Od počátku tohoto roku vám změří emise a umožní pokračovat na STK jen ta stanice měření emisí, která je on-line napojená na ministerstvo a odešle i fotky vašeho vozu. Zjišťovali jsme, co to v reálu znamená.
Včera jsem byl na emisích skoro hodinu a půl,nakonec jsem prošel jen tak tak,ale vypadá to že naposledy,příště už jedině po výměně egr,vstřiků a turba.....mám najeto skoro půl milionu,přitom auto jede jak má a nekouří,bude ho škoda....
Se stejným autem, ale ve verzi 4 motion jsem po 300tis km prošel bez problémů. Stačilo vyčistit EGR klapku a protáhnout ho po dálnici mezi Rozvadovem a Norimberkem. A natankovat v Německu.
za 500 bych se ti jako technik vysmál a řekl ti, ať si spočítáš případnou opravu motoru. Jasně můžeš jet jinam, ale budeš znovu platit minimálně emise, pokud jsi předtím už neuhradil celý STK a možná dopadneš stejně blbě.
Ale teď vážně, asi bude potřeba víc vyhnat pavouky z motoru před měřením emisí a nějakou dražší naftu a bude to v pohodě. Na mém autě focus II 1.8 TDCi jsem taky zpozoroval že méně kouří s dražší naftou verva, po natankování obyčejné efecty víc rachtá a víc kouří za studena. Najeto má 265 tisíc zatím s původními vstřiky a na emisích se před rokem měl kouřivost 0,93 místo povolených 1,7 tak doufám že za rok projde v pohodě.
Ta kouřivost u Kie je docela zajímavá to bude asi nepříjemné překvapení, ale hlavně, že to stálo mín >:D Jinak čím starší auto tím větší tolerance takže je otázka proč kupovat novější a komplikovat si život, když starší bude mít menší nebo spíš žádné potíže
To asi ne, ale pořád je to lepší, než šrotovat 2-3 roky staré funkční auto a kupovat nové auto. Je ale jasné, že výrobci a obchodníci by raději šrotovali.
Vek som ani ja neuvádzal zámerne. Samozrejme keď oprava x násobne prevyšuje cenu auta, alebo je ťažko vyčísliteľná, tak je to samozrejme na zváženie. Skôr vidím okolo seba opačný extrém, kedy pomaly 4 ročné autá nie sme ochotný servisovať ;) a čokoľvek mimo výmeny oleja považujeme za nerentabilnú opravu
Mal som take jedno, tiekol olej zo serva. Servo bolo zrejme ok, len niekde po ceste bola nejaka mala trhlina a nevedel som ju identifikovat. Oprava relativne za par centov, vybratie ale komplet motora kvoli hladaniu chyby + pripadny repas cca 300-350€. Trhova cena auta 600€. Hadaj, co som asi urobil?
že jde zase o jeden ze způsobů jak zaměstnat na ministerstvu další kámoše, členy rodiny a dát spřáteleným firmám vydělat a daňovým poplatníkům ze soukromého sektoru možnost si vrhnout rukávy ještě výš a makat a makat a makat....... >:-[]
Žádného zastávání se jsem si ve svém příspěvku nevšiml, ale třeba víš více, než já. Ne, pouze jsem poukázal na tvou tupou zaslepenost a jak je vidět dle tvého kvikotu, trefil jsem se.
Jestli je někdo zaslepený, tak to budeš asi ty, když nevidíš, jak nás stát dennodenně okrádá, protože potřebuje živit 1/2 milionovou armádu úředníků-parazitů...probuď se voe! Nebo jsem se trefil, a ty budeš jeden z těch parazitů.... >:-[]
Spokojený? Jo, asi jako ten švec v Pyšné princezně.........kecáš!
Co se ti stalo? Stát okrádán? To je komunistická mluva....ty seš komunista?
Samozřejmě. Daně vymysleli ve starém Římě, aby vládnoucí třída bohatla a nemusela pracovat. Ta myšlenka se tak zalíbila všem vládám po celém světě, že ji uplatňují dodnes. Říkají tomu výběr daní, ale ve skutečnosti jde o okrádání pracující třídy, když už to chceš po komunisticku, voe....
Problem je jinde, stanice mereni emisi nemaji koncovky pro diagnostiku pro mnohe vozy. Jen na ty zcela nejbeznejsi. V druhem pripade se mi dokonce u auta s karburatorem sverepe dozadoval pripojeni diagnostiky.
Ze majitele budou muset do nejvylitanejsich dieselu zainvestovat a mit je v poradku je vsak spravne.
Re: mi zas chteli pripojit na diagnostiku karburator
Je to samej doveda, mi na náklaďáku ztlumoval podsvícení přístrojovky, a nadával, že to naklápění světel nefunguje.. A nakonec to dal i do závad... A ty zásuvky jsou pro ně směrodatné, nemáš? Jakto? Máš něco jiného? Neumím to použít, takže odchod, děkujeme za platbu... Banda tupounů, který rozhodujou, jestli budem chodit pěšky, nebo do té * pojedem.
třeba "povinné jsou dva záběry zvenku, hlavní číslo VIN, pomocné číslo VIN (třeba za sklem) a stav tachometru."
jedno z mých aut nemá VIN. Pokud budu brát jeho výrobní číslo jako VIN, tak stejně nemám kde vzít druhé číslo.
Pri zhruba 200k ma kourivost 1,08 a vse puvodni. Ale tam, kde me merili, je limit 3- limity se meni dle roku vyroby.
Jak jsem uz ale psal vys, staci dat do nafty trochu benzinu a projdete jako nic. Po testu dotankujte do plny.
Poradí někdo??? Co je vše potřeba na emisní kontrolu??? Nějaká čísla nebo kódy??? Nikde s o tom nic nepíše. Moc bych se divil, kdyby to nechtěl někdo vidět. Rád bych je připravil (našel a očistil).
Naftové motory vypouští v chladném počasí větší nečisté emis
Naftové motory pro osobní i nákladní auta mají další vroubek. Mnohé dieselové motory vypouští znatelně více škodlivin během teplot v chladném počasí. Nejedná se však o vliv chemických procesů, ale úmyslný zásah výrobců do funkce agregátů. Testu firma změřila 213 různých vozů od 31 výrobců. Výsledky prozradily, že průměrné vozidlo spadající do normy Euro 5 překračuje při běžných podmínkách limity oxidu dusíky 3,6krát a více. Pokud je však provozováno v teplotách pod 18 °C, vypouští až 4,6násobné množství NOx. Například Range Rover Sport vykázal dokonce dvojnásobné množství vypouštěných emisí. Nevýhodou takového opatření je, že při vyšší účinnosti vozidlo začne do ovzduší vypouštět více škodlivin. V takovém případě pak už ale neplní emisní limity. K zásahům do systému redukujícího emise NOx by tedy mělo docházet pouze tehdy, pokud je to pro provoz auta bezprostředně nutné.
Co tak třeba ještě zmínit lenost, nemo neznalost techniků jak SME, tak STK, zkusit hledat, nebo vyřešit problém.. Vypinování zásuvky mimo OBD II? Nemyslitelná věc, vyřešte si to jak chcete... Staré auto, které systém nezná? Vyřešte si to jak chcete.. Nemohu něco na autě najít, protože ten daný vůz neznám? Odchod, a dejte si to do pořádku, případně si to sám zjistěte, kde to je.. Blil bych z toho jejich systému, samá změna, úprava, a najednou 50% aut nemá šanci udělat STK, protože neplní nesmyslné požadavky zákona, který vymyslel nějaký "moula", a nejsou schopni shromáždit si informace o tom, co na silnicích jezdí...
Zákony a vyhlášky se můžou měnit jak chtějí. Dunihlav si vždycky najde cestu jak emisemi projít. I kdyby měl na den vyměnit motor, půjčit někomu manželku, nebo upsat duši ďáblu. Hlavně, že to žere dva litry na sto.
todle je špatný.bude se to muset nejak obejít...vidím v tom snahu poškodit starší auta a tím si umetly cesticku k nakupu nových auta které pochopitelně projdou
Nesouhlasim s obcházenim, ale tohle je opravdu bordel.. Máme na firmě spoustu aut, i nových, a už na 1. STK maj obrovský problémy s emisema... :no::no:
Pletieš si pojmy, aj starsie auto môze byť udrziavané v prevádzkyschopnom stave. Staršie auto nemusí byť automaticky dýmovnica, len to by sa nemohlo zakaždým dojazdiť az na smrť. Pokiaľ sa to do toho stavu nechá padnúť, tak musí majiteľ počítať s investíciami, alebo s tým že technickou neprelezie. Súčasný systém je zjavne príliš benevolentný a tak to aj na cestách aj vyzerá
Také mám diesel, nic jiného než Vervu do něj neliji, vyměnil jsem EGR ventil, turbo o auto se starám. A samozřejmě mám strach, že auto nemusí projít přes emise. Motoricky by mohlo v pohodě další čtyři roky sloužit, nic mu není, nic mu nechybí. Mám najeto 180 tisíc a každý druhý mechanik mi tvrdil, že ten motor v pohodě udělá 500 tisíc jak nic. Že prý mám štěstí, že je to poctivý motor.
Další vozítko už si kvůli ušetření problémů koupím v benzínu, ale že bych jásal, že si ho nechám aktuálně případně sešrotovat, tak to zrovna ne...
Problémem je relativně několik málo zmetků, kteří vykuchají DPF, lejou do toho bůhvíco, o auto se nestarají a nějaké postupné zahřátí jim nic neříká. Každé obejití pravidel berou jako svou velkou výhru a když jim řeknete, že jsou jen podvodníci, tak jsou celí uražení. Oni prostě ušetřili, ochcali to a jsou kingové. Do toho někteří "technici" na ME/STK, kteří to pustí, nejen emise, ale i auto v totálně dezolátním stavu, které možná nedobrzdí už při odjezdu z STK. To pak dává druhé sortě pošuků argumenty do ruky proč to dělat úchylně složité pro všechny, kteří mají starší auto.
Takhle nejak to vidim taky. Ovsem problem je pro me hlavne u tech techniku. To ze majitel nejak obejde mereni je jedna vec, samozrejme je to spatne a mel by za to byt trestan atd. Ale to, ze pravidla obejde technik na STK, tak to je do nebe volajici(zcela bezna praxe, zvlast u nekterych proflaknutych stanic, ktere by davno nemely mit licenci).
Tusim, ze jedna takova je/byla napr. v Ceskem Dubu. Tam jezdili vykukove z celeho kraje.
Kdyz nekde naboura ozraly policajt, taky je z toho halo na celou CR.
Takze technici sice nadavaji, jak to maji tezke, ale delaji si to sami, samozrejme ne vsichni, ale tech kteri nekdy neco nepustili bude HODNE poskromnu.
Nejvetsi problem jsou samozrejme kamaradsofty. Bazarnici, taxisluzby, kteri tam vozi auta casto a projde jim skoro cokoliv. Naopak obycejni lide (po pravu) narazi, to mi vadi asi nejvic.
Moje stare auto (uz zosrotovane) preslo cez STK bez brzd. Viac nemam k tomu co dodat, STK treba bud zrusit, alebo uplne zmenit pristup k tomuto problemu. Pokial bude mat niekto rozhodovaciu pravomoc, vzdy to bude len otazka penazi. Plne motivujuce je, ked technik z STK si postavi barak bez uveru a ked je este tak blby, ze sa s tym chvali.
Ja som tam ani nebol, auto som dal servisakovi. Ked som sa zastavil po auto som sa nasledne dozvedel, ze auto nemalo v poriadku brzdy - tie mi samozrejme dal doporiadku. Keby som s tym siel ja, neprejdem - keby nebol dohodnuty on s "kamosom" co mu tam robi, nepresiel by s tym ani on. Aby auto nemuselo tam ist 2x spravilo sa to takto, ja som sa nestazoval, ale nemam iluzie, ze by toto bola vynimka.
Tak ono je toto v podstate spravny postup. Bezny laik by mal ist na STK, v jeho zaujme by mu to mali dokladne preklepnut a pokial neprejde, dat si to spravit a na STK opat.
Ještě lépe by mělo stačit, že to servis po opravě potvrdí v systému jako odstraněnou závadu a zaručí se za to. Ale jako jo, takhle je to fajn, když jsem měl staré auto, tak jsem dostal dočasnou na měsíc kvůli korozi na vedení kapaliny k zadním bubnům. To člověk ocení, samotnému se to blbě hledá když si to nemůže zvednout.
V podstate. Ja som bol ale zvedavy na inu vec - auto som mal z rodiny, davali mu par mesiacov predtym robit brzdy. Na STK kriticka zavada - a teda nebolo to mojim jazdenim (ono ja som si popravde ani nevsimol, ze by brzdili zle, ale nepoznal som spravanie toho auta ked boli OK.) Takze bud na STK kecali: 1. lenze servisak tam siel prave vtedy ked tam robil jeho kamos (technikov je tam viac) a tudiz keby to nebol on, tak auto neprejde. 2. servisak je moj znamy a roboty ma viac nez dost, nezabijal by cas nepodstatnymi kravinami - aj ked vylucit sa to uplne neda, lenze oprava ma stala doslova par €, takze na tom nezarobil nic 3. vazne neboli brzdy OK => prvy servis musel odflaknut svoju robotu.
Ako vyssie pise jiras ja vidim problem v tom, ze STK nieco povie, servis povie druhe a nikto za nic neruci - ty ako prevadzkovatel vozidla tahas vzdy za kratsi koniec. Auto som za par tyzdnov nato zosrotoval - ale prakticky som ho skoro dorazil.
Že se bouračky ožralých poldů rozebírají je jen dobře, obzvlášť když se z toho kroutí na mezerách v zákoně, je jen dobře a nemá to vztah k STK/ME. Existence těch "vyhlášených STK" jsou další ukázka neschopnosti Ťoka, který se holebdal, jak STKčka otevře konkurenci a skočilo to přesně naopak. A hle, lid si ho zvolil znova.
Bol som na STK, kde mali asi prikázané púšťať, lebo na jednej strane mi nebrzdila ručná, prešiel som a ani nič nepýtal. Ale napríklad v SR ma strašne vytáča, že zle nastavené svetlá sú len závada typu C ktorú v podstate nie je potrebné riešiť. A tak bežne stretávam domáce prerábky svetiel za Xenóny, ktoré svietia vysoko, ale hlavne, že spokojný majiteľ vidí ďaleko.
Samozřejmě, auto přece je koncipováno tak, že se má bezpečně používat ve všech otáčkách, pokud bude technik používat auto dle doporučení výrobce, ničeho se nedopustil. Naopak, pokud se bojíš, že se ti motor potká při vyšších otáčkách, tak s tímhle autem nepatříš na silnice.
1. Je jasné, že jde o reklamu na VIF, používejte ho a není problém. Ale OK, taky ho.od počátku do auta dávám.
2. Bude tenhle problém i u benzínových motorů@? Na poslední STK jsem s manželčiným otloukánkem Fabii HTP dal emise až.na 3 měření. Obvykle mi svítí kontrolka porucha řízení motoru, ale zrovna na 3 týdny zhasla, tak jsem si říkal super, navíc předešlou STK jsme ins tím prošli. Jenže teď auto napojil technik na počítač, zjistili vadu na lambda sondě v historii a musel nějak důkladněji měřit... Hrůza... Auto jezdí normálně, úsporně (dlouhodobě 5.6) a tyhle potíže jsou u HTP klasika... Prý je teda slabší už katalyzátor...
Zajímalo by mě, jestli by pomohlo taky nějaké aditivum. Prémiový vysokooktanový benzín do HTP nechci, dlouho prý trvá než si řídící jednotka motoru nastaví předstih atd...
když prostě neprojde fabia emisemi tak si to oprav a nesnaz se jen "vylepšit chvilkově emise.pak tam stejně NEBUDEŠ DAVAT ADITIVA A BUDES KUPOVAT NEJLEVNEJSI BENZIN.... uvědom si že znečištěný vzduch pak dýcháme všichni