Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Mercedes-Benz SL dostane až o 140 kg lehčí karoserii

Karoserie nového Mercedesu-Benz SL bude z 89 % vyrobena z hliníku.
Zpět na článek
23. 11. 2011 13:05
Avatar - zdravy rozum
23. 11. 2011 10:50
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - zdravy rozum
23. 11. 2011 10:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 11. 2011 13:05
Jednotky u tuhosti
Jsem rád, že se po dlouhé době opět objevil výrobce, který uvádí tuhost karoserie. Za to velká pochvala :-)

Ale obávám se, že u té tuhosti je uvedena špatná jednotka. Tuhosti řádově kolem 15-20 000 jsou pro sedany běžné (pro kabriolet výborná hodnota), ale jednotka je Nm/°. (Nm/deg).

Výborný seznam je na těchto stránkách:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
7
23. 11. 2011 13:30
Re: Jednotky u tuhosti
Koukám, stará Z3 od BMW se kroutí jako harmonika a američani jsou na tomdost blbě v komplexu.
23. 11. 2011 14:07
Re: Jednotky u tuhosti
Já jsem zvědavý na tuhost otevřené 991.
23. 11. 2011 14:00
Re: Jednotky u tuhosti
Občas se nějaká ta tuhost objeví, třeba nová A8 má přes 31 tisíc při váze 231 kg. Většinou to není v mainstreamovém médiu, ale ve specializovaných publikacích. Marketingu stačí procenta - třeba tu A8 Audi prezentovalo 25% nárůstem tuhosti a 20% redukcí hmotnosti.

Pokud vím, předchozí generace měla hmotnost jen 215 kg (a tuhost 25 tisíc), takže mám pocit, že tu úsporu hmotnosti počítají nějak zvláštně - zřejmě proti stejné tuhosti.
23. 11. 2011 14:14
Re: Jednotky u tuhosti
K poslední větě. No jo, marketing, ten si umí vždy poradit. >:D
23. 11. 2011 14:32
Re: Jednotky u tuhosti
Přesně. Jak k těm číslům dojdou, to už přeci nikoho nezajímá. >:D 8-s On je to pokrok dopředu, ale hůř by se jim prodával nárůst hmotnosti, byť je relativně malý (necelých 7,5%). Pořád jde z daleka o nejlehčí karoserii v segmentu a nejspíš i nejtužší.
23. 11. 2011 17:25
Re: Jednotky u tuhosti
Prověřil jsem to a máte pravdu, děkuji za uporornění.
24. 11. 2011 15:20
Re: Jednotky u tuhosti
není zač..

jinak hodnoty je i tak těžký porovnávat, protože ne každý výrobce bude používat stejnou metodiku měření. A výsledky u stejného auta se při použití různý metody můžou výrazně lišit. Osobně bych řekl třeba i o víc než 10%...

Ono, co není změřený někým nezávislým, není úplně na stopro věrohodný. Skoro se tu dá použít staré známé: Nevěřím žádné statistice, kterou jsem sám nezfalšoval :-)