Co jsou to dneska vlastne za auta ? Treba zacnu tou posledni zminenou Amperou, autem roku. Je to 4mistna herka na bazi Insignie, tezka jak hovado, ktera sama nevi kdy na co pojede a prepina vsecko ridici sama pod rukama bez jakekoliv moznosti kontroly, aby skoncila v agonii vybitych baterek, jecici sesnactistovky a s dynamikou trabantu se zatazenou rucni brzdou, cenovka pres milion KC, spotreba pres 8l na sto a cena nesmyslneho vyvoje pres $ US 2mld z penez danovych poplatniku ?
A nebo taky E,S, 5er, 7er, A6, A8, XF, XJ, nezmiňuji supersporty, nezmiňuji malá auta, nebo nižší střední, kde dnes zástupce těchto tříd lze s klidem označit za auta se kterými lze cestovat a ne kostitřasy zabalené v plechu a látce s dynamikou Železníka v důchodu. To, že se najdou "nesmysly" je téměř samozřejmé, ale je to dáno hlavně tím, že automobilky občas zariskují a snaží se opustit zajeté koleje a něčím zaujmout. Kritizovat je za tento přístup ? Obecně ne. Když se ten který jednotlivý produkt ukáže jako zcestný, proč ne.
ja bych tu 190tku zas tak neprotezoval. Ano, byl to prvni novodoby Mercedes v tehle velikosti. Ano, byla tam ta kvalita jako u ostatnich Mercedesu. Ano, melo to pokrokove technologie, treba zadni 5tiprvkovou napravu. Ano, melo to zajimave 16vent top benzinove motory 2.3 a 2.5litru.
Ano, bylo to mrstne a ridicsky vdecne auto.
Ale.. jizdnim projevem uz to byl uskakany zigulik.. nic proti. Na plavne a aristokraticke proplouvani krajinou videnou skrz zamerovac to auto nikdy vhodne nebylo.
Osobne jsem mel tu cest vlastnit hodne pian a w124ek a babybenz mi k srdci nikdy tak neprirostl jako jeho vetsi braskove.
Svym zpusobem tim Mercedes pomalu ale jiste predznamenaval svou postupnou smrt, ktera konci nekde u dnesnich plastikovych hracek, kde vam nenamontuji ani tu hvezdu pres kterou byste mohli sledovat svet kolem sebe.
"Svym zpusobem tim Mercedes pomalu ale jiste predznamenaval svou postupnou smrt, ktera konci nekde u dnesnich plastikovych hracek, kde vam nenamontuji ani tu hvezdu pres kterou byste mohli sledovat svet kolem sebe."
Dobrý no >:D Nemám pocit, že by moje auto bylo z plastu a dále nemám pocit, že by Mercedes prožíval nějakou smrt... To sis spletl s PSA nebo Saabem ne?? Odborníku....
Mimochodem jestli se chceš navážet do plastů, tak co třeba celá D3?? Až nyní se všici vrací ke kůži (na obložení) ať už umělé nebo pravé...
Velmi chválím článek, výborný textík, a velmi též chválím obrazový doprovod. Staří garážoví pardálové jistě nyní dojetím slzí, a mladí zobáci si na snímcích brousí ostruhy estetiky, designu.
Auto samotné... no to byl doslovný zásah do srdcí všech fandů aut. A to i v tehdejším zdejším rudoráji, kde jsme čas od času mohli na pražské estakádě zahlédnout v záplavě obrezlých moskvičů auto doslova z jiného vesmíru.
Ale ano, 190ka byla prvním kamenem mercedesu vrženým do střednětřídních vod, za to si své místo v historii zcela jistě zaslouží. A dnešním, lety i nostalgií mírně zastřeným, zrakem vypadá ideálně, "nezničitelný mercedes", "klasik silnic" atd., atp., jenže já si pamatuju svůj dojem z roku 1990, proti E30 byla 190ka houpavý trakař, jízdní projev páprdovského auta, ano, EVO a zápas v DTM, fajn, ale "zápas" běžných verzí byl tehdy jak jízdně tak motoricky hrán za zcela jasné převahy BMW. :-);-)
Jo. Na tom časovém odstupu je také zřetelně vidět, jak se věci u těch, co to umí, vyvíjí. Ten centrální akcent na jízdní komfort u limuzín doznal postupem doby u Mercedesu orientaci směrem k lepšení jízdní agility a u BMW zase lze vysledovat postupnou tendenci zkomfortnění.
presne, ked vidim, no velmi zriedkavo 190ku, tak mi to auto pride pohladne, zato e30ka, v ktorej sa prevaza cest vynimkam samy blbecek, vyzera omnoho starsie
O vizualitě jsem nic nepsal, ale souhlasím, říkám jen, že z hlediska motorů, toho jak ta auta jezdila, byla prostě E30 o poměrně velký kus lepším autem. A pokud jde o vizualitu, já považuju za nejpovedenější model trojky právě E36, to je auto, které absolutně nestárne, a velmi podobně to vidím s první generací MB C, pro mě v kontextu doby mnohem lepší než 190ka.
to je hezčí než EVOII, to je proti tomu už moc plastový... Jinak chybí fotka z KLDR, kde se 201 vyráběla jako kopie se sovětským motorem bez výbavy jako Kaengsaeng aka Paekdusan aka Pchjongjang 4.10 :-)
Co mám vlastně vyprávět, W201 byl první Mercedes, který jsem kdy řídil. Poprvé jsem viděl svět přes hvězdu na kapotě (mnozí tvrdí, že je to ten nejkrásnější pohled, kam se hrabe nějaká kobyla), poprvé zažil zvláštní pocit za velkým volantem s citlivostí Kalouskových reforem, zvláštní pocit vybočující přídě s kraťounkým převisem, poprvé vychutnával zvláštní zvuk atmosférického naftového pětiválce pod kapotou.
Jel jsem s ním tehdy jen kousek, snad pět kilometrů, dodneška si na něj ale vzpomínám. Pamatuji si všechna svá auta, některá v dobrém, některá ve zlém. Těch pět kilometrů mě ale nejspíš navždy ocejchovalo, cejchem trojcípé hvězdy.
W201 nebo W124 jsou dnes asi nejlepší a nejdostupnější youngtimery, seženete je za pár korun. Za ty peníze dostane možná poslední jednoduchá poctivá auta. A k tomu ten pohled na svět... A dojem, pocit, že řídíte nejspíše nejlepší auto své třídy a své doby.
Ale doporučuji spíš W124 :-)
Dakujem autorovi za clanok a bohatu fotogaleriu, hlavne za historicke skice. 190-ku mam velmi rad a povazujem ju za jeden z najestetickejsich automobilovych dizajnov. Bravo Saccovi a jeho timu. To auto je aj po 30 rokoch krajsie ako mnozstvo sucasnej produkcie.
Je uzasne s akym nadcasovym dizajnom pracovali navrhari v rokoch 75-77. Tato skica mi pripomina prve CLS: [odkaz] v tejto vidim prvky neskorsej W140: [odkaz]