Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda MX-5 Cup: První podnik úspěšně za námi

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 10. 5. 2013 • 14:13
64
39
Zobrazit náhledy (64)
Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5
Novináři si to letos rozdají za volantem Mazdy-MX-5, seriálu závodů se účastní i Auto.cz. V prvním podniku jsme zvítězili.

Automobilka Mazda letos oslovila vybrané redakce, kterým nabídla zajímavou možnost: zkuste si za volantem modelu MX-5 s dvoulitrovým motorem změřit síly s ostatními kolegy! Auto.cz, ale i spřátelené redakce Světa motorů a Auto Tipu nabídku přijaly a jejich redaktoři se proto objeví na startu alespoň tří ze šesti závodů.

A kde že se pojede? Dvakrát v Sosnové, dvakrát ve Vysokém Mýtě a dvakrát v Písku. Česká republika bohužel nenabízí síť profesionálních malých okruhů, jakou mají třeba v Anglii, nicméně i miniokruhy, jako jsou tři výše zmiňované, nabízejí ve spojení s agilní MX-5 zajímavé svezení. Nejde o peníze nebo hodnotné ceny, jde o příjemné svezení v partě automobilových nadšenců (jede se souběžně s podniky Amater cupu) a kamarádů z branže.

To však neznamená, že bychom soupeřům něco darovali! Samozřejmě cílem není jízda na absolutním limitu sebe ani auta, bylo by dobré, aby obě dvoulitrové MX-5 tento miniseriál přežily ve zdraví. Asi největším strašákem je poslední místo, které logicky na někoho zbýt musí.

V prvním podniku, který se v Sosnové jel 20.4., se naší redakci zadařilo a skončili jsme první. Jezdí se stylem závodů do vrchu, tedy závodník má jedno zahřívací kolo, potom start z místa a dvě ostrá kola, jejichž čas se sčítá. To celé se odjede dvakrát a lepší čas se počítá do poháru. Pro představu, rychlejší dvojici kol jsme zajeli za 105,97 sekundy, což je o téměř deset sekund pomalejší čas, než jakého dosáhl vítěz nejsilnější třídy Amater cupu s Mitsubishi Evo X. Nutno však podotknout, že na rozdíl od velké části ostatních vozů byly „naše“ Mazdy na běžných silničních pneumatikách a v sériovém stavu.

Výsledky prvního závodu MX-5 Cup (Sosnová)
PořadíRedakceJezdecČas [s]
1.Auto.czAleš Jungmann105,97
2.Svět motorůMartin Machala107,60
3.Autoweb.czOndřej Lilling108,03
4.Driversweb.czMartin Jánský109,38
5.Speed, Top GearRichard Herbich110,28
6.Lidovky.czJan Stacha114,20
7.Novinky.czMartin Žemlička114,50

Související články

Témata
Avatar - King
13. 5. 2013 07:38
Re: Autoweb:)
V tom případě slušný výsledek. :yes: :yes:
12. 5. 2013 19:29
Re: Autoweb:)
Tuším, že jsem jel jako čtvrtý nebo pátý z novinářů, mezi jízdami toho stejného auta (byla dvě) bylo dost času.
King: to jsou časy jedné (lepší) jízdy, kompletní tabulka je na stránkách Amatercupu. Štěstí přálo a oba časy jsem měl nejlepší.
Avatar - King
12. 5. 2013 19:28
Re: Autoweb:)
To jsou reakce lidí, kteří nemají o závodění ani páru, proto jsem se proti tomu komentáři ohradil. Přečetl jsem si prolinkovaný článek na driverswebu a přestože už jezdím okruhy 4 roky (pokud tedy lze o těch 4 účastích ročně tvrdit, že "jezdím okruhy" >:D moje dojmy dost podobné. Momentální rozpoložení udělá strašně moc, stále mi chybí ten výraz maximálního soustředění před startem, jenž se stává vděčným objektem zájmu fotografů v těch trošku vyšších třídách motorsportu a po měřené jízdě také vím, jak je v které zatáčce vysoký plevel za obrubníkem. >:-[] Daleko víc se soustředím při volných jízdách, kdy se můžu s někým na trati nahánět. :-)

Aleš zajel oproti zbytku super, ostatně má stejné auto doma a tohle jezdecké pole se na něj bude asi těžce dotahovat, ale uvidíme, co technické Mýto, s tím nemají motorističtí novináři téměř žádné zkušenosti a hodně na srdce je pak Písek.

To jsem se zasnil, já si snad letošní sezonu o nějaký ten podnik ještě prodloužím. >:D
12. 5. 2013 18:42
Re: Autoweb:)
Co vím já, tak první jel v autě třeba Ondřej Lilling, píše to přímo ve svém článku.
Aleš zkrátka ukázal, že úplné poleno určitě není a vzhledem k rozdílům sekundu až dvě na kolo oproti ostatním (kromě těch dvou posledních) to může příště dopadnout úplně jinak. Přeci jen ty rozdíly jsou stále takové, že se toho schová kondice konkrétního auta a to, jestli se člověku kolo zrovna povedlo či nikoliv. Některé reakce, co si zde berou do úst autoweb, protože Ondřej byl pomalejší než Aleš, jsou opravdu hodně směšné.
Avatar - King
12. 5. 2013 18:22
Re: Autoweb:)
Ano, ale píšu to z jiných pohnutek, než by sis asi myslel. V současnosti už musíme zájemce odmítat, míváme plno dlouho před závodem, ale pokud se někdo zapálený chce svézt za opravdu směšný poplatek, sluší se informovat o možnostech, pokud se nahlásíš v předstihu, jedeš. ;-) Ono totiž 2,5 tisíce za AmC není úplně málo peněz.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud