Smekam pred Wankelem, to se opravdu nevidi!!! 2valec, objem cca 1,3 litru a az 170 kw Lehka, vykonna a vypada super. V Mazde by meli dostat titul vsichni motorari za tak vyjimecne reseni. Excelentni!
Jak můžeš hodnotit životnost u úplně nového motoru? Co si představuješ v dnešní době pod pojmem náročnost na údržbu?
Nebo hodnotíš podle fám které šly o starších wankelech?
Jo, hodnotim podle "fam" o drivejsich Wankelech. Z nekolika ruznych zdroju jsem cetl o jejich nizsi zivotnosti - nemam duvod tomu neverit. Dokonce jsem zahledl cislo 300.000 km ... Jeden z vlastniku (nekde na ceskem webu) to priznava (s tim, ze sam vlastni RX-7; pricemz jeji motor vyzaduje peci, ktera muze zivotnost zvysit) ...
Sotva se tenhle problem podari vyresit behem jedne generace motoru tak, aby byla zivotnost Wankelu na stejne urovni, jako zivotnost motoru klasickeho ...
Za tri roky si o tom muzeme popovidat - pokud to bude jinak, nemam duvod, proc bych to neuznal. /:o)
300tkm ti přijde u supersportu jakým je RX-7 málo?? Uvědom si jak se s takovým autem jezdí...
Já mám hodně zkušeností s předchozí generací kolem roku výroby 86-88 a reálnější je číslo 150-200.000 podle množství úprav, kvality oleje a štěstí, ale zase není velký problém za náklady kolem 20.000 ten motor kompletně renovovat na dalších 150.000.
Během jedné generace... no, poslední generace wankelu pro Rx-7 FD se dělala od 1992 a 11 let není málo. Ale pro spolehlivost jsou důležitější věci.. FD bylo supersport, biturbo.. a RX-8 je sportovní limuzína bez turba. RX-8 používá nové materiály a tak...