Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda RX-8 Hydrogen RE začala jezdit v Norsku, síť vodíkových stanic je ve výstavbě

Norský korunní princ se zúčastnil otevření dvou nových vodíkových čerpacích stanic na trase Oslo-Stavenger. První RX-8 na vodík začala jezdit po norských silnicích, další se očekávají v létě.
Zpět na článek
12. 5. 2009 11:17
12. 5. 2009 11:30
12. 5. 2009 11:38
12. 5. 2009 12:28
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
12. 5. 2009 12:16
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
12. 5. 2009 14:35
neregistrovaný "Corgonn"
12. 5. 2009 11:17
Zajimave
Vzhledem k tomu ze Obama vyskrtl z rozpoctu balik penez na vyvoj vodikovych aut, jelikoz v tom nevidi zadnou komercni budoucnost pro dalsich 20 -30 let, tak jsem rad ze jinde se snazi neco podniknout.

Chapu a verim, ze to je mozna slepa cesta, ale kompletne zavrit dvere a zastavit projekt jez i Bush podporoval je opravdu krok zpet.

Je videt, ze si nekdo mysli, kdyz mi to neprinese primy uzitek do 10 let tak proc bych se vubec zatezoval.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - T613
12. 5. 2009 11:30
Re: Zajimave
je otázkou jestli to má, či nemá budoucnost. Vodík a palivové články zde v budoucnosti rozhodně budou. Kupříkladu pro armády a lodní průmysl jiná cesta není. Taky budou oblasti, kde se elektrifikace nevyplatí, takže bude jednodušší tam ten vodík dovézt v cisterně. Letadla také budou v budoucnu létat buď na CNG nebo na H2. Takže celé to bude o velkém souboji jednotlivých alternativ.
12. 5. 2009 11:38
Re: Zajimave
Je fakt, že takové traktory apod asi na baterie nebudou...Představa Zetoru jak si jede neslyšně na palivové články je celkem zajímavá :-)
12. 5. 2009 11:26
Výkonové parametry
Zase auto pouze pro nadšence. 15 let vývoje a hromada peněz na spalování vodíku a pouze v rotačním motoru. Za těch 15 let dosáhli "opravdu úctyhodných" 80kW a 140 Nm, dojezd 100 km. Už i tak poměrně slabý točivý moment ještě spadl dolů. Pokud se nepletu, RX-8 mělo být sportovním vozem...Čas a kapitál měli raději investovat do klasických palivových článků a nebo hybridu pro 6-ku a trojku :no:
Rozbalit vlákno
7
12. 5. 2009 11:46
Re: Výkonové parametry
souhlas
12. 5. 2009 12:05
Re: Výkonové parametry
To prave neslo, jelikoz pokud se nepletu a to mozna ano, Mazda byla silne ovlivnovana Fordem, takze Hybridy ci EV auta neprichazela vubec v uvahu a vyvoj . Sice Japonska znacka ale USA management. :no:
12. 5. 2009 12:13
Re: Výkonové parametry
Myslel jsem to z pohledu zákazníka - jestli je to chyba manadementu USA nebo Jap je v konečném důsledku pro zákazníka celkem jedno. Btw Mazda byla ovládána Fordem i vedením? Moc jejich spolupráci neznám...
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
12. 5. 2009 12:28
Re: Výkonové parametry
V USA sa predava hybridna Mazda Tribute, sestra Fordu Escape. Zacal sa predavat hybridny Fusion (americky sedan odvodeny od Mazdy 6). Takze americky Ford ma a mal v ponuke hybridy. Uz niekolko rokov.

Spolupraca Mazdy a Fordu bola o tom, ze Ford financoval a Mazda vyvijala - podvozkove skupiny, motory. Vacsina stvorvalcovych Duratecov su motory Mazda MZR, tie iste motory su aj v niektorych Volvach... Mazdy sluzili ako zaklad pre niektore Fordy. Posledna generacia Fordu Probe bol vlastne Mazda MX-6 s karoseriou od Fordu, Europsky Fusion a stara Mazda 2 su sestry, dnesna Fiesta ja postavena na zaklade dnesnej Mazdy 2.
12. 5. 2009 14:49
Re: Výkonové parametry
Diky za rozsahlejsi info.

Jen je skoda kde je toyota s hybridama dnes + prodeje A kde "Ford vs Mazda" :'-(
Avatar - skejpa
13. 5. 2009 08:19
Re: Výkonové parametry
podvozkove skupiny vyrabel ford ;) mazda delala jen benzinaky s objemem kolem 2 litru. a ford nefinancoval. tyhle vyvinute koncepty pak sdileli. mazda benzinove motory, ford podvozkove platformy.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
12. 5. 2009 12:16
Re: Výkonové parametry
Auto je experiment, rovnako ako vsetky ine vodikove auta, takze je jedno, ci je to RX-8, sedan alebo MPV. Mimochodom, v Japonsku takto funguje aj wankelom pohanana Mazda Premacy, cize Mazda 5. Su to jedine auta, ktore dokaze spalovat vodik aj benzin bez vyraznych uprav motora - umoznuje to prave rotacny motor. Ak si nepostrehol, ide o projekt komercneho prenajmu firmam a uradom - v Japonsku tento model funguje uz asi tri roky.
12. 5. 2009 14:23
Opravdu ekologická alternativa
Zapoměli dodat že ten vodík se vyrábí ze zemního plynu - bylo by ekologičtější pálit rovnou zemní plyn než z něj za obrovského přispění energie vyrobit vodík a ten následně stejně pálit. Navíc - vodíkové kryo nádrže nejsou nikdy 100% těsné, těžko takové auto bude moct parkovat třeba v podzemních garážích.
Celkově jsou auta na vodík nesmysl, dokud nebude existovat nějaká laciná(=energeticky nenáročná) forma jeho výroby. Když k jeho výrobě použijeme kombinaci elektřiny z tepelné elektrárny a zemní plyn, je to úplně o ničem, to už je ekologičtější pálit benzín. Vodík pouze přesouvá emise CO2 z fosilních zdrojů jinam a ve srovnání s benzínem je ještě násobí.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Corgonn"
12. 5. 2009 14:35
V jaké podobě je ten vodík?
zajímalo by mě v jaké podobě je ten vodík. Já předpokládám ,že v kapalné jaku u BMW 7 hydrogen, ale v článku to není zmíněno. Jinak je to určitě dobrá investice do budoucna od norů.
Rozbalit vlákno
0