Novinky
Motor 1,3 litru - 147 kW - z toho jde strach, to snad ani není možný. To mělo BMW 2,8 litru v půlce devadesátých let 147 kW.
Na druhou stranu, třeba Renault 5 Turbo Maxi měl z 1.4 350 koní už téměř před 30 lety... a F1 se dostávaly ve stejné době někam k 1500 koní z foukané 1.5. Jasně, to jsou závoďáky... ale chci říct, že fyzikální limity jsou ještě někde úplně jinde.
jo jo, taky po jednom závodu šel takový motor hned na generálku, protože byl KO. 😉
Motory F1 vydrží bez ohledu na to zda jsou atmosféra či dopované vždy tolik závodů kolik je v regulích pro danou sezónu, když se povolí jeden závod tak vydrží jeden závod a jdou ven, když regule řeknou 4 závody tak se mění po čtyřech. Žádnému z těchto požadavků není nejmenší problém vyhovět jak atmosférou tak nafoukancem. Na druhou stranu ani u atmosféry ani u dopovaného motoru se tato povolená lhůta zcela cíleně nepřekračuje a reálná životnost motoru není o moc větší (jasně nějaká rezerva tam je) aby se neplýtvalo zbytečně hmotností.
Budiž... prostě chci říct, že 147kW z 1.3 zase tak neuvěřitelná hodnota není, ve sportovním autě.
Dobře, neuvěřitelná hodnota sama o sobě to není. Ale jak bude vypadat tento motůrek po 100 tis. km?? Třeba Ford EcoBoost 1,0 tříválec se vejde (půdorys) na papír A4.
Těžko říct... dětské nemoci benzínových turbomotorů tu jsou, ale to byly i na začátku turbodieselů. Přesto si dnes už mladší diskusní kolegové na atmosferickou naftu snad ani nepamatují. Věřím, že je možné dosáhnout standardní spolehlivosti.
Samozřejmě. Rizikem pro spolehlivost není vlastní princip atmo nebo přeplňování. Obě konstrukce mohou vykazovat jak vysokou tak bídnou spolehlivost a záleží jen na😒br />
- schopnostech konstruktérů
- na tom, zda se podaří konstrukčnímu oddělení postavit ke vchodu do svých kanceláří kulometné hnízdo a odprásknout každého cost cuttera který se přiblíží na vzdálenost nižší než 50m s typickými nápady typu, a nemůže být tohle ozubené kolečko z plastu, bylo by to levnější, co když tady tu stěnu ztenčíte, bude nižší spotřeba materiálu, ježismarjá vy chcete sem použít nikasil, zapomeňte, to je drahé něčím to nahraďte etc. Pokud ne tak se dá i v roce 2012 zmrvit třeba motorek do zahradní sekačky o kterém si myslí i průměrný student průmyslovky že by jej dal.
- na tom, zda se podaří konstrukčnímu oddělení postavit ke vchodu do svých kanceláří kulometné hnízdo a odprásknout každého cost cuttera který se přiblíží na vzdálenost nižší než 50m s typickými nápady typu, a nemůže být tohle ozubené kolečko z plastu, bylo by to levnější, co když tady tu stěnu ztenčíte, bude nižší spotřeba materiálu, ježismarjá vy chcete sem použít nikasil, zapomeňte, to je drahé něčím to nahraďte etc. Pokud ne tak se dá i v roce 2012 zmrvit třeba motorek do zahradní sekačky o kterém si myslí i průměrný student průmyslovky že by jej dal.
P.S. Doufám,že to bude trojhrnek >😁
Doporucujem ale aj ine zdroje informácii...
Znáte "chcíplotinu" (ve VELMI povedeném a VELMI PODceňovaném) Honda Legend V6? 😄
PS: Znám aut (NADprůměrně) znalé fandy kteří z nastávající TURBO(a trošičku i KOMPRESOR)-doby až TAKovou radost NEmají.. 😉
..zato s "MOTOROVÝMi SYMBOLy Evropy" jako je 4válec TDi "dnesadenně" až NAVĚKY
😉
PS: Chápu že jste tím "TSi" chtěl říci "turbomotor(ů)", ale..
..tak tak VW svět ještě NEovládl, tak se to (zatím? 8-s ) ještě říct NEDÁ 😉
Mazda vie presne čo má robit! Nie trendovo pichat turbo vsade...ale tam kde treba a to su prave auta určene na zábavu!
Vid 2,3 DISI turbo či teraz 1,3litra turbo a krásnych 200koní...pricom to nie je Skyactiv,aspon to nebolo ani v clanku.
..proto mu to také "ujelo" a místo "motor s turbem" napsal "volkswagenovsky" TSi 😉
..ale dnes už jsme "pokročili" (otázka je jestli opravdu) DÁL a turba "vládnou" motorům od těch mal(ičk)ých po V12
To bude teprve downsizing >😁