Mazda bude po pěti letech znovu zisková
Mazda neměla dobré období. Neustále posilující jen, absence výrobních kapacit v zámoří, zemětřesení, tsunami a na domácím trhu i problematická absence hybridních pohonů - to jsou asi hlavní důvody, proč v posledních pěti letech tato automobilka vykazovala ztrátu řádově v miliardách euro. Svůj díl na této situaci ale určitě měly také investice do nového balíčku technických řešení Skyactiv, které by se měly stát tím, co Mazdu vrátí do "černých čísel".
Již v loňském roce se podařilo, ve srovnání s předešlými čtyřmi roky, ztrátu dramaticky snížit, což Japonci připisují zejména celosvětové popularitě nového kompaktního SUV CX-5, vybaveného jako první model kompletně technikou Skyactiv a tento výsledek, společně se zahájením prodeje dalšího klíčového modelu Mazda 6, dává značce naději, že rok 2013 skončí se ziskem.
Šéf Mazdy pro evropský region Phil Waring prozradil, že automobilka pro letošek počítá se ziskem, blížícím se 250 milionům euro a tímto obrazem ještě neřekla poslední slovo. Do prodejních statistik by v roce 2014 mělo výrazně promluvit také spuštění prodeje nové generace kompaktního modelu Mazda 3, jenž bude představen koncem letošního roku a svůj podíl na světlejších zítřcích bude mít v následujících letech bezpochyby také start čtvrté generace roadsteru MX-5 a obohacení nabídky o hybridní techniku v licenci Toyoty.
Na posunu k lepšímu se podílelo i loňské působení Mazdy na českém trhu, oproti roku 2011 zde prodala o 164 vozů více, což představuje nárůst o 15,75 % na konečných 1025 automobilů. To znamená, že má Mazda na českém trhu podíl 0,69 %, tedy o devět setin více, než v roce 2011. Pokud jde o již zmíněný globální bestseller CX-5, pro ten se rozhodlo 279 zákazníků, což sice na první desítku nestačí, nicméně je třeba mít na paměti, že se vůz prodával pouze půl roku a bude tedy zajímavé sledovat, jak si povede letos, což ostatně platí také o Mazdě 6. Té dosavadní se loni prodalo 193 kusů, což stačilo pouze na 16. místo ve střední třídě.