Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz: k polovině nehod kamionů nemusí díky elektronickým systémům dojít

Diskuze (20)
Mercedes-Benz provedl na vzorku 1000 kamionů průzkum bezpečnosti. Ty, které byly vybavené pokročilými bezpečnostními systémy, měly poloviční nehodovost a způsobily podstatně menší škodu.

Flotila 1000 kamionů byla dopravcům dodána na přelomu let 2005 a 2006. Polovina z nich byla vybavena asistenty pro jízdu v jízdním pruhu, udržování bezpečné vzdálenosti a stabilizačním asistentem. Druhá polovina měla standardní specifikaci vzhledem k datu výroby.

Na základě dat získaných během 12 měsíců při souhrnném nájezdu 106 milionů km vyplynulo, že kamiony s rozšířenou bezpečnostní výbavou měly poloviční nehodovost a navíc jimi způsobená škoda byla o 90 % nižší.

Mercedes se vývojem podobných systémů zabývá od roku 2000. První byl uveden do praxe Lane Assistant, který pomáhá udržet auto v jízdním pruhu. V současnosti se pozornost soustřeďuje na Active Brake Assist. Tento systém sice nezabrání nehodě, ale aktivováním maximálního brzdného účinku výrazně sníží rychlost nárazu a tím i jeho následky. Funkčnost v každodenním provozu byla ověřena během 350 milionů km, které najezdili zákazníci.

Bezpečnostní systémy do nákladních vozů Mercedes je možné objednat také jako jeden ze zvýhodněných balíčků. Tímto způsobem Mercedes zvyšuje poptávku, což se následně projevuje na nižších výrobních nákladech. Vetší rozšíření pokročilých bezpečnostních systémů navíc podporují německé pojišťovny Allianz, Daimler Financial Services, Kravag a Zürich Versicherung zvýhodněnými sazbami pojištění.

Diskuze (20)
18. 6. 2008 15:01
Re: Omezovač
,,Všichni ho mají odpojený""-celkem dobrej blabol.Koukam,ze se v teto problematice pohybujes denne.... :no:
17. 6. 2008 08:22
Re: řešení
Souhlas, jen by to chtělo ještě úpravu legislativy. Dnes je v podstatě všechna zodpovědnost na řidiči a podle mě by to chtělo část zodpovědnosti za provoz vozidla přenést na spediční firmy, protože ten tlak na řidiče ze strany zaměstnavatelů tady je. To samé zodpovědnost za hmotnost nákladu by neměl nést řidič.
Avatar - masO
16. 6. 2008 11:20
Re: Omezovač
ale omezovac maji nastavenej na 90kmh...neni to tak ze ho maji odpojenej, je to jejich risk kdyz nejedou 80kmh protoze kdyz potom pri kontrole kouknes na kolecko tak tam mas zapsany vsechny dosazeny rychlosti dost jasne a kontrola si muze vyzadat kolecka tusim az za pet dni (mozna i vic ted nevim :-) ) zpatky..
15. 6. 2008 21:05
Re: Omezovač
Ano, to je pravda. Můj táta i brácha dělají řidiče autobusů, takže to máme doma taky skoro každý den :-) Firmy zkrátka na řidiče tlačí, aby podali co největší výkon a jezdili do roztrhání. Věci jako žlutá kolečka do tachografů nebo papíry o dovolené jsou všeobecně známé. Bohužel.
15. 6. 2008 21:02
Re: Omezovač
Kdepak, je to těch 80. Tady cituji ze zákona:

"(3) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1.

(5) Řidič nesmí překročit nejvyšší povolenou rychlost vozidla,2) a jde-li o jízdní soupravu, nejvyšší povolenou rychlost žádného z vozidel soupravy."

Oni tam mají třeba nálepku "90", ale to je maximální konstrukční rychlost, která nemá nic společného s rychlostí danou naší legislativou. Tam je to opravdu 80.