Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ministerstvo dopravy v současnosti nechystá pobídky pro nákup elektromobilů

Ministerstvo dopravy v současnosti nepočítá se zaváděním pobídek pro nákup elektromobilů nebo jiných ekologických osobních automobilů. Na dnešní tiskové konferenci v rámci pražského dne elektromobility to uvedl náměstek ministra dopravy Ivo Vykydal.
Zpět na článek
6. 5. 2010 15:54
7. 5. 2010 13:30
neregistrovaný "Strojar"
9. 5. 2010 14:10
neregistrovaný "Strojar"
10. 5. 2010 12:34
6. 5. 2010 15:54
A proboha
proč by taky mělo? Furt pobídky, dotace, úlevy, zvýhodnění....

Jestli je elektromobil výhodný, ekonomický a ekologický, žádné pobídky nepotřebuje. Pokud se třeba část města uzavře pro dopravu kromě elektromobilů, pak si ti, co to skutečně potřebují, elektromobil koupí, ale když si třeba vezmu kauzu bioetanol, chce se mi zvracet. 5 let se tady vyvádí, jak je bioetanol ekologický, je dotován (nižší sazba daně) a dneska se dozvídámě, že je ve svém kumulovaném účinku mnohem horší než benzín nebo nafta. Hlavně, když se na tom kdekdo nakapsoval a platili jsme to všichni. Už dost toho zeleného tápaní, omylů, návratů a obrátek.
Rozbalit vlákno
6
7. 5. 2010 08:51
Re: A proboha
"Dneska se dovidame" prd pane kolego. Jenom alternativy zacaly realne ubirat procenta zisku ropnych koncernu a ten zareagoval masivnejsi tvorbou "vedeckych studii". Staci pouzivat selsky rozum a neverit kazdemu blabolu, ktery si da do nadpisu slovo vedecka a protlaci se do masovych medii. Jestlize je bioetanol mnohem horsi nez benzi, musela by situace Brazilii nebo ve Svedsku, kde se biopaliva masove pouzivaji, byt mnohem horsi nez ve zbytku sveta. Skutecnost je prave opacna.
7. 5. 2010 11:26
Re: A proboha
Drápalíku kecáš, a víš to dobře. Biopaliva jsou šlápnutím do pořádné hromady hnoje. Jak v Brazílii tak ve Švédsku, ao nějakém masivním používání biopaliv bych pomlčel.
neregistrovaný "Strojar"
7. 5. 2010 13:30
Re: A proboha
Ja vam do toho nechci mluvit, ale pouzivani biopaliva ve Svedsku se v podstate provadi dovozem biolihu z Brazilie. Nekde jsem mel info kolik mil. litru biopaliva Svedsko dovezlo. Vzhledem k tomu, ze je to severska zeme, tak jim tam ta bioslozka moc dobre neporoste. Je to zvlastni, ale vyrubat prales nekde na druhe strane zemekoule za ucelem pestovani cukrove trtiny a nasledne biolihu se u nas v Evrope povazuje za spravne ekologicke chovani. Biolih z Brazilie je jeden z mala, ktery ma konkurenceschopnou cenu s benzinem, ale vysledkem je, ze tam kde byl prales je ted pole nebo palmove plantaze na olej. Tohle prece nemuzete pri vsi nadsenosti pro eko bio podporovat. Jinak v 1l biolihu je jen asi 60% energie co 1l benzinu. Jedina vyhoda biolihu je, ze se snim da udelat vetsi komprese, protoze ma vetsi oktanove cislo, takze se ten rozdil ve spotrebe o neco snizi.
7. 5. 2010 22:38
Re: A proboha
Nejdrive bych rekl, ze biopaliva v dnesni podobe nejsou buchvijaka vyhra, ale take nejsou koncentrovanym zlem, jak se je snazi vselijake sikovne "studie" vykreslit. Proti teto zjednodusujici medialni masazi je treba se branit objasnenim cele sire problematiky.

Biopaliva ve Svedsku jsou z vetsi casti dovezena z Brazilie (nevidim na tom nic spatneho), z casti pouzivaji odpady z mohutneho drevarskeho prumyslu. Takze vyrabeji lih aniz by cokoliv museli pestovat, jen z odpadu, ktery maji tak jako tak. A to je presne budoucnost biopaliv - z odpadu. Pokud tedy nejaka budoucnost bude a elektromobily se nebudou rozvijet rychleji nez ocekavame.

Co se tyka kaceni pralesu, je treba pozorne sledovat priciny. Dnes je situace, ze na ucet biopaliv lze pripsat vsechno zla sveta. No ja uz na svete nejaky patek jsem a tak vim, ze kaceni pralesa a to v daleko mocnejsi podobe nez dnes, bylo problemem uz davno pred tim, nez nejaka biopaliva vubec existovala. A kacelo se hlavne pro drevo, protoze puda po vykacenem pralese nebyla prilis vhodna pro pestovani cehokoliv. Oproti tomu je zase situace v Evrope, ktera kazdy rok produkuje nadbytek zemedelskych produktu, coz z casti resi dotacemi na uvedeni pudy do klidu, z casti je dotuje aby je mohla vyvezt do rozvojovych zemi, coz likviduje tamni zemedelstvi. Takze ta otazka je daleko slozitejsi, aby ty jednoduche odpovedi, ktere do nas tlaci ropna lobby pres media pomoci tzv. "studii", mohly byt pravdive.
neregistrovaný "Strojar"
9. 5. 2010 14:10
Re: A proboha
Bioodpady nikdy nenahradi mnozstvi, ktere by bylo potreba na vyrobu biopaliv. Biolih vyrabeny z celulozy, tzv. biopaliva 2 gen. jsou jeste vice energeticky narocna, nez puvodni 1 gen. i kdyz nevyzaduji tolik zemedelske pudy. Pokud vidim nejakou budoucnost v biopalivech, tak je to biopalivo z pestovanych a gen. upravenych morskych ras nebo pestovane v bioreaktorech. Kaceni pralesu probihalo drive za ucelem pestovani cukrove trtiny, ale protoze se puda rychle vycerpala tak se kacelo zase dal a dal, nebo jako plochy pro chov dobytka, dnes se k tomu pridavaji biopaliva. Kdyz se podivam kolem sebe u nas v CR vidim jen zlute lany repky. Jeste nedavno tu kazdy ekolog kricel jak je dulezita biodiverzita, ale reknete mi, kde je biodiverzita v tech lanech repky. Repka je silny alergen (mohl bych vykladat), pri rustu se uvolnuje velke mnozstvi NO coz je jeste silnejsi sklenikovy plyn nez to CO2 a uplne nakonec je repka jedovata pro divoka zvirata. Ne, ze bych chtel vsechno zle hazet na biopaliva, ale nic pozitivniho zatim neprinesla. Pokud se mame o neco snazit tak, aby produkt ktery uvedeme na trh prinesl neco lepsiho (cena, kvalita, mensi vliv na zivotni prostredi) nez soucasne produkty (nafta a benzin), ale to se nedeje.
10. 5. 2010 12:34
Re: A proboha
Je to přesně tak, jak píšeš. Potěmkin dorazil do Švédska - mají tam jediný závod na výrobu biolihu (který ne vždy funguje, jak má) s minimální kapacitou, drtivou většinu své produkce kryjí dovozem z Brazílie a jedna jejich firma přitom prodává licenci na proces výroby lihu z obilí - jak skvěle má proces zvládnutý, dokazuje smrad v Trmicích. Ta potěmkiáda se projevuje už tím, že produkt z toho jejich jediného lihovaru se trubkami pořečerpává rovnou do terminálu v místním přístavu, kde z druhé strany přečerpávají jeden tanker z Brazílie za druhým.

Jinak ten biolíh z Brazílie je lacinější z mnoha důvodů - především na jeho výrobu je potřeba mnohem méně energie (subtropické pásmo), vyrábí se z cukrové třtiny (ta kvasí mnohem snadněji a nepotřebuje takové množtví drahých enzymů jako pšenice), třtina dorůstá průběžně, není ji třeba jako obilí skladovat celý rok na celou produkci a svážet ho přes půl Evropy a hlavně - nevyrábí se v kvalitě lihu potravinářského jako si to všichni ti šizuňkové za "zelené" dotace pana Bursíka plánovali u nás.

Nicméně Švédsko má "pověst" úžasně ekologické země, kde se dá "normálně" jezdit na ekologický líh a dokonce jsem slyšel v jedné zmatečné reportáži na Euronews, že ten líh vyrábějí ze dřeva a přitom z toho ještě mají bioplyn. No Biomasa Jacques není jediná....a většina lidí jenom tupě opakuje fráze z pokleslých médií, místo aby si něci zjistila sama.
Avatar - hedvin
6. 5. 2010 18:55
v elektrice je budoucnost
podivejte se na film Who killed electric car?
Rozbalit vlákno
0