Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda bude po pěti letech znovu zisková

Všechno zatím naznačuje tomu, že se Mazdě v roce 2013 povede dostat z červených čísel a poprvé po pěti letech tak vykáže zisk. Důvod k optimismu zavdává úspěch kompaktního SUV CX-5 a zahájení prodeje nové Mazdy 6.
Zpět na článek
29. 1. 2013 14:39
29. 1. 2013 15:02
29. 1. 2013 15:19
29. 1. 2013 21:41
30. 1. 2013 13:44
29. 1. 2013 16:45
29. 1. 2013 19:55
29. 1. 2013 16:03
29. 1. 2013 16:08
29. 1. 2013 16:33
29. 1. 2013 16:41
29. 1. 2013 17:13
29. 1. 2013 18:21
29. 1. 2013 20:56
29. 1. 2013 21:48
30. 1. 2013 10:04
30. 1. 2013 11:26
30. 1. 2013 13:46
29. 1. 2013 16:42
29. 1. 2013 20:53
29. 1. 2013 22:27
30. 1. 2013 06:23
30. 1. 2013 08:29
30. 1. 2013 12:41
30. 1. 2013 13:47
6. 2. 2013 09:59
30. 1. 2013 12:02
30. 1. 2013 13:52
30. 1. 2013 23:11
31. 1. 2013 09:39
31. 1. 2013 10:31
29. 4. 2013 19:22
Avatar - KANKUNEN
29. 1. 2013 14:39
Fiat x Mazda
Fiat na to šel tak, že v kritické době zastavil vývoj. Mazda v krizi vyvinula techniku sky, která bude s úpravama na špici 10 let.
Rozbalit vlákno
6
29. 1. 2013 15:01
Re: Fiat x Mazda
Fiat peniaze ktore mal (resp. si pozical) zainvestoval do 58.5% akcii Chrysleru. Cas ukaze, ci to bolo spravne rozhodnutie, a ci z tohto nakupu vytlcie viac, ako keby to vrazil do vlastneho vyvoja. Ovsem da sa predpokladat, ze Fiatu po takejto investicii uz vela prostriedkov na technicky vyvoj nezostalo. Urcite nie na taky razantny, ako predvadza Mazda. Fiatu preto nezostava ine, len pokusit sa kapitalizovat nakup Chrysleru (preberanie platforiem, aj celych modelov)...

Mazda by si urcite zasluzila pozviechat sa, a myslim ze ma na to dobre naslapnute. Este to chce inovovat model "3", a "5". So "sestkou" maju naslapnute velmi dobre. V teste ktory Autobild zverejnil vcera Mazda6 vyhrala (porovnavali kombiky m6, avensis, i40, laguna, insignia a mondeo so 140-150ps dieslami):
[odkaz]

Mimochodom, ta hmotnost sa tu uz par krat spominala, ale rozdiel 240kg medzi mazdou6 a insigniou je skutocne obrovsky.
29. 1. 2013 15:10
Re: Fiat x Mazda
Mazda jde správným směrem :yes: .
Snížení váhy 6ce určitě pomůže...Jejich 175k verze 2.2D zrychluje z 0 na 100 jak připravovaný 200k GT Kia Pro_cee'd !!
Avatar - 3_diamanty
29. 1. 2013 15:13
Re: Fiat x Mazda
mazda uz prichodom modelu mazda 2 isla hmotnostne dole.... je to spravny krok ze sa vybrali touto cestou na rozdiel napr od opla ktorom pri novej astre a insignii isli cestou naberania vahy co je pre mna nepochopitelne 8-s
29. 1. 2013 16:06
Re: Fiat x Mazda
Ano a oba udělali dobře. Mazda protože prodává většinu svých vozů na rostoucích nebo alespoň neklesajících trzích (Asie, USA), takže si ta nová auta někdo koupí. Naopak Fiat má většinu odbytu v krizí zmítané jižní Evropě, kde by se neprodávala žádná auta, i kdyby byla sebelepší. V Severní ani Jižní Americe vývoj Chrysleru / Fiatu nijak bržděn není.
Avatar - Choochoo
29. 1. 2013 16:27
Re: Fiat x Mazda
Taky si myslim, ze to Fiatu pomuze. Jen musi doufat, aby zas nebyla nejaka krize v USA ;-)
Avatar - Jaros71
29. 1. 2013 16:37
Re: Fiat x Mazda
Myslím,že při krizi v EU to bylo u Fiatu jediné rozumné řešení..
Chrysler jde nahoru a vytáhne i nějaké modely a platformy pro Fiat..
Vydělají oba.
Mazda má odbyt v Japonsku..tam je to jiné! ;-)
29. 1. 2013 15:02
MAZDA JEDE
ZATÍMCO ROZUMNÝ SVĚT SI KUPUJE MAZDU, GUMÁCI SI KUPUJÍ KOUŘÍCÍ A ŠKYTAJÍCÍ GOLF :no:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - 3_diamanty
29. 1. 2013 15:11
Re: MAZDA JEDE
vieme ze japonci boli a budu vzdy pred nemcami ale da sa to aj inak napisat ako takto ;-)
29. 1. 2013 15:19
Re: MAZDA JEDE
někdy je potřeba pojmenovat věci pravým jménem ;-)
Avatar - CHerokee
29. 1. 2013 15:24
Re: MAZDA JEDE
To zas je jednou ptákovina. To snad může napsat jen prodejce. Ale jinak mazda třeba pro mě tvoří zajímavou alternativu. Má cca 2 povedené modely CX5 a novou 6.
29. 1. 2013 16:05
Re: MAZDA JEDE
Asi si nemaj co vycitat s konkurencnimi koncernovymi prodejci. Proste jen jasne a strucne ;-)
Avatar - WinDiesel
29. 1. 2013 16:43
Re: MAZDA JEDE
Fanatici se najdou všude, koukni na mě. >:D
29. 1. 2013 21:41
Re: MAZDA JEDE
Takto to jede: [odkaz]
30. 1. 2013 13:44
Re: MAZDA JEDE
To máš pravdu. Při tom, co na diskuzi předvádíte mne napadá jisté část Cimrmanovi vyšetřování ztráty třídní knihy, kde je komentováno osazenstvo třídy....
29. 1. 2013 16:45
Re: MAZDA JEDE
Už se těším na Mazdu 3, jak potrápí Golfa.... Jinak CX-5 je pro mě designově lepší průměr anová 6ka, to ke radost pohledět...Jen tak dál Mazdo !!!
29. 1. 2013 19:55
Re: MAZDA JEDE
Ta ho převálcuje,tak jako každý model :-)
29. 1. 2013 16:03
CX-5..!!
CX-5 je doma s pred Vianoc, zatial nabehané 3350 km,ale ten pôžitok nemá chybu 150 kW diesel a Zeal Red metalic, spotreba zatial 6,4 - 6,6 myslím že ešte pôjde dolu,každemu z Vás kto ste na Mazdu by som toto auto prial,predal som ASX a kúpil CX-5 rozdiel dvoch tried. Nehovorím že ASX je zlé auto,ale na CX-5 nemá ...okrem kúrenia, mazda sa dlhšie zohrieva,potom je to už OK :-) :-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Choochoo
29. 1. 2013 16:08
Re: CX-5..!!
My ti ho taky prejem nebo zavidime??? ;-) 150kW s tahem vocpoda to musi jezdit slusne :yes:
29. 1. 2013 16:33
Re: CX-5..!!
Samozrejme 110 kW, 150 koní ,ale aj tak v pohode , ospravedlňujem sa ;-\ ;-\
Avatar - WinDiesel
29. 1. 2013 16:41
Re: CX-5..!!
GRATULACE. 110 kW jsem testil cca 500 km a jelo to výborně. Ale spotřebu mělo ASX dobrou ne? Nebo jsi měl benzín? Taky jsem testoval a bylo to pod 6.
29. 1. 2013 17:13
Re: CX-5..!!
ASX som mal 1.8 DI-D spotreba bola podľa počitača 4,5 až 4,7 l,ale skutočnosť o liter viac ,nejak ten počitač Micubischi zle rátal a to mi kolega potvrdil tiež je spotreba podľa počitača a skutočnosť je o liter viac. Na Mazde som toto ešte nerátal ,ale v dohladnej dobe si dám záležať v zimných podmienkach spotreba do
7 l. je dobrá.Ešte jedna poznámka vstavaná navigácia tom-tom je dobrá akurát nemá slovenské ani české menu...dá sa s tým žiť, predajca mi dal vedieť že v dohladnej dobe bude "abgrejd" a tam už tieto jazyky budú nové mapy sa dajú stiahnuť bez problémov do 60 dní...potom treba zaplatiť. No čo už je,to stratégia Tom-Tom. :-) :-)
29. 1. 2013 18:21
Re: CX-5..!!
Gratulujem. S tym si nemohol urobit chybu!!! Kolko si musel na nu cakat? A podarilo sa nieco i zlavit? Pocul som, ze Mazda nezlavi ani o cent.
29. 1. 2013 20:56
Re: CX-5..!!
Čakal som dva týždne,bol som prekvapený. Vybral som si výbavu 3.12. a 17.12 som si auto odvážal ,zľavu som dostal 1275.-€.Výbavu mám Attraction Navi - 2.2 SKYACTIV-D 150k MT AWD ,natrafil som na skveleho obchodníka,ktorý mi zistil aké autá prídu najbližšou loďou a vymenil auto s nejakým českým obchodníkom 5.12. pristála loď v Antverpách a 17-steho bolo auto pripravené, teším sa z nej ako malé dieťa z lega >:-[] >:-[]
29. 1. 2013 21:48
Re: CX-5..!!
Tak to ti gratulujem dvojnasobne, lebo ja som si kupil novy Sportage pred 3 tyzdnami a CX5 bola vo velmi uzkom okruhu. Musel by som ale cakat asi 6-8 mesiacov 8-s . Prekvapeny som i so zlavou, väcsinou pocuvam o zlavach pre Mazdy opak. Pred vyberom mojho auta som prestudoval vsetko, co som mohol a Mazda bola vsade s Tiguanom a Sportage najviac chvalena a nakoniec casto dostala CX5 spomedzi tejto finalovej trojky zlato. Vychvalovali zvlast dyzlovy motor, podla mnohych testov, to najlepsie v triede :yes: . :yes: .V nejakom nemeckom teste sa dokonaca pisalo, ze niet rozdielu medzi CX5 a Audi Q3...akurat, ze si oproti Audi usetril par 1000 euro a navyse si vsadil na kvalitu. naozaj ti prajem vela stastnych kilometrov ;-) . Vo firme mame vela aut (pozri moju novu recenziu Sportage na "moje auto") a mazdy su jedine, ktore nemali ani len jedinu poruchu (v recenzii som to i zmienil). Take auto, ake mas, si kupuje clovek, ktory premysla. Mas za mna :yes: :yes: :yes:
30. 1. 2013 10:04
Re: CX-5..!!
Srdečne ďakujem, ale ani Sportage nie je zlé auto mal som ho na test,a celkom v pohode. Takže veľa šťastných km .A čo sa týka porovnania s Q3 myslím že Audi je o triedu menšie vo všetkých parametroch.
30. 1. 2013 11:26
Re: CX-5..!!
Teraz neviem, ci porovnavali Q3 alebo Q5...porovnavali ovsem len jazdne vlastnosti a podla testerov nebol medzi tymito dvoma modelmi ziadny rozdiel. Skvele, ...este raz gratulujem.
30. 1. 2013 13:46
Re: CX-5..!!
:yes: Klobouk dolu. Je to o lidech a o přístupu.
Avatar - WinDiesel
29. 1. 2013 16:42
Re: CX-5..!!
150 kW je špadně ale na tahu vocpoda není nic špatného... :-)
Avatar - Choochoo
29. 1. 2013 20:53
Re: CX-5..!!
o tom zadna, kdyz to ma pak ale slusnej vykon nahore ;-) 150kW by bylo krasnych, 110 je dobrych ;-)
29. 1. 2013 22:27
Re: CX-5..!!
Naše CX-5 trhá rekordy - čekali jsme 10 měsíců oproti původně odhadovaným 5ti (objednáváno ke konci února), tj. 5ti násobně delší dobu, než na předchozí auta + dneska po dvou týdnech v provozu svítí červeně polovina přístrojové desky, takže zítra do servisu, což je také nový rekord... I když se podle mě jedná o zdařilé auto, jinak bychom si ho tehdy neobjednali, tak dneska nějak nemohu najít slova schvály :-(
Avatar - KANKUNEN
30. 1. 2013 06:23
Re: CX-5..!!
Stát se může vše, snad to dají do kupy.
30. 1. 2013 08:29
Re: CX-5..!!
tankuješ správné medium? ;-)
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2013 12:41
Re: CX-5..!!
Problém je v tom, že se CX-5 všude extrémně dobře prodává - v Japonsku, v USA i v Evropě - a tak jdou auta jako obvykle nejdříve tam, kde se dosahuje nejvyšší marže - a to ČR není.
S tím dispejem, to je smůla - doufám že to bude vyřešeno rychle.
30. 1. 2013 13:47
Re: CX-5..!!
To je škoda. Nepřisuzoval bych to ale značce a autu obecně, ale konkrétnímu kusu. Hodně štěstí.
6. 2. 2013 09:59
Re: CX-5..!!
Tak to bylo vadné čidlo ABS na zadním kole, úplně to rozhodilo činnost brzdové soustavy. Nemohli to najít, museli to řešit s výrobcem, údajně se jednalo teprve o třetí případ v Evropě. Stálo to v servisu 4 dny. Takže doufám, že jsme si to vybrali a teď už to bude jen dělat dobrou práci ;-)
29. 1. 2013 17:47
Mazda GO!
Mazda drzime palce.
Rozbalit vlákno
0
29. 1. 2013 19:38
Skvělá zpráva
Ani jsem nevěděl, že Mazda nebyla zisková, vzhledem k tomu jak se tahle (v kontextu světa) malá automobilka snaží, jí přeji jen a jen úspěch. WELL DONE MAZDA..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
29. 1. 2013 20:13
Zaslouží si to.
Zdá se, že (na Skyactiv) odvedli skvělou práci. Přeju jim to. :yes:
Rozbalit vlákno
0
29. 1. 2013 21:44
Skvělá zpráva
To rád slyším a dobře se to čte. Mazdičky jsou mi sympatické už desítky let, a stále vynikají svou originalitou a nezávislostí. Moc jim přeji a je super, že jejich úsilí začíná přinášet své ovoce.

Popravdě řečeno, při koupi nového auta, na které jsem čekal přes dva roky, jsem naviděl absolutně žádnou alternativu mimo Mazdu. Jsem moc rád, že jsem automobilku mohl podpořit a že mi jejich auto dělá jen samou radost :-).. Kéž jich u nás jezdí co nejvíc. Věřím, že s příchodem dalších typů ve SkyActiv provedení půjdou prodeje dále nahoru ;-) .

PS: Potěšil i článek z AutoBildu, který zmínil jeden ze čtenářů, Díky za odkaz :-)
Rozbalit vlákno
1
30. 1. 2013 08:30
Re: Skvělá zpráva
víc jich jezdit nebude.Češi jsou hlupci a raděj si koupí německou dýmovnici. :no:
29. 1. 2013 23:47
Mazda 6 není 4x4
Jediné co mi hodně vadí je že nová M6 není a nebude 4x4. Jak bych tenhle pohon ocenil u nás blízko hor kde abych dojel na sjezdovku musí člověk nasazovat řetězy, pokud nemá 4x4. Takhle budu muset jít do CX5 i když se mi nová M6 líbí daleko víc :-(
Manželka má 13 let starou 323 (1.5i) ale ta radost z jízdy je pořád neskutečná :-)
Rozbalit vlákno
5
29. 1. 2013 23:55
Re: Mazda 6 není 4x4
Podle všeho by být mohla. Raději počkejte dva roky, do té doby to snad bude jistější, ne-li dříve.
30. 1. 2013 08:33
Re: Mazda 6 není 4x4
Měl sem taky 323F BA a zatím sem v autě s lepším podvozkem nejel.Ani moje současná 6 není tak zábavná a to má podle mě super jízdní vlastnosti.No mám objednanou novou 6,tak uvidíme jak se pochlapí :-)
30. 1. 2013 09:54
Re: Mazda 6 není 4x4
Mohl bych se zeptat v jaké verzi tu novou máte objednanou a jestli je nějaký termín dodání?
Jinak k Vašemu rozhodnutí pro novou 6 gratuluji :yes:
30. 1. 2013 12:09
Re: Mazda 6 není 4x4
Sedan ,benzín,2 litr/165k,výbava Atraction, s automatem.Barva bílá perleť.Dodací doba 3-4 měsíce.Ale to je vedlejší,jelikož mám nynější auto pojízdné,tak mě termín ani moc netrápí. Co se týká výběru auta,po přesednutí z Passatu do předcházející M6 před cca 4 lety jsem nemohl ani jinak vybrat :-) Jízdně na trhu nic lepšího není a v nynějším modelu je už fantastický i interiér,což byla trošku slabina předcházejících verzí.Jízdně ale tyto nedostatky vymazala.
30. 1. 2013 23:29
Re: Mazda 6 není 4x4
Díky za odpověď. Já šel do benzínu 145k, jelikož jsem chtěl manuál, nicméně myslím, že ani vy se nedočkáte i-ELOOP, což je možná trochu škoda. Alespoň v mém případě to byla jediná věc, kterou bych si býval přál jinak, ale nebylo to možné. Výbava Attraction se mi jinak jeví jako celkem ideální :-). Souhlasím i s tím, že interiér udělal proti předchozí generaci velký pokrok. Alespoň když jsem v druhou generací jel předváděcí jízdu, třeba ty červené barvy mne až tak neoslinily. Bylo to fajn auto, nicméně více jak dvouleté čekání na to nové Skyactiv stálo rozhodně za to a jsem přesvědčen, že určitě nebudete litovat ani Vy. Neexistovala pro mne naprosto jiná alternativa a jsem rád, že i současné testy potvrzují, že M6 skutečně má před konkurencí výrazně navrch:
Avatar - Bud
30. 1. 2013 12:02
Kéžby
Vždyť se jim to patří, když tak snažili :-) No hlavně ať jedou..
Rozbalit vlákno
0
30. 1. 2013 13:52
Nenápadná
Mazda je možná trochu nenápadná vedle Toyoty jako gigantu, ale nyní z japonské produkce je mi výrazně nejsympatičtější. Práce na SKY, i evropsky stravitelná auta.... Samozřejmě nelze čekat, že by v rámci evropy zásadně zamíchali "pevným" pořadím prodejů, ale uznání si bez debat zaslouží. :yes:
Rozbalit vlákno
3
30. 1. 2013 23:11
Re: Nenápadná
Ta jistá nenápadnost je mi na nich vedle originality také velmi sympatická. Rád bych se dožil toho, že by jejich unikátní přístup přinesl neskutečné ovoce, tak aby skutečně patřili k těm větším automobilkám a hlavně dlouhodobě prosperovali. Bohužel to, co je na Mazdě skvělé, většina řadových uživatelů automobilů neumí a nedokáže docenit. Doba přeje jiným, nicméně časy se mohou změnit :-)
31. 1. 2013 07:59
Re: Nenápadná
Ono je to trochu problematické a je otázakou, jak která automobilka chce být masová a vedle toho i něčím zajímavá. Vyhraněnost jde proti univerzálnosti na trhu a tím pádem proti masovosti a je jen a jen na té automobilce, jak toto "namixuje". U Mazdy mám pocit, že to zvládá velmi dobře.
31. 1. 2013 09:39
Re: Nenápadná
Souhlasím s tím, že Mazda to dělá dobře, a proto věřím, že má naději dosáhnout podstatně vyšších prodejů. Zrovna včera jsem četl, že budou otevírat výrobní linku na převodovky v Thajsku, neboť je o nové SkyActiv technologie nebývalý zájem. :yes:
Avatar - PeterLuk
31. 1. 2013 10:31
Bravo Mazda!
Bravo MAZDA. :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
29. 4. 2013 19:22
nova m3
tiez si myslim, ze ked nic vazne nepokazia, tak maju na najblizsich 10-rokov vystarane. Momentalne maju ako jedna z mala automobiliek problem, ze nevedia tolko vyrobit, kolko by mohli predat. Novy zavod v Mexiku, nova linka v Thajsku...

Ja by som si prial, aby popracovali na mensich autach, pretoze cx5 a m6 sa sice budu predavat dobre, ale vo fleetovych predajoch ide viac o konexie atd. ako o kvalitu auta, takze v EU to bude viac menej pre sukromne osoby...
Chcelo by to oddelit mazdu3 a buducu cx3, m2 od cx5/mazdy6 a buduce auta typu A,B,C, t.j. po kompaktnu triedu vratane, vyrabat pre EU v EU. Predsa len v nizsich triedach je vacsi cenovy boj a castokrat sa kupi horsie auto, ktore je lacnejsie.

Sucasna ponuka m3 je tragicka, zaklad za 13000 s lenivym motorom a pouzitelny motor od 18500... M3 je dovazana z japonska a jen a preprava plus pevne vybavy ju v EU predurcuju na okrajovu zalezitost. Nova M3 s 2l benzinom urcite nebude lacna a nejakou tou vybavou to tipujem od 18-23000. A velkym otaznikom je, s akym zakladnym benzinom prijdu. 1,6 je nekonkurencieschopny, zeby japonsky 1,3 l turbobenzin??? Lebo 2.0 l sotva bude zaklad.
Som velmi zvedavy, ako to bude u novej m3. Obavam sa, ze to bude ako stale u mazdy - chces normalne auto s normalnym motorom a vybavou? Zober silnejsi motor a druhy najvyssi stupen vybavy, takto masovka nikdy nebudu, ani v top10.
Rozbalit vlákno
0