Novinky
Jsem rád, že se po dlouhé době opět objevil výrobce, který uvádí tuhost karoserie. Za to velká pochvala 😄
Ale obávám se, že u té tuhosti je uvedena špatná jednotka. Tuhosti řádově kolem 15-20 000 jsou pro sedany běžné (pro kabriolet výborná hodnota), ale jednotka je Nm/°. (Nm/deg).
Výborný seznam je na těchto stránkách😒br /> [odkaz]
Ale obávám se, že u té tuhosti je uvedena špatná jednotka. Tuhosti řádově kolem 15-20 000 jsou pro sedany běžné (pro kabriolet výborná hodnota), ale jednotka je Nm/°. (Nm/deg).
Výborný seznam je na těchto stránkách😒br /> [odkaz]
Koukám, stará Z3 od BMW se kroutí jako harmonika a američani jsou na tomdost blbě v komplexu.
Občas se nějaká ta tuhost objeví, třeba nová A8 má přes 31 tisíc při váze 231 kg. Většinou to není v mainstreamovém médiu, ale ve specializovaných publikacích. Marketingu stačí procenta - třeba tu A8 Audi prezentovalo 25% nárůstem tuhosti a 20% redukcí hmotnosti.
Pokud vím, předchozí generace měla hmotnost jen 215 kg (a tuhost 25 tisíc), takže mám pocit, že tu úsporu hmotnosti počítají nějak zvláštně - zřejmě proti stejné tuhosti.
Pokud vím, předchozí generace měla hmotnost jen 215 kg (a tuhost 25 tisíc), takže mám pocit, že tu úsporu hmotnosti počítají nějak zvláštně - zřejmě proti stejné tuhosti.
K poslední větě. No jo, marketing, ten si umí vždy poradit. >😁
Prověřil jsem to a máte pravdu, děkuji za uporornění.
není zač..
jinak hodnoty je i tak těžký porovnávat, protože ne každý výrobce bude používat stejnou metodiku měření. A výsledky u stejného auta se při použití různý metody můžou výrazně lišit. Osobně bych řekl třeba i o víc než 10%...
Ono, co není změřený někým nezávislým, není úplně na stopro věrohodný. Skoro se tu dá použít staré známé: Nevěřím žádné statistice, kterou jsem sám nezfalšoval 😄
jinak hodnoty je i tak těžký porovnávat, protože ne každý výrobce bude používat stejnou metodiku měření. A výsledky u stejného auta se při použití různý metody můžou výrazně lišit. Osobně bych řekl třeba i o víc než 10%...
Ono, co není změřený někým nezávislým, není úplně na stopro věrohodný. Skoro se tu dá použít staré známé: Nevěřím žádné statistice, kterou jsem sám nezfalšoval 😄
Zatímco hmotnost karoserie se snížila, její torzní tuhost vzrostla asi o pětinu. Udávaná torzní tuhost je podle Mercedesu 19.400 Nm/rad. Torzní tuhost odcházejícího SL je 16.400 Nm/rad. Zejména u otevřených karoserií jde o zásadní parametr ovlivňující jízdní vlastnosti, hlučnost a životnost automobilu.
Chlapici a jakou tuhost by mela puvodni karoserie pri geometrii soucasne?
A jakou taznost?
😄