Mercedes chystá u V8 plošný downsizing
Sportovní divize Mercedesu AMG představila svou vizi downsizingu pro výkonné modely v roce 2011 - dvěma turby přeplňovaný V8 o objemu 5,5 l s kódovým označením M157 nahradil ve většině modelů dosavadní V8 6,2 l a dá se říci, že byl přijatý odborníky i veřejností pozitivně a zdálo se, že má před sebou skvělou budoucnost. Jenže skutečnost je jiná, rok 2016 bude poslední, kdy bude tato pohonná jednotka montovat do nového modelu.
M157 bude letos použitý ještě do Mercedesu GLE Coupé a příští rok pro otevřenou verzi kupé třídy S a tím jeho krátká kariéra skončí. Místo něj Mercedes-Benz plošně zavede nový V8 4,0 l twin-turbo (M178), jenž si odbyl premiéru pod kapotou kupé AMG GT. Tento nový motor má být totiž schopný poskytnout ještě více výkonu, než V8 5.5 a to při dramatickém zlepšení spotřeby a emisí.
Vzhledem k pětiletým cyklům modelové obměny lze tedy předpokládat, že M157 jen těsně přežije konec desetiletí. Naopak čas V8 4.0 M178 teprve přichází, první aplikací mimo AMG GT bude C 63 AMG a další modely budou postupně následovat a jak už bylo slíbeno dříve, nový osmiválec se neomezí jen na verze AMG.