Novinky
Nehodovost by vyřešil absolutní zákaz vzájemného předjíždění. Jestliže jim to všem jede 80, tak to předjíždění se dá považovat pouze za riskantní zábavu.
To je to nejhorší co pro plynulost můžeš udělat. Víš co se stane když se bude někdo v kopci sunout 40 km/h a nebude tam přídavný pruh po pomalá vozidla? Je potřeba nepodléhat davovému šílenství a když už teda někdo takhle blbě dlouho předjíždí, tak sice dělá chybu ale je nutno v klidu ubrat, dodržovat bezpečnou vzdálenost a pak ho v klidu předjet. Nevím kam se všichni honíte. Hlavně nedělat naschvály, to je to nejhorší a snadno dojde k nehodě. Tohle rozumný vyzrálý řidič nedělá.
CHce to zakázat kamionům pohybovat se v levém pruhu vždy pokud je v místě přídavný pruh pro pomalá vozidla, tam mají 1 pruh navíc tak by měl levej zůstat úplně bez nich. To si myslím že na D1 většinou je ošetřeno značkami. Tomu že tam občas někdo vjede značka nezabrání, svodidla tam udělat nemůžeš a policajti tam nejezděj.
Myslím si že kdyby měli větší časovou volnost, zaměstnavatel by je nenutil porušovat AETR a nebyl na ně vyvíjen časový tlak, tak by takovej předjíždění výrazně ubylo. Taky by jim klesla spotřeba. Když mají vysokou strhávají se jim ve většině firem prachy. Vyzrálí řidiči kamionů, kterých je většina nemají důvod dělat něco bezdůvodně nebo naschvál když nemusejí.
CHce to zakázat kamionům pohybovat se v levém pruhu vždy pokud je v místě přídavný pruh pro pomalá vozidla, tam mají 1 pruh navíc tak by měl levej zůstat úplně bez nich. To si myslím že na D1 většinou je ošetřeno značkami. Tomu že tam občas někdo vjede značka nezabrání, svodidla tam udělat nemůžeš a policajti tam nejezděj.
Myslím si že kdyby měli větší časovou volnost, zaměstnavatel by je nenutil porušovat AETR a nebyl na ně vyvíjen časový tlak, tak by takovej předjíždění výrazně ubylo. Taky by jim klesla spotřeba. Když mají vysokou strhávají se jim ve většině firem prachy. Vyzrálí řidiči kamionů, kterých je většina nemají důvod dělat něco bezdůvodně nebo naschvál když nemusejí.
Stačí vyhnat policajty na silnice a o pokuty podělit řidiče a spediční firmu.
Souhlas, jen by to chtělo ještě úpravu legislativy. Dnes je v podstatě všechna zodpovědnost na řidiči a podle mě by to chtělo část zodpovědnosti za provoz vozidla přenést na spediční firmy, protože ten tlak na řidiče ze strany zaměstnavatelů tady je. To samé zodpovědnost za hmotnost nákladu by neměl nést řidič.
Systém, který hlídá bezpečnou vzdálenost kamionu od vozidel před ním, bych instaloval povinně. Nedodržení bezpečné vzdálenosti je podle mne příčinou tak asi 40% nehod zaviněných těmito vozidly, i když se to ve statistice skrývá pod dalšími příčinami. Dalším klíčovým systémem by mělo být zařízení hlídající bdělost řidiče. Vždyť to známe, v jakém polospánku k nám dojíždějí řidiči tureckých a bulharských kamionů.
Navíc - musíme si uvědomit, že průměrný řidč náklaďáku najede ročně mnohonásobně víc než průměrný řidič osobáku - tím se čistě statisticky riziko chyby zvyšuje. I proto elektronické systémy u náklaďáků vítám.
"(3) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1.
(5) Řidič nesmí překročit nejvyšší povolenou rychlost vozidla,2) a jde-li o jízdní soupravu, nejvyšší povolenou rychlost žádného z vozidel soupravy."
Oni tam mají třeba nálepku "90", ale to je maximální konstrukční rychlost, která nemá nic společného s rychlostí danou naší legislativou. Tam je to opravdu 80.