Musím se smát, že jste Autowebu, který se neustále prezentuje jako strašně sportovní a často se též vysmívá i vaší redakci, nadělili pár sekund:))) :yes:
O P. Jandu bych neměl nejmenší strach, ten řídí způsobem, který nejsem schopen pochopit a je velmi, velmi, velmi rychlý... a hlavně strojově bezchybný.
Jinak Aleši velká gratulace! :yes: Jenom je škoda, že po mocenských rozbrojích v MX-5 klubu se nejede v rámci Miata Cupu, ale je to pod Amater cupem.
Aha, tak o těch nevím >:D Já toto konstatování směřovla hlavně k tomu, jak to řízení působilo. Jinými slovy, kdybych uměl řídit jako PJ, tak bych byl vážně spokojen, protože tak chirurgicky přesné meziplyny, apexy trefované na milimetry, a schopnost balancovat s autem na hraně, jakoby to bylo jen tak mimochodem, k tomu mám velmi daleko.
Kucííí, gratuluji!!! To museli hlavně ti rychlíci z Autowebu koukat, co? A dotaz: dá se na to přijet podívat, nebo je to uzavřená akce? A mohl bych si zajezdit i se svým autem? Ale není to bohužel MX-5... Díky moc za informaci.
Ano, ale píšu to z jiných pohnutek, než by sis asi myslel. V současnosti už musíme zájemce odmítat, míváme plno dlouho před závodem, ale pokud se někdo zapálený chce svézt za opravdu směšný poplatek, sluší se informovat o možnostech, pokud se nahlásíš v předstihu, jedeš. ;-) Ono totiž 2,5 tisíce za AmC není úplně málo peněz.
Já bych se zase tak moc nesmál, formát, kdy jedou s jedním autem 3-4 jezdci je poněkud nešťastný, pokud není mezi jízdami tak 30 minut odstup. Ten, kdo začíná, má obrovskou výhodu, pokud je jízdní styl agresivní, po 3 ostrých kolech už toho mohou mít pneumatiky i brzdy plné zuby a ten, kdo jede třeba 3. nebo 4. už řídí úplně jiné auto, než ten, kdo začíná. Pro zajímavost - Richard jel novinářský MX-5 Cup i v září 2011 [odkaz] a s NC1.8 měl lepší čas, než teď s dvoulitrem. Mohl teď jízdu pochopitelně úplně zkazit, ale rozdíl mezi 1.8 a 2.0 je propastný, zatímco NC1.8 jezdí dost podobně jako NB1.6, dvoulitry při Miata Cupu nepěkně prohánějí kompresorové NA a NB. Pořadí startujících by tedy také mnohé napovědělo. Jak už tedy podotknul Aleš, je třeba také spousta štěstí. Ty časy zatím nejsou příliš rychlé, takže během sezony ještě mohou přijít různé zvraty. Ovšem Aleš každopádně. :yes:
však jasne, ale vzpomen jak bylo o tom vikendu, hnusne, kluzko, je to videt i na fotkach. Navic trat mohla byt trochu jinak postavena, jeden kuzel v sikane a pul sekundy v haji bo musis brake :). Nez jet prvni, to radsi druhy - gumy studene, kluzke, auto nezahrate. A meli dve, takze tasekera 10 sekund asi nebyla autem >:-[] . PS: kamos s 1.8 jezdil taky svizne, ona ma asi na sosnu lip poslozeny kvaltiky ;-)
Dostupné zdroje o kluzku nehovoří (byli tam kluci od nás) a tým organizátorů v Sosnové staví trať už roky stále stejně, proto se dají krásně porovnávat časy i několik let zpět.
UHP gumy se na provozní teplotu dostanou už v zaváděcím kole a to je ještě dobré moc nebláznit. Zbytek auta nepotřebuje zahřívat vůbec, jak už jsem napsal, s dalšími koly už jdou do háje pneumatiky i brzdy.
Poslední dva časy jsou poměrně tristní, ale zbytek pole je ve 4 sekundách, 2 s na kolo mezi 1. a 5., to je sice rozdíl třídy, ale i víc než sekunda může jít na vrub únavy auta. Ostatně Aleš nám určitě může o formátu jízd sdělit více, mně to rozvrstvení časů skoro naznačuje, že pořadí v cíli mohlo být víceméně shodné s pořadím na startu, je to takové ...symetrické. :-)
Co vím já, tak první jel v autě třeba Ondřej Lilling, píše to přímo ve svém článku.
Aleš zkrátka ukázal, že úplné poleno určitě není a vzhledem k rozdílům sekundu až dvě na kolo oproti ostatním (kromě těch dvou posledních) to může příště dopadnout úplně jinak. Přeci jen ty rozdíly jsou stále takové, že se toho schová kondice konkrétního auta a to, jestli se člověku kolo zrovna povedlo či nikoliv. Některé reakce, co si zde berou do úst autoweb, protože Ondřej byl pomalejší než Aleš, jsou opravdu hodně směšné.
To jsou reakce lidí, kteří nemají o závodění ani páru, proto jsem se proti tomu komentáři ohradil. Přečetl jsem si prolinkovaný článek na driverswebu a přestože už jezdím okruhy 4 roky (pokud tedy lze o těch 4 účastích ročně tvrdit, že "jezdím okruhy" >:D moje dojmy dost podobné. Momentální rozpoložení udělá strašně moc, stále mi chybí ten výraz maximálního soustředění před startem, jenž se stává vděčným objektem zájmu fotografů v těch trošku vyšších třídách motorsportu a po měřené jízdě také vím, jak je v které zatáčce vysoký plevel za obrubníkem. >:-[] Daleko víc se soustředím při volných jízdách, kdy se můžu s někým na trati nahánět. :-)
Aleš zajel oproti zbytku super, ostatně má stejné auto doma a tohle jezdecké pole se na něj bude asi těžce dotahovat, ale uvidíme, co technické Mýto, s tím nemají motorističtí novináři téměř žádné zkušenosti a hodně na srdce je pak Písek.
To jsem se zasnil, já si snad letošní sezonu o nějaký ten podnik ještě prodloužím. >:D
Tuším, že jsem jel jako čtvrtý nebo pátý z novinářů, mezi jízdami toho stejného auta (byla dvě) bylo dost času.
King: to jsou časy jedné (lepší) jízdy, kompletní tabulka je na stránkách Amatercupu. Štěstí přálo a oba časy jsem měl nejlepší.
Je to známá věc: nejlepší jsou vždy a výhradně jen ti... nejlepší :yes:
Upřímné gratulace, člověka potěší, když se dozví, že ti co umí "rychle" psát umí i rychle jezdit. Tohle ostatně na diskusích platí též, však to znáš - jak píšeš, tak jezdíš...
Ty máš problémek v tom, že pořád koukáš na ty druhé. Na sebe se podívej, o sobě přemýšlej. Vždyť proto ten horní text - jak píšeš, tak jezdíš. Koneckonců, Sennu jsem na zdejších diskusích zatím nenatrefil... :-)
Martine, sakra. To nahoře je informativní článek o tom co se událo a jak to dopadlo, nečekáš snad, že tu bude zdejší mistr testér srdceryvně vypisovat jaké to je, když bere zatáčku po dvou. Tím kvalitním psaním jsem přece myslel testy od Aleše.