Diskuse

Melkus končí, východoněmecké sporťáky další nástupce nedostanou

22.8.2012

Malí výrobci sportovních vozů krachují jeden po druhém. Po šesti letech se uzavírá i historie obnovené firmy Melkus.

 

  • 00 Reagovat !

    foto KubikCv

    KubikCv 22.08.2012  12:59

    Škoda

    Škoda úžasného stroje....pan Peter Melkus je úžasně skromnej člověk.Před pár lety jsem měl tu možnost s ním mluvit na Frankfurtském autosalonu.Po zkušenosti,že když se k nám jako k čechům všichni otáčeli zády byl rozhovor s panem Melkusem velkým překvapením. RS2000 je krásný auto...ale mnohem vzácnější a sportovnější je RS1000

    sedí se téměř na zemi...zadnicí pod úrovní rámu

    [odkaz]

    Jediný exemplář je i v ČR...ale pán nebyl prý vůbec sdílný a auto bylo na pochybných RZ
    • 00 Reagovat !

      foto Bristol

      Bristol 22.08.2012  13:13

      « Re: Škoda

      auto je to pěkné...ale ta cena...? panebože za co? asi za exkluzivitu, kterou však zjevně nikdo nechtěl...
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 22.08.2012  13:14

      « Re: Škoda

      coskoro skoncia aj ovela vacsie legendy a velkoseriovi vyrobcovia.... dnesna doba takymto autam nepraje.... co narobis......

      este k tej cene..... to je snad blby vtip nie?

      lebo ak nie tak mi uz je jasne ze preco znacka konci :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Bristol

    Bristol 22.08.2012  13:12

    Melkus

    2.0 Turbo od VW, 350k a pochybný malovýrobce z východního německa a to vše za monstrózních 3.5 mega...??? >:D tady musí být někdo hodně vtipný...
    • 00 Reagovat !

      foto PlugIN

      PlugIN 22.08.2012  16:55

      « Re: Melkus

      Jn ta cena je odpudivá. To si můžu koupit nabušenější a lepší 911-ku .... Kdyby byla cena pod dvě mega, okej to beru ale tohle ... I když je to škoda pěkné sporťáky to byli no.
      • 00 Reagovat !

        foto Bristol

        Bristol 22.08.2012  21:57

        « Re: Re: Melkus

        no jo jenže v této cenové kategorii "pěkný" už bohužel dávno nestačí-pokud nebyl schopný prodat 25 kusů za rok...to je i na malovýrobce prostě málo...
        • 00 Reagovat !

          foto KubikCv

          KubikCv 22.08.2012  22:38

          « Re: Re: Re: Melkus

          Chtěli se svézt na vlně ostalgie i s RS2000,ale zakázková ruční výroba něco stojí.Ta cena nebyla mimo,na to že každý vůz je unikát a skoro ve všem se dalo splnit zákazníkovo přání.
          RS1600 byl původní Melkus jen motor a převodovka Wartburg byla nahrazena motorem 1.6 VW a převodovkou Audi...obojí kvůli podobné hmotnosti s originálem.Pro Melkuse byl s reedicí docela problém sehnat panty na otvírání zadní kapoty...ty byly totiž i původně ze Škody 1000MB
  • 00 Reagovat !

    foto pumpkin

    pumpkin 22.08.2012  18:29

    Kto si spomenie?

    Mne ako mladšiemu ročníku sa Melkus spája s klipom k megahitu leta 2000, v ktorom sa objavila žltá RS1000-ka. >:D
    [odkaz]

    Pán Melkus si splnil sen a na tom auto to aj vidieť. Kto nepočul motor, len ťažko uverí, že nešlo o taliansky superšportiak . :-)
    Ešte sa tuším nepodarila ani jedna reinkarnácia áut východného bloku. Je to spomienkami na minulý režim, alebo jednoducho faktom že väčšina tých áut za veľa nestála?
    • 00 Reagovat !

      foto megacruiser

      megacruiser 22.08.2012  19:57

      « Re: Kto si spomenie?

      Dneska se může zdát, že to auto byla slabá plečka, ale pravda je taková, že původní Melkus byl ryzím sporťákem. Posaz pár centimetrů nad silnicí, za zády silný tříválcový dvoutakt. Skvělé jízdní vlastnosti a hlavně skvělý pocit z jízdy. To už dnešní změkčilé supersporty nenabídnou.
      Tříválec Wartburg se 3 karburátory a zvýšenou kompresí, to je velká masáž. Jezdil jsem dlouho ve 353, jednou i v buggy s motorem Wartburg a 3 karburátory. Dvoutakt má úplně jinou charakteristiku než čtyřtakt, víc se točí, víc táhne, víc žere. Přetočit ho prakticky nelze.
      Dneska se za původní Melkusy platí ohromné sumy a to včetně povedených replik. Stejně jako u nás za Velorex.
      • 00 Reagovat !

        foto KubikCv

        KubikCv 22.08.2012  22:25

        « Re: Re: Kto si spomenie?

        něco z Frankfurtu

        [odkaz]

        V článku byla menší nepřesnost. Těch 160 km/h zvládal téměř sériový Melkus s obyčejným motorem a 5kvaltem.
        Vrcholem byl motor o objemu cca 1100 s Motorem kolem sta koní.Se třemi karburátory a otevřeným výfukem.Ten atakoval 200 km/h !!!

        Další skvost jsem potkal loni na sraze v Eisenachu
        [odkaz]

        [odkaz]

        trochu bastl cabrio,ale hlavně dvěma spřaženými motory Wartburg

        To co dokázal pan Melkus v té době bylo něco neskutečného.Z dostupných dílů udělal na koleně supersport.Peter Melkus dával vždycky k dobru historku o výklopných dveřích.Nebyla to žádná frajeřinka,ale znouzectnost.. v NDR byly malé garáže a pro nastupování byl potřeba dlouhý vlez.Klasické dveře by nešly v malé garáži otevřít,tak proto výklopné dveře.
    • 00 Reagovat !

      foto Bristol

      Bristol 22.08.2012  21:59

      « Re: Kto si spomenie?

      tak ono cokoli co se vyrábělo za železnou oponou(snad kromě žigulu na začátku výroby) stálo za 2 věci: ono zastava, oltcit, škoda 105/120, trabant, wartburg, maluch a další pecky...to všecko vedle stejně starých alfa romeo, mercedesů, bmw, renaultů, lancií vypadalo jak stavebnice merkur...
      • 00 Reagovat !

        foto KubikCv

        KubikCv 22.08.2012  22:28

        « Re: Re: Kto si spomenie?

        jo jo :-) Dneska takové Lancie...Alfy....Fiaty Ritmo...akorát tak smetu na lopatu,jelikož jsou už dávno v prachu.
        Díky všeobecnému nedostatku za socialismu se tato auta dochovala do dnešních dnů...nebýt ekoteroristického poplatku který zabil kolikrát úloženky po důchodcích...
      • 00 Reagovat !

        foto megacruiser

        megacruiser 23.08.2012  01:00

        « Re: Re: Kto si spomenie?

        Porovnávejte porovnatelné. Jaké byly výrobní náklady na výrobu Škodovky 120 a Mercedesu z té doby? A jaká koncová cena pro zákazníka? Auta vyráběná ve východním bloku byla vyráběná pro určitý účel který splňovala. Sice nevydržely tolik jako 5x dražší Mercedes, ale zase generálka motoru byla za pár korun stejně jako všechny ND. Vše jsme tvořili sami, nevozili jsme polovinu auta z číny a druhou ze zbytku světa s tím, že u nás se to smontuje a budeme se plácat po zádech jací jsme skvělí, že vyrábíme české auto.
        Taky nebylo tolik peněz na vývoj jako už v té době zadluženém západě. Mohli jsme do vývoje investovat jen tolik, kolik jsme vydělali. Neměli jsme naprosto žádné dluhy - stát ani fabriky. A i přes to všechno jsme např. silnice měli v lepším stavu než dnes... Kdo nevěří, může se podívat na libovolný starý film.
        • 00 Reagovat !

          foto KubikCv

          KubikCv 23.08.2012  16:39

          « Re: Re: Re: Kto si spomenie?

          Amen!

          I když určitá pravidla podobně jako v koncernu existovala.V rámci RVHP spolupracovala Škoda s NDR,ale např. mulu Favorita si kompletně vyrobili a odladili Škodováci !!! Bertone jen ušil kabát.Podvozek,uchycení a odhlučnění agregátu to všechno bylo udělané u nás.Kvůli velkému zadlužení při vývoji Favoritu nakonec byl zakázán dovoz Wartburgu 1.3 z NDR i když byly už vytištěné brožury a reklamy.Snad jeden jediný byl jako hlavní cena státní loterie.Byl totiž pro Favorit velkou konkurencí a možná by ho na domácím trhu zastínil.V době kdy byl Favorit jen 5dvířko,tak AWE měli kompletní portfolio sedan,kombi,pickup (Trans) a prodloužený pickup (Trans Ihling). I když měl zastaralou rámovou konstrukci,tak díky ní vydržel to co by běžné Fávo zničilo.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu: Vytahovali ho jeřábem

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu:…

Hasiči a veterináři v neděli ráno zachránili koně, který se propadl do technologické šachty bazénu v…

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Okolnosti provázející sobotní skok Jana Třísky (80) do vod Vltavy vzbuzují otázky a provází je jedna záhada za…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou nezapomenu, zářil Federer

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou…

Na tohle celý svět čekal. Roger Federer a Rafael Nadal na jedné straně kurtu, aneb výjimečná premiéra v Praze!…

 

Reflex.cz

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů, proč sledovat volby u našich sousedů

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů,…

Na první pohled by se mohlo zdát, že nedělní volby do německého Spolkového sněmu budou hodně nudné.  Všechny…

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či skočil z Karlova mostu do Vltavy

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či…

Herecká legenda Jan Tříska (80) bojuje ve vážném stavu o život na anesteziologicko-resuscitačním oddělení (ARO)…