Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda MX-5: V příští generaci 1,3 Turbo a více možností individualizace

Ve své čtvrté generaci má Mazda MX-5 nabídnout nižší hmotnost ve spojení s přeplňovaným motorem o objemu 1,3 litru.
Zpět na článek
1. 9. 2012 10:18
Skyactiv v praxi...
...co na to říkají zdejší antikoncernoví fanatici co tu psali něco o tom,jak Mazda ukazuje cestu...,jak Mazda dokáže vyrábět motory s velkým objemem,velkým výkonem a spotřebou nižší než v případě downsizingových motorů? :-) Už se těšíte na novou Mazdu 1,3 "TSI"? :-) ;-)

P.S. Doufám,že to bude trojhrnek >:D
Rozbalit vlákno
40
1. 9. 2012 10:35
Re: Skyactiv v praxi...
Nestraš :-)
Avatar - Ham.
1. 9. 2012 11:28
Re: Skyactiv v praxi...
Skyactive se ukazuje velmi dobrý v oblasti dieselů, tam jsou výsledky srovnání Mazdy s konkurencí velmi dobré. Výsledky Skyactive v atmosferických benzinech jsou podle mého názoru rozpačité a dříve nebo později to skončí u "TSI". Jak vidno tak asi dříve.
1. 9. 2012 17:20
Re: Skyactiv v praxi...
Clovece,neviem kde beries tu istotu,ale benzin Sky je podla mna pecka tiez...
Avatar - Ham.
1. 9. 2012 18:56
Re: Skyactiv v praxi...
No v prvních srovnáních mu třeba staré 1.8 TSI ošklivě pocuchalo pěšinku takže předpokládám, že bude mít velký problém i s ostatními moderními turbobenzíny (EcoBoost, TCe, THP etc.). Prostě 2.0 Skyactiv-G je klasická, atmosferická pecka co řve (protože se musí točit) a stejně nejede, do MX-5 nevhodný motor.
1. 9. 2012 21:10
Re: Skyactiv v praxi...
:-) porovnavat 1,8TSI na mensom Yetim a 2,0 Sky na CX-5 (test Koncernovy Autobild)...to je dopredu jasne,ze dynamicky je lepsie na tom turbo...zial treba povedat aj B a to o liter vyssia spotreba...z toho isteho testu.
Doporucujem ale aj ine zdroje informácii...
Avatar - Ham.
1. 9. 2012 21:17
Re: Skyactiv v praxi...
A jaké konkrétní zdroje informací můžeš doporučit? Btw, ten Yeti má vyšší hmotnost i Cx než CX-5.
1. 9. 2012 21:59
Re: Skyactiv v praxi...
U nas je to mesacnik Auto magazin,robia si vlastne testy a nie preberanie z nemeckej redkacie alá Autobild...testovali benzinovu verziu s uplne inymi pocitmi,ako sa prezentovalo v nemeckom Autobilde...podotykam,napr. verzia AWD a s AT ma takmer o 1s lepsiu akceleraciu ako MT a z daneho testovania dokonca aj lepsiu spotrebu...takze mozno by tato benzinova motorizacia nebola na tom dynamicky tak zle ako MT vs 1,8TSI.
2. 9. 2012 10:57
Re: Skyactiv v praxi...
Co to pořád čtu, dnes je snad každý motor bez turba a "bezporuchového" fauveee řetězového rozvodu nevhodný pro cokoliv :no:
Avatar - Ham.
2. 9. 2012 12:28
Re: Skyactiv v praxi...
Ano, dnes cokoliv od dvouválce až po šestiválec je bez přeplňování chcíplotina, přežívá minimum dobrých atmosférických osmiválců a pár atmo deseti a dvanáctiválců, ale brzy buď půjdou do přeplňování také nebo je vymažou přeplňované osmiválce (větší část 12válců již přeplňování také má). :-)
Avatar - Hammunasakra
2. 9. 2012 12:57
Re: Skyactiv v praxi...
Jel jste někdy s nějakou "chcíplotinou" (V6 3.7) od Infiniti? ;-)
Znáte "chcíplotinu" (ve VELMI povedeném a VELMI PODceňovaném) Honda Legend V6? :-)
PS: Znám aut (NADprůměrně) znalé fandy kteří z nastávající TURBO(a trošičku i KOMPRESOR)-doby až TAKovou radost NEmají.. ;-)
2. 9. 2012 20:19
Re: Skyactiv v praxi...
Nebo chcíplý dvoulitr v s2000? Točící téměř 9 a půl? No jo, je to chcíplina, kde se hrabe na 1,9 TDi 77 kW ;-\
Avatar - Hammunasakra
2. 9. 2012 21:03
Re: Skyactiv v praxi...
No ale s motory jako je ten v Honda S 2000 se už setkávat NEbudeme.. ;-\
..zato s "MOTOROVÝMi SYMBOLy Evropy" jako je 4válec TDi "dnesadenně" až NAVĚKY
;-)
2. 9. 2012 21:09
Re: Skyactiv v praxi...
:yes: vlastně :no: :-(
2. 9. 2012 20:17
Re: Skyactiv v praxi...
Atmo motory mají prostě zcela jiný charakter, než přeplňované. Člověk, co dnes jezdí pouze s foukanými agregáty, to ale nepochopí, neboť zapoměl (nebo nikdy nevěděl), co je to opravdu řídit auto. Nebo jsem já staromódní :-)
Avatar - Ham.
2. 9. 2012 20:46
Re: Skyactiv v praxi...
Neboj, na atmosférách mám odjeto víc než dost. Ale rozumně postavené přeplňování je dnes na takové úrovni, že atmosféru uživatelsky zatluče do země u všech běžných aut. Osobně bych jejímu kouzlu rozuměl třeba u těch 12válců nebo 8válců v otevřeném sporťáků, tedy v autě pro zábavu, kdy nemají problém s dostatkem výkonu v celém spektru a především hezky zní. Ale dávat dnes 4válcové atmosféry do běžných aut a koukat jak mi hladce odjíždí pomalu i foukané tříhrnkové litry, to je trochu trapas. Pokud je někdo jo milovník vysokých frekvencí tak si koupí na zábavu motorku a může preludovat mezi 10-12tis. ot. kam se žádné auto nikdy nedostane.
Avatar - Hammunasakra
2. 9. 2012 21:05
Re: Skyactiv v praxi...
Máte pravdu - vivat "poslední mohykán" Mercedes SLS 6.3 AMG :yes: :-)
3. 9. 2012 13:05
Re: Skyactiv v praxi...
A Clio RS, RS5, Ferrari, Lambo, Viper a další.
2. 9. 2012 21:08
Re: Skyactiv v praxi...
No jo, jsme u toho, co je dnes běžné auto. Mi by se hodně líbilo mít atmo 4válcový dvoulitr klidně ve střední třídě, kdyby auta v ní neměli 16 metráků ;-\
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2012 18:27
Re: Skyactiv v praxi...
Vy tedy Mazdě "přejete VWěci"! :-|
PS: Chápu že jste tím "TSi" chtěl říci "turbomotor(ů)", ale..
..tak tak VW svět ještě NEovládl, tak se to (zatím? 8-s ) ještě říct NEDÁ ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
1. 9. 2012 11:51
Re: Skyactiv v praxi...
Miatu určitě chtějí zachovat jako auto orientované na záživnou, nebo chceš-li zábavnou, jízdu. Spotřeba je tak až na nějakém dalším místě, protože když na to šlápneš, tak si to stejně něco vezme a úspora několika desetin litru by mohla v určité situaci znamenat dojem líné, nebo jinak pocitově nedostatečné jízdy. A této potřebě zřejmě lépe vyhovuje takovýhle motor bez SkyActive, Takže bych to neviděl tak tragicky.
1. 9. 2012 15:47
Re: Skyactiv v praxi...
Taky bych z toho neměl strach. Mazda se na poli motorů nebojí experimentovat viz Wankel, Skyactiv apod... Pokud bude auto lehčí než původní Miata, tak proč tam nedat i monší motor s turbem, snižuje to hmotnost ne? No jsem opravdu zvědav na výsledek ;-)
1. 9. 2012 16:36
Re: Skyactiv v praxi...
To je otázka, turbína, kompresor, hadice, intercooler..to taky něco váží.
1. 9. 2012 17:04
Re: Skyactiv v praxi...
No je to jen předpoklad, takže uvidíme ;-)
1. 9. 2012 17:24
Re: Skyactiv v praxi...
Kebys bol radsej rozmyslal nez bol moc ftipny! :-)

Mazda vie presne čo má robit! Nie trendovo pichat turbo vsade...ale tam kde treba a to su prave auta určene na zábavu!
Vid 2,3 DISI turbo či teraz 1,3litra turbo a krásnych 200koní...pricom to nie je Skyactiv,aspon to nebolo ani v clanku.
Avatar - JDM
1. 9. 2012 17:39
Re: Skyactiv v praxi...
:yes: :yes: on asi snídal koncernovou kaši >:D a neuvědomil si co je za šrot TSI >:-[]
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2012 18:30
Re: Skyactiv v praxi...
On snídáobědvávečeří JEN "koncernoVWou kaši" (o tom žádná... :-)
..proto mu to také "ujelo" a místo "motor s turbem" napsal "volkswagenovsky" TSi ;-)
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2012 18:31
Re: Skyactiv v praxi...
Ano do "malého (lehkého) štírka" typu MX-5 může být (silný) malý turbomotor "to prvé ořechové" :yes: :-)
1. 9. 2012 19:11
Re: Skyactiv v praxi...
jj, Fiat Uno 1.3 turbo byl taky zatraceně zábavná hračka, tak proč by to nešlo u MX-5.
2. 9. 2012 10:54
Re: Skyactiv v praxi...
Ale co si budem říkat, atmo dvoulitr má taky charakter :-)
Avatar - Hammunasakra
2. 9. 2012 11:22
Re: Skyactiv v praxi...
To ROZHODNĚ ano - já měla (ještě) v minulém tisíciletí 2 litr atmo 120 kW a ten byl SUPER .. :yes: :-)
..ale dnes už jsme "pokročili" (otázka je jestli opravdu) DÁL a turba "vládnou" motorům od těch mal(ičk)ých po V12
Avatar - petrumr
1. 9. 2012 19:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 9. 2012 22:00
Re: Skyactiv v praxi...
Čtyřdobý tříválec je z technického hlediska horší než čtyřválec - nemůže být ani zdaleka tak kultivovaný. Sice je levnější, ale to je u auta pro zábavu, kde tolik nejde o cenu, úplně jedno.
2. 9. 2012 10:54
Re: Skyactiv v praxi...
Třeba to bude dvojtakt ;-)
Avatar - Ronault.
2. 9. 2012 13:44
Re: Skyactiv v praxi...
>:D >:D :yes:
2. 9. 2012 21:10
Re: Skyactiv v praxi...
:-) :yes:
Avatar - Ronault.
3. 9. 2012 09:33
Re: Skyactiv v praxi...
Při vzpomínkách na dvoutakty si představ, jak by to vypadalo na silnicích.... "Cítíš ten spálený olej?" "Jj, asi tudyma projela nová Mazda MX-5" >:D
3. 9. 2012 09:47
Re: Skyactiv v praxi...
Když můžou být dvojtaktní motokáry, proč by nemohla mx-5, což vlastně je taková větší motokára :-) a to nemyslím ve zlým, mi se mx-5 opravdu hodně líbí :yes: a líbí se mi taky dvojtaktní zápach, mnohem víc, než naftový :-)
2. 9. 2012 14:05
Re: Skyactiv v praxi...
jistě, mohli by si tam dát dvoudobý jednoválec z fichtla a nadopovat ho hahaha >:D :yes:

To bude teprve downsizing >:D
2. 9. 2012 21:11
Re: Skyactiv v praxi...
hele, vocamcať pocamcať :-)
2. 9. 2012 08:19
Objem / výkon
Motor 1,3 litru - 147 kW - z toho jde strach, to snad ani není možný. To mělo BMW 2,8 litru v půlce devadesátých let 147 kW.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Hammunasakra
2. 9. 2012 11:23
Re: Objem / výkon
Nojo TURBO-doba ;-)
Avatar - Emel
2. 9. 2012 21:16
Re: Objem / výkon
Na druhou stranu, třeba Renault 5 Turbo Maxi měl z 1.4 350 koní už téměř před 30 lety... a F1 se dostávaly ve stejné době někam k 1500 koní z foukané 1.5. Jasně, to jsou závoďáky... ale chci říct, že fyzikální limity jsou ještě někde úplně jinde.
Avatar - del42sa
2. 9. 2012 22:19
Re: Objem / výkon
jo jo, taky po jednom závodu šel takový motor hned na generálku, protože byl KO. ;-)
Avatar - Ham.
2. 9. 2012 23:36
Re: Objem / výkon
Motory F1 vydrží bez ohledu na to zda jsou atmosféra či dopované vždy tolik závodů kolik je v regulích pro danou sezónu, když se povolí jeden závod tak vydrží jeden závod a jdou ven, když regule řeknou 4 závody tak se mění po čtyřech. Žádnému z těchto požadavků není nejmenší problém vyhovět jak atmosférou tak nafoukancem. Na druhou stranu ani u atmosféry ani u dopovaného motoru se tato povolená lhůta zcela cíleně nepřekračuje a reálná životnost motoru není o moc větší (jasně nějaká rezerva tam je) aby se neplýtvalo zbytečně hmotností.
Avatar - Emel
3. 9. 2012 09:30
Re: Objem / výkon
Budiž... prostě chci říct, že 147kW z 1.3 zase tak neuvěřitelná hodnota není, ve sportovním autě.
3. 9. 2012 10:03
Re: Objem / výkon
Dobře, neuvěřitelná hodnota sama o sobě to není. Ale jak bude vypadat tento motůrek po 100 tis. km?? Třeba Ford EcoBoost 1,0 tříválec se vejde (půdorys) na papír A4.
Avatar - Emel
3. 9. 2012 15:59
Re: Objem / výkon
Těžko říct... dětské nemoci benzínových turbomotorů tu jsou, ale to byly i na začátku turbodieselů. Přesto si dnes už mladší diskusní kolegové na atmosferickou naftu snad ani nepamatují. Věřím, že je možné dosáhnout standardní spolehlivosti.
Avatar - Ham.
3. 9. 2012 22:11
Re: Objem / výkon
Samozřejmě. Rizikem pro spolehlivost není vlastní princip atmo nebo přeplňování. Obě konstrukce mohou vykazovat jak vysokou tak bídnou spolehlivost a záleží jen na:
- schopnostech konstruktérů
- na tom, zda se podaří konstrukčnímu oddělení postavit ke vchodu do svých kanceláří kulometné hnízdo a odprásknout každého cost cuttera který se přiblíží na vzdálenost nižší než 50m s typickými nápady typu, a nemůže být tohle ozubené kolečko z plastu, bylo by to levnější, co když tady tu stěnu ztenčíte, bude nižší spotřeba materiálu, ježismarjá vy chcete sem použít nikasil, zapomeňte, to je drahé něčím to nahraďte etc. Pokud ne tak se dá i v roce 2012 zmrvit třeba motorek do zahradní sekačky o kterém si myslí i průměrný student průmyslovky že by jej dal.