Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Luxusní elektrický Cadillac Lyriq v Německu vyjde v přepočtu na 2 miliony. Co nabízí?

Ondřej Šámal
Diskuze (8)

Američané se vrací do Evropy, respektive zatím pouze do Německa, kde nabízejí svůj pětimetrový elektromobil Cadillac Lyriq. Kupodivu se nejedná o vůbec špatnou koupi.

Evropané na americká auta koukali vždycky trochu povýšeně. Tolerovali jsme legendární Ford Mustang, Chevrolet Corvette a podobná výkonná a něčím zajímavá auta, ostatní nám přišla celkově dost tragická. A často i oprávněně. Kvalita zámořské produkce se ovšem výrazně zvýšila. Americká Tesla navíc se svým modelem Y loni opanovala zdejší prodeje, když se stala nejoblíbenějším vozem na našem kontinentě. Pro USA se jednalo o první takové vítězství v historii.

A právě úspěch Tesly evidentně inspiroval konkurenční značku Cadillac, aby se opět vydala na druhou stranu Atlantiku a poněkolikáté zde zkusila uspět. Tentokrát si pro nás navíc připravila skutečně zajímavou nabídku.

Video se připravuje ...

Pětimetrové elektrické SUV Lyriq s rozvorem 3094 milimetrů si po Švýcarsku můžete koupit už také v sousedním Německu. K pohonu slouží dvojice elektromotorů o systémovém výkonu 388 kilowattů. Zmíněná Tesla Model Y Long Range se čtyřkolkou je o deset kilowattů slabší. Na stovku se luxusní americké SUV dostane 5,3 sekundy a rozjede se až na 210 km/h. A má také obrovský menší akumulátor.

Jestliže tesla spoléhá na trakční baterii s celkovou kapacitou 78 kWh, Cadillac Lyriq dostal balík se 102 kilowatthodinami a dojezdem 530 kilometrů. Také kvůli němu ovšem váží jako malý rodinný dům. Pohotovostní hmotnost 2774 kilogramů patří i mezi jinak dost těžkými elektromobily k těm nejvyšším.

Díky velmi štědrým vnějším proporcím se lyriq může pochlubit velmi prostornou kabinou a zavazadelníkem o objemu minimálně 793 litrů.

V Německu si zákazníci mohou vybrat ze dvou variant: Luxury AWD a Sport AWD. Obě přitom stojí 80.500 eur neboli zhruba 2.012.000 Kč. Ve standardu přitom dostanete například obří displej před řidičem s úhlopříčkou 33 palců, audiosystém s 19 reproduktory, vyhřívání předních a zadních sedadel, odvětrávaná přední křesla s masáží, třízónovou klimatizaci, panoramatický parkovací systém, spoustu asistentů a další prvky.

Jen pro srovnání: Škoda Enyaq 85x Laurin & Klement s 210 kW a 77 kWh v Česku vyjde na 1.644.900 Kč (Coupé je o 60 tisíc dražší), přitom je menší (4653 mm) a chybí mu čistě prémiový „feeling“.

Ondřej Šámal
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
9. 5. 2024 11:00
Re: Hezký pokus
tak tak, zvláště u SUV sou si ty designy stranš podobné, kor z boku

Kdo chce originální a nzaměnitelné auto, musí si bohužel koupit bud supersport, top luxury class ve stylu Rolls a Bentley nebo veterána :-)
Avatar - Barrichello
9. 5. 2024 10:58
Cadillac
se nemusí nikam vracet když je to celá léta oficiálně zastoupen a v 90. letech se úspěšně prodával model Seville, v 00 letech CTS, SRX a Escalade a až do současnosti se stále nabízí Escalade a modely XT4 a XT6

Vše k mání u United Cars a Tucaru + šedý dovoz
Avatar - 3_diamanty
9. 5. 2024 10:46
Re: Lyriq
Uz sme to tu viaceri pisali velakrat... ev bohuzial v reali nie su primarne ani tak o ekologii ako o biznise... mam vystudovanu environmentalistiku v strojarstve ... tuke kosice ... prirodu mam rad... ale ev auto fakt nechcem
Avatar - 3_diamanty
9. 5. 2024 10:43
Re: Hezký pokus
Dnes uz mozes zakryt znak snad hociktorej automobilky a uvidis v tom sam to co (ne)chces vidiet ... takisto zakri si znak hociktoreho ev medveda a uvidis v tom opat vsetko mozne len nie medveda... a ono to zda sa nikoho stejne nes.ere tak vidis... ;-)
9. 5. 2024 10:24
Hezký pokus
Ale podle mě je to auto skoro neprodejné.. Když zakryju znak Cadillacu, tak si budu myslet že jde o auto nějaký čínský automobilky, která za podobný auto bude chtít o 500tis míň. Ale hlavně nevidim důvod, proč kupovat tohle auto a ne Audi Q6 e-tron, která bude za podobný peníze a bude technicky i pohodlím mnohem dál.