Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ministerstvo dopravy v současnosti nechystá pobídky pro nákup elektromobilů

redakce AUTO.CZ
Diskuze (8)
Ministerstvo dopravy v současnosti nepočítá se zaváděním pobídek pro nákup elektromobilů nebo jiných ekologických osobních automobilů. Na dnešní tiskové konferenci v rámci pražského dne elektromobility to uvedl náměstek ministra dopravy Ivo Vykydal.

"ČR zkoumá podmínky v okolních zemích. Chceme postup v této oblasti koordinovat," uvedl Vykydal. Podle primátora Pavla Béma by elektromobily mohly být zvýhodněny po zavedení mýtného v centru města. Mýtný systém je podle něj připraven a čeká na schválení legislativy novou sněmovnou po květnových volbách.

Praha má podle Béma v přepočtu na jednoho obyvatele větší poměr motorizace než Berlín a Vídeň dohromady a elektromobily jsou jedním z řešení pro podstatné snížení hluku a emisí v centru města. Podporou elektromobility se Praha zařadí mezi 14 světových metropolí, které tento typ osobní dopravy podporují.

K nákupu vozidel na elektrický pohon se v minulosti přihlásily i některé tuzemské firmy. Například ČEZ do roku 2012 chce nakoupit 50 až 100 elektromobilů a otestovat je v běžném provozu v Praze a Ostravě. Zároveň začal budovat první dobíjecí stanice. Česká pošta zase spolu s firmou Ekolo testuje elektrická kola pro doručovatele.

V současnosti je v tuzemsku ze sedmi milionů registrovaných vozidel 750 na elektrický pohon. Většinu, celkem 480, tvoří elektrické pracovní stroje a traktory. Osobních elektromobilů v tuzemsku jezdí 37 a nákladních aut 35. Zbytek tvoří jednostopá vozidla a tříkolky.

Sdružení Future Age, které den elektromobility pořádá, zároveň vypsalo soutěž pro deset převážně studentských týmů ve stavbě nejzajímavějšího elektromobilu. Vítěz získá jeden milion korun.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (8)
10. 5. 2010 12:34
Re: A proboha
Je to přesně tak, jak píšeš. Potěmkin dorazil do Švédska - mají tam jediný závod na výrobu biolihu (který ne vždy funguje, jak má) s minimální kapacitou, drtivou většinu své produkce kryjí dovozem z Brazílie a jedna jejich firma přitom prodává licenci na proces výroby lihu z obilí - jak skvěle má proces zvládnutý, dokazuje smrad v Trmicích. Ta potěmkiáda se projevuje už tím, že produkt z toho jejich jediného lihovaru se trubkami pořečerpává rovnou do terminálu v místním přístavu, kde z druhé strany přečerpávají jeden tanker z Brazílie za druhým.

Jinak ten biolíh z Brazílie je lacinější z mnoha důvodů - především na jeho výrobu je potřeba mnohem méně energie (subtropické pásmo), vyrábí se z cukrové třtiny (ta kvasí mnohem snadněji a nepotřebuje takové množtví drahých enzymů jako pšenice), třtina dorůstá průběžně, není ji třeba jako obilí skladovat celý rok na celou produkci a svážet ho přes půl Evropy a hlavně - nevyrábí se v kvalitě lihu potravinářského jako si to všichni ti šizuňkové za "zelené" dotace pana Bursíka plánovali u nás.

Nicméně Švédsko má "pověst" úžasně ekologické země, kde se dá "normálně" jezdit na ekologický líh a dokonce jsem slyšel v jedné zmatečné reportáži na Euronews, že ten líh vyrábějí ze dřeva a přitom z toho ještě mají bioplyn. No Biomasa Jacques není jediná....a většina lidí jenom tupě opakuje fráze z pokleslých médií, místo aby si něci zjistila sama.
7. 5. 2010 22:38
Re: A proboha
Nejdrive bych rekl, ze biopaliva v dnesni podobe nejsou buchvijaka vyhra, ale take nejsou koncentrovanym zlem, jak se je snazi vselijake sikovne "studie" vykreslit. Proti teto zjednodusujici medialni masazi je treba se branit objasnenim cele sire problematiky.

Biopaliva ve Svedsku jsou z vetsi casti dovezena z Brazilie (nevidim na tom nic spatneho), z casti pouzivaji odpady z mohutneho drevarskeho prumyslu. Takze vyrabeji lih aniz by cokoliv museli pestovat, jen z odpadu, ktery maji tak jako tak. A to je presne budoucnost biopaliv - z odpadu. Pokud tedy nejaka budoucnost bude a elektromobily se nebudou rozvijet rychleji nez ocekavame.

Co se tyka kaceni pralesu, je treba pozorne sledovat priciny. Dnes je situace, ze na ucet biopaliv lze pripsat vsechno zla sveta. No ja uz na svete nejaky patek jsem a tak vim, ze kaceni pralesa a to v daleko mocnejsi podobe nez dnes, bylo problemem uz davno pred tim, nez nejaka biopaliva vubec existovala. A kacelo se hlavne pro drevo, protoze puda po vykacenem pralese nebyla prilis vhodna pro pestovani cehokoliv. Oproti tomu je zase situace v Evrope, ktera kazdy rok produkuje nadbytek zemedelskych produktu, coz z casti resi dotacemi na uvedeni pudy do klidu, z casti je dotuje aby je mohla vyvezt do rozvojovych zemi, coz likviduje tamni zemedelstvi. Takze ta otazka je daleko slozitejsi, aby ty jednoduche odpovedi, ktere do nas tlaci ropna lobby pres media pomoci tzv. "studii", mohly byt pravdive.
7. 5. 2010 11:26
Re: A proboha
Drápalíku kecáš, a víš to dobře. Biopaliva jsou šlápnutím do pořádné hromady hnoje. Jak v Brazílii tak ve Švédsku, ao nějakém masivním používání biopaliv bych pomlčel.
7. 5. 2010 08:51
Re: A proboha
"Dneska se dovidame" prd pane kolego. Jenom alternativy zacaly realne ubirat procenta zisku ropnych koncernu a ten zareagoval masivnejsi tvorbou "vedeckych studii". Staci pouzivat selsky rozum a neverit kazdemu blabolu, ktery si da do nadpisu slovo vedecka a protlaci se do masovych medii. Jestlize je bioetanol mnohem horsi nez benzi, musela by situace Brazilii nebo ve Svedsku, kde se biopaliva masove pouzivaji, byt mnohem horsi nez ve zbytku sveta. Skutecnost je prave opacna.
Avatar - hedvin
6. 5. 2010 18:55
v elektrice je budoucnost
podivejte se na film Who killed electric car?