalovat znovu. Uz neslo vobec prehravat
- Bluetooth je v aute dobre akurat tak na prijimanie hovorov tlacidlom na volante. Ak chcem volat musim zobrat telefon do ruky a pomocu telefonu vytocit niekoho cislo. Auto si nevie nacitat zoznam ludi z telefonu. Ak chcete mat cisla ulozene v aute musite ich autu nadiktovat. Az potom je mozne zavolat niekomu bez toho, aby ste davali ruky dole z volantu. Bluetooth ako take funguje fajn.
- Spotreba oleja - pri klasickej benzinovej atmosfere auto zerie olej prvu a druhu prehliadku som absoloval s olejom mierne pod riskou. Dalsie uz boli lepsie, ale ubytok oleja tam bol.
- Podvozok - je z mojho pohladu fantasticky, na letnych 18" drzi stopu a da sa s tym aj blbnut :-) Miernym problemom su nerovnosti na nasich cestach, lebo podvozok je celkom tvrdo naladeny. Ako zimne gumy pouzivam 16" plechace a tie nerovnosti uz vyrovnavaju o poznanie lepsie. Napriek tomu sa na tom da jazdit rychlejsie, auto dobre drzi. Pri rychlom prejazde zakrut sa viacej naklana, co je ale logicke :-)
- Bixenony - svietia dobre, ale nechapem naco sa zapinaju uz ked pootocim klucom? Svietia aj vtedy ked startujem motor. Je fantasticky vidiet ako ich svetlo vybledne ked auto startuje. Ich zivotnosti to neprida a neda sa to vypnut. V Mazda servise mi povedali ze ak mi to zrusia, pridem o zaruku.
- Radenie - drahy radiacej paky su kratke, auto je zive na 6. prevodom stupni sa da jazdit od 80 - 220 :-) Nevyhodou, je ze Mazda pri 120km/h toci 3000ot/min a pri 140km/h takmer 4000ot/min (toto si niesom isty, ak ma niekto zaujem viem to preverit) Takze sa to prejavuje na spotrebe. Idealna dialnicna rychlost je teda niekde do 150km/h.
- pruzne zrychlenie je podla mna vynikajuce, aj ked je auto plne nalozene. Hlavny zatah motora zacina od cca 2750 - 3000 ot/min auto potom dokaze zrychlovat az po 6000 ot/min. Otacky ako take dokazu vystupat az na cca 6500, ale nema to zmysel, auto tam straca vyrazne vykon.
Poruchy:
S autom som nemal ziadny problem zatial okrem jednej prkotiny - v zime sa pri zadnom okne zmensilo akesi tesnenie a skrutka buchala o zadne sklo pri prejazde nerovnosti. V servise to vsak vyriesili rychlo a nic to nestalo, takze spokojnost. Na aute zatial nebolo nic menene, ziadne veci, iba absolvovalo garancne prehliadky.
Ak ma zaujem niekto o dalsie info tak MACZ, pripadne diskusia :-)
Já jsem chybějící USB vyřešil továrním adaptérem pro 80GB iPod. Bluetooth modul s hlasovou obsluhou je trochu primitivní, ale na volání mi to stačí, používám Galaxy S v držáku od Broditu, takže ho mám na dosah ruky nad výdechem topení uprostřed. Spotřeba oleje 2.2 MZR-CD byla do 20000 km cca 1 litr (hodně jezdím po dálnicích), postupně klesla na nulu. Originální 18" používám na zimu, na léto mám jiná a hezčí kola. Auto mám snížené originálními (Eibach) pružinami. 185k verze se dá bez čipu rozjet na 240 km/h tacho (228 GPS).
Ja som USB riesil cez AUX vstup. iPod sa mi nepaci, lebo mp3 musis nahravat cez iTunes :no: takze ja uprednostnujem klasicke mp3 prehravace. Ale tiez to nieje stastne riesnie. Chcel som len zdoraznit ze to USB proste chyba.
Co sa tyka bluetooth ja mam tel hodeny v pri rucnej brzde, v mieste na drinky celkom tam pasuje :-)
Ako sa prejavili nove pruziny na jazdnych vlastnostiach? Ja som s podvozkom spokojny. Tiez som chcel kupovat 185k diesel, ale v case ked som kupoval auto tak bol nehorazny rozdiel v cene, tak som zobral benzin :-)
iTunes mi nějak extra neva, ale pro synchro lze používat i jiné programy. USB začíná do Mazd pomalu pronikat (už bylo dávno načase), např. 3 GT Edition ho má v základní výbavě.
Čínský šmejd. Nejméně šmejd je podle zkušeností jiných jinak předražená čínská CASKA, kterou montuje dokonce i Mazda NL do akčních modelů (nicméně přesto musela CASKA přístroj upravit, aby vyhovoval normálním nárokům evropských zákazníků).
vies mi dat nejake odkazy, plz? vazne o tom uvazujem a vyzera to celkom seriozne, a hlavne za 650 eur sa mi nechce verit, ze by to bol smejd... pripadne mi nieco odporuc...
inak, vyzera to celkom zaujimavo... aj na Cinu za 1.480 eur: [odkaz]
Zesilovač BOSE funguje v mazdě 6 GH nezávisle na použitém rádiu, je potřeba jen +12V spínané napětí (např. od pohonu antény) pro sepnutí Audiopilot módu. Zesilovač je pověšený normálně na symetrických reproduktorových výstupech rádia.
Šestka nemá výškáče vzadu v D sloupcích, na rozdíl od trojky druhé generace.
Ehm tedy výškáče, BOSE tomu říká Twiddler, což zní trochu jako název vibrátoru. :-) Pravděpodobně se jedná o highend v cenové hladině cca do 600 káčé. No prostě BOSE... ;-\
Trochu odběhnu od 6tky, ale nevíte, kdy má přijít FL verze Mazdy 3 na náš trh?
Po slhédnutí akčního ceníku nad ní hodně přemýšlím a nevím, jestli neudělám chybu:)
Pockaj si ked pride facelift a potom kup predfaceliftovu verziu s este vacsou zlavou, skladovky sa budu vypredavat za par supiek :-) Ja som tak kupoval svoju sestku :-!
Mna by zaujimalo, kedy pride nova sestka na trh, ci uz mam zacat odkladat prachy :-)
F/L trojky v EU do konce tohoto roku (pokud ti nevadi predF/L verze, drz se rady Certmike a pockej si s koupi na uvedeni F/L verze, predF/L skladovky se budou prodavat za hodne zajimave ceny).
Nova sestka se ocekava 2Q 2012, predstaveni na prelomu roku (ale to je informace primo od Mazdy rok stara, otazkou je, jestli neco nezmenili v planech).
Asi nejvěrněji vyjádřil fandovské emoce jeden horní diskutér, když k základní charakteristice Mazdy 6 zařadil to, že se s ní dát blbnout... Ano, auta střední třídy ceníme jistě všichni zejména za to, že se s nimi dá blbnout.
Nechme ty co za volantem blbnou, blbnout a vraťme se k hornímu testu. Jde o "dlouhý" test, tedy velmi náročný a chválihodný počin redakce. Diskusní prostáčky tedy žádám o zdrženlivost, všechno se dozvíš časem, i když uznávám, že už úvodní informační sprcha s tvým plakátovým sebevědomím musela mohutně zacloumat...
Osobně si z úvodu testu odnáším to, že se jedná o klasickou japončí umanutost - vnucování balíčků výbavy, že odladění podvozku má daleko k vytříbenosti evropských středních es, avšak že nijak významně nezklamává a pokud má zájemce touhu nejezdit v evropských (lepších) středních ikonách (Passat, Mondeo, Superb), poskytne mu Mazda mnoho (uměřené) radosti.
Žel se nedostává potřebné image, a to ovšem nevnímejme jako kritiku, plakátového boha dělají z Mazdy jen jednodušší jedinci, jimž pohled do ostřížích očí Mondea vyvolává pocity méněcennosti a volí proto méně uhrančivý plakát. Ano, Mazda 6 je jakýmsi importovaným středním evropským základem, nic více, avšak také nic méně. Speciálně nás může těšit, že je pryč doba počátku devadesátých let, kdy mazdy, jako vůbec jedny z prvních importovaných vozů, pomáhaly v Česku rozvážet kapitalismus se sametovou tváří do každé vsi, těšit nás může i to, že jsme v mezidobí vytvořili vlastní národní středně-třídní klenot, klenot na takové technické, designové a materiálové výši, že v podstatě není při výběru vozu dané třídy na naše silnice co řešit.
Ano ano, Superb je v kontrastu s Mazdou 6 doslovným národním mainstreamovým králem. Lze však jistě vést diskuse o tom, který východní import je povedenější, zda horní mazda, či Avensis nebo Accord. Evropská první liga je však jinde, to snad víš.
Mám Mazdu 6, předchozí generace. O koncernových vozech jsem vůbec neuvažoval. Nebaví mě hry s prodejcem, jestli mi dá jednu či dvě blbůstky zadarmo. Seznamy příplatkových výbav jsou pro mě odrazující. Raději přistoupím na vybavenější verzi Mazdy (Hondy) za rozumné peníze, než se smutně koukat, jak roste cena koncernového auta s každou přidanou prkotinou. Ale to je každého věc a určitě bych netvrdil, zda to či ono je lepší. U mě hraje roli i pocit, mám lepší pocit sedět v japonské Mazdě (celé z Hiroshimy), než sedět v Passatu, který je skládačkou komponent z několika zemí. Je pro mě férovější, že mi Mazda přiveze auto z Japonska a stojí pak míň, než Passat zpoza hranic. Ale to jen na okraj, proti gustu žádný dišputát...
Také nevím, z čeho soudíte, že evropská první liga je však jinde - jako výše, nebo níže? Já vlastně nevím, co je to evropská první liga, že by Fiat? Nebo Rolls-Roys? Myslím, že typické evropské auto vlastně už neexistuje, protože evropský trh je pro současné automobilky malý.
Tak každý máte něco pravdy. Mám jednu z posledních minulých Mazd s akční výbavou. Japončí umanutost je vskutku cítit, na hlavu postavené blokování stahování oken, malý displej se starou grafikou, perfektní systém Bose, který ale neumí MP3, vyhřívání sedadel bez regulace, palubní počítač má jen jednu hodnotu. Systém povinných výbav a konfigurací je naprosto otřesný a pokud chceš nějakou blbůstku tak musíš jít do vyšší výbavy a to se někdy pojí s motorem a cena šíleně roste.
Zato rýpat do jízdních vlastností a image je zatrpkle omezené.
Nevím jak se Mazda skládá, ale zrovna klíče jsou z Číny.
Evropská jednička je jasná - Passat. VW už má takový náskok, že mu dokonce stačí přebouchat plechy a je stále na špici. Kromě šetření je to jasný důkaz jak minulé generace byly kvalitně udělané. Co je neuvěřitelné u japonských aut, jak dokáží bezproblémově sloužit, bez nutnosti servisu.