Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes chystá u V8 plošný downsizing

Michal Fokt
Diskuze (16)
Mercedes opět sníží objem u svého vidlicového osmiválce. Z 5,5 litru se zmenší na 4,0 l, dvě turbodmychadla zůstanou. V8 5,5 l už dostanou jen dva nové modely.

Sportovní divize Mercedesu AMG představila svou vizi downsizingu pro výkonné modely v roce 2011 - dvěma turby přeplňovaný V8 o objemu 5,5 l s kódovým označením M157 nahradil ve většině modelů dosavadní V8 6,2 l a dá se říci, že byl přijatý odborníky i veřejností pozitivně a zdálo se, že má před sebou skvělou budoucnost. Jenže skutečnost je jiná, rok 2016 bude poslední, kdy bude tato pohonná jednotka montovat do nového modelu.

M157 bude letos použitý ještě do Mercedesu GLE Coupé a příští rok pro otevřenou verzi kupé třídy S a tím jeho krátká kariéra skončí. Místo něj Mercedes-Benz plošně zavede nový V8 4,0 l twin-turbo (M178), jenž si odbyl premiéru pod kapotou kupé AMG GT. Tento nový motor má být totiž schopný poskytnout ještě více výkonu, než V8 5.5 a to při dramatickém zlepšení spotřeby a emisí.

Vzhledem k pětiletým cyklům modelové obměny lze tedy předpokládat, že M157 jen těsně přežije konec desetiletí. Naopak čas V8 4.0 M178 teprve přichází, první aplikací mimo AMG GT bude C 63 AMG a další modely budou postupně následovat a jak už bylo slíbeno dříve, nový osmiválec se neomezí jen na verze AMG.

Michal Fokt
Diskuze (16)
20. 1. 2015 18:35
Re: Bez turba ani ránu
Je to vlastne volne pokracovanie legendarneho Chevy El Camino.
Avatar - S8
19. 1. 2015 21:19
Re: A Brabus to v momente prekope ...
Ale bez turba, protože to jinak ty slabý vložky ve válcích nevydrží, takže z bláta do louže... ;-)
Avatar - Barrichello
19. 1. 2015 20:18
Re: Bez turba ani ránu
Nejvetsi pecka jsou ty UTE
19. 1. 2015 18:41
Re: Bez turba ani ránu
Auta sice osklivy jak noc, ale 260kW sestilitr musi byt neznicitelny. Ted koukam na stranky australskeho fordu a tam maji ve focusu 1.6 92kW a 2.0 125kW atmosfery, falcon s ctyrlitrovym sestivalcem a litrovy ecoboost akorat ve fieste a ecosportu. Otazka je, jak dlouho jim to vydrzi.
19. 1. 2015 18:03
Re: Bez turba ani ránu
V com je nafta pre euro 6 tak zlozita? Casticove filtre tu mame uz roky, pre scr plati to iste.