Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda bude po pěti letech znovu zisková

Michal Fokt
Diskuze (56)
Všechno zatím naznačuje tomu, že se Mazdě v roce 2013 povede dostat z červených čísel a poprvé po pěti letech tak vykáže zisk. Důvod k optimismu zavdává úspěch kompaktního SUV CX-5 a zahájení prodeje nové Mazdy 6.

Mazda neměla dobré období. Neustále posilující jen, absence výrobních kapacit v zámoří, zemětřesení, tsunami a na domácím trhu i problematická absence hybridních pohonů - to jsou asi hlavní důvody, proč v posledních pěti letech tato automobilka vykazovala ztrátu řádově v miliardách euro. Svůj díl na této situaci ale určitě měly také investice do nového balíčku technických řešení Skyactiv, které by se měly stát tím, co Mazdu vrátí do "černých čísel".

Již v loňském roce se podařilo, ve srovnání s předešlými čtyřmi roky, ztrátu dramaticky snížit, což Japonci připisují zejména celosvětové popularitě nového kompaktního SUV CX-5, vybaveného jako první model kompletně technikou Skyactiv a tento výsledek, společně se zahájením prodeje dalšího klíčového modelu Mazda 6, dává značce naději, že rok 2013 skončí se ziskem.

Šéf Mazdy pro evropský region Phil Waring prozradil, že automobilka pro letošek počítá se ziskem, blížícím se 250 milionům euro a tímto obrazem ještě neřekla poslední slovo. Do prodejních statistik by v roce 2014 mělo výrazně promluvit také spuštění prodeje nové generace kompaktního modelu Mazda 3, jenž bude představen koncem letošního roku a svůj podíl na světlejších zítřcích bude mít v následujících letech bezpochyby také start čtvrté generace roadsteru MX-5 a obohacení nabídky o hybridní techniku v licenci Toyoty.

Na posunu k lepšímu se podílelo i loňské působení Mazdy na českém trhu, oproti roku 2011 zde prodala o 164 vozů více, což představuje nárůst o 15,75 % na konečných 1025 automobilů. To znamená, že má Mazda na českém trhu podíl 0,69 %, tedy o devět setin více, než v roce 2011. Pokud jde o již zmíněný globální bestseller CX-5, pro ten se rozhodlo 279 zákazníků, což sice na první desítku nestačí, nicméně je třeba mít na paměti, že se vůz prodával pouze půl roku a bude tedy zajímavé sledovat, jak si povede letos, což ostatně platí také o Mazdě 6. Té dosavadní se loni prodalo 193 kusů, což stačilo pouze na 16. místo ve střední třídě.

Michal Fokt
Diskuze (56)
29. 4. 2013 19:22
nova m3
tiez si myslim, ze ked nic vazne nepokazia, tak maju na najblizsich 10-rokov vystarane. Momentalne maju ako jedna z mala automobiliek problem, ze nevedia tolko vyrobit, kolko by mohli predat. Novy zavod v Mexiku, nova linka v Thajsku...

Ja by som si prial, aby popracovali na mensich autach, pretoze cx5 a m6 sa sice budu predavat dobre, ale vo fleetovych predajoch ide viac o konexie atd. ako o kvalitu auta, takze v EU to bude viac menej pre sukromne osoby...
Chcelo by to oddelit mazdu3 a buducu cx3, m2 od cx5/mazdy6 a buduce auta typu A,B,C, t.j. po kompaktnu triedu vratane, vyrabat pre EU v EU. Predsa len v nizsich triedach je vacsi cenovy boj a castokrat sa kupi horsie auto, ktore je lacnejsie.

Sucasna ponuka m3 je tragicka, zaklad za 13000 s lenivym motorom a pouzitelny motor od 18500... M3 je dovazana z japonska a jen a preprava plus pevne vybavy ju v EU predurcuju na okrajovu zalezitost. Nova M3 s 2l benzinom urcite nebude lacna a nejakou tou vybavou to tipujem od 18-23000. A velkym otaznikom je, s akym zakladnym benzinom prijdu. 1,6 je nekonkurencieschopny, zeby japonsky 1,3 l turbobenzin??? Lebo 2.0 l sotva bude zaklad.
Som velmi zvedavy, ako to bude u novej m3. Obavam sa, ze to bude ako stale u mazdy - chces normalne auto s normalnym motorom a vybavou? Zober silnejsi motor a druhy najvyssi stupen vybavy, takto masovka nikdy nebudu, ani v top10.
6. 2. 2013 09:59
Re: CX-5..!!
Tak to bylo vadné čidlo ABS na zadním kole, úplně to rozhodilo činnost brzdové soustavy. Nemohli to najít, museli to řešit s výrobcem, údajně se jednalo teprve o třetí případ v Evropě. Stálo to v servisu 4 dny. Takže doufám, že jsme si to vybrali a teď už to bude jen dělat dobrou práci ;-)
Avatar - PeterLuk
31. 1. 2013 10:31
Bravo Mazda!
Bravo MAZDA. :yes: :yes: :yes:
31. 1. 2013 09:39
Re: Nenápadná
Souhlasím s tím, že Mazda to dělá dobře, a proto věřím, že má naději dosáhnout podstatně vyšších prodejů. Zrovna včera jsem četl, že budou otevírat výrobní linku na převodovky v Thajsku, neboť je o nové SkyActiv technologie nebývalý zájem. :yes:
31. 1. 2013 07:59
Re: Nenápadná
Ono je to trochu problematické a je otázakou, jak která automobilka chce být masová a vedle toho i něčím zajímavá. Vyhraněnost jde proti univerzálnosti na trhu a tím pádem proti masovosti a je jen a jen na té automobilce, jak toto "namixuje". U Mazdy mám pocit, že to zvládá velmi dobře.