Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz: k polovině nehod kamionů nemusí díky elektronickým systémům dojít

Mercedes-Benz provedl na vzorku 1000 kamionů průzkum bezpečnosti. Ty, které byly vybavené pokročilými bezpečnostními systémy, měly poloviční nehodovost a způsobily podstatně menší škodu.
Zpět na článek
15. 6. 2008 09:50
15. 6. 2008 10:06
15. 6. 2008 11:56
15. 6. 2008 12:24
15. 6. 2008 12:34
15. 6. 2008 11:42
neregistrovaný "Rimsey"
16. 6. 2008 11:20
27. 11. 2008 10:26
neregistrovaný "999m"
18. 6. 2008 15:01
26. 11. 2008 21:40
neregistrovaný "999m"
15. 6. 2008 12:02
15. 6. 2008 12:30
17. 6. 2008 08:22
15. 6. 2008 09:50
Omezovač
Ono by stačilo, kdyby kamiony neměly odpojené omezovače rychlosti. Ten je nastaven na 80km/h a kdo z kamioňáků tolik jezdí? Nikdo! Všichni ho mají odpojený.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - T613
15. 6. 2008 10:06
Re: Omezovač
ono by taky stačilo, kdyby řidiči osobních automobilů neházeli před kamióny myšky, protože si myslí, že oněch čtyřicet tun bude stát na místě stejně jako ta jejich zaprděná tuna a půl. Tohle slýchávám, a vídávám, nejen na silnici, ale taky o denně slyším od svého otce, který jezdí autobusem dopravního podniku.
Avatar - Special-line
15. 6. 2008 10:20
Re: Omezovač
Chce to fakt víc tolerance od všech na silnici, nevím jestli se toho dočkáme, ale určitě by to pomohlo. Jiank všichni je odblokovaný nemají ale omezovač zatím není spojenej s brzdama, takže z kopce to auto jede co to dá ale na rovině nebo v kopci kde už je výkonu míň tak tam už omezovač zas funguje.
15. 6. 2008 11:56
Re: Omezovač
Ono by stačilo, kdyby používali zrcátka a nedělali naschvály a nebyli bezohlední
Avatar - T613
15. 6. 2008 12:24
Re: Omezovač
nedávno jsem viděl jak nějaký geláček v A5 předjel kamión, který předtím předjížděl Avii (podotýkám, že v levém pruhu nikdo nejel a celé to trvalo jen chviličku). Onen geláček jel za námi vyrazil do levého pruhu, kde kamioňák dokončoval předjíždění (A5 nijak neomezil v rychlosti v ničem), předjel onen kamión okamžitě se zařadil do pravého pruhu před kamion a zašlápl brzdy. Asi si dokážeš představit jak by ten geláček skončil, kdyby onen kamión byl plný. A byla jen klika, že ta Avie nevpálila do návěsu toho kamiónu.
Avatar - Special-line
15. 6. 2008 12:32
Re: Omezovač
A teď si vem že by potrestali řidiče kamionu, protože geláček by řekl že přes dálnici přeběhlo zvíře a kamion nedodržel bezpečnou vzdálenost. Bejt řidičem toho kamionu tak by byorec dostal přes držku protože to je přesně to o čem mluvím, naschvály. Osobně když vidím takovýho člověka v autě (většinou tuzing), tak ho radši hned pustím před sebe protože takovej člověk vymyslí a udělá takovej naschvál že je to někdy fakt nebezpečný.
Avatar - T613
15. 6. 2008 12:34
Re: Omezovač
Tak byl to takový geláček okolo dvaceti s obřím zlatým řetězem kolem krku. Samo jen v nátělníku a blond chichotalkou na sedadle pro spolujezdce. A očividně vypadal, že si na to auto vydělal. Typický prototyp mistra světa :-)
15. 6. 2008 21:05
Re: Omezovač
Ano, to je pravda. Můj táta i brácha dělají řidiče autobusů, takže to máme doma taky skoro každý den :-) Firmy zkrátka na řidiče tlačí, aby podali co největší výkon a jezdili do roztrhání. Věci jako žlutá kolečka do tachografů nebo papíry o dovolené jsou všeobecně známé. Bohužel.
neregistrovaný "Rimsey"
15. 6. 2008 11:42
Re: Omezovač
Myslím, že omezovač je nastaven na 90km/h - a ono je to i tak dost. Vzhledem k váze vozidla. Oni většinou ty omezovače nemají vyplé, ale jezdí těch 90 prakticky pořád - co to dá - zlášť modernější stroje mají výkonu tolik, že těch 90 udrží za jakých koli podmínek. Ovšem na druhou stranu - řidiči osobáků jim tu práci neulehčují - jak už tady někdo psal - když jim udělají myšku, tak těch 40 tun prostě na místě nezastaví.
Navíc - musíme si uvědomit, že průměrný řidč náklaďáku najede ročně mnohonásobně víc než průměrný řidič osobáku - tím se čistě statisticky riziko chyby zvyšuje. I proto elektronické systémy u náklaďáků vítám.
Avatar - Special-line
15. 6. 2008 11:54
Re: Omezovač
TO máš pravdu, jenže největší problém je v tom, že dopravní firmy sou škrťáci a minimum z nic si to auto s těma systémam koupí, aby ušetřili, a to prosím hlavně u nás. Chtělo by to aby to dávaly do standartu a a ty prachy se připočítali k ceně, jinak to nebude mít takovej efekt kterej by byl potřeba.
15. 6. 2008 21:02
Re: Omezovač
Kdepak, je to těch 80. Tady cituji ze zákona:

"(3) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1.

(5) Řidič nesmí překročit nejvyšší povolenou rychlost vozidla,2) a jde-li o jízdní soupravu, nejvyšší povolenou rychlost žádného z vozidel soupravy."

Oni tam mají třeba nálepku "90", ale to je maximální konstrukční rychlost, která nemá nic společného s rychlostí danou naší legislativou. Tam je to opravdu 80.
Avatar - masO
16. 6. 2008 11:20
Re: Omezovač
ale omezovac maji nastavenej na 90kmh...neni to tak ze ho maji odpojenej, je to jejich risk kdyz nejedou 80kmh protoze kdyz potom pri kontrole kouknes na kolecko tak tam mas zapsany vsechny dosazeny rychlosti dost jasne a kontrola si muze vyzadat kolecka tusim az za pet dni (mozna i vic ted nevim :-) ) zpatky..
neregistrovaný "999m"
27. 11. 2008 10:26
Re: Omezovač
tak to máš pravdu, ke kontrole musíš udávat kolečka za 28 dní zpátky a kor když máš digital jako já tak to tam máš na roky :-(
18. 6. 2008 15:01
Re: Omezovač
,,Všichni ho mají odpojený""-celkem dobrej blabol.Koukam,ze se v teto problematice pohybujes denne.... :no:
neregistrovaný "999m"
26. 11. 2008 21:40
Re: Omezovač
lidi kdopak Vám napovídal že jsou omezovače nestavený na 80km/h??? Sám sem za volentem seděl a omezovače jsou na 90km/h nasteveny. Ale když jsme u toho tak bych Vám nastavil omezovače na 120km/h a bylo by těch mrtvích mín :yes: :yes: :yes:
15. 6. 2008 12:02
řešení
Nehodovost by vyřešil absolutní zákaz vzájemného předjíždění. Jestliže jim to všem jede 80, tak to předjíždění se dá považovat pouze za riskantní zábavu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Special-line
15. 6. 2008 12:28
Re: řešení
To je to nejhorší co pro plynulost můžeš udělat. Víš co se stane když se bude někdo v kopci sunout 40 km/h a nebude tam přídavný pruh po pomalá vozidla? Je potřeba nepodléhat davovému šílenství a když už teda někdo takhle blbě dlouho předjíždí, tak sice dělá chybu ale je nutno v klidu ubrat, dodržovat bezpečnou vzdálenost a pak ho v klidu předjet. Nevím kam se všichni honíte. Hlavně nedělat naschvály, to je to nejhorší a snadno dojde k nehodě. Tohle rozumný vyzrálý řidič nedělá.
CHce to zakázat kamionům pohybovat se v levém pruhu vždy pokud je v místě přídavný pruh pro pomalá vozidla, tam mají 1 pruh navíc tak by měl levej zůstat úplně bez nich. To si myslím že na D1 většinou je ošetřeno značkami. Tomu že tam občas někdo vjede značka nezabrání, svodidla tam udělat nemůžeš a policajti tam nejezděj.
Myslím si že kdyby měli větší časovou volnost, zaměstnavatel by je nenutil porušovat AETR a nebyl na ně vyvíjen časový tlak, tak by takovej předjíždění výrazně ubylo. Taky by jim klesla spotřeba. Když mají vysokou strhávají se jim ve většině firem prachy. Vyzrálí řidiči kamionů, kterých je většina nemají důvod dělat něco bezdůvodně nebo naschvál když nemusejí.
Avatar - T613
15. 6. 2008 12:30
Re: řešení
Stačí vyhnat policajty na silnice a o pokuty podělit řidiče a spediční firmu.
17. 6. 2008 08:22
Re: řešení
Souhlas, jen by to chtělo ještě úpravu legislativy. Dnes je v podstatě všechna zodpovědnost na řidiči a podle mě by to chtělo část zodpovědnosti za provoz vozidla přenést na spediční firmy, protože ten tlak na řidiče ze strany zaměstnavatelů tady je. To samé zodpovědnost za hmotnost nákladu by neměl nést řidič.
Avatar - Ada je zase tady
15. 6. 2008 13:11
Hlídání bezpečné vzdálenosti a.j.
Systém, který hlídá bezpečnou vzdálenost kamionu od vozidel před ním, bych instaloval povinně. Nedodržení bezpečné vzdálenosti je podle mne příčinou tak asi 40% nehod zaviněných těmito vozidly, i když se to ve statistice skrývá pod dalšími příčinami. Dalším klíčovým systémem by mělo být zařízení hlídající bdělost řidiče. Vždyť to známe, v jakém polospánku k nám dojíždějí řidiči tureckých a bulharských kamionů.
Rozbalit vlákno
0