...co na to říkají zdejší antikoncernoví fanatici co tu psali něco o tom,jak Mazda ukazuje cestu...,jak Mazda dokáže vyrábět motory s velkým objemem,velkým výkonem a spotřebou nižší než v případě downsizingových motorů? :-) Už se těšíte na novou Mazdu 1,3 "TSI"? :-);-)
Skyactive se ukazuje velmi dobrý v oblasti dieselů, tam jsou výsledky srovnání Mazdy s konkurencí velmi dobré. Výsledky Skyactive v atmosferických benzinech jsou podle mého názoru rozpačité a dříve nebo později to skončí u "TSI". Jak vidno tak asi dříve.
No v prvních srovnáních mu třeba staré 1.8 TSI ošklivě pocuchalo pěšinku takže předpokládám, že bude mít velký problém i s ostatními moderními turbobenzíny (EcoBoost, TCe, THP etc.). Prostě 2.0 Skyactiv-G je klasická, atmosferická pecka co řve (protože se musí točit) a stejně nejede, do MX-5 nevhodný motor.
:-) porovnavat 1,8TSI na mensom Yetim a 2,0 Sky na CX-5 (test Koncernovy Autobild)...to je dopredu jasne,ze dynamicky je lepsie na tom turbo...zial treba povedat aj B a to o liter vyssia spotreba...z toho isteho testu.
Doporucujem ale aj ine zdroje informácii...
U nas je to mesacnik Auto magazin,robia si vlastne testy a nie preberanie z nemeckej redkacie alá Autobild...testovali benzinovu verziu s uplne inymi pocitmi,ako sa prezentovalo v nemeckom Autobilde...podotykam,napr. verzia AWD a s AT ma takmer o 1s lepsiu akceleraciu ako MT a z daneho testovania dokonca aj lepsiu spotrebu...takze mozno by tato benzinova motorizacia nebola na tom dynamicky tak zle ako MT vs 1,8TSI.
Ano, dnes cokoliv od dvouválce až po šestiválec je bez přeplňování chcíplotina, přežívá minimum dobrých atmosférických osmiválců a pár atmo deseti a dvanáctiválců, ale brzy buď půjdou do přeplňování také nebo je vymažou přeplňované osmiválce (větší část 12válců již přeplňování také má). :-)
Jel jste někdy s nějakou "chcíplotinou" (V6 3.7) od Infiniti? ;-)
Znáte "chcíplotinu" (ve VELMI povedeném a VELMI PODceňovaném) Honda Legend V6? :-)
PS: Znám aut (NADprůměrně) znalé fandy kteří z nastávající TURBO(a trošičku i KOMPRESOR)-doby až TAKovou radost NEmají.. ;-)
No ale s motory jako je ten v Honda S 2000 se už setkávat NEbudeme.. ;-\
..zato s "MOTOROVÝMi SYMBOLy Evropy" jako je 4válec TDi "dnesadenně" až NAVĚKY ;-)
Atmo motory mají prostě zcela jiný charakter, než přeplňované. Člověk, co dnes jezdí pouze s foukanými agregáty, to ale nepochopí, neboť zapoměl (nebo nikdy nevěděl), co je to opravdu řídit auto. Nebo jsem já staromódní :-)
Neboj, na atmosférách mám odjeto víc než dost. Ale rozumně postavené přeplňování je dnes na takové úrovni, že atmosféru uživatelsky zatluče do země u všech běžných aut. Osobně bych jejímu kouzlu rozuměl třeba u těch 12válců nebo 8válců v otevřeném sporťáků, tedy v autě pro zábavu, kdy nemají problém s dostatkem výkonu v celém spektru a především hezky zní. Ale dávat dnes 4válcové atmosféry do běžných aut a koukat jak mi hladce odjíždí pomalu i foukané tříhrnkové litry, to je trochu trapas. Pokud je někdo jo milovník vysokých frekvencí tak si koupí na zábavu motorku a může preludovat mezi 10-12tis. ot. kam se žádné auto nikdy nedostane.
No jo, jsme u toho, co je dnes běžné auto. Mi by se hodně líbilo mít atmo 4válcový dvoulitr klidně ve střední třídě, kdyby auta v ní neměli 16 metráků ;-\
Vy tedy Mazdě "přejete VWěci"! :-|
PS: Chápu že jste tím "TSi" chtěl říci "turbomotor(ů)", ale..
..tak tak VW svět ještě NEovládl, tak se to (zatím? 8-s ) ještě říct NEDÁ ;-)
Miatu určitě chtějí zachovat jako auto orientované na záživnou, nebo chceš-li zábavnou, jízdu. Spotřeba je tak až na nějakém dalším místě, protože když na to šlápneš, tak si to stejně něco vezme a úspora několika desetin litru by mohla v určité situaci znamenat dojem líné, nebo jinak pocitově nedostatečné jízdy. A této potřebě zřejmě lépe vyhovuje takovýhle motor bez SkyActive, Takže bych to neviděl tak tragicky.
Taky bych z toho neměl strach. Mazda se na poli motorů nebojí experimentovat viz Wankel, Skyactiv apod... Pokud bude auto lehčí než původní Miata, tak proč tam nedat i monší motor s turbem, snižuje to hmotnost ne? No jsem opravdu zvědav na výsledek ;-)
Kebys bol radsej rozmyslal nez bol moc ftipny! :-)
Mazda vie presne čo má robit! Nie trendovo pichat turbo vsade...ale tam kde treba a to su prave auta určene na zábavu!
Vid 2,3 DISI turbo či teraz 1,3litra turbo a krásnych 200koní...pricom to nie je Skyactiv,aspon to nebolo ani v clanku.
To ROZHODNĚ ano - já měla (ještě) v minulém tisíciletí 2 litr atmo 120 kW a ten byl SUPER .. :yes::-)
..ale dnes už jsme "pokročili" (otázka je jestli opravdu) DÁL a turba "vládnou" motorům od těch mal(ičk)ých po V12
Čtyřdobý tříválec je z technického hlediska horší než čtyřválec - nemůže být ani zdaleka tak kultivovaný. Sice je levnější, ale to je u auta pro zábavu, kde tolik nejde o cenu, úplně jedno.
Když můžou být dvojtaktní motokáry, proč by nemohla mx-5, což vlastně je taková větší motokára :-) a to nemyslím ve zlým, mi se mx-5 opravdu hodně líbí :yes: a líbí se mi taky dvojtaktní zápach, mnohem víc, než naftový :-)
Na druhou stranu, třeba Renault 5 Turbo Maxi měl z 1.4 350 koní už téměř před 30 lety... a F1 se dostávaly ve stejné době někam k 1500 koní z foukané 1.5. Jasně, to jsou závoďáky... ale chci říct, že fyzikální limity jsou ještě někde úplně jinde.
Motory F1 vydrží bez ohledu na to zda jsou atmosféra či dopované vždy tolik závodů kolik je v regulích pro danou sezónu, když se povolí jeden závod tak vydrží jeden závod a jdou ven, když regule řeknou 4 závody tak se mění po čtyřech. Žádnému z těchto požadavků není nejmenší problém vyhovět jak atmosférou tak nafoukancem. Na druhou stranu ani u atmosféry ani u dopovaného motoru se tato povolená lhůta zcela cíleně nepřekračuje a reálná životnost motoru není o moc větší (jasně nějaká rezerva tam je) aby se neplýtvalo zbytečně hmotností.
Dobře, neuvěřitelná hodnota sama o sobě to není. Ale jak bude vypadat tento motůrek po 100 tis. km?? Třeba Ford EcoBoost 1,0 tříválec se vejde (půdorys) na papír A4.
Těžko říct... dětské nemoci benzínových turbomotorů tu jsou, ale to byly i na začátku turbodieselů. Přesto si dnes už mladší diskusní kolegové na atmosferickou naftu snad ani nepamatují. Věřím, že je možné dosáhnout standardní spolehlivosti.
Samozřejmě. Rizikem pro spolehlivost není vlastní princip atmo nebo přeplňování. Obě konstrukce mohou vykazovat jak vysokou tak bídnou spolehlivost a záleží jen na:
- schopnostech konstruktérů
- na tom, zda se podaří konstrukčnímu oddělení postavit ke vchodu do svých kanceláří kulometné hnízdo a odprásknout každého cost cuttera který se přiblíží na vzdálenost nižší než 50m s typickými nápady typu, a nemůže být tohle ozubené kolečko z plastu, bylo by to levnější, co když tady tu stěnu ztenčíte, bude nižší spotřeba materiálu, ježismarjá vy chcete sem použít nikasil, zapomeňte, to je drahé něčím to nahraďte etc. Pokud ne tak se dá i v roce 2012 zmrvit třeba motorek do zahradní sekačky o kterém si myslí i průměrný student průmyslovky že by jej dal.