Mercedes opět sníží objem u svého vidlicového osmiválce. Z 5,5 litru se zmenší na 4,0 l, dvě turbodmychadla zůstanou. V8 5,5 l už dostanou jen dva nové modely.
Tak pokud jde o spotřebu, tak je určitě lepší volbou diesel. Měl jsem nedávno zapůjčenou 525d a byl jsem dost překvapený, jak ten 4-válec s autem cvičí .... a samozřejmě pořád je tu možnost 6-válce, který jede jako z praku (s pětkou) a dá se i v krabici od bot ala X5 ....
naftu už chce omezit Londýn i Paříž, je otázka, kdy se přidaj další. Navíc Euro 6 nafta už je tak složitá, že to na atmosférickou V6 či V8 benzín nikdy nemůže ve spolehlivosti mít.
A resis to z jakeho uhlu pohledu? Z uhlu kupce novoty, co najezdi max 150tis km a posle jej z domu nebo jako nekdo kdo bude ten 2., 3., 4. atd. v rade?
U toho prvniho by me vazne zajimalo jestli ma s naftou naklady na servis skutecne vyssi. U tech dalsich v poradi souhlas.
Tak ten první má možná i servis v ceně (MB nebo BMW), ale zase absolvuje tu ránu, kdy koupí za dejme tomu 1,5 mil a po 4 letech dostane na protiúčet 450 tis. ....
Tyhle hlediska ale nejde uplne oddelit. Malokdo si koupi auto s tim, ze jeho nejaka spolehlivost nezajima, protoze to stejne za chvili posle do sveta a i kdyby, tak nespolehlive auto se vzdycky prodava hur/levneji nez "drzak". Potom tu jsou samozrejme kupci ojetin, kteri chteji spolehliva auta a take smaotna automobilka, ktere by pripadna nespolehlivost mohla poskodit image. A logicky, spolehlivost se hodnoti vetsinou podle toho, co se nejvic prodava.
S tím si to možná nikdo nekoupí, realita je však z mé zkušenosti taková, že se auta se vznětovým motorem zbavím snadněji. Navíc zážehové motory nejsou vůbec garancí bezproblémovosti. Nejsou dnes ani nějak jednoduché.
O tom žádná, že z hlediska "trvanlivosti" je benzín lepší volbou. Jezdím taky s benzínem, protože na ty moje pojížďky je nafťák nesmysl .... Neláká tě zkusit hybrida ?
Auta sice osklivy jak noc, ale 260kW sestilitr musi byt neznicitelny. Ted koukam na stranky australskeho fordu a tam maji ve focusu 1.6 92kW a 2.0 125kW atmosfery, falcon s ctyrlitrovym sestivalcem a litrovy ecoboost akorat ve fieste a ecosportu. Otazka je, jak dlouho jim to vydrzi.