O nutnosti snížit emise oxidu dusičitého úpravou naftových aut se v Německu mluví kvůli tomu, že zhruba 70 německých měst loni překročilo maximální povolené hodnoty NO2.
Keď bude jazdiť väčšina EU 6d dízlov tak potom to bude už aspoň trochu porovnateľné. Lenže realita je taká, že väčšina je akurát EU5 (kde sa oj€bávalo asi najviac) a menej ;-):-!
nektery dyzly nez nektere benziny urcite jo
to je ale dost slaba utecha ve smyslu, ze 1% nejcistcich dyzlu je lepsi nez 1% nejspinavejssich benzinu
naftovej euro 6d-temp muze vypoustet vic jedovateho NOx nez benzinovej euro 3, tedy skoro 20 let starej klumpr, a to bylo kriku ze to nejde splnit
opravdu pokrok ..
Tož my máme doma Yarise 1.3l z roku 2012 a měli také F15 X5 40d z roku 2014 a můžu potvrdit, že ten Yaris po nastartování smrděl víc než ta X5......bez debaty...... :-!
Kazdy benzin po nastartovani na studeno smrdi. Ale ked sa kat zohreje tak uz nie. Na rozdiel od dizla, kde ten ostro-kysly zapach citit aj po zohriati ;)
To je sice mozne, ale mozem ta ubezpecit, ze vacsina novych dizlov proste smrdi. Zazivam to denne bud ako chodec alebo ako ucastnik premavky, ked idem za nejakym dizlom. A ked stojim na krizovatke alebo v kolone, kde je vela dizlov, tak to je teprv potesenie pre nos...
Áno, ale keď je novučičký. Potom ho zoberú do rúk manažéri, referenti, ... a za dva-tri roky ho dokatutujú! A tento jedomet potom predajú a veselo jazdí po našich cestách ďalších 10 a viac rokov! ;-\
ze by merenim??
prumernej limit je 40ug/m3, napr mnichov ma dlouhodove 78, Stuttgart 73, desatej berlin 49.
vlivem nadmerne koncentrace NO2 rocne v nemecku predcasne zemre cca 6tis lidi, u nas to vzhledem k pomeru obyvatel vychazi cca na 1000rocne, tedy 2x tolik nez se zabije pri dopravnich nehodach
Možná jsem se nevyjádřil dost specificky. Měl jsem na mysli se ptát jakým způsobem byly nastaveny ty maximální povolené hodnoty a kým? Co když jsou nastaveny příliš vysoko nebo nízko? :-!
A kolik lidí zabije nadměrná produkce CO2 z muzeálních zážehových motorů? CO2 způsobuje globální oteplování a vysychání přírody. Všechna ta africká migrace z oblasti sahelu je výsledkem dementních bezmozků, kteří stále kupují benzínové křápy. :no::no:
A potom ešte príde Babiš a povie, že migranti nie. Ten blb nech ide na breh k Stredozemnému moru a tam vlastnoručne ukáže, ako treba deti, starých, ... zatlačiť späť do mora!
P.S. Už klasika - krivák Babiš má vždy plnú hubu rečí spoza plota! Ale seknúť VW aby odškodnil poškodených v kauze Dieselgate, tak o tom mlčí ako múmia!
Oxid uhličitý (C02) - Není přímou škodlivinou, proto není legislativně omezen. Avšak přispívá k tvorbě tzv. skleníkového efektu, který má za následek globální oteplování Země.
Když začnete prosazovat stejné emisní normy pro dieselové motory, se můžeme podívat do spojených států. V tradičně "ekologických státech" California, Maine, Massachusetts, New York a Vermont si dnes prakticky žádný nafťák legálně nezaregistrujete, místním limitů nevyhoví ani nejnovější dieselové motory s filtry pevných částic.
Pořád se mluví jen o VW, na začátku té kauzy se psalo že ty limity nedodržují ani Francouzští výrobci, ale pak to nějak uslo a nikdy nikde neřekli jestli podváděli nebo ne. V Německu ještě chvíli tedy budou řešit všemožné plyny a jejich množství jen u nás se bude udržovat pojízdný kovošrot. Kde jsou ty slíbené silniční daně podle Euro norem, ale žádné drobné do Euro IV pořádný sumy aby ty starý krámy konečně zmizely ze silnic. Nebo ještě lépe zavést strop pro provoz, vozy starší 12 let konec šrot. Ale co je hlavní už konečně by měly začít drakonicky, ale tím myslím opravdu drakonicky řešit nefunkční nebo vykuchané filtry pevných částic už mě opravdu nebaví jezdit za těmi oblaky smradu a černého dýmu co se linou hlavně ze starých vozů Audi, BMW s Škoda! Tyhle prasata chytit, pokuta 100 000 Kč, pokuta pro to prase co to vymontovalo, pokuta pro ME co to nechalo prolézt a auto do šrotu vůbec bych se s tím nemazal.