Poprvé bude mít tato řada pod kapotou jen čtyři válce, zato však podporované elektromotorem. Lehký hybrid by se do výroby měl dostat již na konci příštího roku.
Tvrdenie, že hybridy majú väčšiu budúcnosť než diesle nemá zmysel. Rekuperácia nie je viazaná len na benzín. Dôkazom je tento hybrid diesel od Mercedesu.
Hybridní motory mají určitě budoucnost. Měl jsem tu možnost svést se v hybridním lexusu. Mezi Dieslem a benzinovym hybridem je obrovský rozdíl. Hybrid má větší krouticí moment díky elektromotorům než diesel a je mnohem tišší.
OK a skús porovnať benzínový hybid s dieslovým hybridom. Z praxe zatiaľ asi ťažko, ale prosto využitie "bateriek" je možné nielen pri benzíne, ale aj pri diesli, etanole ale aj vodíku! Mrhať kinetickou energiou na zahrievanie brzdových kotúčov je nezmyselné pri akomkoľvek približovadle a je jedno aký pohon primárne používa. Wo to go.
no minimalne v kultivovanosti, v odhlucneni a v dynamickych parametroch ma benzinovy hybrid navrch...ci uz ma spotrebu 7,0 alebo 7,3 litra, podla mojho nazoru nieje podstatne
A co cena. Hybrid, to su vpodstate dva pohony v jednom aute. Minimalne z tohto pohladu nema hybridny pohon sance na masovu vyrobu, je zlozity a drahy, a jeho cena nikdy nebude taka nizka, aby bol on taky zaujem.
patri do polnohospodarskych strojov. Kedy si uz konecne ludstvo uvedomi, ze osobne auto, ktore klepe ako traktor a dymi pri pridani plynu nestoji za nic ? A to uz cpu dnes aj do kabrioletov, to uz je naozaj extrem. :-O
Je vidět, že tomu vůbec nerozumíš. Asi jsi neměl možnost sedět v nějakém novém autě s dieslem. To že jsou drahá a nemáš na ně, to neznamená, že nestojí za nic :-)
Presne tak, vyvoj nezastavis. Moderni diesel s filtrem pevnych castic je v emisich na urovni jakyhokoli benzinu, ale zadnej benzin nema ucinnost spalovani dieselu. Uz bylo na case aby to nekomu doslo a spojil rekuperaci s dieselem. I kdyz v pripade Toyoty pujde spis o marketingovy nez technicky rozhodnuti, protoze na US trhu tezko dieselovy hybrid prodas.
"Moderni diesel s filtrem pevnych castic je v emisich na urovni jakyhokoli benzinu, ale zadnej benzin nema ucinnost spalovani dieselu."
Aha. Tak to preto majú diesle zvlášť limity na emisie? Lebo ak by boli na úrovni tak by nemuseli byť dva limity (diesle a benzíny) ale len jeden limit na akýkoľvek motor.
Ty dvoje limity sou jen chyba Evropy, v US zadny dvoje limity nejsou. A prave tusim Mercedes se svymi bluetech diesely (nebo jak je presne nazyvaji) splnuje i velmi prisne americke normy (tim padem i Euro6, ktery tady bude platit az buhvi kdy). To je ale chyba evropsky legislativy ne dieselu jako technologie.
Ale prdlačky!!!! I moderní diesely foukaji proti benzínu pěkně prasárny. Sice 10-100x lepší než první diesely, ale na benzín to nemá. Z emisního hlediska je stejné, když já spálím 16L benzínu ve své Euro II, než když diesel Euro IV spali 7L. EMISE DYZLU JSOU JINDE :no: Ti čmouďáci zejména od VW grup si to při tom rachotu co jim to vydava asi neuvědomují.
Tak tohle jsou ,s prominutím, kecy. Doporučuji podívat se na
www.novinky.cz/…azky-kolem-emisi… />
kde jsou dole emisní limity norem Euro bez CO2, ktery je dnes tolik diskutovan. CO2 je sice sklenikovym plynem, ale bez něj v atmosfeře by nebyla možná fotosynthesa (tedy růst rostlin, ktere jsou zakladem všech potravnich řetězcu). Mnohem duležitějši jsou emise CO, ktery je prudce jedovaty a nespalenych uhlovodiku a oxidu dusiku (HC a NOx), ktere jsou mnohem nebezpecnejsi(EURO II pro benzin 0,9 zatimco EURO IV pro diesel 0,18). Saze jsou sice kancerogenní, ale těžké, daleko nedoleti a tak neohrožují okolí. A u norem EURO V se jaksi objevují i u benzínu...
Logický příklad na závěr - za čím raději pojedete do kopce a budete dychat jeho splodiny? Za Na plny plyn jedoucim favoritem (s EUROII, najetymi 100000km a spalujicim olej) nebo na pul plynu jedouci fabii 1,4 TDI (s EURO IV)?
btw. dám podobně "logický" příklad: za čím pojedeš raději. Za na plný plyn jedoucím vylágrovaným 20 let starým chrochtákem s najetými 100000 km a spalujícím olej či petrolej, nebo za na půl plynu jedoucím benzínem 1.4 TSI ??? Já v tom mám jasno >:D >:D
Zrovna ja naftaky vubec nemusim, lec minuly tyden jsem se projel s 330d cabrio a musim nerad priznat, ze to neni zadna ostuda. Treba u BMW je uplne putna, jestli si koupis naftu nebo benzin. V danem objemu jsou ty motory+- stejne dobre a kultivovane. Smutne, ale fakt.
Protoze jaksi chybi argument pro benzin. Teda u BMW. Ted je to skutecne jen o tvych preferencich. Ale tvrdit u nich, ze benzin je lepsi se nejak neda. Nafta a benzin je u nich naprosto rovnocena. Ja jako velky zastance benzinu jsem lehce smutnej, tak proto ;-)
To nemuzu posoudit. Me vzdy vrazi 3l a vys. Ale opravdu je to celkem mile, jak jsou ty motory svym projevem velmi podobne. Snad ten rozdil u ty 318 nebude tak drastickej.
Bezesporu bod zlomu, který vejde do dějin. Čěkám už jen na Audi a BMW, co udělají. Toto je velice vážný tah z hlediska konkurence, odpovědět se na něj musí. Ale jak? Nechme se překvapit :-!
myslím že to je u Audi jasné, protože se to již zkouší:odlehčená hliníková karoserie A8 bude mít motor 1,4 TDi a k tomu k tomu tři turba (na každý válec jedno). Turbodiesel bude pohánět přední nápravu a stejnosměrný motor zadní. Takže to bude i quattro ikdyž bez mezinápravového diferenciálu torsen. Tím se ušetří na hmotnosti. Celý pohon a přenos točivého momentu na kola bude řídit a optimalizovat počítač. Klimatizace bude poháněna solárními panely 3,6 V umístěnými na střeše vozu. Spotřeba bude do 4,9 litru/100km.
A bavorák? V šestkovém bavoráku (kvůli bezvadné aerodynamice této karoserie) bude umístěn Turbodiesel 1.6 se čtyřmi miniaturními turby z Mini bude optimalizovaný na maximální výkon 176 kW bude vyrábět elektrickou energii (nebude přímo mechanicky propojen s koly vozu). Elektrická energie bude dovedena k motorům které budou umístěny přímo v kolech. Pokud bude potřeba brzdit, motory se přepólují a budou vyrábět elektrickou energii. Spotřeba bude kolem 4,5 litru nafty na 100 km. Stejný princip použil F. Křižík u svých tramvají, které jezdily přes 50 let po Praze.
Kromě toho bude možno vytáhnout plachtu na střechu a při příznivém větru bude tak možno dosáhnouti nulové spotřeby. Pokud nebude vítr, bude (za příplatek) možno vyklopit šlapadla a využít energie posádky na posun k cíli.
Díky maloobjemovým motorům bude možno brzy do stejného formátu vozu přidat další řadu sedaček a díky stopařům (a stopařkám) dosáhnout rychleji kýženého cíle.
Hale, nesmíme si tady dělat srandičky. Lidi vot tojoty sedí u počítadel, všecko čtou a pak to hned vyvíjej! Si přečti o novém hybridu od tojotů a klepne tě. Mě už málem kleplo! Musíme to nejdřív patentovat!!! Dostaneme je kluky japonský...
Re: Jen 6,6l ! Tudy cesta nevede, Nabídněte 3l na 100km je b
Je zajimavy, jak by nekteri chteli mit kozu a dojit ji jako kravu. Chteli by supersport vazici 2tuny a spotrebu jako sekacka. A co takhle zakazat vsechna auta? Tady neni web Zelenych.
ide skor o reakciu na Lexus v obave z neprijemneho konkurenta nez o zmysluplnu zalezitost. odhliadnuc od faktu, ze diesel ako taky je podla mna slepa ulica a do auta typu mb s nepatri, radsej by som to videl napr. v Acku v kombinacii s 1.2 benzinom alebo mrnavym ropakom. treba si uvedomit, ze naklady na PHM su v pripade auta triedy MB S zlomkom z celkovych nakladov na drzanie a prevadzku a skutocne nehraju ziadnu vyznamnu ulohu...
to je čistá pravda!!aj to s tou konkurenciu od lexusu-ten im poriadne zamiešal karty!tiež by som si radšej kúpil lexus a nielen kvôli spotrebe, ale aj kvôli hudbe, ekológíí a hlavne "S" má každy sedlák a tak!!najvaic sa my páči článok v časopise AUTODIESEL(už neviem ktoré číslo) ako tam nové GS od Lexusu sundá nový super nafťák (210KW) v BMW rady 5!!a ako mu pekne odchádza na dialnici!!pritom spotreba takmer tá istá-Lexus žerie trochu viac ale je to benín!!a diesel sa nikdy nemôže rovnať(čo sa tíka športu)benziňákom ;-);-)
a štvorvalec v "S" to je samovražda!!tam patrí len povestný 5liter!!!!nič menej nič viac
keď mne sa tie výkričniky páčia >:D
spiritual:o čom to kecáš??skús ty napísať text bez chyby keď ideš v aute s kamarátom čo jazdí ako blázon >:-[] a to fakt nekecám ;-);-)