Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda RX-8 Hydrogen RE začala jezdit v Norsku, síť vodíkových stanic je ve výstavbě

Mazda RX-8
Mazda RX-8
Mazda RX-8
Mazda RX-8
13 Fotogalerie
Diskuze (13)
Norský korunní princ se zúčastnil otevření dvou nových vodíkových čerpacích stanic na trase Oslo-Stavenger. První RX-8 na vodík začala jezdit po norských silnicích, další se očekávají v létě.

V Oslu byla představena Mazda RX-8 Hydrogen RE s norskou specifikací. Mazda pronajímá toto čtyřsedadlové sportovní kupé už delší dobu v Japonsku, pro projekt HyNor však bylo navrženo tak, aby splňovalo norské a evropské homologační předpisy – s řízením na levé straně a manuální převodovkou. Výsledek 18letého vývoje vodíkových řešení u Mazdy využívá dvoupalivový rotační motor, který umožňuje přepínat mezi používáním vodíku a benzinu v oblastech bez vodíkové infrastruktury. Po dodání první faceliftované verze Mazdy RX-8 Hydrogen RE poskytne na začátku tohoto léta Mazda pro projekt HyNor další vozidla na základě smluv o komerčním pronájmu.

Vozidlo bylo představeno při příležitosti otevření nejnovějších vodíkových čerpacích stanic HyNor. Otevřením těchto stanic udělal norský národní vodíkový projekt další krok k vytvoření rozšířené vodíkové infrastruktury podél 580 km dlouhé trasy z Osla do města Stavanger.

Norská ekonomika má významné příjmy z těžby ropy a zemního plynu. Stát v 90. letech začal prosazovat investování části těchto příjmů do tzv. fondů budoucnosti, tak aby ze současné dobré ekonomické situace země mohly těžit i příští generace v tzv. době "ponaftové". Ze zvláštních fondů jsou čerpány prostředky také pro nejrůznější projekty z oblasti kultury, ochrany nebo obnovy životního prostředí v Norsku i v zahraničí.

Vstoupit do diskuze (13)