Tak 626 liftback a Xedosy, to byly vpodstatě nejpohlednější auta své doby, minimálně ve vyšší střední, kam tehdy na našem trhu patřily. Mitsubishi byly tehdy také velmi pěkné.
Tak tak, ale nielen dizajn bol na mile vzdialeny konkurencii. 4WS, 4WD, miniaturne 6-valce (1.8 litra ;), 4-ventilove motory v case, ked sa o tom konkurencii v produkcnych autach ani len nesnivalo....
Omyl, kupé a kabriolety jsou v Evropě segmenty s největším propadem, vloni o 30 % a letos to vypadá na dalších -30, vážně pochybuji, že do toho Mazda půjde. Mám pocit, že v USA bude situace podobná, jinak by tam mělo v téhle velikosti kupátka více značek, než jen Honda. :-O
No hlavně Mazda to řeší globální MX-5, takže stavět kupé v klasické podobě na bázi Mazdy 3 by asi nebylo výhodné. "Kupé" jen v podobě 3dv. MPS3, nic víc bych nečekal.
"Kupé" jako 3D verze M3 je nesmysl, pokud to není podpořeno výrazně dynamičtějším stylingem, nikdo to toho nepůjde, není důvod. Ale o M3 3D řeč nebyla, reagoval jsem na "velká kupé jsou dnes v kurzu". Nejsou a už asi ani nebudou, dneska je bohužel víc cool si koupit SUV. Proto si myslím, že ani M3 3D, ani M6 Coupe nebudou. Z ekonomického hlediska to (hlavně to druhé) nedává smysl. Navíc jezevčík M6 s jedním párem dveří, to už si fakt neumím představit. Ještě z auta velikosti kombi budiž, ale to by znamenalo to od základů překopat.
No 3d MPS3 je ale hot hatch, proto "kupé". Jinak ano, vím, že tvoje reakce byla na velká kupé, doufejme, nikde není psáno, že se za pár let karta neobrátí, lépe řečeno, že ji aspoň někdo nezvedne ze stolu.
Podľa mňa je na fotkách 5 dverový hatchback a nie kupé... Hatchback terajšiemu modelu Mazdy 6 chýba. Som majiteľom 6-stky práve v praktickom 5 dverovom prevedení z roku 2003 s motorom 2,3l a je to výborné, bezporuchové autíčko. Aj tá vyššia spotreba pri ostrejšej jazde sa dá prepáčiť. Chcel som meniť za nový model, no sedan nechcem. Do mojej Mazdičky po sklopení zadných sedadiel uložím bez problémov 2 horské bicykle. Do sedanu len po rozobraní bikov. Dúfam, že sa Mazda 6 vráti k 5 dverovému HB. :-)
Prvou fazou bolo ponuknut vsetky klucove modely s technologiou Skyactiv:
mazda 2, 3, 6 a CX-3, CX-5 plus mx-5. To bude coskoro splene.
Skyactiv II prijde najskor o tri roky, co dovtedy? Facelifty a sportove verzie/derivaty zo sucasnych aut: 2 MPS, 3 MPS, 6 MPS a snad aj 6 coupe.
No a tretou fazou bude Skyactiv II a stavim sa, ze prijde uz v novej generacii CX-5...
Takze tie nepotvrdene spravy o sportovych verziach zneju logicky - v druhej polovici zivotneho cyklu treba stale zachovat zaujem verejnosti a medii o ponukane auta a sportove verzie tomu napomozu, ako aj zvyseniu imidzu a prestize znacky...
Keby dosla 6 coupe, urcite bude globalny model a drahsia ako 6 a tym padom nebude treba predavat masovo plus bude to derivat - nizsie naklady na vyvoj, mozno iba vyladia 2/2.5 l a pridaju tam zo 30 koni...
Odkedy sa mazda odtrhla od fordu, neskutocne sa im dari. Pevne im drzim palce, cochvila bude splneny ciel predaja 1.5 miliona aut rocne a do 2020 sa postupne snad dostanu aj na tie 2 miliony.
Mazda nikdy nebude velka automobilka, ich ciel je jasny - stat sa subpremiou medzi VW a AUDI, blizsie k audi. Ma to jednu obrovsku vyhodu - neodberaju vo velkom od subdodavatelov v style VW alebo Lidlu, ale su nuteni robit vlastny vyvoj, a tento vyvoj posuva vpred cely automobilovy priemysel. Darmo, inovacie prichadzaju od malych firiem...