a nápad to určitě není nový. Pochybuji také, že bude docházet ke komunikaci přímo mezi mercedesy, spíš to vypadá na propojení navigace pomocí datových služeb, stejně jako u např. Waze. Navíc to ze screenů vypadá, že řidiči boudou hlásit havárie, špatné počasí, a řidiče v protisměru sami, nikoliv automaticky. Zásah sanitky/hasičů/policie tuším bude do systému vložen operátorem nebo automaticky ze systému TMC.
Jmenuje se BlueAlarm a je zcela nezávislý na datových centrech. Pracuje v lokálu do 1.200m nebo za pomoci retranslace na vzdálenost delší. Jedná se o přenosný systém, velikosti krabičky cigaret, který se připojí do zapalovače a miniaturní anténa se připojí na střechu. Díky tomuto systému pak víte o průjezdu modrého nebo oranžového majáku IHNED ve vzdálenosti cca 400 metrů, což umožní dostatečně včas provést úhybný manévr. Navíc systém reaguje na chodce či cyklisty v dosahu vozidla. V případě dopravní nehody a sjetí z vozovky, systé pak kolem sebe vysílá na samostatné frekvenci SOS informaci pro okolní provoz.
Tento systém používají vybrané vozy a prostředky IZS, kde celý systém testuje. V obcích pak spolehlivě IHNED informuje o dopravní zácpě a další. Tento systém současně umožňuje pro IZS přenos dalších informací, jako jsou pohřešovaní lidé v nouzi nebo odcizené věci...