Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz GL 63 AMG: Nová generace terénního expresu

Druhá generace Mercedesu GL měla premiéru na autosalonu v New Yorku. Nyní automobilka zveřejnila informace a fotografie ostré verze GL 63 AMG.
Zpět na článek
31. 5. 2012 19:29
1. 6. 2012 09:25
1. 6. 2012 09:25
1. 6. 2012 11:33
31. 5. 2012 19:29
Dubai edition
Na jednu stranu dobré, že medvěd vypadá a je silný jako medvěd. Marnotratnost a pompéznost bych mu nevyčítal. e to brutální stroj.
Ale je na tom autě už moc na první pohled vidět, že je pro dubaj, okolí a dál na východ.
A to je jen začátek...
Rozbalit vlákno
3
31. 5. 2012 20:21
Re: Dubai edition
Pro země, kde je benzín levnější než voda :-)
Avatar - Ham.
1. 6. 2012 00:30
Re: Dubai edition
Já tam žádnou Dubaj nevidím, je to asi nejhezčí medvěd současnosti, zvláště interiér je velmi podařený a nejelegantnější u MB (E-čko už je dnes zoufalcův ráj, S-ko je důstojné ale elegancí na toto nemá). Na exteriéru bych viděl pouze jedinou chybu a to je hnusný samostatný pásek led diod, ty bych vyrval vlastníma rukama, ale jinak je to super.
1. 6. 2012 07:18
Re: Dubai edition
Proč DUBAI? Zadní pohled, zadoboční pohled ... z těchto úhlů auto působí jako superluxusní jachta někde v přístavu. Především členění zadní části zejm. to vertikální uspořádání s kanonádou výfuků dole - před pár lety by to byl nejšílenější výtvor od brabuse lorinser a spol. pro bohatého šejka. Prezentace v bílé barvě jen jako stvrzení výše uvedeného.

Tím ale nenaznačuji, že se mi to nelíbí a že bych měl s ním problém jezdit v naší vísce. Jen na něj mít. :-)
Avatar - Johny.Rico
31. 5. 2012 20:25
Tohle CHCI!!!
Haha, je toto normální? >:D Když jsem v Praze viděl jezdit GL Widestar od Brabusu, řekl jsem si - ach jo, kdyby tak něco podobného dělal i seriový meďánek. Teď když vidím tohle, říkám si - ach konečně! >:D

Jak jde vidět, máme krále Full-full size SUV. Kdo je král Full-size SUV, zda je to X5M nebo Cayenne Turbo S, to nevím, jsou to vesměs podobná auta. Ale tohle nemá obdoby :-!

Konečně Mercedes! Merci :-)
Rozbalit vlákno
38
31. 5. 2012 21:08
Re: Tohle CHCI!!!
Až na to, že to jsou v soušasnosti asi nejpitomější auta světa.
1. 6. 2012 07:50
Re: Tohle CHCI!!!
A jaké nabízíš proti tomuto tvrzení argumenty?
1. 6. 2012 08:44
Re: Tohle CHCI!!!
Vznesl jsem tezi a jsem připraven polemizovat. Mé argumenty samozřejmě budou následovat, teď tu nemají co dělat, když to nikdo ještě věcně nezpochybnil.
Spíš jsem myslel, že kolega ví o nějaké ještě absurdnější skupině aut, která mě nenapadla, tak jsem byl zvědav na jeho návrh.
1. 6. 2012 08:49
Re: Tohle CHCI!!!
Vznesl jsi (spíš bych řekl,že jsi vyblil) absolutní nesmysl... O tom se nedá polemizovat,tomu se dá jen smát... ;-)
1. 6. 2012 09:00
Re: Tohle CHCI!!!
Opět... Argumenty, proč je to nesmysl, máš? Na té tezi netrvám, upřímně si rád poslechnu vaše návrhy na nejzbytečnější či nejpitomější (to už je jedno, jak to nazveme) skupinu aut a není vyloučeno, že se shodneme.
1. 6. 2012 11:43
Re: Tohle CHCI!!!
Tezi ? >:D >:D Spíš bych řekl, že jsi něco nadhodil a čekám nějaké vysvětlení te jednovětné "teze".
1. 6. 2012 11:56
Re: Tohle CHCI!!!
Myslel jsem, že jsem to napsal celkem jasně. Mně nepřijde normální tu jen tak začít psát sloh na něco, co tu třeba většina vidí stejně. Napiš, v čem nesouhlasíš, v ideálním případě navrhni kategorii ještě víc na hlavu padlých aut a pak se lze dále bavit. Zatím jsem se dočkal jen snah o zesměšňování, protože jsem nepochválil božský nekritizovatelný Mercedes, ale věcná výtka žádná, což samozřejmě neberu, přestože to je zdejší běžná praxe.

Jinak teze je synonymum pro tvrzení a to je zpravidla jednovětné.
1. 6. 2012 13:29
Re: Tohle CHCI!!!
Očividně opět nechápeš diskuzní logiku. Nejde o to, najít ještě "pitomější" kategorii. Jde o to, proč si myslíš, že tahle kategorie, kterou reprezentuje třeba právě předmětný mercedes je "nejpitomější". Bez toho se nedá diskutovat dále.
1. 6. 2012 13:34
Re: Tohle CHCI!!!
Ale ano, o to jde, v tom právě logika je. Pokud toto není nejpitomější kategorie, musí existovat ještě pitomější. Je to ekvivalentní argumentace.
Níže nicméně píšeš, že pitomé není nic, s tímto náhledem pak my dva pochopitelně nemáme o čem hovořit. To nemyslím pejorativně, to se prostě neslučuje, nejde se bavit o pitomosti aut, když neuznáváš, že nějaké auto může být pitomé, což ti neberu. :-)
1. 6. 2012 14:46
Re: Tohle CHCI!!!
No jo, jenže mě zajímá pohled i někoho jiného.
1. 6. 2012 15:01
Re: Tohle CHCI!!!
A co já s tím? To je celkem přirozené, ne?

Popravdě nevím, co to má znamenat, věcnosti minimum, nějak tu jen hledáš, jak mě setřít a přitom ses stále neodhodlal k tomu to udělat tou nejjednodušší cestou - rozumně mi vysvětlit, v čem nemám pravdu.
Avatar - strýček BOB
1. 6. 2012 09:07
Re: Tohle CHCI!!!
Žádám předsednictvo Zlatého ventilku o zařazení blanderova blábolu do seznamu >:D
1. 6. 2012 12:31
Re: Tohle CHCI!!!
Já jsem žádné argumenty nevznesl. Mohl by jste tedy odpovědět mně, proč jde o nejpitomější auta na světě?
1. 6. 2012 13:21
Re: Tohle CHCI!!!
Krátce řečeno proto, že sportovně upravené SUV je oxymoron plný kompromisů, který si nebere to nejlepší z těch dvou světů, ale naopak to nejhorší. Ztrácí komfort a sportovní jízdu s nimi člověk stejně nezažije.
Jak už ale poněkolikáte opakuji, vzhledem k tomu, že tahle kategorie vám nepřipadá nejpitomější, musí existovat jiná, která vám připadá pitomější, tak by mě zajímalo která. Je dost možné, že jsem něco opomněl, tak bych si rád poslechl jiné návrhy.
1. 6. 2012 13:31
Re: Tohle CHCI!!!
Když budu mluvit za sebe, tak dle mne není žádná kategorie automobilů pitomá. Takhle generalizovat a paušalizovat se opravdu neodvážím a naopak toto mi přijde pitomé.
1. 6. 2012 13:36
Re: Tohle CHCI!!!
To já také obvykle nedělám a pitomé to je, to uznávám, nicméně toto je v mých očích jedna z mála výjimek.
1. 6. 2012 15:51
Re: Tohle CHCI!!!
Já jsem kdysi uvažoval podobně (i když jsem své pocity negeneralizoval na fóru), ale poté, co jsem sám vlastníkem SUV, jsem velmi rychle obrátil. Moderní SUV mají mnoho výhod, které jim jiná třída nedokáže nabídnout. Mají určitě své místo.
1. 6. 2012 16:07
Re: Tohle CHCI!!!
Ale jo, SUV v dnešním slova smyslu (přetvařující se obyčejný silniční kombík) bych sice nechtěl, nicméně uznávám, že jsou lidi, co ocení jejich benefity i přes poměrně velké nevýhody, které s sebou přinášejí. Sice jich jistě není tolik, kolik lidí ta SUV ve skutečnosti má, ale budiž. Zde se ale bavíme víceméně o přizvedlém MPV s 550 koni, které se snaží hrát na sportovní notu. Tohle si koupí jen někdo, kdo si řekne "Wow, tak to je krutý auto, mega Mercedes AMG, to musí být síla". Prostě se mu líbí, jak už tu i někteří pronesli. Z mého pohledu je to auto k ničemu, které nedělá nic pořádně a je plně nahraditelné jinými vozy bez jakýchkoliv ústupků. Jako tradičně dobře vyjádřeno, zde konkrétně u ML [odkaz] Třeba to tam bude duchaplněji vyjádřeno. ;-)
1. 6. 2012 17:55
Re: Tohle CHCI!!!
Hele nic proti, ale celá tahle diskuze vnikla proto, že:

"Až na to, že to jsou v soušasnosti asi nejpitomější auta světa."

Nikde ani zmínka o tvém názoru či mínění. Prostě jsou nejhorší a šmitec...
1. 6. 2012 19:02
Re: Tohle CHCI!!!
Nějak nevím, co se tím snažíš říct, pouze jsem to zbytečně nerozváděl. Překvapila mě radostná reakce na to, že Mercedes vyrobil takové auto, což jsem úplně nepochopil a očekával jsem, že do nějaké polemiky s výměnou argumentů se to následně rozvine.
Avatar - Johny.Rico
1. 6. 2012 12:59
Re: Tohle CHCI!!!
Hm... a to je to, o čem mluvím níže. Přál bych ti je aspoň jednou zažít ty "pitomosti," protože pak bys změnil názor, raketově.
1. 6. 2012 13:16
Re: Tohle CHCI!!!
Abychom si to ujasnili, nepochybuji ani trochu o tom, že každý, kdo je zvyklý na běžná auta vč. mě, by z toho byl unešený. Ale řekni upřímně, kdybys prachy na tohle auto měl, fakt by sis nevybral radši něco jiného? O tom to celé je, to, že je to lepší než oktávka, je irelevantní, tady se pohybujeme v jiných sférách.
Avatar - Johny.Rico
1. 6. 2012 14:49
Re: Tohle CHCI!!!
Nevybral, a víš proč? Tohle totiž konkurenta nemá. Protože pokud na to peníze máš, a chceš ultimát SUV, kde jinde vybrat? Všude už to bude jen "méně."
Jsem ovšem rád, že uznáš to, jak to opravdu je.
1. 6. 2012 14:55
Re: Tohle CHCI!!!
Ano, pokud chceš přemotorované SUV, je málo konkurentů. Tady je ale otázka jestli chtít ultimát SUV. Spíš mi šlo o to, že kdybys na to měl peníze, tak si jako pro auto snů půjdeš pro GL AMG? Pokud chceš v pohodlí jezdit rychle, tak jsou lepší auta, ne? třeba už jen to E AMG, máme-li zůstat u Mercedesu.
Avatar - Johny.Rico
1. 6. 2012 15:13
Re: Tohle CHCI!!!
Jo takto... to bych si pak vybral S63 AMG...
1. 6. 2012 15:25
Re: Tohle CHCI!!!
Pokud máš na jedno, tak máš často obě. :-)
1. 6. 2012 15:30
Re: Tohle CHCI!!!
Jo, o tom to je. Tohle je podle mě několikáté auto na producírování.
1. 6. 2012 15:33
Re: Tohle CHCI!!!
Ve většině případá ano, ale tady je diskuze o autu a ne o psychologii známého silničního piráta nebo přítelkyních milionářů.

Za to auto nemůže. Za sebe uzavírá: Bral bych všema deseti!
1. 6. 2012 15:38
Re: Tohle CHCI!!!
K tomu jen jednu věc, auto za to nemůže, ale bylo za tím účelem navrženo... a pro mě je bohužel taková ta osobnost auta velmi důležitá, jsem holt odkojen Clarksonem. :D
1. 6. 2012 15:27
Re: Tohle CHCI!!!
No dobrá, to je víceméně jedno co, mně spíš přijde zajímavá úvaha, proč by měl někdo chtít právě GL AMG. Z toho vše vyplývá, přestože to je čistě formálně určitě skvělé auto, jak už jsme si řekli.
1. 6. 2012 15:20
Re: Tohle CHCI!!!
Hoši celkem se to tu posouvá při pátku..., tak abych nebyl obviněn, že jsem výše nereagoval. Důvod byl ten, jak za mně uvedli jiní, že na ne zrovna duchaplnou "tezi" jsem neměl chuť dál psát dálší moudra ...

Auto je to prostě pěkné, silné, rychlé, luxusní a zvládne lecos i v terénu. :-)

Je to u mně nádherná silniční supersilná jachta.
1. 6. 2012 15:32
Re: Tohle CHCI!!!
Ano, chápu, prostě se ti líbí a cítil by ses v tom jak king. O tom to asi je, ale i tak mi připadá šílené si to koupit.
1. 6. 2012 15:35
Re: Tohle CHCI!!!
Viz. výše. 15:13. Prostě zajímavé auto. Líbí se mi. Tečka.
1. 6. 2012 15:37
Re: Tohle CHCI!!!
Jo, takhle mi to stačí a zapadá do mého obrazu. Nebudu tedy dále obtěžovat.
2. 6. 2012 03:49
Re: Tohle CHCI!!!
Jestli by, jestli by, jestli by,... Když na to máš, uvažuješ jinak. Já jsem na mé nynější auto dříve neměl a nechápal jsem proč si je někdo kupuje. Teď to chápu. Já bych GL 63 AMG nekoupil, ale pochybuju, že bych toto tvrdil v případě, že se mi na účtě válí melouny a nevím co s nimi.
31. 5. 2012 20:43
Fešák, jen co je pravda!
Krásný auto! Trošku mi malinko nesedí ten zadek, kterej je kapku korejskej stejně jako u ML (můj názor), ale to bych spolknul nebo si zvyknul (na vlastní bulvy sem GL ještě neviděl. Interiér fantastickej... Každopádně jsem měl chvilkovou čest z předchozí generací a je to úžasný rodinný auto, na cestování jako stvořený. Už se vidím jak za to zapřáhnu podval s lodí a tradá třeba do Řecka. Akurát bych se s tím bál snad vjet i na polňačku abych to neodřel!!! Fakt moc pěkný auto :yes:

PS: už se těším na řeči některých , jak začnou křičet o nesmyslnosti, zbytečnosti a drahosti na adresu tohodle auta, hlavně ten rozumbrada s Kiou - modlou ve znaku. (nic proti Kia) >:D
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Johny.Rico
31. 5. 2012 20:49
Re: Fešák, jen co je pravda!
Když použiji větu od Zemana, že největší idioti jsou na internetových diskuzích, myslím, že se rozhodně nemýlí. Zda se objeví tady, to netuším, ale ostatní diskuze na tomto serveru jsou jich plné.
31. 5. 2012 22:25
Re: Fešák, jen co je pravda!
Podepisuji, napsal jsi to jak to cítím i já.... super vůz.
1. 6. 2012 12:11
Re: Fešák, jen co je pravda!
No, za toho idiota bys měl asi i mě. Mně to připadá jen jako jásání nad 500 koňovým Mercedesem už z principu. Vypadá draze a luxusně, jistě i takové je a ve společnsoti udělá dojem. Když se ale zamyslím nad motivací ke koupi, nějak se mi dělá špatně, v podstatě podle mě neexistuje rozumný důvod, proč si to kupovat místo klasického GL.
1. 6. 2012 12:36
Re: Fešák, jen co je pravda!
Přece jen napadl. Dokonce to je i v tvém příspěvku.

"Vypadá draze a luxusně, jistě i takové je a ve společnsoti udělá dojem"

To je v jisté společnosti dost důležité a užitečné. Ale jsou i jinak motivovaní kupci. Třeba úžasný zátah a zvuk, více méně jedinečnost, doplňky, které nejsou i nižší modelových řad atd.
1. 6. 2012 13:12
Re: Fešák, jen co je pravda!
Ano, to uznávám, že existují takto motivovaní kupci, ale nebudu tajit, že se dle mého jedná o poněkud pochybnou skupinu. Nehledě na to, že pokud těm lidem člověk neřekne, kolik to stálo a neotevře kapotu, klasické GL udělá dojem stejný.
Silný motor je fajn, problém mám trochu s tím, že zátah i těch slabších motorů je stále dechberoucí a takové auto 550 koní nezužitkuje. Jednoduše mi nedochází, proč bych měl chtít jezdit rychle, když si kupují SUV. Sice ještě nevíme, kolik bude stát, ale troufám si říct, že za ty peníze by bylo GL, které bude zřejmě značně pohodlnější a k tomu pravý sporťák (i když v přímce jistě ne tak rychlý). Navíc v terénu už je takové auto i na poměry silničních SUV neschopné, tak to už je lepší E AMG, ne?
1. 6. 2012 16:05
Re: Fešák, jen co je pravda!
Proč by se mělo jednat o pochybnou skupinu? Můj známý má ML 63 AMG a určitě nejde o pochybného jedince. A Garantuji, že GL těch 550 koní zužitkuje. GL váží cca 2,5 tuny... Auto se silným motorem není nutně určené k tomu aby řezalo zatáčky. Pocit rezervy pod plynem je úžasný, stejně tak jako zvuk - 320 CDI nezní tak jako 63 AMG. E-čko nenabídne vysoký posez a ten celkový zvlášní pocit, který dokáže vytvořit tahle hora železa podobně jako třeba LR.
1. 6. 2012 16:15
Re: Fešák, jen co je pravda!
Tak na to má každý jiná měřítka, kdo je pochybný jedinec. Tím nikoho nesoudím, jen říkám, že to je subjektivní pojem.
550 koní podle mě zužitkuje 458. Tady je teda 4×4 a váží víc, takže se to trochu eliminuje, ale i tak. Stějně to pořád bude krotit elektronika, takový výkon je adekvátní pro supersport. Jinak je jasné, že výkon je věc příjemná, druhá věc ale je, zda to k něčemu je. Další věci, co popisuješ, jsou obecně atributy SUV, an to není potřeba AMG. Jestli někdo chce vše dohromady, budiž, ale nechápu to.
1. 6. 2012 23:08
Re: Fešák, jen co je pravda!
Další věci nejsou zcela jasné obecné atributy SUV. Horu železa s nadupaným výkonem nabídne jen málokdo. A nesnáším když někdo hodnotí lidi podle toho jaké mají auto. Je to povrchní, zavádějící a více méně ubohé.
2. 6. 2012 08:00
Re: Fešák, jen co je pravda!
Horu železe s výkonem už tolik ne, přestože GL s 340 koni mi přijde jako naprosto dostačující. Narážel jsem jen na tu samotnou horu železa a vyšší posaz.
1. 6. 2012 11:54
Re: Fešák, jen co je pravda!
On ten rozumbrada ma MB rad takze to tady pomlouvat nebude ;-)..

Jinak se vsim souhlasim.... Jen na polnacku bych to s air-matic-em klidne vzal >:D
Avatar - Hafol
1. 6. 2012 09:25
M-B
Tady se nedá kritizovat, M-B je mistr, dělá auta snů. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hafol
1. 6. 2012 09:25
MB
Tady se nedá kritizovat, M-B je mistr, dělá auta snů. :yes:
Rozbalit vlákno
0
1. 6. 2012 11:33
Rozmařilost
Ano, líbí se mi moc (ikdyž ten zadek je toho celku nedůstojný).
Interiér naprosto úžasnej...

Majitelům ho přeju a nemám problém s tím, že si ho můžou dovlit, zatímco já ne:D

Jen...prostě mám v sobě blok proti takovéhle raketě na 4ech kolech a ideální motorizaci vidím někdě úplně jinde (a taky na míň, než poloviční spotřebě).
Rozbalit vlákno
19
1. 6. 2012 11:45
Re: Rozmařilost
Ten blok je celkem pochopitelný. Kdo by chtěl takzvaně sportovní SUV, když sportovní není ani trochu a k nějaké plavné jízdě bude mít taky daleko. K tomu naprosto zbytečný výkon, který to auto ani nemůže využít... Normální GL je podle mě prostě lepší auto - stojí méně a nemá zbytečnosti, které na takovém autě nemají co dělat. Nicméně jako dálniční tank či vozítko pro šejka to je asi fajn.
1. 6. 2012 13:34
Re: Rozmařilost
>:D >:D prezident zeměkoule s absolutní pravdou. >:D 8-s
1. 6. 2012 13:40
Re: Rozmařilost
Já si tu absolutní pravdu nechám rád vyvrátit, jsem velmi svolný ke změnám názoru, jen se k tomu nikdo nemá až na pár výjimek. :-) Většina skončí u nadávek, které si nejsou schopni obhájit, což mě samozřejmě o ničem nepřesvědčí. ;-)
1. 6. 2012 14:41
Re: Rozmařilost
Jsem zvědav, jestli bude GL 65 AMG:-)
Avatar - Johny.Rico
1. 6. 2012 14:50
Re: Rozmařilost
:yes: :yes: :yes: >:D >:D
1. 6. 2012 15:23
Re: Rozmařilost
Napadlo mne to samý. :yes: :yes: :yes:
Avatar - white label
1. 6. 2012 14:04
Re: Rozmařilost
To sis možná popletl s Kylie, která má tuto "funkci" doživotně zamluvenou... >:-[]
1. 6. 2012 14:48
Re: Rozmařilost
>:D Když si projdu diskuzi a podívám se na všechny příspěvky bladera, tak mám pocit, že se k tetě pomalu blížíme.
Avatar - Johny.Rico
1. 6. 2012 14:52
Re: Rozmařilost
K tetě haha >:D Tetku jsem si musel bloknout, protože jsem na to neměl nervy... >:-[]
1. 6. 2012 15:13
Re: Rozmařilost
A jak jinak by sis představoval prezetaci názorů? :-) Tys tu žádný zatím nijak obšírněji neprezentoval, jen jsem se dozvěděl, že jsem prezodent zeměkoule a že si nemám co dovolovat o nějakém autě tvrdit, že je pitomé. Tudíž se nemám kde inspirovat. Naopak myslím, že se vyjadřuji velmi nedogmaticky, tak opravdu nevím, jak jinak už bych se měl vyjadřovat, když už se vyjádřit chci. Nejjednodušší je samozřejmě nepsat nic, to mi pak nikdo nebude tvrdit, že něco vnucuji. >:D A asi to bude nejlepší, jak tak na to koukám, další pokus selhal. >:D
Avatar - AnGeor
1. 6. 2012 16:38
Re: Rozmařilost
muj nazor na GL AMG. Nevim cim jezdis ty, takze budu predpokladat, ze mas hodne penez a ze si chces poridit nove auto. Takze potrebujes neco reprezentativniho, koupis si S. Samozdrejme mas rodinu, takze si koupis is Viano, aby jste mohli pohodlne cestovat na dlesi vylety. No a taky predpokladam ze lyzujes/snouboardujes, takze si koupis ML. Takze aby jsi nahradil tyhle tri vozy, koupis si GL, ktere te bude velice slusne reprezentovat, odvezes v nem pohodlne rodinu a zajedes si v zime na hory...

Design je veci subjektivni a me se to auto moc libi. Je pravda, ze za chvili urcite prestavi AMG paket i pro ostatni modely rady, ale jak rikal klasik, 200 koni navic se vzdycky hodi...

A pokud resis spotrebu, tak si prosim te uvedom, kolik stoji jenom rocni pojisteni toho auta. Pak uvidis ze to, jestli to zere 18 nebo 14 je celkem jedno.

Chce to vetsi rozhled, ne jenom opakovat to co jsi uz 100x napsal. Vsichni asi chapou, ze se ti tohle auto nelibi a nikdo ti to nebere, tak prosim nevnucuj svuj subjektivni nazor vsem ostatnim.

A jezdi vpravo :-!
1. 6. 2012 17:07
Re: Rozmařilost
no konkrétně tohle bude žrát 25...
Avatar - Johny.Rico
1. 6. 2012 18:07
Re: Rozmařilost
Mě by zajímalo, kolik tak reálně mohl žrám RAM SRT-10... opravdu.
Avatar - Johny.Rico
1. 6. 2012 18:05
Re: Rozmařilost
Jo no, takto se GL dá pochopit. Vše v jednom a o luxus tě nepřipraví. No, geniální to auto :yes:
1. 6. 2012 19:18
Re: Rozmařilost
To mi přijde celkem zavádějící takový poustup koupě. Pokud by člověk musel mít jedno auto, co umí od každého něco a nic pořádně, tak budiž, jenže se asi nedostaneš do situace, kdy zároveň pojedeš 300 km/h po dálnici s rodinou a lyžemi do zasněženého kopce směřujíce na obchodní jednání. Správnější mi právě přijde mít třeba ta dvě auta a nejsrandovnější na tom je, že to asi ani nevyjde dráž. Jinak beru, že "GéeLkem" můžeš do jisté míry (!) nahradit pár aut, ale i tak není důvod na něm mít napsáno AMG. S klasickým GL problém nemám.
Jinak nevím o tom, že bych někomu vnucoval názor, naopak jsem několikrát apeloval na to, aby mi někdo navrh nesmyslnější auta či vyvrátil mé argumenty. Některým musím poděkovat za snahu, ale nepřesvědčilo mě to. V podstatě jsem se dozvěděl jen "prostě se mi to líbí" a o tom to auto asi je, ale nějaký hmatatelný důvod pro koupi stále nevidím. Musím uznat, že jsem trochu víc pronikl, nebo se spíš ujistil v důvodech, které lidi k takovým autům táhnou, takže to nakonec po jistých rozpacích hodnotím jako přínosné. Děkuji za celkem věcný příspěvek.
1. 6. 2012 22:25
Re: Rozmařilost
Moc se v tom už točíš a evidentně tápeš. :-)

Podívej já to auto obdivuji z technickéo hlediska. Jako fanda koncernu bych raději psal pod novým Q7 V12, ale tady to je na nějaký čas prostě král své kategorie. Bentley boys lassen grussen.

Není to žádné zvedlé MPV, jak jsi psal, doporučuji Ti zařídit si podobné "monster trucky" od VW, BMW, MB alespoň se 400PS případně si je trošku očmuchat zblízka.

A toto auto je prostě vrchol techniky dané kategorie. Jako každý tady, zajímám se o auta, sleduji, jak se vyvýjí. V devadesátých letech byl král mezi "džípy" PAJERO s tehdy pro mne těžko uvěřitelnými 155 kw a V-max 185 kmh...pamatuji se, jak jej testoval Hrnčíř v auto-moto-revue a zdůrazňoval, že se jedná o auto jen pro velmi zkušeného řidiče...no a kde jsme dnes. :-)

Takže nic než mou fascinaci technikou zde nehledej, to srovnání s S,E nebo R je zavádějící. KAždé auto, každé velikosti je výsledkem nějakých kompromisů. Nekompromisní auto je tak max titulek nad nějakým supersportem v časopise.

No a osobnost auta? Jak jsem psal vynechme část majitelů evidentně pochybné pověsti, ale mne napadají min 2 lidi v okoli, kteří by si nedotknutelnou 458 mohli koupit, ale prostě se jim líbí plout často rozbouřenými vodami divoké (středně)východní evropy velkým silným džípem. :-)

P.S. Napadla mně ještě analogie s HD, taky motorka nanic...a drahá k tomu.:-)
2. 6. 2012 08:29
Re: Rozmařilost
Dobře, tak je to obrovské sedmimístné SUV pro rodinné účely. :D Holt jsem to z recese nazval přizvedlým MPV, což podle mě z praktického hlediska není až tak mimo, protože tak to auto (klasické GL) asi bude fungovat. Verzí AMG se z toho stává jen velký silný Mercedes na producírování, protože k čemu u takového auta je zrychlení za 5 sekund a méně pohodlný podvozek?
Technický vrchol kategorie to je, o tom asi není pochyb, ale obávám se, že to nemá nic společného s tím, o čem je zde řeč. To souvisí jen s tím, že po formální stránce to bude vlastně dokonalé auto. Jenže je k ničemu, a tak to je vlastně úplně jedno, jak technicky vyspělé je, protože si všichni (až na těch pár výjimek, co neví co s penězi a mají superspeciální požadavky přesně na tohle auto) stejně koupí něco jiného, aniž by museli slevovat ze svých požadavků. Jeho existence je tudíž (téměř) nesmyslná. Proto jsem je nazval pitomými, protože nevím o ničem, bez čeho by se svět tak snadno obešel.
Avatar - AnGeor
1. 6. 2012 23:26
Re: Rozmařilost
Jeslize nemas problem s klasickym GL, tak opravdu nechapu co ti vadi na AMG verzi. To ze nekdo chce mit 200 koni navic, to prece je normalni a jsou lide co jsou ochotni ty kone zaplatit pri koupi i pri provozu.

Napsal jsi: jenže se asi nedostaneš do situace, kdy zároveň pojedeš 300 km/h po dálnici s rodinou a lyžemi do zasněženého kopce směřujíce na obchodní jednání

No to asi nedostanu, ale muze se stat ze o vikendu vezmu rodinu do Alp na lyze, v nedeli se presunu do Frankfurtu (velmi rychle) a v pondeli rano me tam GL AMG bude na jednani velice dobre reprezentovat.

Me osobene tahle motorizace dava vetsi smysl nez V6 CDI, ktery s tim autem asi moc hybat nebude...
2. 6. 2012 07:51
Re: Rozmařilost
Abych to lépe specifikoval, nemám s ním až takový problém... A to jen kvůli tomu, že má 7 míst a k tomu je prémiová alternativa pouze Mercedes R, který vypadá až moc jako MPV a chápu, že ho někdo nebude chtít. Vůči ML bych byl mnohem tvrdší.
Jenže GL AMG není normální GL s 200 koni navíc, v tom je ten problém. A i kdyby jo, pořád je ten výkon zbytečný a celkem irelevantní při úvaze, kolik za to musíš dát navíc. Ale jak se píše jinde, když někdo neví co s penězi... Po alespoň krátké úvaze si ale takové auto koupit nelze.