Mazda RX-8 Hydrogen RE začala jezdit v Norsku, síť vodíkových stanic je ve výstavbě
V Oslu byla představena Mazda RX-8 Hydrogen RE s norskou specifikací. Mazda pronajímá toto čtyřsedadlové sportovní kupé už delší dobu v Japonsku, pro projekt HyNor však bylo navrženo tak, aby splňovalo norské a evropské homologační předpisy – s řízením na levé straně a manuální převodovkou. Výsledek 18letého vývoje vodíkových řešení u Mazdy využívá dvoupalivový rotační motor, který umožňuje přepínat mezi používáním vodíku a benzinu v oblastech bez vodíkové infrastruktury. Po dodání první faceliftované verze Mazdy RX-8 Hydrogen RE poskytne na začátku tohoto léta Mazda pro projekt HyNor další vozidla na základě smluv o komerčním pronájmu.
Vozidlo bylo představeno při příležitosti otevření nejnovějších vodíkových čerpacích stanic HyNor. Otevřením těchto stanic udělal norský národní vodíkový projekt další krok k vytvoření rozšířené vodíkové infrastruktury podél 580 km dlouhé trasy z Osla do města Stavanger.
Norská ekonomika má významné příjmy z těžby ropy a zemního plynu. Stát v 90. letech začal prosazovat investování části těchto příjmů do tzv. fondů budoucnosti, tak aby ze současné dobré ekonomické situace země mohly těžit i příští generace v tzv. době "ponaftové". Ze zvláštních fondů jsou čerpány prostředky také pro nejrůznější projekty z oblasti kultury, ochrany nebo obnovy životního prostředí v Norsku i v zahraničí.