Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz 190 (W201): Baby-Benzu je třicet

Přelomový sedan Mercedesu s kódem W201 slaví kulaté třicetiny. Vždyť to není tak dávno, co jsme jej potkávali běžně i u nás. Čas ale zkrátka letí.
Zpět na článek
12. 11. 2012 10:19
12. 11. 2012 10:21
12. 11. 2012 10:31
12. 11. 2012 14:21
12. 11. 2012 17:34
13. 11. 2012 11:27
12. 11. 2012 10:33
13. 11. 2012 07:56
12. 11. 2012 10:20
12. 11. 2012 11:08
12. 11. 2012 11:40
12. 11. 2012 14:29
13. 11. 2012 11:13
13. 11. 2012 11:29
12. 11. 2012 11:51
12. 11. 2012 12:36
12. 11. 2012 13:38
12. 11. 2012 14:22
12. 11. 2012 20:04
12. 11. 2012 21:27
12. 11. 2012 10:19
Klasika
Ještě teď je možné ho často potkat na silnici.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
12. 11. 2012 10:21
Re: Klasika
vtedy auta este boli autami ;-) , nadhera
12. 11. 2012 10:31
Re: Klasika
Dnes jsou to chipsy?
12. 11. 2012 14:21
Re: Klasika
hm.. Multipla ? Opel Adam ? Matiz ? Ampera ?

Co jsou to dneska vlastne za auta ? Treba zacnu tou posledni zminenou Amperou, autem roku. Je to 4mistna herka na bazi Insignie, tezka jak hovado, ktera sama nevi kdy na co pojede a prepina vsecko ridici sama pod rukama bez jakekoliv moznosti kontroly, aby skoncila v agonii vybitych baterek, jecici sesnactistovky a s dynamikou trabantu se zatazenou rucni brzdou, cenovka pres milion KC, spotreba pres 8l na sto a cena nesmyslneho vyvoje pres $ US 2mld z penez danovych poplatniku ?

Staci to jako odpoved co to jsou dneska za auta ?
Avatar - twistedTSD
12. 11. 2012 17:34
Re: Klasika
To slavné auto roku také téměř nikdo nekupuje, pokud vím.
13. 11. 2012 11:27
Re: Klasika
A nebo taky E,S, 5er, 7er, A6, A8, XF, XJ, nezmiňuji supersporty, nezmiňuji malá auta, nebo nižší střední, kde dnes zástupce těchto tříd lze s klidem označit za auta se kterými lze cestovat a ne kostitřasy zabalené v plechu a látce s dynamikou Železníka v důchodu. To, že se najdou "nesmysly" je téměř samozřejmé, ale je to dáno hlavně tím, že automobilky občas zariskují a snaží se opustit zajeté koleje a něčím zaujmout. Kritizovat je za tento přístup ? Obecně ne. Když se ten který jednotlivý produkt ukáže jako zcestný, proč ne.
12. 11. 2012 10:33
Re: Klasika
Evo II beru dodnes jako nejefektnější fast sedan, žádnej vlk v rouše beránčím :-)
Avatar - lordlord
13. 11. 2012 07:56
Re: Klasika
za neskutečnou cenu [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
12. 11. 2012 10:20
nadhera
tak tuto fotku si dodnes pamatam zo stareho pozicaneho cisla casopisu STOP:

[odkaz]

uz teraz neviem ci to bol plagat alebo nie... ale tuto fotku mam dodnes pred ocami....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
12. 11. 2012 11:08
Ty skici jsou
všechny otřesné >:D
Rozbalit vlákno
0
12. 11. 2012 11:40
1982
Neuvěřitelné číslo. 30 let historie.

Když se tenhle zápaďák objevil na naší silnici, tak celá ulice oněměla.
Jeden z poslední kovaných Mercedesů. Krásné a nezničitelné auto. :yes:

O zlatých časech DTM ani nemluvě. Nádherné souboje s BMW e30 a AR 155.
Rozbalit vlákno
3
12. 11. 2012 14:29
Re: 1982
ja bych tu 190tku zas tak neprotezoval. Ano, byl to prvni novodoby Mercedes v tehle velikosti. Ano, byla tam ta kvalita jako u ostatnich Mercedesu. Ano, melo to pokrokove technologie, treba zadni 5tiprvkovou napravu. Ano, melo to zajimave 16vent top benzinove motory 2.3 a 2.5litru.
Ano, bylo to mrstne a ridicsky vdecne auto.

Ale.. jizdnim projevem uz to byl uskakany zigulik.. nic proti. Na plavne a aristokraticke proplouvani krajinou videnou skrz zamerovac to auto nikdy vhodne nebylo.

Osobne jsem mel tu cest vlastnit hodne pian a w124ek a babybenz mi k srdci nikdy tak neprirostl jako jeho vetsi braskove.

Svym zpusobem tim Mercedes pomalu ale jiste predznamenaval svou postupnou smrt, ktera konci nekde u dnesnich plastikovych hracek, kde vam nenamontuji ani tu hvezdu pres kterou byste mohli sledovat svet kolem sebe.
Avatar - MarTin1
13. 11. 2012 11:13
Re: 1982
"Svym zpusobem tim Mercedes pomalu ale jiste predznamenaval svou postupnou smrt, ktera konci nekde u dnesnich plastikovych hracek, kde vam nenamontuji ani tu hvezdu pres kterou byste mohli sledovat svet kolem sebe."

Dobrý no >:D Nemám pocit, že by moje auto bylo z plastu a dále nemám pocit, že by Mercedes prožíval nějakou smrt... To sis spletl s PSA nebo Saabem ne?? Odborníku....

Mimochodem jestli se chceš navážet do plastů, tak co třeba celá D3?? Až nyní se všici vrací ke kůži (na obložení) ať už umělé nebo pravé...
13. 11. 2012 11:29
Re: 1982
Postupná smrt ? >:D Očividně mrtvá značka. >:D >:D
12. 11. 2012 11:51
MB
Nádherna klasika niekde doma mam aj model.Ako chalan som zbieral modely mercedesov.Je to pecka auto,nie ako tie *** čo sa dnes prehaňaju po cestách.
Rozbalit vlákno
0
12. 11. 2012 12:36
MERCEDES-KLASSE
Velmi chválím článek, výborný textík, a velmi též chválím obrazový doprovod. Staří garážoví pardálové jistě nyní dojetím slzí, a mladí zobáci si na snímcích brousí ostruhy estetiky, designu.

Auto samotné... no to byl doslovný zásah do srdcí všech fandů aut. A to i v tehdejším zdejším rudoráji, kde jsme čas od času mohli na pražské estakádě zahlédnout v záplavě obrezlých moskvičů auto doslova z jiného vesmíru.

To víš... Mercedes-Benz :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Dinar
12. 11. 2012 13:24
Re: MERCEDES-KLASSE
Ale ano, 190ka byla prvním kamenem mercedesu vrženým do střednětřídních vod, za to si své místo v historii zcela jistě zaslouží. A dnešním, lety i nostalgií mírně zastřeným, zrakem vypadá ideálně, "nezničitelný mercedes", "klasik silnic" atd., atp., jenže já si pamatuju svůj dojem z roku 1990, proti E30 byla 190ka houpavý trakař, jízdní projev páprdovského auta, ano, EVO a zápas v DTM, fajn, ale "zápas" běžných verzí byl tehdy jak jízdně tak motoricky hrán za zcela jasné převahy BMW. :-) ;-)
12. 11. 2012 13:38
Re: MERCEDES-KLASSE
Jo. Na tom časovém odstupu je také zřetelně vidět, jak se věci u těch, co to umí, vyvíjí. Ten centrální akcent na jízdní komfort u limuzín doznal postupem doby u Mercedesu orientaci směrem k lepšení jízdní agility a u BMW zase lze vysledovat postupnou tendenci zkomfortnění.
12. 11. 2012 14:22
Re: MERCEDES-KLASSE
e30 mi přišla proti 190 vizuálně zastaralá a s odstupem času je to ještě znatelnější.

Ale může to býti tím, že e30 a e36 mi nikdy k srdci nepřirostlo.
Avatar - blake26
12. 11. 2012 18:43
Re: MERCEDES-KLASSE
presne, ked vidim, no velmi zriedkavo 190ku, tak mi to auto pride pohladne, zato e30ka, v ktorej sa prevaza cest vynimkam samy blbecek, vyzera omnoho starsie
Avatar - Dinar
13. 11. 2012 13:10
Re: MERCEDES-KLASSE
O vizualitě jsem nic nepsal, ale souhlasím, říkám jen, že z hlediska motorů, toho jak ta auta jezdila, byla prostě E30 o poměrně velký kus lepším autem. A pokud jde o vizualitu, já považuju za nejpovedenější model trojky právě E36, to je auto, které absolutně nestárne, a velmi podobně to vidím s první generací MB C, pro mě v kontextu doby mnohem lepší než 190ka.
12. 11. 2012 18:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JFK
12. 11. 2012 18:43
chybí mi zmínka o EVO I
to je hezčí než EVOII, to je proti tomu už moc plastový... Jinak chybí fotka z KLDR, kde se 201 vyráběla jako kopie se sovětským motorem bez výbavy jako Kaengsaeng aka Paekdusan aka Pchjongjang 4.10 :-)

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
12. 11. 2012 20:04
Vzpomínky
Co mám vlastně vyprávět, W201 byl první Mercedes, který jsem kdy řídil. Poprvé jsem viděl svět přes hvězdu na kapotě (mnozí tvrdí, že je to ten nejkrásnější pohled, kam se hrabe nějaká kobyla), poprvé zažil zvláštní pocit za velkým volantem s citlivostí Kalouskových reforem, zvláštní pocit vybočující přídě s kraťounkým převisem, poprvé vychutnával zvláštní zvuk atmosférického naftového pětiválce pod kapotou.
Jel jsem s ním tehdy jen kousek, snad pět kilometrů, dodneška si na něj ale vzpomínám. Pamatuji si všechna svá auta, některá v dobrém, některá ve zlém. Těch pět kilometrů mě ale nejspíš navždy ocejchovalo, cejchem trojcípé hvězdy.
W201 nebo W124 jsou dnes asi nejlepší a nejdostupnější youngtimery, seženete je za pár korun. Za ty peníze dostane možná poslední jednoduchá poctivá auta. A k tomu ten pohled na svět... A dojem, pocit, že řídíte nejspíše nejlepší auto své třídy a své doby.
Ale doporučuji spíš W124 :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pratel
12. 11. 2012 21:27
Bruno Sacco
Dakujem autorovi za clanok a bohatu fotogaleriu, hlavne za historicke skice. 190-ku mam velmi rad a povazujem ju za jeden z najestetickejsich automobilovych dizajnov. Bravo Saccovi a jeho timu. To auto je aj po 30 rokoch krajsie ako mnozstvo sucasnej produkcie.

Je uzasne s akym nadcasovym dizajnom pracovali navrhari v rokoch 75-77. Tato skica mi pripomina prve CLS: [odkaz] v tejto vidim prvky neskorsej W140: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0