zase to ma neskutecne humpolacky nafouknuty cumak...urcite zase pridali par centimetru mezi kapotou a motorem.
O co by to bylo elegantnejsi, kdyby ten cumak byl trosicku subtilnejsi, jak to byvalo vzdycky u Mazdy zvykem. Chapu, ze RX8 s wankelem je o necem jinem, ale i soucasna sestka si nevozila pred sebou ratafak jak Cyrano z Bergeracu.
Cele slavne NCAP a pochybna ochrana chodcu.
Jinak myslim docela pekne, jeste, jak to dopadne v serii.
Je to jedno z nejdůležitějších aut střední třídy...jde o mainstream a pokud se moderní tvary chytnou, dá se očekávat, že i ostatní automobilky půjdou odvážnější cestou.
Nová 6-tka by konečně mohla být náhradou Xedosu, který předběhl dobu.
Povedal by som, ze hlavne pre Mazdu samotnu je toto velmi dolezite auto. Mazda ma vazne ekonomicke problemy, vyraba stratu uz niekolko rokov (pozn. fiskalny rok u nich konci v marci):
2008: +91 mil
2009: -71 mil
2010: -6 mil
2011: -60 mil
2012: -107 mil
[odkaz]
Clovek nemusi byt ani ekonom aby mu bolo jasne ze tie cisla su hrozive. Co mazda potrebuje su globalne uspesne modely. Je pekne ze experimentuju s dizajnom a novymi technologiami, ale napokon aj tak rozhodnu predajne cisla...
Není nad čím uvažovat, M6 bude nejhezčí auto ve třídě a hlavně nejlepší. Jen se trefit do konfigurace a nechtít 4x4. Výběr je jednoduchý nebrat auta na F. Opel je moc velký vzhledem k prostoru, Passat má už jen služební design, Accord nemá kufr, Kizhashi nemá správné motory, Superb je jezevčík. Je to jen duel s Mondeem a hlavně s novým Mondeem co bude.
Chci vidět jak bude vypadat finální celková kompozice a interiér. Nový Mondeo bude o kus konzervativnější...zatím ukázali jen fotky špičkový verze na velkých kolech (19"??), takže základní modely budou o něco introvertnější.
I tahle generace mondea je kvůli krabicovitému tvaru, vysokému pontonu zejm. v zadní části, extrémně citlivá na velikost kol, na sedmnáctkách to vypadá jak na dojezdovkách. Myslím, že nová generace na tom nebude hůř, prostě, kdo bude chtít mondeo musí se smířit s tím, že ho guma bude stát pět litrů.
Tak hlavně, s CX5 a teď novou 6 bude mít mazda konečně design, který lze brát vážně. Kategorie nejhezčí je ryze subjektivní, ale budiž. S tím nejlepší, to už bude horší. Než se šestka ukáže na trhu, budeš tu mít stejně novou generaci jak mondea tak passatu o jejichž kvalitách nevíme nic, takže s podobnými prohlášeními bych byl opatrný. Faktem je, že z Japonců v klasických modelových třídách opravdu "jede" v Evropě jen Mazda, dělají auta odpovídající místním potřebám, taková Honda na Evropu zcela rezignovala, Toyota přešlapuje a Nissan má jedno auto, které stojí za řeč.
Hodně bude záležet, jak se osvědčí sázka na atmosefrickej benzín a jak dobrý jsou nový nafty od Mazdy. Atmo dvoulitr jsem projel v CX5 s automatem a není špatnej, ale nijak jízdně přesvědčivej...
Taky jsem s tím jel, motor je to určitě povedený, ale pro čtyřkolkové suv s at je to prostě slabé, a to nejen relativně. Jako základ pro šestku, proč ne, pro trojku fajn motor, tam bych byl zvědav na srovnání s růz. 1,4t případně 1,6t, jestli by někdo mohl dát argument, že mezi čtyřválci nemusí nutně platit, že "atmosphere is dead", pak právě tenhle motor.
Mazda by mohla poskytnout navíc větší spolehlivost vykoupenou povinnými konfiguracemi. Doufám, že už nebude to debilní zamykání oken jako teď, má to zamklé i řidič a i pro spolujezdce :-(:no:
Před časem jsem tu popisoval výběr malého SUV (zákl. konfigurace dýzl s AT), z preferencí vybírajícího a mých rad zůstalo finále mezi CX5 a tiguanem s tím, že mazda byla preferována. Jenže, dodací lhůta devět měsíců, naprostá neochota diskuse o jakékoliv slevě s argumentem právě dlouhých čekacích lhůt a novinkovosti CX5, a to v kombinaci s pevným systémem výbav, kdy zákl. výbava, challenge se to tuším jmenuje, obsahuje opravdu hodně, ale nejsou v ní park. čidla, vyhř. sedačky a xenony, které, chci-li, můžu mít až s vyšší výbavou, která ovšem cenu strká kvůli kůži navi atd. do úrovně, kdy takové auto přestává dávat smysl. Takže to skončilo u tiguana, kde si nakomfiguruješ, co chceš, dají ti slevu podle důrazu tvého požadavku a auto máš do tří měsíců. To je pak těžký.
Jo, přesně si ty výbavy nepamatuju, ale to nad challenge šlo už s metlou k osmsetpadesáti a tiguan s lepší výbavou se po vyjednávání dostal na sedmsetšedesát i se zamykáním zpátečky. ;-)
Jo, dýzl byl fajn, pěkný linerární projev, zvukově velmi kulturní, na druhou stranu ten v tiguanu na mě působil velmi podobně, je fakt, že taková x1 s dýzlem může kulturu těmhle mainstreamům jenom závidět, jakkoliv jede líp. Trochu se mi nelíbilo sladění motor převodovka ve smyslu prodlev reakcí na plyn, u benzinové cx5 s at to bylo určitě lepší.
Na toto zomierajú všetci Japonci na Slovensku, ale Mazda je tým u nás neslávne známa. Ťažko sa robia predaje, ak sa k zákazníkovi správajú ako za socializmu štýlom ber, alebo nechaj tak. ;-\
Já jsem v tomto případě jen mentor ne kupec, ale oba máme k věci podobný přístup, myslím v tom smyslu, že kupuju-li auto, nejdřív si udělám v rámci konkurence jasno, co chci, pak obešlu několik blízkých dealerů s konfigurací, ty nejlepší dva/tři z nich navštívím, a tam, kde se mi to nejvíc pozdává, domluvím podmínky a auto objednám s tím, že ho u nich budu servisovat.
Když jsme u lázní, konečně se mi z nich vrátila trojka, zadrhlo se to na tom lsd a pořád to není o.k., tak je tam zpět serie, jsem netušil, jaký um je třeba k poskládání lsd a že to u nás umí tak dva lidi. Jinými slovy zajíždím brzdy atp., domlouval jsem se s labelem, že bych mu s tím někdy příští týden přijel poškádlit jeho gtíčko. Jak jsi na tom?
si myslím, že pro tuto novou generaci by mazda mohla časem vytvořit MPS verzi, první gerace M6 ji měla(současné ne) a kombinace haldexu a 260koní byla skvělá.
Otázkou je, jeslti mazda bude mít nějaký foukaný Sky benzín??? Popřípadě by mohla ten hladex hodit se silnějším dieselem(tuším 175koní, 420Nm), krouťák by na to byl. Myslím si že poptávka by po pohonu všech kol byla, ale předokolka rozhodně nebude k zahození :-)
pěkný ale na rapida natožpak na apoštola to nemá!! to musí bejt každýmu znalci evropský submejnsuperprémie jasný, krom pár garážovejch onanistů!! BRAVO VW!!
... nacházíme se v době, kdy značná část výrobců dává přednost vzhledu před praktičností. Naštěstí jsou zde i takoví (např. koncern VW), kteří to dělají naopak, nebo alespoň s kompromisem, a těm se daří ... ;-)
co myslíte tou praktičností? Velikost kufru? M6 bude i kombi(nebo wagón). V součastnosti má i mazda velice pěkné interiéry(vize třeba recenze na CX5) a s ergonimií nebyly snad nikdy žádné velké problémy. A ano, němci v interiérech asi vládnou, ale japonci se neskutečně rychle dotahujou!
Praktickost v nemoznosti otvorenia spolujazdcovho okna v Citigo z miesta jazdca? Praktickost v nemoznosti otvorenia zadnych okien z miesta jazdca v Rapide? Alebo tá skvela škrabka v Rapide? >:D
Mazda 6, to je takové auto ve... stínu. Kdybys vycházel ze zdejších diskusí, litoval bys snad i Panameru, v reálu je to však úplně všechno jinak. Klasicky jinak. Image na bodu mrazu. Čím to? Přitom z japonského importu je to právě mazda, která důsledně pokrývá široké modelové porfolio. Věc je poměrně přehledná, mazda neumí šestku "prodat". Až příliš z toho vozu čiší snaha vyplnit kdejakou mezeru v segmentu, aniž by se kdo asi zamyslel nad tím, že právě ve střední třídě o nějaké vykrývání nejde, zde bodují jen ti, kteří tlučou zlatou střední takříkajíc "passatovskou" cestu. Tvrdší odladění podvozku, nijak zázračně vyvedená kabina, tohle není ta správná třídní genetika. Kolik myslíš že je reálných jezdců, jimž neučaruje klasika v podobě Apoštola a když ne klasika passata, pak je tu Mondeo a samozřejmě i Superb.
Já bych to dokonce definoval takto - někteří výrobci snad tvoří svá auta podle diskusí na autoportálech, neuvědomují si, že právě na těchto adresách však naleznou povětšinou jen plakátové toužiče, a vyzobávat z diskusí realistické diskusní perly (však jsou i zde), to holt po výrobcích nikdo nemůže chtít.
Lze v šestce tedy spatřovat nějaký budoucí garážový potenciál? Pochybuji o tom. Bude to stále stejné, na diskusích plakátová raketa, v reálu však ji potkat na silnicích bude tradiční úkol pro soukromé očko. Nedomnívej se však slepě, že je to ze stejného důvodu, jako u té Panamery. A právě tohle lze považovat za nejvýraznější potenciální problém budoucí mazdy 6.
Cece, jak chces delat prodeje v zemi, kde kupni sila je 0, kde plati moudra typu nejlepci je TDI pac to tahne vocpoda a Japonec az nakonec.
Mazda dojizdi na blbost ceskeho spotrebitele a na dovozni cla a vysoky kurz jenu.
Kdyby misto 550tis v zakladu stala 495 tis v zakladu, tak by se ten slavny Pasik zas tak paradne neprodaval. Clo je tu vylozene ke skode spotrebitele, protoze jinak je Mazda supr auto.