Mercedes-Benz nabídne Car-2-Car komunikaci už letos
Elektronika v moderních automobilech sice leckdy spíše obtěžuje, ale občas i pomáhá - zejména pak bezpečnosti. Automobilky se předhánějí ve vývoji různých zařízení, které usnadňují řidiči obsluhu a dohlížejí nad bezpečností posádky. V moderních vozech různých značek jich, ať už v sériové výbavě, či za příplatek najdeme bezpočet. Trojcípá hvězda v tomto ohledu stranou rozhodně nezůstává, spíše naopak.
Mercedes-Benz vyvinul komunikaci mezi auty, není tak již hudbou budoucnosti a objektem sci-fi literatury. Pracoval na ní poměrně dost dlouho, ale začne jí prodávat ještě letos. Systémy Car-2-Object a Car-2-Car umí varovat před hrozící srážkou s dostatečným předstihem, nebo jí automaticky za pomocí dalších bezpečnostních prvků zabránit. Ví totiž, co se děje před vámi, protože si zvládnou „povídat“ s ostatními auty i okolím.
Výrobce oznámil, že systém Car-2-Car pro výměnu informací mezi ostatními vozidly i dopravní infrastrukturou se bude opírat o již známé a instalované aplikace. Nejde tedy o nic specializovaného a naprogramovaného od základů. Současné mercedesy jsou beztak za pomoci armády radarů a senzorů umístěných uvnitř i vně detekovat mnohá nebezpečí samy o sobě. Aplikace pro smartphony řidičů je však zcela nová a telefon díky ní bude působit současně jako přijímač i vysílač informací. Tvoří však jakousi nadstavbu, takže stávající zákazníci ji mohou využít do sytosti, stačí si ji pouze nainstalovat. Tvorba zcela nového software by také byla mnohem dražší, takže se zároveň podařilo ušetřit náklady.
Údaje o možných nebezpečích může vysílat každé takto vybavené vozidlo a varovat ostatní. Příslušné hlášky se objeví na největším displeji, který uvnitř najdeme, jako výstup tedy slouží obrazovka navigace. Současně varuje i zvuková signalizace. I přes dlouholetý vývoj je komunikace mezi vozidly ještě v v plenkách a až její provoz vychytá patřičné mouchy. Neumí zatím detekovat úplně všechny překážky. Zvládá sama upozorňovat na havárie, dopravní situaci, rozpozná příliš krátkou vzdálenost od vpředu jedoucího auta, či vůz s právem přednosti v jízdě (policii, sanitku). Některé funkce však ještě sama nedokáže. Například informace o zvěři v cestě, porouchaných vozidlech, nebo řidičích jedoucích v protisměru lze vyvolat pouze manuálně příslušným tlačítkem.
Systém se začne prodávat nejdříve na domácím trhu Mercedesu, tedy v Německu, kde už existuje patřičná infrastruktura. Další trhy včetně toho zámořského budou následovat později.